![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#342 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#343 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#344 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() feit 1: de organisatie vraagt geen partijpolitieke spandoeken etc, om een eendrachtige Vlaamse beweging te tonen en om er gene radicaal-rechtse meeting van te maken.
feit 2: bepaalde mensen scanderen - weliswaar niet zo lang - dé VB-slogan. 1 conflicteert met 2. duidelijk zo? wees gerust, niet dat ik er wakker van lig /lag.
#345 |
Parlementslid
|
![]() De term 'Eigen Volk Eerst' was een gevolg van de toespraak van Willy De Waele en ging over de splitsing van BHV en de Belgische staat, toen dat werd aangehaald. Ik zag veel NVA'ers meeroepen hoor, en terecht. Ik snap niet dat sommigen hiervan weer een partijpolitiek spelletje willen maken. Het boegeroep was overigens niet indrukwekkend me dunkt en ja, ik stond nochtans links in de zaal hoor.
|
![]() |
![]() |
#346 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#347 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Behoor jij soms tot de geheime dienst van het Blok, vroeger Kosmos genoemd? De “Eigen volk eerst” slogan was daar als een verraderlijke dooddoener van een Vlaams samenhorigheidsgevoel, zo hoognodig voor het oplossen van communautaire kwesties, en is zonder twijfel vertrokken bij de Blokkers daar aanwezig. Zoals steeds primeert bij vele Blokkers het partij-belang. Denk jij nu echt dat je mensen met een VLD of SP.a gezindheid gaat overtuigen mee aan eenzelfde zeel te trekken voor de belangen van Vlaanderen met zulke stommiteiten? Als je daar van overtuigd bent, ga dan best eens praten met Rita De Bont, algemeen voorzitster VVB. |
|
![]() |
![]() |
#348 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#349 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#350 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben VB-lid en ik heb vele N-VA'er onder m'n vrienden. En dan? Ikzelf, noch die N-VA'ers (zelfs de arr. voorzitter) hebben daar een probleem mee, integendeel. Gelukkig is niet iedereen zo haatdragend als jij. Voor de rest, ik ga en sta nog steeds waar ik wil. Wat uw laatste suggestie betreft: reeds gedaan, toffe en verstandige mevrouw. Ook haar uitgebreid interview in het Vlaams Belang-magazine kon ik goed smaken. |
|
![]() |
![]() |
#351 |
Minister-President
|
![]() Het was in linkebeek juist de n-va dat z'n partijbelang diende ipv met de rest van de vlaamse beweging mee op te stappen. feit is dat he zogenaamde vlaams karte dmv het zwijgakkoord het cordon nog versterkt heeft en men zo elke wisselmeerderheid onmogelijk gemaakt heeft ... in wiens belang is dat , in ieder geval niet in het belang van de meerderheid van de cdenv kiezers die voor samenwerking met het Vb waren.
|
![]() |
![]() |
#352 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben verleden jaar na het kartel met CD&V uit de N-VA gestapt en heb de VB-rangen vervoegd. Maar het is zoals je stelt, niet iedereen is zo haatdragend zoals deze mevrouw hierboven. Gelukkig maar. Zowel van een aantal N-VA'ers (de Nationale Raad van Ronduit) en van een aantal VB'ers kreeg ik negatieve reacties. Maar kom, dat hoort erbij. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#353 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het was het Blok die destijds rellen zocht op de IJzerbedevaart terwille van het woord "Verdraagzaamheid". Verdeel en Heers" is inderdaad de Blok leuze. Door haar strijd tegen "Verdraagzaamheid" bewijst het Blok dat ze nog steeds een bende onverdraagzamen zijn. Hun leuze "Vreemdelingen buiten" de 1ste, 2de, 3de generatie is nog steeds van toepassing zoals in het 70-puntenprogramma staat. Wat dat zwijgakkoord betreft daar heb ik de laatste maanden niets van gehoord zelfs sommige Vlaamse ministers reageren openlijk tegen andere Vlaamse ministers. Laatst gewijzigd door Johanna : 16 maart 2005 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
#354 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#355 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#356 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#357 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uw haatdragend tekstje beantwoordt aan hetgeen je ermee aanklaagt. Sterk bezig. Voorts begrijpt u er klaarblijkelijk niet veel van. Lees er eens op na wat het zwijgakkoord inhoudt. En gelieve eens niet naast de kwestie te praten. De link IJzerbedevaart-vreemdelingen-70puntenplan-VVBmeeting in Overijse is me niet helemaal duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
#358 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ja, dat aub de NVA eens een intern 'gewetensonderzoek' doet en niet het Vlaams Belang viseert als schuld aan het debâcle dat BHV intussen geworden is. En ja, nogmaals, ik 'droom' van een groot Vlaams front. maar vind wel dat ik moet reageren op de posts die het VB als spelbreker zien in de Vlaams strijd. Gvd het tegendeel is waar!!
![]() |
#359 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Blok kan op de komende IJzerwake hun interne ruzie
verder zetten met slaande trom zoals ze destijds op de IJzerbedevaart deden. Er zijn thema's genoeg om over te ruziën. - Moet het Blok al of niet moslims op hun lijsten plaatsen ? - Moet het Blok hoofdoeken in de straten toelaten ? - Wie zijn de goede Blokkers , die van Were-di die FDW aanvallen om zijn lofbtuigingen aan Le Pen, of zijn het de Voorposters ? - Mag het Blok enkel in de LAATSTE federale regering stappen of moeten ze bereidt zijn tot compromissen met andere partijen ? - Gaan we de nieuw-bakken blokkers al of niet uit de partij gooien ? - Mag het blok de nazi-vriendjes blijven verheerlijken ? - enz. Laatst gewijzigd door Clemens : 16 maart 2005 om 13:42. |
![]() |
![]() |
#360 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |