![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het dan toch zo gemakkelijk is, wat houdt dan de laaggeschoolden tegen?? |
|
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar, het is niet 'zo gemakkelijk'. Het is 'minder moeilijk' .
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 18:38. |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu allemaal bijna voorbij. Iedereen heeft een PC , een laptop, een I-pad of een tablet. Iedereen studeert. Men kan dat niet meer vergelijken met vroeger. Op zichzelf is dit een goede evolutie dat de klassen vervagen. Er zullen wel altijd mensen zijn die anderen zullen leiden, maar die hautaine afstand mag er niet meer zijn tussen de verschillende klassen in de symbolische zin van 'heren' en 'lijfeigenen'. Ook het onderwijs is dan ook veranderd en/of is zeker aan verandering toe. De leerkrachten zijn ook niet meer wat ze waren, weten niet meer zo heel veel of niet grondig , gewoon omdat zij ook een product zijn van hun tijd. De razendsnelle evolutie van de technologie maakt dat er een ander onderwijs nodig is. En dat we van die oude structuren af moeten. Maar niemand weet eigenlijk goed wat er nu in de plaats moet komen. Bovendien, onderwijsstructuren zijn taaie bastions. Die vaak hopeloos de tijd achterna hinken. En dat heeft zo zijn gevolgen op verschillende vlakken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat een ingenieur, een architect, een accountant, zomaar alles wat hij moet doen pasklaar uit de boekskes kan halen ? Die mensen moeten kunnen redeneren. Universiteit of school in het algemeen zou veel meer moeten inzetten in een logische opbouw en probleem oplossend denken. In plaats van slaafs kwiskandidaten te genereren. |
|
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cultuur is een hobby, mensen die daarin geinteresseerd zijn zullen daar wel moeite voor doen. Iemand met culturele bagage is 'misschien' rijker dan iemand zonder, maar dat hangt er dan toch maar vanaf wat die persoon zonder culturele bagage doet met zijn verstand. Misschien is die geinteresseerd in wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard: Ze kunnen het niet meer. Het niveau van de studenten daalt zienderogen. Universitair onderwijs kan niet anders dan zich aanpassen. Dat laten professoren weten. 'Ach, het onderwijs is niet minder goed maar anders', reageren de universiteiten. KU Leuven (maandblad 2013): Ik zou ze niet graag de kost willen geven, de collega’s die niet ophouden erover te klagen dat het niveau van hun studenten – de studenten – almaar achteruit gaat. Ze kunnen niet meer spellen, ze kunnen geen deftige tekst meer schrijven, ze noemen Kevin of Ingrid, ze denken dat een professor een mijnheer is of – horreur – een beste, bij de auteursvoornaam Herman denken ze steevast aan een hedendaags veelschrijver, nooit aan dichters, ze kennen niet het verschil tussen een koppelwerkwoord en een hulpwerkwoord. Kortom, treurnis alom. En het zijn niet alleen vergrijzende en kalende collega’s die vinden dat het niveau bijna zienderogen daalt. Ook dragers van een weelderige haardos uiten die mening. “In mijn tijd”, zeggen ze dan verwijzend naar een tijd die nu niet meer de hunne is, “in mijn tijd zou het geen waar zijn geweest”: iemand die dat soort van elementaire kennis en vaardigheden niet bezat, die dacht er zelfs niet aan “naar Leuven” te gaan. Maar nu denkt werkelijk iedereen dat hij universiteit kan doen. Zelfs tso’ers en godbetert bso’ers schrijven zich voor een studie Taal- en letterkunde in. Hoeft het dan te verwonderen dat het niveau zo laag is? Zelfs de kwaliteit van het aso is niet meer wat het consule Planco was. Stelt het aso nog wel eisen aan de leerlingen? Dus het gepoch van De Wever over het ASO op het congres van de NVA, is eigenlijk volksverlakkerij!! Unief Gent (2011): Dat er iets schort aan het niveau van het universitair onderwijs hebben we de afgelopen weken genoeg mogen horen. Diverse professoren hadden er in verschillende kranten een al dan niet genuanceerde mening over. Eén ding werd al snel duidelijk: met die studenten van vandaag valt niets aan te vangen. Je kan er nochtans de straten mee plaveien. Ook de slaagkans van de nieuwelingetjes is niet bepaald rooskleurig. Wie uit een sterke ASO-richting komt, staat er nog het best voor, maar de percentages liggen slechts sporadisch boven de helft. TSO- en BSO-studenten hebben de statistieken tegen. Ze tellen nochtans als een stijgend aandeel van de universiteitspopulatie (in Gent rond de zeven procent). Ook wie thuis geen Nederlands spreekt, is eraan voor de moeite. Zo hoort u het eens van een ander. Degene die prietpraat vertelt, is NVA-er Stuyck. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#352 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straks ga ik nog geloven dat u een emo bent. Ik ben ingenieur en mijn werk is puur wetenschappelijk en beredeneerd. Alleen in de omgang met mensen, en aangezien we internationaal zijn is, kom ik in contact met meerdere culturen, hou ik rekening met de cultuur van die mensen. Maar ik vermoed dat dit een ander soort cultuur is dan waarop u origineel doelde. Ik ga niet naar toneel voorstellingen, ik ga lees geen zogenaamde 'cultuur' romans en ik luister naar metal. Mijn vader noemt mij een cultuur barbaar ![]() Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 april 2014 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw reactie is de "reductio ad absurdum" op wat ik net stel. Dus ik pas voor verdere discussie.
|
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Ik reageer enkel op de prietpraat in uw post. Als je al te lui bent om na te lezen wat je zelf gepost hebt en waarop ik reageer. tja.
Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 april 2014 om 21:09. |
![]() |
![]() |
#359 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee dat mij op een Nederlandse taalfout gewezen wordt, zelfs als dit onterecht is. Tot zover mijn verwaandheid. Tel dat op bij mijn niet al te makkelijk karaktertje, en u weet meteen met wat voor kreng u te maken hebt. Bovendien, en tot overmaat van ramp, heb ik een hekel aan middelmatigheid, onbekwaamheid, onkunde, en gebrek aan totale inzet. Ik heb echter voldoende gevoel voor humor. U hoeft dus niet na te laten om verder vanuit uw negorij de clown uit te hangen. |
|
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Weverke zweert niet bij het aso; maar wel bij het voortbestaan van het aso. Ik heb op dit forum al eens een link geplaatst naar het tv-gesprek tussen Van Hecke Mieke en De Roover: de nva zweert bij drie soorten elite-onderwijs: bso, tso en aso. Daarom is er volgende conclusie nodig: aso mag niet afgeschaft worden. Maar die conclusie is net iets anders dan wat jij er van maakt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |