Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2017, 18:52   #341
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
NVa is de grootste partij van Vlaanderen en NVa aanvallen is dus heel Vlaanderen aanvallen...
Oh ja over de Berbers iets zeggen en heel onze linkse pers staat op zijn achterpoorten van verontwaardiging... maar de Vlamingen stront naar de kop gooien en diezelfde pers gaat er nog een schepje bovenop doen...

En zulke mensen zeggen dat ze voor gelijke kansen en tegen racisme zijn... Ze dragen gewoon zelf de ongelijkheid en het racisme uit...
Mama mia, hoe laag kan je vallen in het posten van de grootste onozelheden?
Oud 5 april 2017, 18:52   #342
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Xenophon speelt het mooi maar het is pure trololo in deze discussie, dat loopt ervan af. En het is nog leuk getrol ook. Zipper meent het vermoedelijk écht (wat zorgwekkend, maar niet verwonderlijk is...) maar van jou sta ik te kijken. Dat iemand die zijn hele leven onderwijs heeft gegeven niet begrijpt en/of uitleg nodig heeft over het verschil tussen de wapens opnemen in dienst van de bezetter, of de wapens opnemen op vraag van het eigen land is gewoon dramatisch.
En jij zit hier dan te vragen of anderen in het verleden zijn blijven steken, terwijl je 70 jaar na die gasten hun misdaad nog niet eens beseft waarover het ging...

Tenenkrullend...
Dat is nu eens typisch links gewauwel... de andere beschuldigen van iets dat hij nergens gezegd heeft en daarna die persoon beginnen af te maken voor dat iets dat hij niet gezegd heeft...
Hoe dikwijls hebben ze dat rijmpje al, steeds achterover vallend van verontwaardiging, afgedraaid...

Zo kennen we onze linkse schijnwijzen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:56   #343
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu eens typisch links gewauwel... de andere beschuldigen van iets dat hij nergens gezegd heeft en daarna die persoon beginnen af te maken voor dat iets dat hij niet gezegd heeft...
Hoe dikwijls hebben ze dat rijmpje al, steeds achterover vallend van verontwaardiging, afgedraaid...

Zo kennen we onze linkse schijnwijzen...
Progressieven bedoelt U ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:56   #344
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier niet de meeste poster maar ik lees wel veel. Het verbaast me telkens te moeten lezen hoeveel anti-Vlaamse gevoelens er zijn bij de Vlamingen. Verbaast dat dan niet dat de Franstaligen ons overheersen? Vlamingen haten zichzelf, wat wil je dan van anderen?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:57   #345
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik ben hier niet de meeste poster maar ik lees wel veel. Het verbaast me telkens te moeten lezen hoeveel anti-Vlaamse gevoelens er zijn bij de Vlamingen. Verbaast dat dan niet dat de Franstaligen ons overheersen? Vlamingen haten zichzelf, wat wil je dan van anderen?
Waar haalt u dat nu weer vandaan ?

Dit forum is voor 90% bevolkt door de zogenaamde "echte" vlamingen.

Hoe kan de resterende 10% dan zoveel zijn ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:58   #346
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het moet inderdaad erg zijn als men veel van die onnozelheden die la Belgique uitbralt voor waarheid heeft aangenomen en nu te moeten horen dat het eerder laag bij de gronds racisme is en was...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:00   #347
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NVa is de grootste partij van Vlaanderen en NVa aanvallen is dus heel Vlaanderen aanvallen...
Oh ja over de Berbers iets zeggen en heel onze linkse pers staat op zijn achterpoorten van verontwaardiging... maar de Vlamingen stront naar de kop gooien en diezelfde pers gaat er nog een schepje bovenop doen...

En zulke mensen zeggen dat ze voor gelijke kansen en tegen racisme zijn... Ze dragen gewoon zelf de ongelijkheid en het racisme uit...
Ik val hier bijna van mijn stoel... Vergoelijking van een zuivere machtergreifung, die politische partei ist das volk...

Marie leeft mentaal in 1933 blijkbaar.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:00   #348
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar haalt u dat nu weer vandaan ?

Dit forum is voor 90% bevolkt door de zogenaamde "echte" vlamingen.

Hoe kan de resterende 10% dan zoveel zijn ?
Waarom heeft NV-A of VB dan geen meerderheid van 90 %???
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:03   #349
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij ook goed. Blijf dan maar geloven in die mythe die je "uit reacties van politici in de jaren '80 hebt kunnen besluiten".
Onwetendheid is niet illegaal, en kwebbelen over zaken waar men duidelijk zelfs geen basiskennis heeft ook niet.
Ik ga mij bezig houden met de zaken van 2017, en niet die van '40-'45, blijf jij maar bij je oorlog van 70 jaar geleden.
En daarbij, ik weiger om het even welke belgicistische propaganda zomaar klakkeloos over te nemen.
Oud 5 april 2017, 19:05   #350
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En waaraan is Elke nu schuldig?
Famiilelid zijn van een collaborateur?
Nog eens, ik hoop dat in jouw familie nooit iemand nog maar iets mispeuterd heeft, anders kunnen ze je dat ook aanwrijven.
Oud 5 april 2017, 19:06   #351
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Men mag het niet eens vermelden.
De vraag is : wat wil men ermee zeggen?
Mocht ik een lijstje beginnen maken van fraudeurs die familie hebben bij VLD'ers, en dan er op zo'n schijnheilig toontje bijzeggen "ik geef daar geen waarde-oordeel over", het kot zou te klein zijn.
Oud 5 april 2017, 19:10   #352
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het moet inderdaad erg zijn als men veel van die onnozelheden die la Belgique uitbralt voor waarheid heeft aangenomen en nu te moeten horen dat het eerder laag bij de gronds racisme is en was...
Van jou...

