![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Minister
|
![]() Citaat:
vijf mensen nodig. MINIMUM. Hoeveel salafisten die gevaarlijk kunnen worden lopen er rond in Frankrijk? Een goeie duizend of zo? Laat ons zeggen tweeduizend. Tel daarbij gekende pedofielen, proxeneten, gangsters van diverse afkomst, sekten waarvan niemand goed weet waartoe ze in staat zijn tot er tientallen doden vallen, huis en tuin predators. En je wordt gewoon duizelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En al die anderen: een heleboel daarvan vallen al buiten de opdracht (opdracht ![]() Geheime diensten hebben precies wél tijd en personeel zat om telefoons van journalisten af te luisteren om klokkeluiders te identificeren. Laatst gewijzigd door filosoof : 24 maart 2012 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er lopen er al honderden rond in Brussel alleen (bron terzake deze week)
dus 2000 lijkt mij nogal laag geschat!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn eigenlijk maar 2 diensten echt betrokken bij het volgen van interne potentiele terroristen: DST en DCRG. In totaal dus 5000 personeelsleden. Maar daar zitten dus waarschijnlijk 60% "niet actieve functionarissen" bij, ttz, secretaressen, geparkeerde mensen aan wie men een jobke moest geven, papierschuivertjes en zo voort. Blijven er nog 2000 mensen over die echt iets nuttigs doen in die diensten ('t zijn staatsdiensten he). Daarvan zijn er natuurlijk, zoals in elke staatsdienst, 5 chefs voor 1 uitvoerder. Blijven er dus 400 echt actieven over, he. Daarvan zijn er natuurlijk een aantal niet zo heel bekwaam, maar die we niet kunnen buitenzwieren wegens overheidsdienst. Dus allez, 200 - 300 echt actieve bekwame mensen die hun job serieus doen. Ik leid mijn ruwe schattingen af uit andere staatdiensten waar ik geweest ben, he. (enfin, diensten op openbare fondsen). Daar is dat ongeveer van 't zelfde. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2012 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bron?
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) Ten eerste is er door verantwoordelijken duidelijk gesteld dat de dader levend moest worden gevat. Het feit dat dit niet is gelukt levert (oa) politieke schade op. b) De dader vertegenwoordigde een buitengemeen interessante informatiepositie. Het was dus ook een operationeel belang om de man levend in handen te krijgen. c) Mocht men hem toch dood hebben gewild, dan was de operatie héél anders uit gevoerd. Als we de reconstructie van TF1 bekijken, is het een wonder dat er geen agenten zijn gesneuveld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uh, niet dus.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/...Toulouse.dhtml Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Minister
|
![]() Citaat:
zesduizend lagen en ik denk dus dat 2000 ongeveer correct moet zijn. Ik heb het nooit over 2000 'bewapende' salafisten gehad. Maar...Wie vandaag geen wapen heeft legt daar morgen zonder probleem de hand op. Ha, maar niemand wordt geacht bewapend te zijn in la Republique, non? Op een jachtgeweer na en zelfs daarvoor heb je tegenwoordig een vergunning of de een of andere permis nodig meen ik. Dat geldt natuurlijk alléén voor serieuze, brave, onnozele burgers zoals jij en ik. Want behoor je daar niet toe dan kun je in sommige buurten hier een kalasch (oorlogswapen!) kopen voor een paar honderd euro. Het volstaat de goede contacten te hebben: namelijk gangsters of pooiers. Ze doen allebei in wapens. Voor het geval dat je denkt dat het héél moeilijk is zo'n contact te leggen: het is doodgemakkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het niet. De andere leugencampagne, "we gaan het geld bij de rijken halen en de financiele markten buitensjotten, ge gaat zien, we worden allemaal weer rijk" marcheert veel beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
p.s. De term populisme mag alleen maar toegepast worden op de incorrecte variant.
![]() |
![]() |
#355 |
Burger
|
![]() Inmiddels gaat de vader van de dader klacht indienen tegen Frankrijk op beschuldiging van 'het doden van zijn zoon'. Zijn zoon is duidelijk het slachtoffer van een onrechtvaardige samenleving, nietwaar?
hier het bericht van de nieuwssite vandaag.be: Vader van seriemoordenaar Toulouse wil klacht indienen voor doden van zoon 26 maart, 23:04 De vader van Mohamed Merah, de seriemoordenaar die donderdag in Frankrijk doodgeschoten werd, wil een klacht indienen tegen Frankrijk "voor het doden van zijn zoon". Dat heeft hij maandag bevestigd aan het Franse persagentschap AFP. "Ik ga de grootste advocaten onder de arm nemen en de rest van mijn leven werken om de kosten te betalen. Ik ga een klacht indienen tegen Frankrijk voor het doden van mijn zoon", aldus Mohamed Benalel Merah. "Frankrijk is een groot land dat de middelen had om mijn zoon levend op te pakken. Ze hadden hem kunnen verdoven met gas en dan oppakken, maar ze hebben verkozen om hem te doden." De vader van Mohamed Merah zei maandagavond ook nog dat hij zijn zoon in Algerije zal begraven. Belga |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem zit hem bij de indirectie, het verkiezen van vertegenwoordigers, he. Die moeten een dubbel discours houden, enerzijds om te paaien en verkozen te worden, en anderzijds moeten ze ageren om hun belangen en die van hun clans te verdedigen, terwijl ze de schijn moeten ophouden om toch "voor het algemeen belang" te zorgen. Nu, let op, soms komt daar per ongeluk iets goeds uit, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Banneling
|
![]() Gelukkig hebben ze reeds zijn hersens eruitgeschoten en dit is een zeer goede zaak .Dat ze ook maar zijn familie hard aanpakken want ze zijn van de zelfde soort !
|
![]() |
![]() |