![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de opsomming die jij hier post is net zo waar als de opsomming die ik had gepost. Je punt is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zanzibar is een moslim eiland dat volledig autonoom bestuurd wordt, en dat al sinds de onafhankelijkheid van TanzaniË (De "zan" in Tanzanië komt van Zanzibar). Toch leven er christenen, economische migranten van het platteland, kun je overal iets drinken zonder problemen(ook in niet toeristische geieden), met een bloeiende toerismeindustrie. Zoals overal zijn er soms problemen, maar over het algemeen is het een vredevol eiland. Sommige op Zanzibar willen onafhankelijkheid, maar zuiver om economische redenen, omdat ze rijker zijn dan het vasteland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een rechtstaat oordelen we slechts over de daden van mensen: wat toegelaten is en wat niet. Niet over "wie ze zijn". Niet of ze een aangenaam of bitsig karakter hebben, of ze open of gesloten zijn, of ze humoristisch uit de hoek kunnen komen of ze eerder droogstoppels zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens - en dat meen ik serieus - ben je te dom en te groen achter je oren om te kunnen oordelen of ik een slimmerik ben. Hoe die woorden dus liefst achterwege.
![]() |
![]() |
#345 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan je hypotheses formuleren WAAROM heden ten dage zovele moslims hun religie misbegrijpen in vergelijking met andere religies? Zijn ze gewoon wat traag van begrip?
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe hoger 't percentage hoe meer verdeeldheid, onrust gezaaid wordt etc... D�*t is nl. 't 'doel' van islam, er wordt niet bepaald 'n geheim van gemaakt in hun geschriften.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als christen streef ik ook naar het goede, wat zich maatschappelijk vertaalt in een streven naar het lenigen van nood en het structureel uitbannen van armoede. Alleen hoeft dat in mijn ogen niet te betekenen dat rijken hun rijkdom ontnomen moeten worden. Wel moet er naar rechtvaardigheid gestreefd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout. Totaal fout. Wat de kruisvaarders toen deden, droeg niet de goedkeuring van de paus weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
|
![]()
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De waarde van een oud testament: een aanloop naar iets beters, de stap naar iets hogers. De voorafbeelding naar het nieuwe. Niet dus als een gegevenheid op zichzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het wel leuk te horen dat u de bijbel van "een grote historische waarde" acht, iets wat steevast door anderen wordt ontkend en tegengesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
|
![]() Bedoel je dat ze cultureel moslim is, of dat ze praktiseert?
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou u trouwens niet kritisch oordelen over iemands religie? Ik heb vrienden die ongelovig zijn, terwijl ik gelovig ben. Welnu, wij praten heel vaak over geloof en ongeloof. Ik krijg kritiek en ik geef kritiek. In alle openheid. Net als veel linksen vlucht u evenwel zodra de islam in het spel is. Dan gaat de mond dicht en wordt de hersenactiviteit slechts beperkt tot het eigen hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kunnen ze er ook eindelijk mee ophouden om 't door eenieders strot te douwen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vietnam vielen in de jaren 60 en 70 miljoenen doden, geen moslim in zicht, enkel Amerikanen en Aziaten. In IndiË wonen zo'n 20% (of meer) moslims, maar de meeste gewelddaden worden uitgevoerd door hindoe-extremisten. Door uw anti-Islam houding steun je net de extremisten aan de andere kant, die het Westen als vijanden zien. Dat was natuurlijk de bedoeling van 11/09, en dat is de bedoeling van al-shabaab, ze hopen echt dat Kenyanen nu wraak zullen nemen op de moslimminderheid, waarna er een bloedige religieus geïnspireerde burgeroorlog uitbreekt in Kenia. Dat is hun doel. Maar ik denk niet dat ze zullen slagen, Kenianen zijn slimmer dan dat. Ik ben niet voor of tegen Islam, eerlijk gezegd laat het me koud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen wie een gebedsruimte binnendringt, betreedt een terrein dat ons, gelovigen, toebehoort. Dat is niet zomaar de publieke ruimte. Wil u met uw blote borsten voor de kerk staan zwaaien, doe maar. Niet evenwel in die ruimtes waar wij, gelovigen, thuis zijn. Net zoals ook u bij mij thuis niet met ontbloot bovenlijf de woonkamer moet komen binnenstormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doen ze dat dan in België? natuurlijk heb je Marokkanen die domme Nederlandse of Belgische grietjes opscharrelen en hen overtuigen zich te bekeren. Dan moeten die meiden maar zo slim zijn dat niet te doen hé.
|
![]() |
![]() |