Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2013, 08:30   #341
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
och, nu dacht ik dat je even de middeleeuwse massahysterie wou aanhalen ten tijde van de heksenvervolgingen. Zover zijn we er op het Kiel niet van af zou ik denken.
Ik neem aan dat je dit een verrijking noemt? zo lekker terug naar de 15de eeuw?
Waarom zou ik de massahysterie die ik al sinds de eerste post in deze draad aanklaag in hemelsnaam als een verrijking beschouwen? Het punt is net dat massahysterie van alle plaatsen en alle tijden is zoals je kan lezen in de link die ik je gaf. Maar dat blijf je maar lekker negeren, omdat dit niet in je kraam past.

(er is trouwens nog een vermoedelijk gevalletje van massahysterie aan de gang in het Antwerpse mbt de pogingen tot ontvoeringen... er zijn 2 effectieve pogingen geweest waarvan de dader - een psychiatrisch patiënte - werd gearresteerd, maar sindsdien blijven er meldingen komen van pogingen tot ontvoering; pas op ik zeg niet dat die er niet geweest zijn, alleen dat ik dat vermoed, net zoals ik in deze zaak vermoed dat er niets is gebeurd)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 08:31   #342
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik geloof geen religieuze debielen. En al zeker geen moslims die niet geïntegreerd zijn.
En sinds wanneer kan je de onderontwikkelde en racistische VB militanten geloven laat staan vertrouwen?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 08:33   #343
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ze vergelijkt zelfs gewone realiteit in Antwerpen met een film vol fictie! moet kunnen.
Jagten is inderdaad fictie, maar wel fictie die gebaseerd is op de talloze zaken van vermeend kindermisbruik in scholen (en op andere plaatsen) waarbij er mensen onterecht slachtoffer werden van massahysterie. Of geloof jij nu echt dat die zaak op het Kiel een unicum is? Dan ben je wel erg wereldvreemd hoor.
Oud 20 juni 2013, 08:35   #344
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waarom zou ik de massahysterie die ik al sinds de eerste post in deze draad aanklaag in hemelsnaam als een verrijking beschouwen? Het punt is net dat massahysterie van alle plaatsen en alle tijden is zoals je kan lezen in de link die ik je gaf. Maar dat blijf je maar lekker negeren, omdat dit niet in je kraam past.

(er is trouwens nog een vermoedelijk gevalletje van massahysterie aan de gang in het Antwerpse mbt de pogingen tot ontvoeringen... er zijn 2 effectieve pogingen geweest waarvan de dader - een psychiatrisch patiënte - werd gearresteerd, maar sindsdien blijven er meldingen komen van pogingen tot ontvoering; pas op ik zeg niet dat die er niet geweest zijn, alleen dat ik dat vermoed, net zoals ik in deze zaak vermoed dat er niets is gebeurd)
heb je ook leuke beeldjes van krijsende ouders die de juffen - ik kan op de naam niet komen - willen gijzelen omdat ze vrezen dat hun kinderen zullen worden ontvoerd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 08:38   #345
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Alhoewel, ze bedoelt misschien dat die kleine mohamedaantjes al leugenaartjes zijn, net als in die film, 't leven van die man verwoest werd door 'n leugen.

Foei toch, al die kleine mohamedaantjes over 1 kam scheren en als leugenaars bestempelen, toch niet allemaal èh, komaan.

Het is tekenend dat jij in zaken als deze over leugens spreekt. Het toont alvast aan dat je kennis van kinderpsychologie even ondermaats is als die van de hysterische ouders aan de schoolpoort. Kleuters hebben een rijke fantasie en als volwassenen daar op een verkeerde manier op reageren, dan beland je in situaties waarin een kind zich gedwongen voelt om bepaalde zaken te zeggen in een poging om de volwassenen te behagen. Dit leugens noemen is ronduit pervers. Het zijn de volwassenen die bij zo'n zaken in de fout gaan, niet de kinderen.

Misschien toch maar eens de film Jagten bekijken. Het mag dan wel fictie zijn, het toont wel mooi de mechanismen aan die in zo'n zaken werken. Mechanismen waar je duidelijk geen kaas van hebt gegeten.
Oud 20 juni 2013, 08:39   #346
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
In beide gevallen ging het over een beschamende vorm van massahysterie, met dit verschil dat de gruwelheden van Martin tot in het detail zijn bewezen en bij de juf het tot nader order ordinaire roddels waren
Dat was van in het begin mijn punt. Ik heb nooit de daden van Martin vergeleken met die van de kleuterjuf. Dat deden anderen in een poging om het bestaan van massahysterie bij anderen te vergoelijken.
Oud 20 juni 2013, 08:55   #347
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees van niet, maar wat verandert dat aan het feit dat zo'n zaken net zo goed bij niet moslims voorkomen?
Wat ik meen te zien is een groep moslimouders met wel of niet betrokken kleuters, die vooruitlopen op de zaken (op één oudere dame na die het woord 'onderzoek' laat vallen) en ik hoop van harte harte dat het hier niet gaat om hun achterlijkheid tov westerse kleuterpedagogie.

Om eerlijk te zijn, die verschilt dag en nacht van wat moslimkleuters thuis aangeboden en niet aangeboden krijgen.
Bij ons is het abnormaal dat kleuters krijsend en wenend wakker worden en krijsend en wenend gaan slapen elke dag. Bij moslims is dat gewoon. Hysterisch roepen en tieren op een kleuter is blijkbaar ook gewoon. Ipv dat kind iets te doen te geven.

Dat is maar een klein voorbeeldje van de enorme verschillen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:08   #348
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou toch eens op met dat gespeculeer. Je weet niet eens of het over een juf gaat die een klas heeft, dan wel over een turnjuf of zorgjuf. En dan zwijg ik nog van het feit dat het niet ongebruikelijk is in grote kleuterscholen dat een andere juf het middagtoezicht overneemt van de klasjuf.
De betrokken ouders moeten dat toch weten of het een zorgjuf of een weet ik veel ondersteunende juf was? Waarom zeggen ze dat dan niet? Omdat ze het niet weten? Ik ga nog wat meer speculeren: misschien zijn die ouders wat afkerig van het onderwijs dat hun kinderen genieten. Misschien vinden ze het maar zo zo, een toegeving waar wij plat voor moeten gaan liggen.

Luister goed, Edina, ik weet wie er kwam op de ouderavonden en wie niet. En ik weet wie ik als klastitularis via de directie een aangetekende persoonlijke uitnodiging heb gestuurd. Le moment suprême om een berbervader met acht kinderen (ik had twee kinderen van hem in mijn klas) in het tweede middelbaar uit te kunnen leggen dat al het rood in de agenda 'niet goed' was. Betrokkenheid bij opvoeding van de kinderen is dan verdorie ver te zoeken, hoor.

Dus laten we maar afwachten. En speculeren op grond van ervaringen staat m.i. vrij. Ik hoop dat ik me vergis en als dat zo is, zal ik dat ook toegeven.
Oud 20 juni 2013, 09:13   #349
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hilarisch ook hoe deze draad, die massahysterie aanklaagt, gekenmerkt wordt door massahysterie bij het merendeel van degenen die reageren. Een paar pagina's lang konden ze de schijn ophouden dat ze niet alle moslims over dezelfde kam scheren. Om daarna weer te vervallen in de klassieke schuimbekkende haatpraat. Triestig schouwspel.
Misschien maar eens aanvaarden en appreciëren dat mensen het beu zijn en stoom afblazen op een beschaafde manier: al schrijvende dus.
Oud 20 juni 2013, 09:19   #350
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Al is de allahtoon nog zo snel.....het lidwoord achterhaalt hem wel...
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:22   #351
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, parsprototem, het is allemaal één groot complot!
'Eén groot complot' is te moeilijk voor moslims. Het is eerder hier en daar wat vuurtjes stoken en onwetende moslims wat op te jutten.
Oud 20 juni 2013, 09:23   #352
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
liegen of in jouw geval is taqiyya je niet vreemd das duidelijk
Neen, jij hebt verkeerd gelezen.
Oud 20 juni 2013, 09:30   #353
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Dit is non-news. Ik vind het veel erger dat men in Antwerpen de kaasschaaf zet in de vele subsidies.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:34   #354
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd, maar tevergeefs. Ik heb helemaal de daden van Martin niet vergeleken met de vermeende daden van de kleuterjuf, beste sdx. Ik heb de massahysterie over de vermeende daden van de kleuterjuf vergeleken met de massahysterie over de vervroegde vrijlating en onderbrenging van Martin in Malonne vergeleken. Dat laatste vind jij blijkbaar perfect normaal. Bekijk de beelden erover misschien nog eens.
Maar die vergelijking gaat helemaal niet op. Iedereen weet wat Martin gedaan heeft: kinderen laten verhongeren.

En iedereen weet ook dat Dutroux aanspraak kan maken op vrijlating.

Je gaat de onbezonnen hysterie aan de schoolpoort toch niet vergelijken met reacties op de gekende feiten van de slachtoffers van Dutroux?

Eigenlijk zouden die mensen aan de schoolpoort al mogen betalen voor de politie-interventie om de verdachte schooljuf veilig naar huis te brengen (lynching???), plus haar verlies qua loon, plus morele schadevergoeding want het onderzoek is lopende.

Dat is onze westerse manier van denken. En ik hoop dat ze niet verder verloederd wordt.

Als moslims geen vertrouwen hebben in het onderwijs en in de overheid en in het juridisch systeem hier, dat ze dan consequent zijn en vertrekken.
Oud 20 juni 2013, 09:36   #355
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat men in geen enkele school godsdienst/religie moet aanbieden.
Dan ook geen hallal-eten in de refter.

Wat denk je daar van?
Oud 20 juni 2013, 09:39   #356
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is je natuurlijk ontgaan dat mensen niet zozeer de multiculturele samenleving op het Kiel ontvluchten, dan wel de sociale achterstelling daar. En nee, die achterstelling is niet het gevolg van het feit dat er veel allochtonen wonen, want dat was zo al in die wijk voordat er allochtonen kwamen.
Sociale achterstelling? Is er dan geen bieb in de Kiel? Is er geen theater, geen speelvelden, geen buurtwerking, geen zwembad? Geen tram, geen bus, geen metro-verbinding?

Een school is er al wel, blijkbaar.

Ik vraag het maar hoor.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 20 juni 2013 om 09:39.
Oud 20 juni 2013, 09:55   #357
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die regelmatig jouw berichten leest op het forum kent de denigrerende manier waarop je over moslims spreekt. Dat is wel nog iets anders als de islam bestrijden.
Zo is het. En als het op islam aankomt, vallen circe en SDX steeds door de mand door hun gebrek aan kennis, ofwel worden ze betrapt bij het verspreiden van leugens.

Dat zijn geen islambestrijders maar haatpredikers.

Laatst gewijzigd door Salah : 20 juni 2013 om 09:57.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:58   #358
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Zo is het. En als het op islam aankomt, vallen circe en SDX steeds door de mand door leugens te verspreiden.

De islam heeft een groot probleem met zelfs de minste kritiek. Ik ben absoluut geen hater, ken er ook genoeg omdat niet te zijn, en weet ook wel dat er een ongelofelijk verschil is tussen de verschillende vormen, maar de achterlijke vormen zijn ook gewoon achterlijk.

Men heeft zich zitten moeien met de "arabische lente" en kreeg er twee islamitische regimes (Tunesië & Egypte) en totale chaos (Libië) voor terug.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:59   #359
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Zo is het. En als het op islam aankomt, vallen circe en SDX steeds door de mand door hun gebrek aan kennis, ofwel worden ze betrapt bij het verspreiden van leugens.

En iemand die de Islam predict niet? Vergeet niet, ik ben geen christen, noch jood, dus ik kan geen dhimmie worden. Mijn vrouw is een zelfverklaarde heks.

Ik zou achterlijk moeten zijn wil ik geloven dat de Islam iets positiefs voor ons inhoud.
Oud 20 juni 2013, 10:04   #360
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toshiro Bekijk bericht
De ouders die in de filmpje te zien zijn, zijn niet enkel de ouders van de betrokken klas. Ik kan u dit garanderen aangezien ik beter geïnformeerd ben dan de meeste mensen in deze thread (aangezien mijn klein broertje van 4 zelf op die school zit). Op het infomoment (waar ik zelf niet aanwezig op was aangezien ik het een vrij nutteloze poging vind om de mensen te kalmeren) hadden 70% van de aanwezige mensen geen enkele verband met de school of de "slachtoffers". Dit voorval is een perfecte voorbeeld van hoe sommige mensen (lees extremisten) opzoek zijn naar uitvluchten om rellen uit te lokken. Deze mensen zitten vol haat en zijn zelf racistisch getint. Om elke Marokkaan/moslim aan deze mensen gelijk te stellen is hetzelfde als appelen met peren te vergelijken (allebei fruit maar voor de rest niet veel gelijkenissen). Van mij mag het gerecht gerust alle Marokkanen/moslims die weigeren zich te integreren en mee te werken aan een betere toekomst en samenleving ergens samen bijeen stoppen zodat ze elkaar maar afmaken en als ze dan toch bezig zijn ook al het ander crapuul of het nu Belgen, Turken, Spanjaarden,... zijn. Iedereen is vrij om te denken/geloven wat hij/zij wilt maar men moet rekening houden met de waarden en normen van de verblijfplaats en zich hier aan aanpassen.

Nu even iets totaal anders: het is wetenschappelijk bewezen dat elke mens gelijk is. Enkel het karakter/gedachtegang verschilt. U kan dit onmogelijk weerleggen (genoeg mensen hebben dit geprobeerd zonder succes). Dus een specifieke groep mensen met een bepaalde afkomst haten heeft geen nut aangezien iedereen gelijk is vanbinnen.

Ik wil ook even iets zeggen over landen: aangezien jullie allemaal zo trots zijn op jullie afkomst weet ook ieder van jullie dat België nog niet zo lang bestaat. Dus jullie eigen autochtonen noemen is in mijn ogen een leugen. Een paar honderd jaar terug waren jullie voorouders geen Belgen aangezien België pas in 1830 (als ik mij niet vergis, geschiedenis heb ik nooit interessant gevonden) is ontstaan. Wie bepaalt waar een land begint en eindigt? De "leiders"? dat zijn mensen zoals u en ik. De wereld is in mijn ogen 1 groot land waar iedereen gelijk is en waar iedereen zelf mag bepalen in welk deel van dit "land" hij/zij wilt leven. Ik ben wel van mening dat je iets aan de samenleving moet bijdragen (iets positief!) in het deel waar je leeft.

En zoals iemand in dit topic zelf zei: ik mag denken wat ik wil. Als ik nu eenmaal vind dat een deel van de mensen in deze thread idioten zijn is dat nu eenmaal zo. Enkel onwetende mensen vinden dat alle Marokkanen/moslims dezelfde karaktereigenschappen vertonen en dezelfde gedachtegang volgen. De meeste mensen hier zouden eens moeten leren geen vooroordelen te hebben. Er is een Marokkaanse gezegde dat me altijd zal bijblijven (waar het gezegde oorspronkelijk vandaan komt weet ik niet en interesseert mij niet): een blaffende hond zal blijven blaffen zolang je die aandacht geeft. Vanaf je deze aandacht wegneemt zal de hond na verloop van tijd ook zwijgen. Dus verspil je tijd niet aan deze extremisten en vergelijk ze ook niet met andere Marokkanen/moslims! Deze mensen zijn nu eenmaal aandachtsgeil! Voor de wetenschappers onder jullie: actie gaat altijd samen met reactie! Als er geen actie is zal er ook geen reactie plaatsvinden! En een laatste goede raad: haat lokt haat uit! Leer je gevoelens/emoties beheersen en zeg niet zomaar absurde dingen zonder daarbij na te denken!
Hoeveel nakomertjes hebben jouw ouders op die school? Eentje van zes (eerste post) en nu ook eentje van vier jaar oud. Tja, je zou de tel kwijt geraken.
En je was niet op die info-avond omdat je de mensen toch niet zou kunnen kalmeren? Dat vind ik raar. Zou je daar in eerste instantie niet aanwezig zijn omdat je broertje van zes (je eerste post) EN je broertje van vier nu ook op die school zit? Ik neem aan dat je ouders daar ook niet waren. Of wel?

Dus onze identiteit in Vlaanderen bestaat pas sinds 1830, sinds de inrichting van het koninkrijk België. Dat vind ik een heel vreemde redenering.
Jij gooit zomaar Rubens en alle Primitieven in de prullenbak. En Breughel ook nog. En de Keltische cultuur, en de Romaanse en Gothische bouw- en beeldhuwkunst. Zelfs een stuk van de industriële revolutie met zijn goede en slechte kanten. Doe maar op, hoor. Mijn voorouders zitten hier al eeuwen. Ik heb van jou geen lessen te ontvangen. En mijn familie stikt in de bachelors en de doctoraten. Bij ons is dat gewone kost. Allé, ik ken nu toch één Marokkaan met een bachelor. We zullen maar eventjes beleefd zijn en blijven.

Weet je wat mijn leuze is zowel in de tuin als maatschappelijk gezien ? LESS IS MORE.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be