Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2021, 11:13   #341
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De B politiek bepaalt voor een déél je lot.
Het grootste deel bepaal je zelf toch ?
Het is net andersom.
Oud 13 april 2021, 16:24   #342
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is net andersom.
Dat vind ik erg.
Politiek heeft nooit een rol gespeeld in mij leven, en al zeker niet om mijn toekomst of mijn geluk te bepalen. Net zo min als religie.
Ik heb gans mijn leven alleen in mijzelf geloofd, want alleen op mijzelf heb ik 100% invloed. Als iets mis loopt kan ik dan ook alleen bij mijzelf gaan vragen wat er fout is gelopen. Ik hoef dan ook anderen niet te beschuldigen of mijzelf te frusteren omdat anderen niet doen wat ik denk.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 17:28   #343
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat vind ik erg.
Politiek heeft nooit een rol gespeeld in mij leven, en al zeker niet om mijn toekomst of mijn geluk te bepalen. Net zo min als religie.
Ik heb gans mijn leven alleen in mijzelf geloofd, want alleen op mijzelf heb ik 100% invloed. Als iets mis loopt kan ik dan ook alleen bij mijzelf gaan vragen wat er fout is gelopen. Ik hoef dan ook anderen niet te beschuldigen of mijzelf te frusteren omdat anderen niet doen wat ik denk.
Politiek zorgt voor de infrastructuur die onder andere uw opleiding mogelijk gemaakt hebben en zullen ook uw pensioen mogelijk maken.
Werklozen worden ook dankzij de politiek van een uitkering voorzien.
Wat u hier neerpent is dus in feite gatachterlijk.
Wat niet wil zeggen dat u zelf geen invloed hebt op uw eigen leven.
De politiek heeft toch een niet te onderschatten invloed. Of houdt u zich nu niet aan de corona regels ? Dat is nochtans ook politiek.
U heeft rechten en plichten, allemaal dankzij of ondanks de politiek.

Heden ten dage bepaalt de politiek denk ik voor 90% je lot.
Zonder corona schat ik eerder 50% of hoger.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 april 2021 om 17:29.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 17:44   #344
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat u hier neerpent is dus in feite gatachterlijk.
Dat moogt u vinden.
Vanuit bepaalde hoek is dat zelfs een enorm compliment.

De overheid wat een groot verschil is met politiek, maar politiek meerderen hoeven daaromtrent geen uitleg natuurlijk, zorgt voor strukturen.
Infrastruktuur voor bvb opleiding wordt voorzien door de instelling die in dit geval de opleiding voorziet. In Vlaanderen hebben deze instellingen niets met politiek te zien, maar alles met levensbeschouwelijke keuzes.
Ook de coronamaatregelen hebben niets met politiek te maken. Het bewijs daarvan is dat deze wetenschappelijk gestuurde maatregelen breed worden gedragen door alle partijen over alle Europese landsgrenzen heen. De maatregelen worden in België aangekondigd door de regering, doch dit zijn technische mededelingen, geen politieke

Politiek bepaalt mijn lot voor 0.0001%. De zondagen dat er verkiezingen zijn kan ik er echt niet om heen om naar het politieke gezwets te kijken en te luisteren. Andere dagen is politiek een leuk vermaak voor momenten dat ik moet wachten, maar zeker niet lotsbepalend. (dat zou ik ronduit zielig vinden)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 18:54   #345
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moogt u vinden.

De overheid wat een groot verschil is met politiek, maar politiek meerderen hoeven daaromtrent geen uitleg natuurlijk, zorgt voor strukturen.
Infrastruktuur voor bvb opleiding wordt voorzien door de instelling die in dit geval de opleiding voorziet. In Vlaanderen hebben deze instellingen niets met politiek te zien, maar alles met levensbeschouwelijke keuzes.
Ook de coronamaatregelen hebben niets met politiek te maken. Het bewijs daarvan is dat deze wetenschappelijk gestuurde maatregelen breed worden gedragen door alle partijen over alle Europese landsgrenzen heen. De maatregelen worden in België aangekondigd door de regering, doch dit zijn technische mededelingen, geen politieke

Politiek bepaalt mijn lot voor 0.0001%. De zondagen dat er verkiezingen zijn kan ik er echt niet om heen om naar het politieke gezwets te kijken en te luisteren. Andere dagen is politiek een leuk vermaak voor momenten dat ik moet wachten, maar zeker niet lotsbepalend. (dat zou ik ronduit zielig vinden)
De ambtenarij is een hierarchische structuur. Bovenaan staan de ministers. Dat is politiek. de corona maatregelen worden beslist door de politiek. Dat er een concensus zou zijn over de europese landsgrenzen is wat dat betreft irrelevant en Zweden volgt een andere koers evenals Brazilië(buiten europa).
U zet trouwens zelf 'alle partijen over alle eurpese landsgrenzen'. Partijen zijn een politieke groepering.
Besluit :
- u bent weer stevig aan het kronkelen om uw ongelijk niet te willen toegeven.
- u spreekt zichzelf danig tegen
- de tijd die je hier doorbrengt en de dossiers die je aanlegt van alle politici die door het rood licht gereden zijn is sowieso al meer dan 0.0001% van uw tijd en uw lot.

qed

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 april 2021 om 18:55.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2021, 19:31   #346
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moogt u vinden.

Wat een gezwets! De overheid is een verzameling van politieke partijen. Zij omringen zich met politiek benoemde aanhangers. Kabinetsmedewerkers, ambtenaren, zelfs de rechters van het Grondwettelijk Hof worden politiek benoemd.
Probeer er jezelf eens van te overtuigen dat het Zilverfonds, of godbetert Unia, instellingen zijn (waren) die niets met politiek te maken hebben maar alleen met levensbeschouwelijke keuzes.
En kom ons eens vertellen als je geslaagd bent.
Oud 13 april 2021, 19:36   #347
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wie heeft er dan ook vertrouwen in zijn regering? Dat kan niet gezond zijn.
Vertrouwen in de gezondheidszorg vind ik nog ongezonder, maar de mening van de heer K. Kodo is duidelijk geen gesundes Volksempfinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be