![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in Nederland ben heb ik toch de indruk dat die samenleving daar blijkbaar iets beter ronddraait als hier of op zijn minst toch zeker niet slechter.
En aangaande cannabis. Er zijn daar eigenlijk helemaal geen problemen mee....Of toch niet in die aard dat ze de samenleving zouden ontwrichten. En zoals op de meeste plaatsen is er meer overlast door bierkroegen dan door coffeeshops. De enige overlast die er (ooit) was door coffeeshops kwam net door het beleid in de omringende landen. Maar het Nederlandse beleid blijft een halfslachtig gedoe.....je kan moeilijk uitleggen hoe je legaal iets aan de voordeur kan verkopen dat aan de achterdeur illegaal moet binnenkomen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 maart 2021 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overlast die ze over coffeeshops aankaarten is vooral toerisme en geur. Maar ik stoor me ook aan uitlaatgassen en bepaalde horecageuren. Dus dat is allemaal relatief. De drankoverlast overheerst de scene in iedere stad, ieder weekend alle hens aan dek. Door die alcohol dan nog wat extra haantjesgedrag terwijl een blower geneigd is zich te nederigen. Het is zo absurd hier dat niemand geloofwaardigheid hecht aan het beleid en dus bij bronnen terecht kan die alles aanbieden. Daarom is ons drugsbeleid dodelijk. Cannabis zou via de post geleverd moeten kunnen worden zonder al die zever er rond.
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze slagen er zelfs in om hun product nog steeds uit de drugslijst te houden. Nog steeds slagen ze er in om de overheid te laten spreken over Alcohol en Drugs. Waarom niet gewoon spreken over vanavond Drugscontroles op de weg ipv Alcohol en drugscontroles ? Waarom dat onderscheid ? Ze zijn zelfs zo machtig dat ze er nog altijd in slagen om de meest dodelijke en verslavende drug ter wereld zijnde hun Alcohol te promoten en er zelfs feesten wedstrijden rond te organiseren. Waarom krijgt een wijn of Whisky boer (met de miljoenen doden op zijn geweten) een nominatie en of een diploma en een cannabis boer een straf ?? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 maart 2021 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge weet toch dat ab Inbev al in zee is gegaan met Canadese wietbedrijven? Het soort drugs interesseert die mannen niet. Hoe meer er legaal zijn, hoe meer centen er te rapen valt. Dat geldt ook voor de cannabisbedrijven hoor. Die geven ook gene fuck behalve om centen.
![]() |
![]() |
#345 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien niet, maar ik denk dat daar misschien wel een markt voor is voor kleinschalige cannabisboeren die biologisch kweken en kwaliteit aanbieden.
Een soort 'mom and pop' cannabis store. En anders zie ik wel iets in cannabis clubs. Liefhebbers die zelf wat kweken, tips uitwisselen en wat spul ruilen na de oogst.
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gratis wiet, veel mensen zullen niet nee zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de US wel ja, maar hier hebben ze hun wapens afgegeven aan de staat, omdat die zo betrouwbaar is...
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gaat dat wat moeilijker, maar het gebeurt nog in de Benelux. Die mannen in Luxemburg en Nederland kunnen medisch zonder teveel tam tam geholpen worden. Hier ben je precies crimineel. Zelfs wanneer je anderen gratis helpt, waanzin.
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Leesgenot???'
![]() Het artikel start met: Citaat:
De vraag die rijst is: kan die 'oorlog' ooit wel gewonnen worden? Herinner ik mij nog dat 'acteur/president' R. Reagan alle drugvelden wilde platbranden, de oplossing???? Om wat draait het: geld geld geld en geld ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bedoeling van die oorlog is helemaal niet om minder drugs te hebben he. Die dient om zowel flikken als baronnen rijk te maken, en mensen die politiek lastig zijn kunnen van iets te beschuldigen. En dat werkt al 50 jaar bijzonder goed. Dat is een beetje zoals ontwikkelingshulp. Die dient ook enkel maar om ontwikkelingshelpers rijk te maken. Dat is ook een groot succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Strijd tegen homofobie, tegen terrorisme, tegen armoede, enz... Moeten ze daarom niet gevoerd worden? Zelfs in landen met waar drugs decriminaliseerd zijn, zoals Portugal, is er een war on drugs. Maar dan heb ik liever dat men hem voert zoals ze hier nu gedaan hebben, dan dat ze gelijk in de VS de verslaafden gaat criminaliseren, met alle gevolgen van dien.
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2021 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 maart 2021 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet met strijden op te lossen, maar met verzoening. Kijk eens hoeveel beter staten zijn geworden waar wiet verkocht mocht worden. Dat Nederland, Portugal en anderen dat fout aanpakken is geen excuus om het hier slechter aan te pakken. Ze doen het wel nog altijd beter dan ons. Het is een eetbaar kruid vol anti oxidanten. Zelfs cocabladeren hebben medische doeleinden. De mens mist blijkbaar iets in zijn dieet wat geen beleid te verbieden heeft. Al wat beleid te doen heeft is zien dat er veilige toegang toe is. Als ik moest kiezen tussen legalisering of oorlog kies ik toch het eerste.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 15 maart 2021 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |