![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien alsnog enige schrik ervoor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Baas in eigen buik. Je hebt het er echt moeilijk mee blijkbaar. Liever "baas is het amalgaam van oude boeken, neergeschreven door mensen die deden of ze het van heel-hogerhand meekregen, maar die niet eens wisten dat d'eerde nie plat was. En dan de mensen iets wijsmaken gelijk de wonderbaarlijke vermenigvuldiging van de wijn en de vissen, of zoiets. (dju, nu moet ik denken aan de ontsporing van onze staatsschuld). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard wil ik dit niet doortrekken omdat dit, in tegenstrijd van wat u stelt, niet nodzakelijkerwijze consequent is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is op dat vlak daarom geen verschil tussen het kind voor of het kind na de geboorte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is dat in tegenstrijd met uw beginsel? Wat is er dan wel verschillend tussen een abortus bij twaalf weken of een bij zeven maanden in relatie tot uw beginsel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of schakel je alles wat men zegt uit als het niet aansluit bij de bijbel of "Mgr"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen mens staat er in de moderne maatschappij alleen voor. Maar als men al vindt dat voor het verwijderen van een klein stukje vel er gewacht moet worden tot het kind 18 is en zelf kan beslissen, dan lijkt het me dat ZEKER voor het vermoorden van het kind men moet wachten tot het 18 is en daar zelf over kan beslissen, of zijn leven wel of niet waard is om geleefd te worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Eliyahu : 14 april 2015 om 10:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Europees Commissaris
|
![]() Een kind dragen brengt last met zich mee. De balans 'last reeds ervaren' tov 'de last te ervaren' is compleet anders bij 12 weken dan bij zeven maanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |||
Banneling
|
![]() Bs'd
Dat weten ze al in Israel. Al 3300 jaar. Toen gaf God Israel het gebod: "Gij zult niet moorden". En Israel heeft dat aan de wereld gegeven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De argumenten zijn door de twee kanten voldoende uiteen gezet. (nog maar eens een keer; abortus en euthanasie komen met de regelmaat van de klok terug in nieuwe draadjes ...)
Voor mezelf sluit ik deze af met de bedenking: gaat er een initiatief van een wisselmeerderheid van komen deze legislatuur ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
God heeft Israel nooit geboden gegeven. God bestaat namelijk niet. Israel bestond 3300 jaar geleden ook niet. Moses heeft ook nooit bestaan. En de tien geboden zijn afgekeken van andere oudere culturen die gelijkaardige wetten hadden. U gaat wel akkoord men 'gij zult niet doden', maar maakt er wel een uitzondering op. Dat kan niet, hé. De wet is: 'gij zult niet doden', niet: 'gij zult niet doden, uitgezonderd volgende gevallen ....'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge moet toch iets uitvinden om de kinderlijken van de andersgelovigen te vergoeilijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus een aanname "God bestaat niet" die je niet kan bewijzen, die gebruik je om je andere aanname: "God heeft Israel nooit geboden gegeven" te bewijzen?? Citaat:
Citaat:
Als we naar de situatie nu kijken, dan zien we dat de halve wereld, 2 miljard christenen, en 1,5 miljard moslims, de religie en wetten van Israel hebben overgenomen, (zij het met wat aanpassingen) dus dat zal ook gewoon wel in het verleden gebeurt zijn, dan andere volken de wetten van Israel overgenomen hebben. Citaat:
Doden moet je zo vaak, in zelfverdediging, in oorlog, veroordeelde moordenaars, enz. Laatst gewijzigd door Eliyahu : 14 april 2015 om 11:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het nooit over baas in eigen buik gehad. Ik heb me trouwens ook nooit positief uitgesproken over abortus na 12 weken behalve in gevallen van ernstige medische problemen. U probeert de redenering door te trekken om aan te tonen dat een abortus op 7 maanden hetzelfde zou zijn als één op 12 weken, maar dit is duidelijk niet zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wacht nog altijd op de eerste atheist die dood gebliksemd wordt. Hoe komt dat uw God dat toelaat? Dat gij er niet mee akkoord gaat is totaal onbelangrijk. Het gebod is 'gij zult niet doden'. Uw interpretatie dat er uitzonderingen zijn is eigenlijk ernstige godslastering. Maar aangezien god niet bestaat vergeef ik het u, en is de enige misdaad waaraan u schuldig bent die van de inconsequentie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |