![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
48 | 17,84% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
221 | 82,16% |
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige verschil tussen de huidige "verlichte" elite en de vorige is dat zij aan de macht zijn en de vorige niet meer.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik draag SABAM geen warm hart toe. Citaat:
![]() Hier snuif ik een hinderlaag! Hoewel uw uitspraak hoogst kwetsend is en mij tevens als een onkundige inzake vrouwelijk schoon afschildert, neemt Tillekes stralende schoonheid er toch geen spat door af! Ik, als konsekwente voorstander van absoluut vrije meningsuiting, wens u dus geenszins te beletten, uw belabberde oordeel over onze schattige prinses wereldkundig te maken. Ook onzin mag in mijn visie immers geuit worden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het effect van eencensuurwet laat geen keuze meer: wie de 'verkeerde' mening uit, wordt vervolgd, beboet, opgesloten. Zonder de mogelijkheid dat een objectief iemand nog kennis mag nemen van wat er zo verkeerd is aan de 'foute' mening. Ik vraag me dus nog steeds af, waarom de boeken van een twijfelaar een reden zijn om hem op te sluiten, i.p.v. er eens goed mee te lachen, of de stellingen te weerleggen, of misschien er een deel van de waarheid in te vinden.........
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VRAAGJES AAN:
axel nort, de metser, De schoofzak, Ernesto, Fribre, Gunter, Het Skill Effect, lyot, Patriot!, The Paulus Experience, thePiano Jullie zijn voorstander van het censureren van negationistische en revisionistische lectuur.
![]()
![]() |
![]() |
#349 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn ook situaties denkbaar, waarbij je iemand in nood, die op jouw informatie is aangewezen om zich te redden, zo goed mogelijk moet inlichten. In dit soort uitzonderlijke gevallen kunnen woorden effecten hebben in de materiële wereld, omdat de luisteraar zijn oordeelsvermogen niet vrij tussen jouw woord en zijn daad kan plaatsen. De normale situatie is, dat de woorden eindigen in het bewustzijn van een luisteraar die verder de volle verantwoordelijkheid draagt voor de daden die hij stelt. Er loopt dan geen causale keten van jouw woord naar de daad van een ander. Het zelfbewustzijn en het oordeelsvermogen van de toehoorder vormt de veilige begrenzing, waarbinnen het Vrije Woord kan gedijen. Ik ben van mening dat in een democratie fora moeten aanwezig zijn, die ieder mondig individu vrij kan betreden en vrij kan ontwijken, en waar iedereen, door het betreden zelf van een forum, erkent dat hijzelf en niemand anders voor zijn daden aansprakelijk is. Zo'n fora zijn nodig om vrijheid van spreken ook vrijheid van luisteren of niet luisteren inhoudt. Wie geen toehoorder wil zijn, moet het woord van de ander kunnen ontwijken zonder daarvoor materieel in te leveren. Ik vind bv niet dat mensen vrij zijn, om passanten op straat tegen hun zin allerlei boodschappen in het oor te schreeuwen. Je moet vrij zijn om je aandacht te schenken, of niet te schenken. Baas onder eigen schedelpan! Verder ben ik ook van mening dat, in geval van discussie, de verantwoordelijkheid voor de eigen daad altijd de nulhypothese moet zijn, tot het tegendeel is bewezen.
![]() |
![]() |
#350 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor zover ik het kan beoordelen beantwoordt Mathilde meer aan het cliché van de domme blondjes. En terecht... Welke intelligente vrouw laat zich nu de huwelijkse staat aansmeren met een zwaar geretardeerde homoverdringende hypochonder?
![]() |
![]() |
#351 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik respecteer iedereen zijn mening zelfs die van u. Maar het is niet omdat ik het er niet mee eens ben dat ik u niet respecteer of u dat recht zou ontzeggen om verder uw onzin uit te kramen. Trouwens respect moet je verdienen, dat komt niet samen met een mening. Het is dus niet omdat iemand rechts stemt dat ik er meteen respect voor heb, het is ook niet omdat iemand links of voor den Belziek stemt dat ik automatisch geen respect zou hebben. Bvb de 7 LSP kabouters dragen voor mij meer respect weg dan bvb randdeb...figuren zoals "Skill Effect" (ofziets). Maar dat wil dan nog niet zeggen dat ik hem het recht tot spreken wens te ontzeggen. Respect is dus niet gelijk aan vrijemeningsuiting. Laatst gewijzigd door Truder : 6 december 2004 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik dacht dat je ervan uitging dat haat-propaganda geen causaal effect heeft tot haatcrime (post haec..) . In mijn ogen is er wel degelijk een verband, maar daarom nog geen rechtstreeks lineair verband.. Veeleer een Complex Cause verband . Zoals ik je al gezegd heb, hoeft revisionisme op zich niet strafbaar te zijn, tenzij het werkelijk de intentie heeft om systematisch aan te zetten tot haat van andere bevolkingsgroepen.. Het gaat me trouwens om die systematiek, want ik denk dat niet voldoende benadrukt te hebben.. voor 't overige heb ik geen tijd gehad om te reageren op al die -overvloedig e- posts , maar ik hoop daar in de komende dagen nog toe te komen..
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is dan nog de vrijheid van onderzoek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#357 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
neen.. het gaat om het weren van systematisch extreme discoursen die aanzetten tot haat, stigmatisering en discriminatie
![]() |
![]() |
#358 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In landen met een goed uitgebouwde democratie (als bijvoorbeeld de VS) houdt het parlement zich daar niet mee bezig. Dat is nu het grote verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u dit helemaal niet kan hard maken, en bijgevolg volledig uit uw nek kletst. |
|
![]() |
![]() |