![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Awel, hij heeft het moeten regelen zodat hij dat kreeg. Groot politicus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Romeinse tijd is al even voorbij hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen groot politicus... Een platte opportunist. Ik vind dat erger dan iemand die eraf gereden wordt.
![]() |
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Magnette heeft het handig gespeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien hij enkel in Antwerpen stad bestuurt en dat in mijn ogen voor zo'n stad niet slecht doet. Gezegd zijnde door iemand die niet bij antwerpen hoort maar er net naast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Banneling
|
![]() En een partijvoorzitter moet het uiteindelijk doen met de stemmen die hij heeft gekregen voor zijn partij he.
Taktiek kan je maar zover brengen als dat je stemmen hebt. Magnette heeft het mooi gespeeld en omdat de Vlaamse partijen machtsgeil zijn, en hij weet dat, en De Croo premiergeil, en Magnette wist dat ook, dan was zijn taktiek goed gespeeld van hem. BDW is droog gepakt, maar zijn enige taktische fout is mijns inziens om het Vlaamse niveau niet keihard te blokkeren tot er een federale regering was. Dat had een heel andere dynamiek geleverd en heel wat gemor. Maar dat moet je gewoon aan je laten voorbij gaan. Was er uiteindelijk toch een regering gekomen federaal zonder NVA met de mijn voorgestelde taktiek. Dan zat je met een Vlaamse minderheidsregering en zit je in de zetel om oppositie te voeren en alles lam te leggen. Dan had die zonnepaneel kwestie plots ook heel gemakkelijk geweest. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer voordelen ik er in zie, spijtig dat het vijgen na pasen is. Dat Magnette het mooi gespeeld heeft met de kaarten die hij had, heb ik altijd toegegeven. Dat Marrakkesh gedoe van NVA vond ik ook maar bizar, en ook dat heb ik toegegeven. De regeringsdeelname van NVA vond ik overigens ook geen succes, vandaar dat ik zelfs niet op hen gestemd heb. Het was een belastingsregering zoals alle voorgaande. Maar ik stem nog liever pvda dan dat ik blanco zou stemmen, want dan ben je met alles akkoord en moet je zwijgen. Blanco stemmen vind ik dan ook dom. Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 maart 2021 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Typisch Belgisch.
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en uiteraard is iemand die verkozen is, verkozen voor de ganse bevolking, zowel stemgerechtigden als niet-stemgerechtigden. het zou er nog aan mankeren. een lege zetel voor blanco stemmen, daar ben ik trouwens voorstander van.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het ideale geval zetelen er 150 onafhankelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Therapeutische verkramptheid om het onmogelijke te realiseren zou veel erger geweest zijn. Lachaert heeft zich daar een groot politicus getoond, en heeft de keuze voor gezond verstand in het belang van bevolking laten primeren boven zijn eigen voorkeuren. Daarvoor heeft men idd een groot politicus nodig. De meeste zouden zich vastrijden in hun eigen verstarde koppigheid.
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat scenario komt er hoe dan ook aan.
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik scheer niet alle VB stemmers over dezelfde kam hoor. Er zitten daar slimme mensen tussen. En je mag trouwens sowieso niet veralgemenen en mensen uitsluiten voor hun mening. Er bestaat niet zoiets als mestkevers. Tenzij misschien open vld stemmers ![]() Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 maart 2021 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch waarom de VLD pas de zevende partij is? En waarom Vivaldi in een tijdspanne van een half jaar vier zetels verloor? We zullen in 2024 pas goed weten wat de grote Belgische staatsmannen van de Pest Voor Vlaanderen waard zijn.
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat de OVLD effectief veel beter zonder de MR had geregeerd, samen met de N-VA want nu zitten ze gevangen in een linkse regering. Maar je kunt pas, zoals De Wever geprobeerd heeft, bruut geweld gebruiken in een onderhandeling als diegene aan de overkant geen alternatief heeft. Lachaert had dat alternatief en wilde liever regeren zonder iemand die hem behandelde als een schotelvod.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Plat opportunisme noemen ze dat. Lachaert is een loopjongen. Eentje die voor de goede sprinters de sprint in gang zet. Meer moet je die lakei niet toedichten. |
|
![]() |
![]() |