![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sorry dat ik geen begrip kan opbrengen voor een vrouw die haar baby bewust vermoordt... Moest ze effectief niet geweten hebben dat ze zwanger was en in paniek gehandeld hebben (je kan hier mi echt niet spreken van paniek) dan kon ik er nog enigszins inkomen. Ik keur het dan nog niet goed, integendeel, maar dan kon ik wel begrip opbrengen. Zelfde met dat shaken baby syndroom dat hierboven al aangehaald werd: ik keur dit niet goed, maar ik kan het wel snappen dat het kan gebeuren. Maar dit specifiek geval, nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, het heeft niets met begrijpen te maken. Wat jij uiteindelijk beweert is dat je een waarheid in pacht hebt. Die heb jij niet, ik ook niet. Het gaat om begrip. En het gaat om emoties, een onbekende jurisdictie, niet in wetten te gieten. Waarbij de mogelijke vader wordt aangevallen, wegens gebrek aan verantwoordelijkheid. En toch doen vrouwen elkaar de das om. Zo lees ik het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de rechter is overduidelijk geen al te menselijke mens. Spijtig eerder een normaliteit binnen de justitiële wereld.
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg hier klaar en duidelijk dat er vrouwen zijn die geen duidelijke zwangerschapssignalen hebben en niet weten dat ze zwanger zijn tot aan de bevalling. Jouw reply: "Je geeft toch toe dat die geruisloze zwangeren beseffen dat ze zwanger zijn." Als ik een vierkant teken, en zeg dat dat een vierkant is, ben jij degene die komt vertellen "je geeft toch toe dat je een cirkel hebt getekend". Als je wetenschappelijk kan onderbouwen dat mijn 'vierkant' irl niet bestaat, en alles toch een cirkel is, doe gerust.
![]() |
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het dan menselijker om - als ik het standpunt van de procureur moet volgen - de grootouders die alreeds hun kleinkind "verloren" zijn, dan ook nog hun dochter af te nemen? Twintig jaar cel betekent dan ook zeker geen kleinkinderen. Ik vind het uitgangspunt verkeerd en kan me totaal niet inbeelden dat één van mijn dochters willens en wetens hun zwangerschap zouden ontkennen, of het kind vermoorden, maar dan nog zou het voor mij zwaarder wegen dat ze daar 20 jaar voor achter de tralies moeten. IK kan namelijk niet meer voor een vervangkind zorgen..... en zij niet meer voor een kleinkind. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 maart 2012 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, iedere keer dat je misselijk bent moet je niet opnieuw naar de dokter, omdat je ondertussen wéét wat de oorzaak is van die misselijkheid. Bovendien heb ik reeds erkend dat er zulke gevallen zijn, waarbij geen enkel 'signaal' aangeeft dat je zwanger bent, ik schreef enkel dat ìk 't me moeilijk kan voorstellen, maar heb 't bestaan ervan niet ontkend. Blijkbaar zijn die gevallen - net als mensen die geen pijn ervaren - uitzonderlijke gevallen, in alle andere gevallen geeft je lichaam signalen, wie die signalen niet opvangt kènt z'n eigen lichaam niet goed (genoeg). Ik beschuldig de vrouwen die 'geruisloos' zwanger zijn dan ook niet dat ze hun lichaam niet kennen, enkel degenen die niet horen tot de uitzonderingen, over 't algemeen gesproken weet 'n vrouw wel of ze al dan niet zwanger is, net als deze Sanne, ze wist 't immers. Jij beschrijft 't als 'n karikatuur, ofwel 't ene uiterste, ofwel 't andere uiterste, elk lichaam geeft signalen, de meeste mensen herkennen die en doen er wat mee, en dat betekent niet bij 't minste pijntje naar de dokter lopen, er zijn zoveel andere signalen, honger, moe, loom, futloos, minder energie, stress etc...bij de meeste signalen weet iedereen wel wat de oorzaak is van dat signaal en weten de meesten ook wat te doen, enkel als die signalen aanhouden, steeds terugkeren (zonder dat je reeds 'n dokter geraadpleegd hebt), weet eenieder dat er iets niet goed zit in je lijf, en de meesten gaan er dan ook mee naar 'n arts, net als jij deed trouwens. Citaat:
Citaat:
Om bij dit geval te blijven; deze Sanne wist immers dat ze zwanger was, ze had zoveel maanden de tijd om er aan te wennen, om hulp te zoeken, er over na te denken, 'n vrouw die ensceneert dat ze ongesteld is weet dat ze zwanger is, waarom zou ze dit anders ensceneren, ze wou 't geheim houden, 't is haar niet plotsklaps overvallen, dat ze in 1 moment van stress, niet wist wat haar ineens overkwam, niet wetende wat zou gebeuren, in 'n vlaag van zinsverbijstering niet beter wist dan dat ding dat ineens uit haar lijf floepte in 'n kussen te versmoren, daarna verbergen in haar kamer, de boel opruimen, want er komt niet enkel 'n proper gewassen baby naar buiten, later in 't chiro lokaal gaan verbergen, dat allemaal in 'n vlaag van zinsverbijstering of enorme stress? Nee, ik heb hier geen begrip voor, kan er gen begrip voor opbrengen, zelfs niet als 't in 'n vlaag van zinsverbijstering was, geeft geen licentie om te doden, zoals Steve al eerder aangaf, in hoeverre "zowat doorflippen" een verschoningsgrond kan zijn voor moord. Iedereen flipt wel eens door zo nu en dan, uitzonderlijke stress kent ook iedereen van tijd tot tijd, 'n vlaag van zinsverbijstering komt ook nogal eens voor, indien dit 'n verschoning zou moeten zijn voor moord... Mijn conclusie is, en dit is enkel mìjn persoonlijke mening; de meeste vrouwen weten dat ze zwanger zijn �*ls ze zwanger zijn, krijgen ook ruimschoots de tijd om na te denken, oplossingen te zoeken, hulp te zoeken, actie te ondernemen, indien ze daar niet toe in staat is/zijn, dan schort er iets, psychische problemen of koelbloedige moordenaar, zowel 't ene als 't andere is uitzonderlijk gedrag en hoort voor 't 1ste hulp gezocht, 't 2de bestraft. De uitzonderingen die 'geruisloos' zwanger zijn, zullen ook niet allemaal de neiging hebben om hun kind dan maar te vermoorden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De procureur was hard. De jury heeft dit niet gevolgd. En de voorzitter volgde de jury. De procureur kreeg dus ongelijk. Hij wou er een abortus-proces van maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 maart 2012 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() een rechter die een 20 jarige vrouw 20 jaar veroordeeld vanwege vermoorden van haar eigen kind heeft zelf ondersteuning nodig; die persoon beschikt niet over voldoende voeling met de werkelijkheid. Als jij hier nu zegt dat de jury nog onmenselijker wenst te oordelen...... ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 13 maart 2012 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vrees de eerste post ietwat mislezen te hebben...ik heb gelezen dat de rechter een 24 jarige veroordeeld voor 20 jaar...terwijl het duidelijk over de procureur gaat....Die procureur verdient ons belastingsgeld NIET. Wie roept die procureur op het matje wegens een wansmakelijk gebrek aan menselijkheid?
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het dood doen ? Hoe kan je daar nu excuses voor vinden ? In een land waar je je kind gewoon kan afstaan als je er niet van wil weten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mag deze vrouw de vrijspraak krijgen. Want wie is het grootste slachtoffer? Dit is zijzelf. Het is zij die dit alles een plaats zal moeten geven, zij moet er mee leven. Haar ouders zie ik niet direct als grote slachtoffers, aangezien zij nog niet gehecht waren aan dit kind, dus kunnen ze het niet missen. Ook hebben zij nog niks geïnvesteerd in dit kind. Ook het kind -dat uiteraard slachtoffer is- is bijlange niet het grootste slachtoffer, omdat het kind nog geen bewustzijn had. Het enige wat we kunnen hopen voor dat arme kindje is dat het niet afgezien heeft. In dergelijke zaken is telkens maar 1 groot slachtoffer, en dat is de moeder. De vaak afwezige vaders kunnen ook niet echt tot slachtoffers gerekend worden: opnieuw: zij waren nog niet gehecht aan dit kind, noch zij hebben er in geïnvesteerd. In mijn opinie zijn er pas grote slachtoffers wanneer het slachtoffer al een persoonlijkheid had; gehecht was aan meerdere personen (in het bijzonder zijn ouders, siblings, vrienden,...); waar dus in werd geïnvesteerd (de ouders die het kind hebben opgekweekt en opgevoed, en er dus vele kosten en kommer aan hadden.
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() De vader heeft nooit geweten dat hij vader was omdat de moeder de zwangerschap van zijn kind zo nodig verborgen moest houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
|
![]() Voila hij mist dus niets. Want hij heeft het nooit geweten, toen het er was. Nuja: 'was'. Natuurlijk zal het hem een rot gevoel geven als hij hoort dat het vrucht dat van hem afkomstig is, alle kansen werd ontnomen, en dat hij er niet voor kon opkomen. Maar dit is bijlange niet hetzelfde als een kind verliezen.
![]() |
#357 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: ik realiseer me net dat ik gewoon een trol aan het voederen ben. Dat is dan maar zo. Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 maart 2012 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
Als ik schrijf dat mensen die nog geen bewustzijn hebben gevormd minder grote slachtoffers zijn, wilt dat daarom niet zeggen dat ik die mensen vogelvrij verklaar. Wat een imbeciele redenering van jou kant. Ik zal het simpeler stellen: het overlijden van een persoon van 20 jaar zal een veel nefastere, grotere impact hebben op het leven van zijn naasten dan het overlijden van een pasgeboren zuigeling. Aan de zuigeling hebben zich nog niet veel mensen aan kunnen hechten, aan de zuigeling zijn geen herinneringen, aan de zuigeling werd niet geïnvesteerd. Het wegvallen van de 20-jarige is een veel groter verlies op allerlei vlak, waar veel moeilijker overheen zal geraakt worden. Dat is toch wel duidelijk zeker, niet?
![]() |
![]() |
#360 |
|
![]() Ja zij is het grootste slachtoffer, want zij zal daar mee moeten leven. Ik denk niet dat die moeder het kind vermoordde voor haar plezier.