Ik zie hier niemand anders die dergelijke delusies zit te promoten hoor...
Oud 5 april 2017, 19:15   #353
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De vraag is : wat wil men ermee zeggen?
Mocht ik een lijstje beginnen maken van fraudeurs die familie hebben bij VLD'ers, en dan er op zo'n schijnheilig toontje bijzeggen "ik geef daar geen waarde-oordeel over", het kot zou te klein zijn.
Ik, Jack, geef u de toestemming lijstjes te maken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:18   #354
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xenophon speelt het mooi maar het is pure trololo in deze discussie, dat loopt ervan af. En het is nog leuk getrol ook. Zipper meent het vermoedelijk écht (wat zorgwekkend, maar niet verwonderlijk is...) maar van jou sta ik te kijken. Dat iemand die zijn hele leven onderwijs heeft gegeven niet begrijpt en/of uitleg nodig heeft over het verschil tussen de wapens opnemen in dienst van de bezetter, of de wapens opnemen op vraag van het eigen land is gewoon dramatisch.
En jij zit hier dan te vragen of anderen in het verleden zijn blijven steken, terwijl je 70 jaar na die gasten hun misdaad nog niet eens beseft waarover het ging...

Tenenkrullend...
Tja, je bent wel erg selectief in jouw commentaar. Natuurlijk waren de Oostfronters in dienst van het Nazi-regime. Maar het regime waartegen ze vochten was in feite geen greintje beter dan het regime
voor wiens rekening ze vochten. De holocaust en de hel die de Nazis in Rusland aanrichtten was afschuwelijk, maar de miljoenen doden die het raderwerk van het Sovjetregime reeds van in de jaren dertig op gang bracht was moet nu bepaald ook niet onder de mat geveegd worden.
Wat verwijt je mij feitelijk? Dat ik de aandacht vestigde op het Molotov-Von Ribbentrop pact en de gevolgen voor Polen en de Baltische staten? Dat ik er op wees dat in België het verzet sterk gedomineerd werd door de communisten? Nota bene: het merendeel is daarna lekker gaan schuilen bij de sossen.
Ik weet ook wel dat het uitgangspunt van de W.-oorlog 2 in Rusland en de Koreaanse oorlog verschillend waren. Maar in beide gevallen was de tegenstander een communistisch regime. Waar of niet?

Eigenlijk reageren jij en Oosten op mijn bericht alsof ik een lofbetuiging heb geschreven over de Oostfronters. Dergelijk soort reactie van jullie kant is duidelijk het gevolg van een vooringenomen lezing. En dat is pas "tenenkrullend".

Laatst gewijzigd door quercus : 5 april 2017 om 19:37.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:29   #355
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waren jouw voorouders ook zo goed in het minimaliseren van wat belangrijk is en in het trouw de andere kant opkijken???
Is dat ook een erfelijke factor...
Voor zover ik genealogisch heb kunnen nagaan is geen enkele van de vrouwelijke exemplaren in mijn kwartierstaat ooit betrapt op het koken van mosselen in water. Gelukkig maar... Anders zou ik zeker een procedure tot naamsverandering overwegen.
Oud 5 april 2017, 19:35   #356
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Waarom heeft NV-A of VB dan geen meerderheid van 90 %???
Om dezelfde reden dat de populatie van jouw stamkroeg niet representatief is voor de politieke mening van de vlaamse kiesgerechtigde.
Oud 5 april 2017, 19:36   #357
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wel, wat Marie schreef over het "Berber-incident", daar mogen we wel even bij stil staan. Want wat had De Wever gezegd in een interview? Dat van alle groepen migranten die van de Berbers de grootste moeilijkheden gaf bij de pogingen om hun integratie te stimuleren. That's it. En die simpele vaststelling gaf in de linkse media aanleiding tot een enorm gekakel, stof en rond dwarrelende pluimen. Blijkbaar is links doodsbang om dingen bij hun naam te noemen. Bij bepaalde woordvoerders van de islamitische gemeenschap vinden we veel minder schroom.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:39   #358
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ga mij bezig houden met de zaken van 2017, en niet die van '40-'45, blijf jij maar bij je oorlog van 70 jaar geleden.
En daarbij, ik weiger om het even welke belgicistische propaganda zomaar klakkeloos over te nemen.
Geschiedkundig en sociologisch onderzoek door de Ugent en de KUL is dus "belgicistische propaganda"...

Ja halloooo...
Oud 5 april 2017, 19:42   #359
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geschiedkundig en sociologisch onderzoek door de Ugent en de KUL is dus "belgicistische propaganda"...

Ja halloooo...
Wat ze allemaal vroeger gemist hebben of waarvoor ze te lomp zijn om het te begrijpen, dat is allemaal propaganda...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:42   #360
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, wat Marie schreef over het "Berber-incident", daar mogen we wel even bij stil staan. Want wat had De Wever gezegd in een interview? Dat van alle groepen migranten die van de Berbers de grootste moeilijkheden gaf bij de pogingen om hun integratie te stimuleren. That's it. En die simpele vaststelling gaf in de linkse media aanleiding tot een enorm gekakel, stof en rond dwarrelende pluimen. Blijkbaar is links doodsbang om dingen bij hun naam te noemen. Bij bepaalde woordvoerders van de islamitische gemeenschap vinden we veel minder schroom.
Ik reageerde op het idee van "één land, één volk, één partij" gepromoot door Marie.

Voor het overige heeft de huidige migrantendiscours van de NVA volgens mij niet veel te maken met de collaboratie in WWII en de zogezegde erfenis ervan binnen de partij. Al flirt de NVA, net als in het collaboratieverhaal, soms met randje van het democratisch aanvaardbare.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be