Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 maart 2005, 10:27   #341
storm op zee
Schepen

storm op zee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
1.) Mark zat, stond niet.

2.) Het was op ring TV ...
Mark STOND eerst recht. Is vervolgens gaan zitten en vervolgens weer rechtgestaan om plaats te maken voor de burgemeesters (in tegenstelling tot nogal tendentieuze berichtgeving op de VB-stek).

Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline  
Oud 16 maart 2005, 10:41   #342
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
eerst een hoop acties en persmededelingen van Belang, Voorpost, NSV etc, en dan 1 maart een mededeling van dat Comité.

http://politiek.net/cgi-bin/hermes/h...entie=42248c10
Ja én? Nogmaals, vraag eens na binnen uw eigen partij (bv. Mark) en die zal bevestigen wat ik zeg.
Betweter is offline  
Oud 16 maart 2005, 10:43   #343
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Mark STOND eerst recht. Is vervolgens gaan zitten en vervolgens weer rechtgestaan om plaats te maken voor de burgemeesters (in tegenstelling tot nogal tendentieuze berichtgeving op de VB-stek).
Ja, kan best zijn hoor. Op tv zag je hem zitten, naast Bart Laeremans. Gelukkig zijn Mark en zijn vrienden niet zo enggeestig als sommigen hier.
Betweter is offline  
Oud 16 maart 2005, 10:58   #344
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

feit 1: de organisatie vraagt geen partijpolitieke spandoeken etc, om een eendrachtige Vlaamse beweging te tonen en om er gene radicaal-rechtse meeting van te maken.
feit 2: bepaalde mensen scanderen - weliswaar niet zo lang - dé VB-slogan.
1 conflicteert met 2.
duidelijk zo?

wees gerust, niet dat ik er wakker van lig /lag.
Oud 16 maart 2005, 11:09   #345
Betweter
Parlementslid

Standaard

De term 'Eigen Volk Eerst' was een gevolg van de toespraak van Willy De Waele en ging over de splitsing van BHV en de Belgische staat, toen dat werd aangehaald. Ik zag veel NVA'ers meeroepen hoor, en terecht. Ik snap niet dat sommigen hiervan weer een partijpolitiek spelletje willen maken. Het boegeroep was overigens niet indrukwekkend me dunkt en ja, ik stond nochtans links in de zaal hoor.
Betweter is offline  
Oud 16 maart 2005, 12:02   #346
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
“Eigen volk eerst” is een partij-slogan van het Blok, of beter nog het is hun handelsmerk.
Een slogan die zijn ontstaan vond in de blokacties tegen vreemdelingen.

Samen staan we sterk! Maar waarom heeft dan het Blok zijn medewerking verleend aan het tot stand komen van de kiesdrempel, gewoonweg om N-VA trachten te fnuiken.
Dat de kiesdrempel, zoals die werkt in ons kiesstelsel, een zware aanslag is op de democratie kon het Blok niet deren. Zelfs de toenmalige Blok-standpunten omtrent de kieswethervorming, werden daarvoor resoluut overboord gegooid.

[size=3]“Samen staan we sterk” [/size]kan maar als het partij-belang wordt opzij gezet zoals het VVB had gevraagd. Partij-slogans waren hier duidelijk niet op zijn plaats!
het moet dan wel van beide kanten komen en niet steeds een zijdig.
Oud 16 maart 2005, 12:33   #347
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De term 'Eigen Volk Eerst' was een gevolg van de toespraak van Willy De Waele en ging over de splitsing van BHV en de Belgische staat, toen dat werd aangehaald. Ik zag veel NVA'ers meeroepen hoor, en terecht. Ik snap niet dat sommigen hiervan weer een partijpolitiek spelletje willen maken. Het boegeroep was overigens niet indrukwekkend me dunkt en ja, ik stond nochtans links in de zaal hoor.
Toevallig, zeer toevallig vertoef jij bij manifestaties steeds waar er N-VA-ers te vinden zijn. (op te maken uit je commentaren op dit forum)
Behoor jij soms tot de geheime dienst van het Blok, vroeger Kosmos genoemd?

De “Eigen volk eerst” slogan was daar als een verraderlijke dooddoener van een Vlaams samenhorigheidsgevoel, zo hoognodig voor het oplossen van communautaire kwesties, en is zonder twijfel vertrokken bij de Blokkers daar aanwezig.
Zoals steeds primeert bij vele Blokkers het partij-belang.

Denk jij nu echt dat je mensen met een VLD of SP.a gezindheid gaat overtuigen mee aan eenzelfde zeel te trekken voor de belangen van Vlaanderen met zulke stommiteiten?

Als je daar van overtuigd bent, ga dan best eens praten met Rita De Bont, algemeen voorzitster VVB.
Johanna is offline  
Oud 16 maart 2005, 12:43   #348
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Johanna, stop eens met lullen, wil je? Doe Mark Demesmaecker de groetjes van me en vraag hem eens of ik gelijk heb, wil je? Comité Linkebeek bestond al weken (en geloof me ik kan het weten). Comité Linkebeek wou ook NVA erbij. Mark heeft dat gebracht, maar NVA wou apart. Ik wil straks eens even langs de NVA fractie gaan met je hoor.

Mag ik er trouwens ook op wijzen dat Mark vrolijk stond mee te brullen in Overijse.
En gelijk had hij. Uiteindelijk gaat het nog steeds om Vlaanderen én Vlamingen eerst! Trouwens wie de slogan eigen volk eerst 'racistisch' vindt, moet maar eens in eigen boezem kijken. Iedereen doet het!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 16 maart 2005, 12:51   #349
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Toevallig, zeer toevallig vertoef jij bij manifestaties steeds waar er N-VA-ers te vinden zijn. (op te maken uit je commentaren op dit forum)

De “Eigen volk eerst” slogan was daar als een verraderlijke dooddoener van een Vlaams samenhorigheidsgevoel, zo hoognodig voor het oplossen van communautaire kwesties, en is zonder twijfel vertrokken bij de Blokkers daar aanwezig.

Denk jij nu echt dat je mensen met een VLD of SP.a gezindheid gaat overtuigen mee aan eenzelfde zeel te trekken voor de belangen van Vlaanderen met zulke stommiteiten?

Als je daar van overtuigd bent, ga dan best eens praten met Rita De Bont, algemeen voorzitster VVB.
Bij mijn weten hebben VLD en SP.a ook nog nooit de Vlaamse belangen behartigt, integendeel zélfs. Alleen wanneer het verkiezingen zijn, nemen alle 'Vlaamse' partijen Vlaamse standpunten in. Die ze na de verkiezingen alweer intrekken. Het komt er niet op van VLD en SP.a te overtuigen met 'eigen volk eerst', het zijn zijzelf die het regeerakkoord en het wetsontwerp m.b.t. B-H-V mee hebben ondertekent. De Blok/Belang de schuld geven voor alles wat fout loopt is gewoon ridicuul. Straks gaat men nog vertellen dat de opwarming van de aarde de schuld is van die partij (dixit 't Pallieterke). De vraag van deze topic luidde als volgt, N-VA hoe zit het. Het enige antwoord dat je krijgt is een hoop gescheld tegenover alles wat met het Vlaams Belang te maken heeft. Gewoon zielig! Erken tenminste dat de N-VA voor wat betreft de splitsing de verkeerde keuze heeft gemaakt. Ik heb al meermaals gezegd, door dat kartel met CD&V heeft de N-VA zich in Vlaanderen volledig overbodig gemaakt. Wat dat partijbelang bij het VB betreft, ik kan genoeg voorbeelden aanhalen waar de N-VA duidelijk stelt, 'eigen kleur EERST'

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 16 maart 2005, 12:52   #350
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Wat bazel je nu allemaal.

Ikzelf ben VB-lid en ik heb vele N-VA'er onder m'n vrienden. En dan? Ikzelf, noch die N-VA'ers (zelfs de arr. voorzitter) hebben daar een probleem mee, integendeel. Gelukkig is niet iedereen zo haatdragend als jij.
Voor de rest, ik ga en sta nog steeds waar ik wil.

Wat uw laatste suggestie betreft: reeds gedaan, toffe en verstandige mevrouw. Ook haar uitgebreid interview in het Vlaams Belang-magazine kon ik goed smaken.
Betweter is offline  
Oud 16 maart 2005, 12:58   #351
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het was in linkebeek juist de n-va dat z'n partijbelang diende ipv met de rest van de vlaamse beweging mee op te stappen. feit is dat he zogenaamde vlaams karte dmv het zwijgakkoord het cordon nog versterkt heeft en men zo elke wisselmeerderheid onmogelijk gemaakt heeft ... in wiens belang is dat , in ieder geval niet in het belang van de meerderheid van de cdenv kiezers die voor samenwerking met het Vb waren.
ilfalco is offline  
Oud 16 maart 2005, 12:58   #352
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bazel je nu allemaal.

Ikzelf ben VB-lid en ik heb vele N-VA'er onder m'n vrienden. En dan? Ikzelf, noch die N-VA'ers (zelfs de arr. voorzitter) hebben daar een probleem mee, integendeel. Gelukkig is niet iedereen zo haatdragend als jij.
Voor de rest, ik ga en sta nog steeds waar ik wil.

Wat uw laatste suggestie betreft: reeds gedaan, toffe en verstandige mevrouw. Ook haar uitgebreid interview in het Vlaams Belang-magazine kon ik goed smaken.
Volledig mee eens.

Ikzelf ben verleden jaar na het kartel met CD&V uit de N-VA gestapt en heb de VB-rangen vervoegd. Maar het is zoals je stelt, niet iedereen is zo haatdragend zoals deze mevrouw hierboven. Gelukkig maar. Zowel van een aantal N-VA'ers (de Nationale Raad van Ronduit) en van een aantal VB'ers kreeg ik negatieve reacties. Maar kom, dat hoort erbij.

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 16 maart 2005, 13:11   #353
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Het was in linkebeek juist de n-va dat z'n partijbelang diende ipv met de rest van de vlaamse beweging mee op te stappen. feit is dat he zogenaamde vlaams karte dmv het zwijgakkoord het cordon nog versterkt heeft en men zo elke wisselmeerderheid onmogelijk gemaakt heeft ... in wiens belang is dat , in ieder geval niet in het belang van de meerderheid van de cdenv kiezers die voor samenwerking met het Vb waren.

Het was het Blok die destijds rellen zocht op de IJzerbedevaart
terwille van het woord "Verdraagzaamheid".

Verdeel en Heers" is inderdaad de Blok leuze.

Door haar strijd tegen "Verdraagzaamheid" bewijst
het Blok dat ze nog steeds een bende onverdraagzamen zijn.

Hun leuze "Vreemdelingen buiten" de 1ste, 2de, 3de generatie
is nog steeds van toepassing zoals in het 70-puntenprogramma staat.

Wat dat zwijgakkoord betreft
daar heb ik de laatste maanden niets van gehoord
zelfs sommige Vlaamse ministers reageren openlijk
tegen andere Vlaamse ministers.

Laatst gewijzigd door Johanna : 16 maart 2005 om 13:12.
Johanna is offline  
Oud 16 maart 2005, 13:16   #354
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Mag ik u er wijzen dat er een van mijn kenisen door een van uw partijgenoten bijna werd aangevallen.
Is olivier maingain een van uw kennissen?
jan hyoens is offline  
Oud 16 maart 2005, 13:28   #355
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
En gelijk had hij. Uiteindelijk gaat het nog steeds om Vlaanderen én Vlamingen eerst! Trouwens wie de slogan eigen volk eerst 'racistisch' vindt, moet maar eens in eigen boezem kijken. Iedereen doet het!

Koen Vermant
je mag argumenteren zoveel je wil, partijslogans behoorden niet tot het opzet van de meeting, cf. de post van Johanna
Oud 16 maart 2005, 13:28   #356
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
dat akkoord heeft dan lang standgehouden
Oud 16 maart 2005, 13:29   #357
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het was het Blok die destijds rellen zocht op de IJzerbedevaart
terwille van het woord "Verdraagzaamheid".

Verdeel en Heers" is inderdaad de Blok leuze.

Door haar strijd tegen "Verdraagzaamheid" bewijst
het Blok dat ze nog steeds een bende onverdraagzamen zijn.

Hun leuze "Vreemdelingen buiten" de 1ste, 2de, 3de generatie
is nog steeds van toepassing zoals in het 70-puntenprogramma staat.

Wat dat zwijgakkoord betreft
daar heb ik de laatste maanden niets van gehoord
zelfs sommige Vlaamse ministers reageren openlijk
tegen andere Vlaamse ministers.
De pot verwijt de ketel.
Uw haatdragend tekstje beantwoordt aan hetgeen je ermee aanklaagt. Sterk bezig.

Voorts begrijpt u er klaarblijkelijk niet veel van. Lees er eens op na wat het zwijgakkoord inhoudt.

En gelieve eens niet naast de kwestie te praten. De link IJzerbedevaart-vreemdelingen-70puntenplan-VVBmeeting in Overijse is me niet helemaal duidelijk.
Betweter is offline  
Oud 16 maart 2005, 13:33   #358
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Bij mijn weten hebben VLD en SP.a ook nog nooit de Vlaamse belangen behartigt, integendeel zélfs. Alleen wanneer het verkiezingen zijn, nemen alle 'Vlaamse' partijen Vlaamse standpunten in. Die ze na de verkiezingen alweer intrekken. Het komt er niet op van VLD en SP.a te overtuigen met 'eigen volk eerst', het zijn zijzelf die het regeerakkoord en het wetsontwerp m.b.t. B-H-V mee hebben ondertekent. De Blok/Belang de schuld geven voor alles wat fout loopt is gewoon ridicuul. Straks gaat men nog vertellen dat de opwarming van de aarde de schuld is van die partij (dixit 't Pallieterke). De vraag van deze topic luidde als volgt, N-VA hoe zit het. Het enige antwoord dat je krijgt is een hoop gescheld tegenover alles wat met het Vlaams Belang te maken heeft. Gewoon zielig! Erken tenminste dat de N-VA voor wat betreft de splitsing de verkeerde keuze heeft gemaakt. Ik heb al meermaals gezegd, door dat kartel met CD&V heeft de N-VA zich in Vlaanderen volledig overbodig gemaakt. Wat dat partijbelang bij het VB betreft, ik kan genoeg voorbeelden aanhalen waar de N-VA duidelijk stelt, 'eigen kleur EERST'

Koen Vermant
Dit is de enige juiste conclusie die je over dit onderwerp 'Hallo Nva, hoe zit het' kan trekken.

En ja, dat aub de NVA eens een intern 'gewetensonderzoek' doet en niet het Vlaams Belang viseert als schuld aan het debâcle dat BHV intussen geworden is.

En ja, nogmaals, ik 'droom' van een groot Vlaams front.
maar vind wel dat ik moet reageren op de posts die het VB als spelbreker zien in de Vlaams strijd. Gvd het tegendeel is waar!!
Oud 16 maart 2005, 13:39   #359
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Het Blok kan op de komende IJzerwake hun interne ruzie
verder zetten met slaande trom zoals ze destijds op de IJzerbedevaart deden.

Er zijn thema's genoeg om over te ruziën.

- Moet het Blok al of niet moslims op hun lijsten plaatsen ?

- Moet het Blok hoofdoeken in de straten toelaten ?

- Wie zijn de goede Blokkers , die van Were-di die FDW aanvallen
om zijn lofbtuigingen aan Le Pen, of zijn het de Voorposters ?

- Mag het Blok enkel in de LAATSTE federale regering stappen
of moeten ze bereidt zijn tot compromissen met andere partijen ?

- Gaan we de nieuw-bakken blokkers al of niet uit de partij gooien ?

- Mag het blok de nazi-vriendjes blijven verheerlijken ?

- enz.

Laatst gewijzigd door Clemens : 16 maart 2005 om 13:42.
Clemens is offline  
Oud 16 maart 2005, 13:51   #360
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het Blok kan op de komende IJzerwake hun interne ruzie
verder zetten met slaande trom zoals ze destijds op de IJzerbedevaart deden.

Er zijn thema's genoeg om over te ruziën.

- Moet het Blok al of niet moslims op hun lijsten plaatsen ?

- Moet het Blok hoofdoeken in de straten toelaten ?

- Wie zijn de goede Blokkers , die van Were-di die FDW aanvallen
om zijn lofbtuigingen aan Le Pen, of zijn het de Voorposters ?

- Mag het Blok enkel in de LAATSTE federale regering stappen
of moeten ze bereidt zijn tot compromissen met andere partijen ?

- Gaan we de nieuw-bakken blokkers al of niet uit de partij gooien ?

- Mag het blok de nazi-vriendjes blijven verheerlijken ?

- enz.
Interne ruzie? you wish! Interne discussie daarentegen is er altijd geweest in tegenstelling tot het bourgeoispartijtje (letterlijk en figuurlijk!)
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be