Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2011, 15:09   #341
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Yup. Ik kan dat.

Kijk zie hier, een provocatie! Ben je gefrustreerd?
Ik heb nog nooit mijn frustratie laten leiden tot agressie.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:10   #342
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Ah ja? Waarom werden ze er in juni 2011 uit gekegeld?
Omdat ze 'neen' zeiden? Wel slecht nieuws, maar dat deed Di Rupo al zo'n 8 maanden eerder. Hoorde je iemand zeggen dat Di Rupo geen regering wou?
Triest is het.
Da's perfect hoe ik het zei? Elio Di Rupo heeft een meerderheid rond hem kunnen vormen en Bart De Wever niet.

Ik ben ook altijd tegen de Nee van Di Rupo over de nota van De Wever geweest, mocht ge mijn berichtengeschiedenis gaan opzoeken.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:12   #343
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb nog nooit mijn frustratie laten leiden tot agressie.
Ik ook niet moet ik zeggen.
Oud 18 december 2011, 15:13   #344
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waar gij een probleem mee hebt zal ons worst wezen
behrijp je?
Ik heb geen probleem, wees gerust.
Ik zie een probleem.
Oud 18 december 2011, 15:25   #345
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb geen probleem, wees gerust.
Ik zie een probleem.
Ik zie hier meerdere problemen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:36   #346
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Da's perfect hoe ik het zei? Elio Di Rupo heeft een meerderheid rond hem kunnen vormen en Bart De Wever niet.

Ik ben ook altijd tegen de Nee van Di Rupo over de nota van De Wever geweest, mocht ge mijn berichtengeschiedenis gaan opzoeken.
Je zou het ook kunnen zien als Di Rupo heeft het been 500 dagen stijfgehouden en CD&V en Open-VLD zijn uiteindelijk geplooid.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:38   #347
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Je zou het ook kunnen zien als Di Rupo heeft het been 500 dagen stijfgehouden en CD&V en Open-VLD zijn uiteindelijk geplooid.
Dat is ook zo.
Oud 18 december 2011, 15:39   #348
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U houdt blijkbaar van een eenvoudige simpele uitleg ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:47   #349
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de PS in haar programma had staan om bevoegdheden te regionaliseren. Bron?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:52   #350
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Over punt 2: als ik mij niet vergis, is die overeenkomst met elektrabel nooit afgesloten geweest (in contractvorm, getekend, ...) , door de val van de regering.
Het staat in de begroting.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 15:59   #351
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is het punt dat ik wilde maken.
Ik zie heel weinig inhoudelijks komende van de NVA richting, en vooral veel ad hominem, dit zowal van Bart als van zijn volgelingen.

Ik heb heel veel ervaring op fora, zowel als beheerder, mod en deelnemer, en ik zie bij bdw hetzelfde gedrag als bij de trollen op fora.
Hij probeert zijn tegenstanders belachelijk te maken en schuwt provocatie om de provocatie niet.
En hij is er, ere wie ere toe komt, heel goed in.

Hetzelfde zie ik dan bij zijn volgelingen op diverse fora.
Ze nemen zijn getrol over, maar omdat ze er niet zo goed in zijn blaast het meestal in hun gezicht op.

En terwijl ze dan heel vlotjes trollen en platvloerse kritiek uiten, zijn ze verontwaardigd als dezelfde tactieken tegen hen gebruikt worden.
Hypocrisie ten top.
Knappe moderator. Iemand die het woord fuhrer gebruikt is niet geschikt als moderator.
En ik zit persoonlijk nog altijd te wachten op deftige argumentatie van u.
Wat je wel kan is je erin vergenoegen als iemand een vergissing begaat. Dan krijg je zo van die statements als : "laat hem nog wat kronkelen".
U maakt hier heel veel verwijten maar je eigen veel grotere gebreken zie je niet. Jij hebt zelf platvloerse kritiek, (fuhrer) en als je daarmee begint dan krijg je die terug. Dat hoeft niet te verbazen.
Oud 18 december 2011, 16:01   #352
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ga toch weg. De grote gouwleider himself loopt als een ueber-Calimero te kukelekuën met de bedreigingen die hem en zijn familie te beurt vallen.
Iedereen mag laten weten dat ie doodsbedreigingen krijgt, iedereen behalve Bart De Wever natuurlijk want dan is ie Calimero.
Oud 18 december 2011, 16:04   #353
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de PS in haar programma had staan om bevoegdheden te regionaliseren. Bron?
Het is uw keuze om het huidige regeerbeleid goed te keuren. Ik kan mij daar niet mee verzoenen. De nieuwe geldstromen, de nieuwe communautaire onevenwichten, de sixpack maatregelen die niet worden ingelost, ...
Voor wat betreft de bevoegdheidsoverdrachten, daarvan kan je zeggen dat het geen copernicaanse omwenteling is. In tegenstelling alles wordt gebetonneerd. Dit getuigt van zeer weinig respect voor de verkiezingsuitslag van 2010. Men verwacht binnen 10 jaar of meer een nieuwe staatshervorming. Dit is wat mij aanzienlijk tegen de borst stoot, omdat ik na 500 dagen toch tenminste communautaire pacificatie had verwacht. De populariteit van de N-VA is er niet op achteruitgegaan.
Verder valt water en vuur (PS en N-VA) niet te rijmen. Maar het programma van de N-VA, heeft tenminste de eerlijkheid dat zowel de PS haar programma grondiger kan doorvoeren, als de N-VA. Ware het niet beter geweest om grondige bevoegdheidsoverdrachten door te voeren, zodat beide verkiezingsoverwinnaars hun programma - waarvan ik vanuit ga dat het geënt is op de noden van de regio - te kunnen uitvoeren?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 18 december 2011 om 16:08.
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 16:04   #354
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Binnen de context van het N-VA wel ja. Tot veel dan kukelekuën is de grote gouwleider immers niet in staat. Zo herinner ik me het over honderden dagen uitgesponnen falen van voorgenoemde ueber-Calimero tijdens de regeringsonderhandelingen. Het weze meneer De Wever gegund, kraaien op de mestvaalt, het vergt stamina.
Onder wat moet ik dit catalogeren?
Haatpost?
Oud 18 december 2011, 16:05   #355
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over de de NVA achterban, en ik zeg enkel wat ik ervaar.
De enigen die nog slechter met kritiek overweg kunnen over hun ideeen en leiders zijn de Vlaams Blokkers.

Maar gezien velen van het VB naar NVA zijn gegaan is blijkbaar moet dat misschien niet verwonderen.
Als die kritiek van u komt en er komt het woordje fuhrer in voor, dan kan ik goed begrijpen dat de tegenpartij daar niet mee overweg kan. Je zou beter eens naar jezelf kijken. Mensen die inhoudelijk reageren en argumenteren krijgen wel verstandige antwoorden en geargumenteerd.
Oud 18 december 2011, 16:09   #356
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees u te moeten ontgoochelen. Het is wellicht zo dat in Molenbeek het Arabisch de meest gesproken taal is, doch dit neemt niet weg dat de inwoners van Molenbeek gewoon Arabisch sprekende Belgen zijn.
kronkel, kronkel, kronkel.
Oud 18 december 2011, 16:09   #357
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het punt van ons ganse kiessysteem is toch dat je stemt voor jzelf en niet voor je kinderen, illegalen, ... ?

Met je zin

ben ik niet akkoord. Als ik mijn cijfers bekijk die ik zonet gepost heb, lijkt het mij eerder dat ze enkel en alleen rekening houden met het aantal stemgerechtigden per kieskring (en dus niet het bevolkingsaantal), en zijn het enkel de mensen die het systeem ondemocratisch willen noemen, die de vergelijking gaan maken met de bevolkingsaantallen.

Het klopt dat je stelt

maar dat is enkel als je dus rekening houdt met de niet-stemgerechtigden. Maar die zouden per definitie niet mogen meegerekend worden, rekening houdend met de etymologie van het woord 'niet-stemgerechtigd'.
Het aantal inwoners bepaald het aantal zetels, niet het aantal kiesgerechtigden. Hoe hoeft daar niet mee akkoord te gaan maar volgens mijn informatie is het zo. Ik zou het moeten opzoeken om het te kunnen bewijzen.
Oud 18 december 2011, 16:12   #358
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sta jij nu werkelijk achter een uitspraak als : "Arabisch sprekende belgen moeten een territorium hebben dat ze kunnen uitbreiden"? Ik vrees dat jij je laat meeslepen in het vuur van de discussie.
Nee, gewoon gelijkheid op basis van afkomst.
Oud 18 december 2011, 16:13   #359
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Knappe moderator. Iemand die het woord fuhrer gebruikt is niet geschikt als moderator.
Anderen hebben daar een andere mening over.

Ge maakt hier heel veel verwijten maar uw eigen gebreken zie ge niet. Gij hebt veel platvloerse kritiek, en als je daarmee begint dan krijg je die terug (fuhrer). Dat hoeft niet te verbazen.
Oud 18 december 2011, 16:13   #360
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U hebt mij niet goed begrepen. Stel nu voor dat men BHV totaal splitst en dat men de faciliteiten afschaft. U bent nog steeds met een absolute Franstalige meerderheid in Linkebeek en compagnie. TAK kan er komen betogen zolang ze willen, de Gordel kan nog steeds bestaan : dat verandert niets en die Franstalige meerderheid is nog steeds de realiteit.
Maar zal Nederlands moeten gebruiken als Officiele taal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be