![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik herinner me als kind woonachtig in Neerharen de overstomingen van de Maas. Dat kabbelend water dat plots een levensgevaarlijk opslokkend monster kon worden. Een stroom die een landschap wordt zo breed. De Maas is het verhaal van mijn familie. Van Luik over Maastricht tot in Maaseik. Nonkels en tantes en neven en nichten. Met zicht plat op de dijk in Uikhoven als ik mijn grootouders bezocht. Of in Rekem op het kasteel maar met een veilig kanaal ons scheidend van de stroom.
De kracht die de Maas kan hebben werd in mijn persoonlijke herinnering slechts overtroffen door Mitch later in mijn leven. Ingestorte bruggen die stadsdelen uit elkaar trokken. Ontelbare doden en evenveel vermisten. Een stad ook naast een stroom die zo onschuldig kan lijken als de Maas op een doordeweekse dag. Maar o wee als de regen aanhoudt dagen aan een stuk. Dan voel je je klein. Alhoewel als kind zo'n watergeweld ook snel vakantie wordt. Natuurramp toerisme van de omwonenden . Of rijdend met de fiets op een meter dikke Maasdijk met kolkend water aan beide kanten ervan. Je valt en het bent...weg. Voor altijd. Zotte herinnering. Onverantwoord. Andere tijden. Laatst gewijzigd door Bach : 16 juli 2021 om 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet moeilijk. Normale doodsoorzaken hebben elk jaar al 10 keer grotere gevolgen dan de corona "crisis".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, elke verandering vergt aanpassing natuurlijk, maar zoals het eruit ziet, lijkt het richting veel aangenamer te evolueren. Veel water ! Stel U voor zeg, al die grote stuwmeren die we kunnen aanleggen en zo. Een enorme rijkdom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van zelf in een kooi omhoog te gaan, komt de verdieping naar beneden om U binnen te laten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zestig doden en evenveel vermisten in Duitsland. Zal men het zich daar niet beklagen dat ze de bruinkoolcentrales hebben opgestart om de kerncentrales stil te leggen ? Voor de groenen is het duidelijk niet dringend, ze gaan op het gemakje de verandering tegen gaan met windmolens en zonnepanelen, beleid om er mee om te gaan is niet nodig. Kernenergie nekken is belangrijker dan de klimaatverandering het hoofd te bieden. De enige levens die van belang zijn zijn die van buiten Europa. Daar leven allemaal klimaatvluchtelingen. Die moeten we naar hier halen want het is hier duidelijk zoveel beter en minder gevaarlijk ...
![]() Dat is dan toch een positieve kant aan deze ramp. We hoeven geen klimaatvluchtelingen meer op te nemen want we zijn hier niet immuun voor de klimaatverandering. ![]()
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Gaza 2025 = Berlijn 1945 Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk Laatst gewijzigd door Vlad : 16 juli 2021 om 06:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 30 hebben ze daar een pompgemaal gezet dat ondertussen vervangen is door een schroef van Archimedes. Een trekgracht kan op die manier al het water dat van de akkers loopt, zo het kanaal in pompen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet er nog water zijn?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Le Soir al minstens 12 doden in Wallonië ...
![]()
![]() |
#355 |
|
![]() Ik weet niet meer precies welk stuk dijk het was. In Uikhoven herinner ik me wel water achter de dijk dat hoger staat dan de huizen. En het lawaai van een rivier die je niet kan zien. Huis stond daar waar de kermis was.
Laatst gewijzigd door Bach : 16 juli 2021 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zullen er nog wel wat bijkomen. De situatie in Duitsland is overigens nog veel dramatischer op dat vlak. Blijkbaar zijn daar ondertussen 1300 vermisten of zo...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Duitsland bekijkt de zaken vooral op langere termijn en hakt knopen door om de energietransitie sneller te laten verlopen. Dit kan tijdelijk en op korte termijn tot een hogere uitstoot leiden dan andere landen, doch op langere termijn zorgt dit voor een snellere omschakeling en dus lagere uitstoot. Citaat:
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Let wel, tegen dat 90% van de Duitsers verzopen is, gaat de CO2 uitstoot van bruinkool centrales ginder ook wel meevallen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 16 juli 2021 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 16 juli 2021 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |