![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#341 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest zit ge flink verkeerd : selectie is enkel een filter en de term 'louter toevallig' is niet aan de orde Vermoedelijk gooi je de twee door elkaar : selectie en mutatie Citaat:
Niks wijst er op en alles wijst net in de omgekeerde richting. Een eenvoudig evolutionair algoritme volstaat al iom dat aan te tonen. Voor de rest maakt ge de denkfout vanuit een verschikkelijk bias te gaan stellen dat dat of dit nu precies complex of geordend is en dat daar enkel een inteligentie zou achter kunnen zitten. De gedachte Citaat:
In weze is de basis net zoals gij hier komt te stellen een pseudowetenschap omdat het uitgaat van een teologische gedachtegang. En vervolgens opent het natuurlijk onvermijdelijk de vraag wie of wat daar dan achter steekt. Een subtiele vorm van creationisme dus en oude wijn in nieuwe zakken, goed wetende van uit welke hoek die nonsens in eerste instantie werd gelanceerd. Ook makkelijk onderuit de halen van zodra je vraagt hoe het dan zit met die ontwerper en ge krijgt steevast dezelfde uitvluchten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Praha
Het lijkt mij niet wetenschappelijk verantwoord om zulke gedachten en vrageb vragen over de resultaten van evolutie a priori van de hand te wijzen. Elke vorm van leven is gekenmerkt door een mate van ordening en regelmaat. Complexe levensvormen door symmetrie en meestal harmonische en volmaakte vormen en kleuren. De vraag moet gesteld worden of die 'schoonheid', zoals van een verentooi, toevallig is ontstaan of op de een of andere wijze gedwongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#344 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit blijft dat die termen wel gebruikt en gehanteerd worden door ons, sterker nog er bestaan heel der wiskundige/fysische theoriën en tools voor om dat gekwantificeerd te beschrijven Citaat:
Maar ik ben al blij dat ge schoonheid tussen quotjes zet ![]() Wat ik wel kwam te zeggen is dat - een teologisch argument in de wetenschap niet van tel is - het al lang uitgemaakt is dat structuur en complexiteit kan gevormd worden door hele simpele recurrente betrekkingen - dat de idee van ID an sich meer vragen opwerpt dan beantwoordt en onherroepelijke inconsiquenties introduceert tenzij men er zich uitlult op vlak van oneindigheid/bovennatuurlijkheid/etc - er totaal niks is dat wijs op ID en alles wijst op het omgekeerde Voor die laatste twee wil ik nog even opwerpen als ID zo zacht uitgedrukt wordt als pantheïsten die stellen dat de natuur zichzelf ordent en ontwerpt ( het zit dus ingebakken in de fiber van het universum of de natuur ) dat daar weinig tegen kan ingebracht worden...maar verder niet veel betekent dan een eigen levensbeschouwing op de geldende natuurwetten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
|
![]() Citaat:
We kennen inderdaad voorbeelden van regelmatige min of meer complexe structuren van anorganisch materiaal en organisch materiaal. Maar waarom deze vorm van organisatie zich doorzet in lichamen van insecten, vogels, reptielen, vissen en zoogdieren is niet duidelijk. Een voorbeeld. Onze oren zijn doelmatig geplaatst aan weerszijden van het hoofd. Is de locatie optimaal? De oorschelp heeft een vrij constante vorm bij alle rassen, dacht ik. Is dat de best mogelijke vorm en zou een afwijking daarvan fataal zijn voor het voortbestaan van de soort? Indien niet, waarom zijn deze organen dan zo constant gebleven? Gezien het baltsgedrag van talloze dieren kan men zeggen dat zij bewust zijn van getal en ritme en van vorm en kleur. Mogen we dat een besef van schoonheid noemen? Zo ja, speelt dat een rol bij de selectie van een partner bij de voortplanting en dus bij de evolutie van de soort indien de lelijkerds kinderloos blijven? Dit zijn vragen waarop ik wel eens een gedegn antwoord zou willen krijgen.dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
|
![]() Citaat:
We kennen inderdaad voorbeelden van regelmatige min of meer complexe structuren van anorganisch materiaal en organisch materiaal. Maar waarom deze vorm van organisatie zich doorzet in lichamen van insecten, vogels, reptielen, vissen en zoogdieren is niet duidelijk. Een voorbeeld. Onze oren zijn doelmatig geplaatst aan weerszijden van het hoofd. Is de locatie optimaal? De oorschelp heeft een vrij constante vorm bij alle rassen, dacht ik. Is dat de best mogelijke vorm en zou een afwijking daarvan fataal zijn voor het voortbestaan van de soort? Indien niet, waarom zijn deze organen dan zo constant gebleven? Gezien het baltsgedrag van talloze dieren kan men zeggen dat zij bewust zijn van getal en ritme en van vorm en kleur. Mogen we dat een besef van schoonheid noemen? Zo ja, speelt dat een rol bij de selectie van een partner bij de voortplanting en dus bij de evolutie van de soort indien de lelijkerds kinderloos blijven? Dit zijn vragen waarop ik wel eens een gedegen antwoord zou willen krijgen.dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 6 januari 2016 om 23:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
|
![]() @gvdb
Dank u voor uw moeite om voor mij van de berg af te dalen. Maar uw antwoorden kan ik niet gedegen noemen. En ja, het is misschien ouderwets en niet welvoeglijk, maar ik spreek hier van mensenrassen zoals we ook van hondenrassen spreken. Wat betreft het woord schoonheid: antropologie en sociologie zijn voor u dus geen wetenschappen. Tja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En geen zorgen, ik zal de nuance niet meer leggen. Een groot verlies zeg ik u!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We moeten altijd oorzaak en gevolg in twijfel trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() Als ge het evolutietopic volgde en dit zou je enigszins moeten weten van waar ik kom en waar ik sta.
Ergens op een kruisroad waar ik beide zie manifesteren. Maar de tijd is gekomen dat ik die tocht solo afrond en dat bespreek met andere mensen. Mensen die erkennen dat ik wel degelijk interesse heb en niet doe alsof. En dat wat ik deel niet zomaar uit de lucht gegrepen is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is niet echt een nuance, dit is een bewering die in tegenspraak is met de huidige waarnemingen. De concrete invulling heb ik gemist, vandaar mijn vraag naar een referentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() Een groot verlies zeg ik u!
Er stond een link in relatie met de string theorie. But hey, nevermind. Ik lul mijn inspiratie wel elders kwijt ![]() Nogmaals: Een groot verlies zeg ik u!!!! :drama: :dramaqueen: Adios |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
|
![]() @Peche
Voor u op deze sombere dag een boeketje gladiolen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Minister
|
![]() Omdat enkel creationisten, itt de meeste andere religieuze groepen, rechtstreeks ingaan tegen wetenschap en wetenschappelijke vooruitgang en hiervoor alle middelen toegelaten zijn en ze dit ook op alle niveau's proberen af te dwingen.
Ze proberen wetenschap te vervangen door geloof op school. Ze maken een equivocatie tussen 'bewezen' wetenschappelijke theoriën en hun eigen zever zoals ID of Creation. Ze richten zelf hun eigen "peer-review" op en research centers om hun fake theorien proberen kracht bij te zetten om mensen bewust te beliegen dus. In hun faciliteiten die zogezegd wetenschappelijk verantwoord zijn, vegen ze serieus hun voeten aan zowat alle wetenschappelijk aanvaarde regels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Eerlijk oprecht antwoord.
Mooi verwoord. Maar toch beetje veralgemenend ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan men bvb een creationist zijn en niet ingaan tegen de wetenschap? Ik denk het niet. Kan men bvb ingaan tegen de wetenschap en niet ingaan tegen de wetenschappelijke vooruitgang en bij uitbreiding de algemene vooruitgang? Ik denk het niet. Ik denk dat als men de wetenschappelijke discipline volgt men automatisch geen creationist is en vice versa. |
|
![]() |
![]() |