Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2021, 00:00   #341
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, tot je eens een geneesmiddel nodig hebt zekers.

Nee, de farma industrie maakt goeie producten. Maar het is uiteraard een business en waar veel geld mee gemoeid is. Telkens dat het geval is, kan men uiteraard niet meer rekenen op volledige eerlijkheid, die is veel te duur. Dus moet men dat gewoon weten. Wat veel en veel erger is, is dat "de klant", ttz, de staat, want die heeft zichzelf het monopolie aangeschaft van als "klant" te werken, totaal corrupt is en niet als "klant" ageert, maar als maffioos. Het is de schuld niet van een farma bedrijf dat onze staten zotte regels uitvaardigen zodat die zotte staten grote bedragen kunnen uitgeven aan die farma bedrijven.

Het probleem is niet de farma industrie, maar de cupiditeit van onze overheden die niet als "klant" ageren maar als "medewerker".
Al vergeten dat de farma een miljoen € vroeg voor het medicament dat nodig was om het kleine meisje te redden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 06:08   #342
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Al vergeten dat de farma een miljoen € vroeg voor het medicament dat nodig was om het kleine meisje te redden ?
Ja, daar is niks mis mee. Schaf de farma industrie af, en die vraag stelt zich niet, he. Ik heb dat altijd eigenaardig gevonden dat men mensen of organisaties die iets doen of maken dat niemand anders kan maken of doen, en dat dus niet eens zou bestaan zonder hen, gaat verwijten dat ze daar veel geld voor willen. Als dat veel waard is, is dat ook veel geld waard he. Waarom zouden die geen miljoenen mogen vragen voor dat middel ? Was haar leven geen miljoenen waard ? Het is niet omdat je iets unieks kan doen voor anderen, en anderen dat heel erg op prijs stellen, dat je "verplicht" zou zijn dat aan anderen te geven he. In tegendeel. DAT is toch precies exact "wat veel waard is" zou ik denken.

Stel dat ik de enige ben die weet hoe een kogel uit uw hart te halen. Ik vraag daar 1 miljoen voor. Is dat schandalig ? Natuurlijk niet. Ik zou ook gewoon niks kunnen vragen en niks doen. Het is niet omdat ik weet hoe een kogel uit uw hart te halen, dat ik dat ook moet doen he, ik ben geen slaaf. Ik speel liever een videospelletje dan. Je bent niet verplicht om iets met mij te doen. Doe alsof ik niet besta. Ik offer gewoon een extra mogelijkheid. Dat kan nooit schandalig zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2021 om 06:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 06:15   #343
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zou dat wenselijk moeten zijn.
Wil je de ouderen dood ?
We willen van het dolgedraaide fascisme af. Een manier zou inderdaad erin bestaan om de schok te veroorzaken dat het vaccin enorm veel slachtoffers maakt. Dat zou waarschijnlijk de ogen openen van de grote massa hysterische volgers. Hoewel. Zelfs dat is niet zeker. Soms moet men delen van de bevolking opofferen om de vrijheid te bekomen tegen fascistische regimes he.

Maar ik durf dat niet te wensen, want het is zelfs helemaal niet gezegd dat dat het fascisme niet nog meer aanwakkert. Met een dolgedraaide, hysterische bange bevolking en halve garen aan het stuur weet je nooit.
Oud 6 januari 2021, 07:37   #344
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat meisje was niet te redden. Die 2 miljoen konden enkel haar miserabel leven van geschat 2 jaar wat langer rekken. Ze gaat nooit de pubertijd bereiken.

De pharma had nog veel meer moeten vragen zodat zulke idiote behandelingen helemaal niet meer zouden gebeuren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 10:21   #345
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.fagg.be/nl/news/griepvac..._risicogroepen

Er werden op 2 maanden bijna 3 miljoen griep vaccins gezet.

4 maal zoveel zou willen zeggen: 12 miljoen
Ja, dus het aantal inwoners in België vaccineren zou 8 maanden mogen duren.
Maar binnen een maand moet men beginnen met de hervaccinatie
Wat geeft dat men slechts 750 000 personen per maand zou vaccineren.
En het hele proces dus 16 maanden zou duren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 10:26   #346
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Doe alsof ik niet besta. Ik offer gewoon een extra mogelijkheid. Dat kan nooit schandalig zijn he.
Dat zouden we hier allemaal moeten doen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 10:27   #347
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We willen van het dolgedraaide fascisme af. Een manier zou inderdaad erin bestaan om de schok te veroorzaken dat het vaccin enorm veel slachtoffers maakt. Dat zou waarschijnlijk de ogen openen van de grote massa hysterische volgers. Hoewel. Zelfs dat is niet zeker. Soms moet men delen van de bevolking opofferen om de vrijheid te bekomen tegen fascistische regimes he.

Maar ik durf dat niet te wensen, want het is zelfs helemaal niet gezegd dat dat het fascisme niet nog meer aanwakkert. Met een dolgedraaide, hysterische bange bevolking en halve garen aan het stuur weet je nooit.
Een volk dat in massa hysterie of hypnose gaat is onvoorspelbaar.
En dat kan zelfs meerdere generaties aanslepen.
Afhankelijk van de propagande en drukkingsmiddelen die gebruikt worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 10:38   #348
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zouden we hier allemaal moeten doen.
Waarom doe je het dan niet ?
Oud 6 januari 2021, 10:49   #349
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom zou dat wenselijk moeten zijn.
Wil je de ouderen dood ?
Patrick heeft uitstekend, en voor degenen die deze discussie al een poosje volgen ten overvloede, verduidelijkt wat ik met de "invoering van erger" bedoel, maar ik schreef dit naar aanleiding van een voorbeeld van de toenemende inperking van onze vrijheid. Het was een artikel over de invoering van een vaccinatiepas om niet-ingeënten de toegang tot vliegverkeer, het buitenland, bioscopen en restaurants te kunnen weigeren (en de voorbereiding van dit alles toen er nog geen sprake was van covid-19).

Het moet de zeer interessante website https://articles.mercola.com geweest zijn, sorry dat ik het niet meteen terugvind. Die site barst van de achtergrondinformatie over het misbruik van Covid-19 (vandaag: hoe het Pentagon de berichtgeving over de oorsprong van Covid-19 met megabudgetten aanstuurt).
Oud 6 januari 2021, 11:35   #350
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat meisje was niet te redden. Die 2 miljoen konden enkel haar miserabel leven van geschat 2 jaar wat langer rekken. Ze gaat nooit de pubertijd bereiken.

De pharma had nog veel meer moeten vragen zodat zulke idiote behandelingen helemaal niet meer zouden gebeuren.
Dan reken je in kwaliteitsvolle levensjaren, iets wat ze eveneens niet doen bij de corona slachtoffers. Ze offeren met plezier kwalitatieve jonge jaren op om mensen van 80-90 jaar misschien nog een jaartje extra te geven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 11:43   #351
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, daar is niks mis mee. Schaf de farma industrie af, en die vraag stelt zich niet, he. Ik heb dat altijd eigenaardig gevonden dat men mensen of organisaties die iets doen of maken dat niemand anders kan maken of doen, en dat dus niet eens zou bestaan zonder hen, gaat verwijten dat ze daar veel geld voor willen. Als dat veel waard is, is dat ook veel geld waard he. Waarom zouden die geen miljoenen mogen vragen voor dat middel ? Was haar leven geen miljoenen waard ? Het is niet omdat je iets unieks kan doen voor anderen, en anderen dat heel erg op prijs stellen, dat je "verplicht" zou zijn dat aan anderen te geven he. In tegendeel. DAT is toch precies exact "wat veel waard is" zou ik denken.

Stel dat ik de enige ben die weet hoe een kogel uit uw hart te halen. Ik vraag daar 1 miljoen voor. Is dat schandalig ? Natuurlijk niet. Ik zou ook gewoon niks kunnen vragen en niks doen. Het is niet omdat ik weet hoe een kogel uit uw hart te halen, dat ik dat ook moet doen he, ik ben geen slaaf. Ik speel liever een videospelletje dan. Je bent niet verplicht om iets met mij te doen. Doe alsof ik niet besta. Ik offer gewoon een extra mogelijkheid. Dat kan nooit schandalig zijn he.
Een mooi pleidooi voor collectivisatie van de farma-bedrijven (misschien niet zo bedoeld maar bon).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 januari 2021 om 11:44.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 11:44   #352
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Een mooi pleidooi voor collectivisatie van de farma-bedrijven.
?

Om alles dysfunctioneel te maken ?

Als ik de enige ben die weet hoe de kogel uit uw hart te halen, waarom zou ik dat in een collectivistisch systeem doen ? Wat win ik daar dan aan ? Ik ga mij toch enkel maar daarop toeleggen als ik denk dat mij dat enorm voordeel zal opleveren, zoniet lul ik liever op een internetforum ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2021 om 11:45.
Oud 6 januari 2021, 11:46   #353
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
?

Om alles dysfunctioneel te maken ?
Enkel het geldelijke aspect he. Denk aan het succes van de TGV.
Oud 6 januari 2021, 11:48   #354
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga mij toch enkel maar daarop toeleggen als ik denk dat mij dat enorm voordeel zal opleveren, zoniet lul ik liever op een internetforum ?
Jij doet altijd alsof jouw 'psychopathie' een algemeen-menselijk gegeven is. Je kan wel degelijk anderen willen helpen. Los daarvan weerhoudt niets de staat om wetenschappers zeer goed te verlonen, daarom hoeft er echter niet een hoop naar de zakken van private 'investeerders' te gaan.
Oud 6 januari 2021, 12:07   #355
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij doet altijd alsof jouw 'psychopathie' een algemeen-menselijk gegeven is.
Uiteraard. Ik kan mij uiteraard niet inbeelden hoe "andere" gevoelsbelevenissen zijn he. Dat is bij iedereen zo. Het enige wat we van een ander bewustzijn kunnen aannemen, is dat het gelijk aan het onze is, he. Als het anders is, is het niet zoals ik, en dus de moeite uiteraard niet waard om beschouwd te worden.
Oud 6 januari 2021, 12:23   #356
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Ik kan mij uiteraard niet inbeelden hoe "andere" gevoelsbelevenissen zijn he. Dat is bij iedereen zo. Het enige wat we van een ander bewustzijn kunnen aannemen, is dat het gelijk aan het onze is, he. Als het anders is, is het niet zoals ik, en dus de moeite uiteraard niet waard om beschouwd te worden.
Tuurlijk wel, niet alleen omdat het niet enkel om 'gevoel' gaat (als ethiek van 'gevoel' afhankelijk is, bestaat het niet) en omdat je anders een vertekend beeld van de realiteit krijgt maar ook om te bestuderen hoe 'gevoelsbelevenissen' tot stand komen en bevorderd of vermeden kunnen worden.

(Maar inderdaad, het is goed te beseffen dat zulke dingen niet 'universeel' zijn. Ik hoorde onlangs een jonge vrouw vertellen hoe ze op jonge leeftijd vrijwillig voor een of ander gehandicapt meisje zorgde, uit eigen beweging brieven voor Amnesty International schreef etc. Ik ben als persoon meer een 'theoreticus' en ik dacht even: 'wel jammer dat ik dat niet zo vanzelfsprekend kan ervaren, zulke bekommernis'.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 januari 2021 om 12:23.
Oud 6 januari 2021, 13:37   #357
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel, niet alleen omdat het niet enkel om 'gevoel' gaat (als ethiek van 'gevoel' afhankelijk is, bestaat het niet)
We zijn er.

Citaat:
(Maar inderdaad, het is goed te beseffen dat zulke dingen niet 'universeel' zijn. Ik hoorde onlangs een jonge vrouw vertellen hoe ze op jonge leeftijd vrijwillig voor een of ander gehandicapt meisje zorgde, uit eigen beweging brieven voor Amnesty International schreef etc. Ik ben als persoon meer een 'theoreticus' en ik dacht even: 'wel jammer dat ik dat niet zo vanzelfsprekend kan ervaren, zulke bekommernis'.)
Maar kijk naar mijn onbegrensd altruisme hier ! Zie eens hoe ik mij hier uitsloof om voor mijn medeburger zijn inzicht te zorgen ! Ik doe meer dan die jonge vrouw he !
Oud 6 januari 2021, 15:17   #358
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Hier de uitleg waarom de vaccinatie niet van start geraakt in België ....

https://www.hln.be/binnenland/rzoska...a9a/180898130/

Als je ziet wie daar over gaat is uitleg overbodig ...
En de coördinator himself is van zijn stokken gegaan, kan het nog Belgischer ???
De pierjanclausen van de schijnregeringen vallen door de mand.
Oud 6 januari 2021, 15:20   #359
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

"Een toffe ministerpost"
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 15:29   #360
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zijn er.

Maar kijk naar mijn onbegrensd altruisme hier ! Zie eens hoe ik mij hier uitsloof om voor mijn medeburger zijn inzicht te zorgen ! Ik doe meer dan die jonge vrouw he !
'Lesgeven' streelt het ego he. Dat schreef Tolstoj al: dat dat een activiteit is waarvoor er altijd wel genoeg 'vrijwilligers' te vinden zijn.
(Ik negeer even je opmerking over ethiek.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 januari 2021 om 15:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be