![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA had dus ongelijk, dat moest en zou duidelijk worden.
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Er is zogezegd niets aan de hand, maar de belastingsdienst komt wel met een aanslag om u tegen te zeggen. Er moet blijkbaar toch iets aan de hand zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Men wist blijkbaar niet dat men onder een ander belastingsregime viel.
lol, sterke boekhouders daar. Ik kan u verzekeren dat men dat wel wist, echter men heeft gewoon geprobeerd. En het is helaas niet gelukt. Maar vaak wel en dan is het kassa kassa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geldt hier de 300%+ boeteregel van Crombez niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
betalen voor...., ja voor wat eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() Ik weet het niet, maar ik werk in een KMO: als men een achterpoort ziet, probeert men die te nemen. Soms lukt het, maar soms ook niet.
Het heeft voor ons in ieder geval al meer opgeleverd dan gekost aan achterstallige belastingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En had het ACW indertijd niet die professor onder de arm genomen om heel de financiële constructie op te zetten...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze keer zonder compassie..... Betalen zul je ,de volle pot,"wat, u waart verkeerd,u moet maar juist zijn meneer"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Burger
|
![]() Een veronderstelling.
Zou het kunnen dat de belastingen in het verleden een slechte job hebben gedaan en daardoor het ACW nooit hebben gewezen op onjuiste praktijken. Wanneer dan in een latere fase de BBI nu het werk opnieuw doet en tot de vaststelling komt dat de vroegere controles niet juist waren ze zich niet in eigen voeten willen schieten. Met andere woorden dat die 9,5 miljoen euro een compromis is (achter de schermen gesloten) tussen de BBI en ACW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wees nu eens 5 minuten ernstig. Een klein kind begrijpt toch dat ACW en de fiscus het binnenskamers op een akkoordje hebben gegooid. Het ACW doet niet moeilijk over die 10 miljoen euro en in ruil gaat het fiscus het woord "fraude" niet in het openbaar gebruiken. Op die manier vermijden beide partijen netjes een rechtzaak die ze geen van beiden willen.
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 17 december 2013 om 01:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() ACW-affaire is een 'Bois Sauvagetje'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb vanavond 1 ding geleerd, dat is dat ik volgend jaar met een uitgestreken gezicht voor de belastingscontroleur zal zitten en de ingeoefende woorden zal uitspreken "Ah, echt, moest ik dat apart aangeven? Dat wist ik niet, maar zal wel bijbetalen hoor."
![]() |
#357 |
Gouverneur
|
![]() Wat een klucht zeg, de BBI zegt er is geen fraude. Wat wil dat echt zeggen?
Om van fraude te spreken moet de BBI kunnen aantonen dat er moedwillig verkeerde gegevens ingegeven zijn of op de verkeerde plek met als doel minder belastingen te betalen. Je kan je wel voorstellen dat die moedwilligheid niet altijd even eenvoudig aan te tonen is en al zeker niet bij een organisatie die een kleine week de tijd gehad heeft om zich voor te bereiden op een afstapping. Voor de KMOers onder ons, normaal staan ze met veel tralala voor uw deur en kan je voor een weekje je zaak sluiten terwijl ze alles overhoop halen, bij ACW zijn ze een halve dag binnen geweest een week nadat ze het gezegd hadden dat ze gingen komen. Het feit dat er extra belastingen gehoffen wordt, toont aan dat de aangifte NIET correct was. Je kan zeggen en geloven dat dit onbewust en per toeval was, maar ik geloof niet meer in sprookjes sinds een bepaalde verkoop van Fortis aandelen door familieleden van een politicus die op die moment de reding van Fortis aan 't bespreken was. Feit blijft, dat verschillende actoren (niet enkel NVA) erop gewezen hebben dat het ACW de boel belazerde (bewust of onbewust laat dat nu in het midden) en dat het nu ook waar blijkt te zijn. De politieke verwevenheid van onze overheidsinstellingen kennende zullen we over het al dan niet moedwillige karakter van die fout nooit de waarheid weten. Misschien was het een administratieve fout en is die na een neutraal onderzoek aan het licht gekomen, misschien was het een bewuste fraude en is het na een vriendschappelijk onderzoek weggemoffeld.
![]() |
#358 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het ACW heeft zich dus ten koste van de burger schuldig gemaakt aan wat ze anderen permanent verwijt, en is daarbij, afgaande op een niet-gecontesteerd te betalen bedrag van 9,5 miljoen euro, ver over de schreef gegaan. Dat is nu duidelijk.
Of ze daarenboven ook fraude hebben gepleegd zal het later te voeren strafrechterlijk onderzoek uitwijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |