![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Krakers aanpakken is federale materie Citaat:
Gent n-va |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand beweert dat. En gelukkig voor ons zijn er enkele ernstige parlementairen die daar al sinds 2013 voor aan het knokken zijn om de strafwet uit te breiden om dit onmogelijk te maken. De liberalen hebben het ook in het federale regeerakkoord laten bijschrijven, het is nu zaak om hun wetsvoorstel snel te laten omzetten in wet. Anders kunnen we binnen 2 jaar nog zitten luisteren naar het gesemmel van Bracke in de gemeenteraad over dit probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme inwoners van dit landje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan mijn huishuur nog maar net betalen. Zo gauw ik hoor dat Termont met verlof is, ga ik zijn woning kraken. En dat hij maar eens probeert er iets tegen te doen !
![]()
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten mag niemand wettelijk iets van iemand anders gebruiken zonder zijn toelating. Dat men oogluikend gedoogd dat iemand in een leegstaand huis overnacht kan ik begrijpen. Maar dat kan nooit een toelating zijn om daar te gaan wonen, laat staan er rechten uit te puren of te beschadigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar in de strafwet staat dat inbreken in andermans woning, of gebruik maken van andermans eigendom zonder toelating toegelaten is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet niemand zich ongerust maken, na de volgende verkiezingen zullen onze uitmuntende politici - die al jaren, 'vreemd volk eerst, Vlaams volk laatst,' roepen dat regelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge tetaalt mij vijf € per maand en we spreken er niet meer over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merci schat, ge moogt dan eens op bezoek komen, we zullen een flesje uit zijn kelder kraken en met ons vuil schoenen op zijn zetel zitten. Termont vindt dat toch normaal!
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moet heel Gent onbewoonbaar verklaard worden.
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() T'is in ieder geval een startschot voor alle vreemdelingen een groot voorbeeld .... dat ge hier alles mag doen wat je maar wilt als ge hier binnenkomt , maar de volgende keer zouden ze beter de Ministers en hoogstaande burgemeester hun mooie huizen of villa 's gaan kraken ... in de plaatst van de middenklasser & werkmens zijn huis ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Vlaams Blokdraadje. Je kan er niet onderuit dat de "asielcrisis" een rol speelt bij het gebrek aan opvang, maar ook aan huizen. En dat dit op zijn beurt invloed heeft op de hypocriete houding van Termont. Hij beweert dat hij de eigenaars niet kan helpen wiens huis werd ingepalmd omdat de wet hem dit niet toelaat. Dat is een verdomde leugen! Termont heeft vandaag, eens te meer laten horen dat hij aan de kant van de krakers staat! Dubbelhartig maar evengoed duidelijk. De krakers zitten onder de pannen. Makkelijk zat voor Termont, dan kan hij op zijn rode sossenkont blijven zitten omdat hij zélf niet voor onderdak moet zorgen. Onderdak waar ook zonder die extra krakers een levensgroot gebrek aan is. Termont kan nochtans wél iets doen, namelijk de bestaande wet toepassen op inbrekers! . Citaat:
Die hypocrisie, daar w�*lg ik van. En nóg is het niet genoeg. Je rekent de "graaigaai" nu al af op iets wat nog moet gebeuren en waar hij zelf nauwelijks invloed op heeft. Voor zover ik weet doet een kamervoorzitter zelf geen wetsvoorstellen. Dat is niet zijn taak maar die van de regering en de parlementairen. Het standpunt van Bracke kennen we al twee jaar. Zijn partij en die van Lachaert delen, voor zover ik weet, hetzelfde standpunt. Je hebt dus geen reden om op Bracke of de N-VA te zeiken. Wél op Termont die het twee jaar geleden vertikte om Bracke te steunen "omdat hij tot de oppositie behoort", maar die verdedig je nog met hand en tand ook! Ik heb er de buik van vol om door jou te worden vergeleken met een kwebbelende huisvrouw uit Durbuy. Het is niet de eerste keer dat je je op die manier op mij afreageert. Je doet maar wat je niet laten kunt maar voor mij heb jij afgedaan.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 maart 2017 om 18:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien nodig zal het huis van die dikkop dag en nacht bewaakt worden door de Gentse politie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik breng je een hele karton kwaliteitswijn als Termont de zijne zelf heeft leeg gezopen! ![]()
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Termont kan dan de graaigaai om hulp vragen. ![]()
![]() |
![]() |
#358 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit eigen ervaring: na ouderlijk overlijden kregen we voor zowel mijn ouderhuis, en het ouderhuis van mijn echtgenote van de gemeente na enkele maanden een leegstandstaks aangerekend. We hebben dat niet moeten betalen nadat we bewijzen voorlegden dat er een verkoopsovereenkomst was. Er was in beide woningen electriciteits- en wateraansluiting (nodig voor onderhoud) en de woningen waren verwarmd (noodzakelijk tegen het kapotvriezen van leidingen). Dit geld dus geenszins als bewijs van bewoning. Wat domicilie betreft van de eigenaren in Gent stel ik mij toch vragen. Wanneer je hoofdzakelijk in het buitenland verblijft of werkt moet je domicilie daar ook gezet worden. Is ook belangrijk voor belastingen enz... Het zou mij dus verwonderen dat dit koppel zijn domicilie in Gent heeft. Hun Belgisch contactadres is wel best mogelijk. Als dat buitenlands werk maar tijdelijk is (enkel maanden bv) is dat natuurlijk iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krakers rep jullie naar het huis van Termont en kraak het. Hij heeft begrip voor jullie. Niet zo simpel, volgens de sos, de mensen huurden van een slovaak. Welnu:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als verhuurder kan je zo'n verzekering afsluiten, de huurder moet dan zelf geen verzekering meer nemen.
Je kan deze clausule laten opnemen in je polis waardoor je ingedekt bent als je occasioneel één of twee kamers verhuurt aan iemand. Is vooral gebruikelijk in B&B (die hebben daarbuiten wel nog andere verzekeringen nodig). |
![]() |
![]() |