Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2021, 18:11   #341
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
waarom moeten Walen evenveel te zeggen hebben, als ze met 1,5 miljoen minder zijn ??
Fout.
Vlamingen hebben 84 van de 150 kamerzetels, de Vlamingen van de unitaire PTB/PvdA niet meegerekend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 18:22   #342
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wat denkt u van een man een stem en elke parlementslid verkozen op basis van het aantal stemmen achter zijn/haar naam? Ik denk dat dat veel democratischer is dan nu waarbij partijen met 641000 stemmen 20 zetels verwerven terwijl een met 1080000 er maar 25 haalt. Die 45 zetels zouden volgens de waarde van de stemmen respectievelijk 18 en 27 moeten zijn. U noemt de huidige gang van zaken democratisch? Ik zie niet in waarom niet elke Belgische stem evenveel waard is. Dat zou toch niet meer dan normaal zijn in een ploeg van 11 miljoen. Maar dat laatste is waarschijnlijk om te lachen. In andere federale landen bestaat zulke zever niet. Franstaligen moeten als goede Belgen aanvaarden dat ze in de minderheid zijn, zeker als de grondwet van de Belgen stipuleert dat elke Belg gelijk is voor de wet, dus ook voor de kieswet. Ik zie niet in waarom een Vlaming zich Belg zou moeten voelen of zou moeten zijn zolang hij/zij als tweederangskiezer wordt beschouwd.
Gelijk zijn is gelijk zijn, niet ongelijk zijn als het in bepaalde mensen en groepen hun kraam past. Als men wil dat een Vlaming zich Belg noemt moet hij/zij een evenwaardige stem en een proportionele vertegenwoordiging krijgen in het Belgische federale parlement. Zolang dat niet is, moet niemand mij nog als Belg aanspreken, want ik wil geen tweederangsburger zijn in een land waar mensen van mijn regio, taal en cultuur de meerderheid uitmaken omdat enkele kinkels ooit die disproportie hebben ingevoerd om het land bijeen te houden.
Een land dat zulke onderscheiden maakt tussen de zogezegd eigen burgers, is de naam land niet waardig, laat staan de naam vaderland
.

PS: deze ongelijkheid wordt dan ook nog eens toegejuicht door mensen die voor de rest hun mond vol hebben van gelijkheid, van solidariteit en van eenheid.

Citaat:
Ik denk dat wij als landje van origine voor het systeem D'Hondt dat in nogal wat westerse democratiën is toegepast aan de goede kant staan van wat best aansluit bij de meerderheid van de bevolking. Veeeeeeel beter dan de ronduit primitieve systemen in de angelsaksische traditie waar één partij alles beslist en als een absolute electorale 'monarch', regeert van zodra die de relatieve meerderheid haalt.

Primitief, achterlijk, de typische henhouse waar men achterlijke nationalisten in kweekt die dan de boel kunnen verkloten.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 juli 2021 om 18:24.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 18:28   #343
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is raar, want dat is de Jezus versie.
De Hitler versie is, wie niet voor ons is, die is daarom nog niet tegen ons.
Maak je op dat vlak geen zorgen : de figuur Jezus en de figuur Hitler liggen in mijn vuilbak samen, daar is geen verschil in.
Oud 14 juli 2021, 18:29   #344
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maak je op dat vlak geen zorgen : de figuur Jezus en de figuur Hitler liggen in mijn vuilbak samen, daar is geen verschil in.
Ahzo, ja, dan ben ik gerustgesteld.
Oud 14 juli 2021, 18:30   #345
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wij als landje van origine voor het systeem D'Hondt dat in nogal wat westerse democratiën is toegepast aan de goede kant staan van wat best aansluit bij de meerderheid van de bevolking. Veeeeeeel beter dan de ronduit primitieve systemen in de angelsaksische traditie waar één partij alles beslist en als een absolute electorale 'monarch', regeert van zodra die de relatieve meerderheid haalt.
Primitief, achterlijk, de typische henhouse waar men achterlijke nationalisten in kweekt die dan de boel kunnen verkloten.
Het gaat niet over het systeem-D'Hondt, dat weet u ook wel, maar om het feit dat een franstalige volksvertegenwoordiger minder stemmen nodig heeft om verkozen te worden tot een Nederlandstalige.
Stop dus maar om over Belgische eenheid te praten. Die bestaat niet.

Uw denigrerend taaltje overtuigt me nog meer om het Belg-zijn af te zweren. Ik wil niet vereenzelvigd worden door het Belg-zijn met onrespectvolle individuen.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 14 juli 2021 om 18:34.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 18:32   #346
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over het systeem-D'Hondt, dat weet u ook wel, maar om het feit dat een franstalige volksvertegenwoordiger minder stemmen nodig heeft om verkozen te worden tot een Nederlandstalige.
Stop dus maar om over Belgische eenheid te praten. Die bestaat niet.
enkel even, als de rode duivels winnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 18:33   #347
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus een coalitie N-VA-VB ga jij desgevallend in 2024 zonder boe of ba aanvaarden? Genoteerd. U bent de eerste Belgisch-nationalist die dit durft te stellen. Proficiat.
Wat voor zever is me dit weer...

Er is IRL gewoon bijna niemand die wil geloven dat enige democratische partij ( = inbegrepen N-VA dus ) zou willen in zee gaan met de fascisten.

Tot op heden lijkt me dat zowat de wet van meden en perzen.
Oud 14 juli 2021, 18:34   #348
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
enkel even, als de rode duivels winnen.
Ook dan is het hype en verkoopcijfers.
Oud 14 juli 2021, 18:37   #349
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

Er is IRL gewoon bijna niemand die wil geloven dat enige democratische partij ( = inbegrepen N-VA dus ) zou willen in zee gaan met de fascisten.

Stop maar. Wacht 2024 maar af. Welke fascistische daden heeft de partij VB gesteld?
Oud 14 juli 2021, 18:55   #350
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop maar. Wacht 2024 maar af. Welke fascistische daden heeft de partij VB gesteld?
Stoppen ? Waarom dan wel ?

Zijn de verschillende partijen niet duidelijk genoeg misschien voor wie kan lezen en schrijven ? Moet bv BDW ook nog simultaanvertaling in gebarentaal vragen vooraleer je een nochtans glasheldere mededeling zou kunnen accepteren ?
Oud 14 juli 2021, 19:14   #351
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Waarom is de N-VA in nog geen enkele gemeente een coalitie met het VB aangegaan? Zolang mijnheer De Wever president van die partij blijft, blijven de grendels op het cordon sanitaire. Al de rest is cafépraat.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 19:25   #352
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stoppen ? Waarom dan wel ?

Zijn de verschillende partijen niet duidelijk genoeg misschien voor wie kan lezen en schrijven ? Moet bv BDW ook nog simultaanvertaling in gebarentaal vragen vooraleer je een nochtans glasheldere mededeling zou kunnen accepteren ?
En dan nu de opsomming van de fascistische daden van de partij VB.
Oud 14 juli 2021, 19:26   #353
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Waarom is de N-VA in nog geen enkele gemeente een coalitie met het VB aangegaan? Zolang mijnheer De Wever president van die partij blijft, blijven de grendels op het cordon sanitaire. Al de rest is cafépraat.
Blijven hopen.
De Belgische eenheid is ook prietpraat. Zie supra.
Oud 14 juli 2021, 19:28   #354
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Wever is aan het einde van zijn latijn.
Zelfs Eyskens, minister van staat is er niet zeker van dat De Wever zijn jas niet draait als puntje bij paaltje komt.
We zullen zien waar hij voor kiest als de tijd daar is: als een achtste Vivaldi-aanhangsel eindigen (zelfs in de regering Michel had zijn partij niks in de pap te brokkelen) of als deel van een Vlaamse tweepartijenregering met eenzelfde doel.
Oud 14 juli 2021, 19:34   #355
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat eigenaardig, want we hebben een ganse coalitie van fascisten. Nu ja, je hebt gelijk, de N-VA zit er niet bij

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juli 2021 om 19:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 19:36   #356
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 19:40   #357
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat dat op dit ogenblik nog altijd strategisch de beste keuze is.

Het is voor de nva nog altijd strategisch het best om rustig te wachten tot er in een gemeente geen andere mogelijkheid is.
Het heeft geen haar gescheeld in Ninove ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 19:41   #358
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denkt u van een man een stem en elke parlementslid verkozen op basis van het aantal stemmen achter zijn/haar naam? Ik denk dat dat veel democratischer is dan nu waarbij partijen met 641000 stemmen 20 zetels verwerven terwijl een met 1080000 er maar 25 haalt. Die 45 zetels zouden volgens de waarde van de stemmen respectievelijk 18 en 27 moeten zijn. U noemt de huidige gang van zaken democratisch? Ik zie niet in waarom niet elke Belgische stem evenveel waard is. Dat zou toch niet meer dan normaal zijn in een ploeg van 11 miljoen. Maar dat laatste is waarschijnlijk om te lachen. In andere federale landen bestaat zulke zever niet. Franstaligen moeten als goede Belgen aanvaarden dat ze in de minderheid zijn, zeker als de grondwet van de Belgen stipuleert dat elke Belg gelijk is voor de wet, dus ook voor de kieswet. Ik zie niet in waarom een Vlaming zich Belg zou moeten voelen of zou moeten zijn zolang hij/zij als tweederangskiezer wordt beschouwd.
Gelijk zijn is gelijk zijn, niet ongelijk zijn als het in bepaalde mensen en groepen hun kraam past. Als men wil dat een Vlaming zich Belg noemt moet hij/zij een evenwaardige stem en een proportionele vertegenwoordiging krijgen in het Belgische federale parlement. Zolang dat niet is, moet niemand mij nog als Belg aanspreken, want ik wil geen tweederangsburger zijn in een land waar mensen van mijn regio, taal en cultuur de meerderheid uitmaken omdat enkele kinkels ooit die disproportie hebben ingevoerd om het land bijeen te houden.
Een land dat zulke onderscheiden maakt tussen de zogezegd eigen burgers, is de naam land niet waardig, laat staan de naam vaderland
.

PS: deze ongelijkheid wordt dan ook nog eens toegejuicht door mensen die voor de rest hun mond vol hebben van gelijkheid, van solidariteit en van eenheid.
Deze staat werd ooit gecreëerd op initiatief van en in functie van Franstaligen. En dat werkt nog steeds door. In 1970 heeft de regering o.l.v. Gaston Eyskens ons Vlamingen de Grendelgrondwet door de strot geramd, met medewerking van de Vlaamse Belgicisten. De Franstaligen hadden daarmee hun doel bereikt: de Vlaamse meerderheid vleugellam maken door een grondwet met veto’s en hindernissen. Was de demografische toestand net omgekeerd geweest, met een Francofone meerderheid dus, denk je dat er dergelijke Grendelgrondwet zou gekomen zijn? Geloof het maar niet!
Oud 14 juli 2021, 19:43   #359
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijven hopen.
De Belgische eenheid is ook prietpraat. Zie supra.
Zo is dat.
Zelfs binnen Vivaldi is het al gekibbel dat de klok slaat, maar tussen 11miljoen Belgen zou er wél eendracht zijn?

Om het met de woorden van panda te zeggen, zelfs een gelobotomiseerde mongool met een IQ van < 70% ZIET dat het zelfs niet botert binnen vivaldi.
Oud 14 juli 2021, 19:43   #360
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat eigenaardig, want we hebben een ganse coalitie van fascisten. Nu ja, je hebt gelijk, de N-VA zit er niet bij
Mat dank aan de opperfascisten De Croo en Lachaert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be