![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omnis comparatio claudicat, maar de uwe mankt zelfs niet: ze rijdt in een rolwagen. Als een Vlaming en een Waal grosso modo hetzelfde verdienen, dan speel t het toch geen rol hoe de beroepscategoriën per taalgroep verdeeld zijn? Als nu toevallig mannen met schoenmaat 43, gemiddeld of zelfs absoluut blijken meer te verdienen dan kleiner of groter beschoeiden, dan ga je daarvoor toch geen getto oprichten of een vrijstaat van 'kerels die op grote voet leven'?
|
|
|
|
#343 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Als ambtenaar zijnde, zou u nochtans moeten weten dat u en uw collega's niet van de hemelse dauw leven. Ik veronderstel dat u weet wie uw loon betaalt? De staat. Heeft de staat een ezel of een ander toverdier in zijn kelder dat de kas vult door zijn staart op te heffen? Niet dus. Waar haalt de staat zijn inkomsten, om onder andere die ambtenaren te betalen, vandaan? Bij de belastingbetaler dus. Die belastingbetaler draagt dus een deel van zijn inkomen af om de staatsdiensten te doen draaien. Wanneer in één landsgedeelte die staatsdiensten veel zwaarder uitgebouwd zijn dan in het andere landsgedeelte en er bijgevolg relatief meer ambtenaren zijn, wordt een deel van die kost mee betaalt door de belastingbetalers uit het andere landsgedeelte. Bijgevolg hebben die Vlaamse belastingbetalers alle recht om zich vragen te stellen bij het nut van de staatsdiensten die ze mede financieren in Wallonië. |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kom uit uw onozel hofke, en leer eens de zon te laten schijnen in het water van een Waal.
In een gemeenschap leven, betekent de bluts met de buil nemen. Als jij op eigen kosten een straat wil aanleggen, dan ga je failliet. Als de gemeenschap het doet, dan doe je je deel zoals iedereen en dan stap je niet langer in de modder, terwijl het je de kop niet kost. Je moet dan ook meebetalen voor het opkuisen van de blaren van een boom in andermans straat, waar je misschien enkel de last en geen lust van hebt, maar die kleine last weegt niet op tegen je mooie trottoir. Leer eens content zijn met je twee autos en laat je Waalse vriend in die halve rijden die jij aan onze gemeenschap insteekt. Tegelijkertijd moet je voor je maagtabletten ook niet teveel betalen. Gelukkig, want als je elke halve Euro op flamingantische manier in twee bijt, dan mag je lachen dat er gezonde Walen zijn die meepiasteren voor jouw toekomstige maagzweer.
|
|
|
#345 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij laat je deze imaginaire breuklijn aanpraten en je jaloezie aanwakkeren. Citaat:
Mij kan het geen zak schelen hoeveel er Frans of Nederlands spreken, zolang het werk maar gedaan is. Citaat:
De bluts met de buil. Je zal er persoonlijk geen boterham minder om eten omdat het werk gedaan wordt door zus of zoveel procent VL-of Fr-taligen. Citaat:
Als de ambtenaren in jouw regio voldoen, wees dan tevree. Zoek geen spijkers op laag water. Capaciteit en dienstbaarheid kan je niet opdelen volgens taalgroep.
|
|
|
|
#346 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Voor u is dat allemaal aanvaardbaar en inherent aan het leven in een gemeenschap, zonder dat er kritische bedenkingen bij gemaakt mogen worden? Wordt genoteerd.
Tijd dus om het oude voorstel weer van stal te halen: We richten een fonds op waarin vrijwillig gestort kan worden door al diegenen die de "solidariteit" met Wallonië een warm hart toedragen en "evident" noemen. Aangezien u een groot aanhanger bent van deze strekking, verwacht ik uiteraard een stevige contributie elke maand. Eens kijken of u dan nog lang uw kop in het zand steekt met een "niet zagen, pinten vragen"-houding als deze. Laatst gewijzigd door zorroaster : 1 augustus 2004 om 01:01. |
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als er een sociaal stelsel kan opgebouwd worden, door van elke burger een bescheiden bedrag te eisen, dan gaat het niet op om diezelfde goedmenende burger lineair te laten opdraaien voor elke asociale vrek, zodat diens bescheiden bijdrage verandert in een onbetaalbaar bedrag. Wens jij je buiten het stelsel te plaatsen, so be it, maar verwerp er samen met de kosten, die je abberant vindt, dan ook volledig de baten van.
|
|
|
|
#348 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Volgens u mogen er geen vragen gesteld worden over de onbeperkte solidariteit met Wallonië. U vindt "gelijk loon naar gelijk werken" genoeg om elke kritische doorlichting achterwege te laten en Wallonië volledig vrij te laten in haar bestedingspolitiek. Aan u dus om dat te financieren zou ik zeggen. Put your money where your mouth is, om het zo te zeggen. Ik stel wel vragen bij wat er met mijn geld gebeurt daar. Als dat niet mag, zie ik gaarne van mijn "recht" af om die zaken te financieren. Dan klaag ik niet en mogen de Walen uitgeven en benoemen zoveel ze willen. Als ik de plicht heb te betalen voor de ambtenarij, eis ik ook het recht op mee te bepalen hoeveel die ambtenarij mag kosten en waar ze ingezet wordt. U ontzegt mij dat recht en verwacht dat ik alleen in mijn eigen tuin kijk en mijn klep hou. Mij best, maar dan betaal ik ook alleen voor mijn eigen tuin. |
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Die ben je "even" vergeten? Je maakt dus wel degelijk onderscheid. Verder; De werkgevers? Racisten. De overheid als werkgever? Die gaan nog een stap verder, die gaan openlijk aan racisme doen met hun quota. Iedereen kan dus, en bovenal, zou dus iedereen moeten gaan aanklagen. Goe bezig... Laatst gewijzigd door whoisy : 4 augustus 2004 om 14:50. |
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bleef zonder antwoord...
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#351 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net wat ik de N-VA aanwrijf. Op identieke wijze als het Vlaamsblok autochtonen stigmatiseert o.a. met het rapport Van San, wil de N-VA met o.a. KBC-studie onze Waalse bevolkingsgroep brandmerken als economisch zwakkeren, luiaards, profiteurs van het systeem, etc. Het VB liep hiervoor een veroordeling op, dus mits konsekwentie bij het gerecht, moet de N-VA ook bakzeil halen. Citaat:
De wens om op de werkvloer te discrimineren op basis van ras, (negatief of positief speelt geen rol) mondt op de duur noodzakelijk uit in rassentelling, seggregatie terwijl dit in feite een nazi-praktijk is. Hoeveel 'vreemd Blut' moet je trouwens hebben om in aanmerking te komen? Van welke Boden moet je komen om voorgetrokken te worden? Deze ideetjes neem ik de SP-a dan ook uiterst kwalijk. Een niet-discriminerende verzuchting zou zijn: "Werk voor iedereen, ongeacht huidskleur, sexe, afkomst, sexuele voorkeur, ras, etc." Dergelijke konsekwentie is net als bij het gerecht, blijkbaar teveel gevraagd.
|
|
|
|
#352 |
|
Vreemdeling
|
Racismeklacht tegen N-VA? Da's het eerste dat ik ervan hoor.Kan nog interessant worden... maar veel te vrezen van het systeem hebben ze waarschijnlijk niet, de stijve inconsequente harken...
|
|
#353 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#354 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
#355 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
#356 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size] [size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Laatst gewijzigd door nou nou : 1 augustus 2004 om 18:22. |
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Hoe sneller die klacht er komt, hoe liever. Dan krijgt de N-VA de kans om zich te verdedigen, net als haar aanklacht tegen deze transferts.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|