![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Die defensie mechanismen zijn er om te overleven. Dat bepaalde stoffen die in planten zitten de mens een gevoel van welbehagen geven is een algemeen gegeven. Zo zit er bijvoorbeeld in een banaan of kikkererwten veel tryptophaan welk overdag wordt omgezet naar serotonine(gelukshormoon) en melatonine (slaaphormoon) 's nachts. Zonder de voedingsstoffen van planten worden wij als mens gewoon ziek welk een vorm van onbehagen is. Het zijn inderdaad de MENSEN die de planten cultiveren om MENSELIJKE REDENEN. Niet omdat de plant dit wil. Laatst gewijzigd door lupus : 19 april 2015 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo gaat jouw theorie niet op voor heel wat andere voedingswaren zoals daar zijn rijst brood of aardappels...daar kan je van eten tot je helemaal voldaan bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Medicijnen,alcohol,tabak en andere legale of illegale substanties incluis. Dat zullen dan ongeveer 9 mensen op de 10 zijn zeker ? Maar goed we zullen het onthouden dat de dag dat jij aan de morfine of een ander opiaat moet je vriendelijk zal bedanken want het is allemaal boecht en daar ben jij te slim voor ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 april 2015 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @geertvdb;
Ik ben de verkeerdste nog niet en daarom wil ik het nog één keer proberen. Ik snap uw uitleg over evolutie best wel. Planten of dieren die door toevallige mutatie meer gegeerd worden door dieren en mensen krijgen hierdoor betere verspreidingskansen. Stel; vroeger waren appels zuur maar door een toevallige mutatie werden sommige soorten zoet. Hierdoor aten meer dieren deze zoete soorten en werden hun zaadjes beter en meer verspreid dan die van de zure soorten. De appels deden dit niet bewust, het gebeurde gewoon. Dát is inderdaad elementair. En tot hier kan ik u volgen. Wat is me echter na een hele draad nog steeds afvraag is waarom dit gegeven relevant is in een draad die over cannabis gaat. De theorie blijft dezelfde; een mutatie zorgde ervoor dat sommige soorten cannabis geestesverruimend werden en hierdoor werden deze soorten meer gegeerd en meer verspreid. Tot daar aan volg ik. Maar wat is uw punt nu eigenlijk? A)Bent u tegen het gebruik van cannabis omdat wij ons laten verleiden door een evolutionair 'trucje'? Moeilijk om aan te nemen omdat u zich dan net zozeer tegen het eten van aardbeien of appels kan kanten. B)Bent u niet tegen het gebruik van cannabis? Waarom er dan heel de tijd die evolutietheorie er bij halen? Stel; er verschijnt hier een draad over overdreven snelheid op de autosnelwegen. Gaat u dan ook de hele draad vollullen met theorieën over verbranding van brandstoffen en het overbrengen van energie van de motor naar de wielen? "Sneller rijden dan 120/u zou zwaar bestraft moeten worden!" "U kan enkel sneller rijden dan 120/u omdat er brandstof verbrand wordt in de ontstekingsruimte van een motor!" "Wat heeft dat er mee te maken? Niemand moet toch sneller rijden dan 120/u?" "Dat zeg ik niet, ik zeg enkel dat de verbrandingsenergie omgezet wordt in kinetische energie en die zorgt voor snelheid. Dat is elementair." "Waarom is dat relevant?" "Ik zeg niet dat dat relevant is, ik zeg enkel dat dat zo is omdat de natuurwetten dat zo willen." "Wat wil u nu zeggen? Dat ik wel sneller mag rijden dan 120/u?" "Waar zeg ik dat? Ik zeg enkel dat u het kan omdat de natuurwetten dat zo willen. Ik begrijp niet dat u dat niet snapt. Dat is elementair." "Wil u nu zeggen dat de motoren in onze auto's ervoor zorgen dat we te snel rijden? Zijn die zo slim dan?" "Nee, motoren zijn niet slim. Dat is elementair. Ik geef enkel aan waarom sneller dan 120/u rijden mogelijk is." "Daar gaat het hier toch niet om?" "Dit is een forum. Iedereen mag hier zijn mening geven. Als u het niet eens bent met mijn mening hoeft u ze niet te lezen." "Ok, maar wat is eigenlijk uw punt?" "Dat mensen de illusie hebben dat ze te snel rijden omdat de natuurwetten dit mogelijk maken. Snelheid is immers maar een illusie. Check Einstein, dit is elementair." "Dus als ik te snel rijd is dat enkel een illusie?" "Ja, want ten opzichte van de vlieg in uw auto staat u stil. Uw snelheid is een illusie. Ik begrijp niet dat u dit niet snapt want dit is elementair." "Dus als ik 150/u rijdt kan ik bij de politierechter zeggen dat ik stilstond ten opzichte van een vlieg?" "Dat mag u maar dat zal weinig uithalen vrees ik." "Waarom haalt u dat dan aan?" "Omdat dat volgens de natuurwetten zo is. Snelheid is relatief. Dat is elementair." *loopt gillend weg
![]() |
#346 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Die was ik nog vergeten maar ik werd stilaan tureluut van mijn eigen gezever...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 april 2015 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hier vergist u zich. Ten eerste de 'menselijke redenen'. Ten 2e heeft een plant geen wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
|
![]() Citaat:
Alle voedingswaren hebben een afnemend grensnut. Dat is een normaal mechanisme dat ons ervan weerhoudt ons vol te proppen, en te éénzijdig eten. En indien er geen afnemend grensnut is, zitten we met een probleem. Dat noemen we 'verslaafd'. En dat is héél ongezond. Om uw voorbeeld te geven. indien iemand constant pralines eet, werkt het afnemend grensnut niet meer. Die persoon is verslaafd, en wordt heel ongezond. Als u het nu niet snapt is het hopeloos. beter kan ik het niet uitleggen. Citaat:
Please zeg me dat uw frank nu valt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
|
![]() Citaat:
Ik claim niet dat ik slim ben, maar ik besef wel dat ik dom ben. En dat is al meer dan van wat ik van anderen kan zeggen. Dus ja, ik verdien wel een kus van de juffrouw en een bank vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
Please, zeg me dat uw frank NU valt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 april 2015 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |||
|
![]() Citaat:
Dank u! Dan is mijn opzet al geslaagd. ] Citaat:
Is dat niet vriendelijk van mij? Zou u niet hetzelfde doen? Als u weet dat iemand misleid wordt, gaat u die persoon niet waarschuwen? Wat betreft appels en aardbeien is er een fundamenteel verschil met drugs. Daar is er een win/win situatie. Bij drugs is er een win/lose situatie. Het beste voorbeeld is tabak. Het heeft geen voedingswaarde, maar zorgt wel voor een slechte gezondheid. En cannabis is hetzelfde. En tenslotte wat de evolutietheorie betreft. Die is geniaal en verklaart ons gedrag, zelf al beseffen we het niet. Vindt u dat ook niet? Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 april 2015 om 13:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zei dat mensen die drugs gebruiken dom zijn.Dus zijn er 9 van de 10 mensen dom. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 april 2015 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sterven na 25 jaar roken is dat dan zo ?? Zeg me eens een paar dingen waar je na X aantal jaren niet van sterft ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 april 2015 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is hier dan sprake van misleiding? Nee, want wanneer je al deze producten met mate gebruikt wat de meeste mensen lukt, ga er er niet aan dood.Enkel wie geen maat kan houden loopt een verhoogd risico als gevolg van gedrag en niet van het product zelf.. We worden dus helemaal niet " misleid" door suikerbiet, tabak, hop of canabis, maar mensen kunnen organiseren, in eigen noden voorzien en dus beslissen wat met teelt of produceert. Uw redenering houdt echt geen steek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |