![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Canabis legaliseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
65 | 49,62% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,82% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 46,56% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neem nu de wetgeving betreffende elektronisch verkeer het is jarenlang zo geweest dat eenieder pc-wizardje legaal alles kon doen en laten tot men de bangelijke gevolgen in de realiteit inzag dan pas is er nood aan een wet gekomen zonder de mening van de bevolking te bevragen en met gevolg een inperking van een voor velen zo goed als langere tijd verworven recht maar wat voor eenieder wel duidelijk is/was dat het andere personen schade kon berokkenen, daarom behoeft ge de mening dan ook niet van het volk. zulke verbodswet heeft slechts tot doel andere in hun rechten te beschermen anders is het met zaken die alleen de persoon in kwestie aanbelangt, zoals bv : - seksuele voorkeur - religie - kleding - weet ik veel nog wat - drugs en dit alles uiteraard op voorwaarde dat je de grens trekt van zodra een ander zijn recht op de helling komt ach Bobke, wie weet, wordt alcoholgebruik ooit verboden als het steeds meer en meer als problematisch gezien word in een steeds veranderde maatschappij er is misschien nog hoop die 'fout' uit het verleden terug recht te zetten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Staatssecretaris
|
![]() Persoonlijk zie ik niet veel problemen voor een cannabis systeem zoals in holland.
Mij stoort het helemaal niet als er mensen zijn die door de cannabis even van de realiteit willen ontvluchten.Zolang men maar niet anderen stoort door het te gebruiken in openbaren plaatsen en dergelijken. Wat mij wel zorgen baart is dat het effect van cannabis langzaam uitgewerkt geraakt na een bepaalde tijd als je er veel van gebruikt waardoor de drang naar iets zwaarder enorm groot kan worden voor sommige mensen met allerlei problemen. Maar als men het met mate gebruikt en dat geld voor alle producten in de wereld kan het niet veel kwaad. Als je elke dag in de Mcdonalds gaat eten of zo en je word zwaarlijvig hierdoor dan belast je ook onze gezondheidszorg en zo meer maar vooral je eigen lichaam. Dus ik zie echt geen problemen in het gebruik van cannabis maar het mag anderen niet hinderen en men mag anderen ook niet aansporen tot het gebruik er van (zeg maar reclame er voor maken hé) Ook wil ik toch even zeggen dat cannabis nooit een oplossing kan zijn voor psychologische of andere problemen want ik denk dat dan de overgang naar zwaardere en erg schadelijke drugs enorm gemakkelijk kan gaan voor deze personen. En ondanks al de problemen die sommige mensen hebben in hun leven ik kan en zal nooit respect hebben voor een junkie of alcoholverslaafde ongeacht hun problemen wat niet wil zeggen dat ik hun niet zou willen helpen hé indien ik dit kan. Maar ja wie ben ik om te zeggen wat iemand anders met zijn leven doet hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee dat denk ik ook niet, het is al te lang ingeburgerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie zijt gij om te bepalen wat losers zijn? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen lozers zijn arm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
|
![]() Wie zijt gij om te bepalen dat ge arm moet zijn om "loser" te zijn? Een rijke westerse egoist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
|
![]() Trouwens, wéér geen deftig tegenargument.
Gij beziet de wereld vanuit uw kneuterig veilig warm nest. Vandaar uw idiote meningen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn andere waarden in het leven dan geld en bezit, wie die bezit is niet arm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wie ben jij om uit te maken wie "kneuterig" en "idioot" is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
|
![]() Mijn IQ iq vrij hoog, en ik hen niet zo van die dogmatische meningen die ik met een vergezochte redenering probeer goed te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Tja, alles is relatief. Als je maar tot 10 kunt tellen is 20 al vrij hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
80 voor het blowen + 60 erna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe zit het nu zijn ze daar in India ? zijn dat daar in India dan bijna uitsluitend 'losers' en gaan dan maar wat blowen omdat ze daar geen 'waarden' zouden kennen of wat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
|
![]() Hij zou, als hij ginder woont en rijk was, er toch voorstander van geweest zijn.. van dat kastensysteem.
Trouwens dat systeem is niet "verplicht" volgens het hindoeisme, zelfs al beweren velen van wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als we hem ter plaatse zouden bezoeken kunnen lekker samen keuvelen over zijn 'loser'-schap en wat hij daaraan nog denkt te doen in dit leven om zich in 't volgende leven daarvan te kunnen ontrukken Laatst gewijzigd door praha : 28 januari 2005 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu eenmaal zo dat mensen zonder vooruitzichten gemakkelijk naar drugs grijpen om de realiteit te ontvluchten en hun miserie te vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders konden ze wel eens op het idee komen om zelf iets aan hun toestand te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
|
![]() Vooruitzichten dienen ook als escapisme.
Hoe rijker, hoe verder van de harde realiteit. Wat is dan eigenlijk het verschil? We doen ons leven niet anders dan de realiteit te ontvluchten, zelfs hard werken is zo'n manier... maar die mensen in india zitten nog dichter bij de realiteit dan wij ooit kunnen zijn, hoeveel ze ook blowen. Trouwens ge gaf de indruk dat rijkdom HET doel is van het leven. Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 januari 2005 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
In india verandert het EN worden wetten IVM cannabis soepelder. |
|
![]() |
![]() |