![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- Eén gek kan meer vragne stellen dan (vul aan) Ik hoop dat je ondertussen mijn antwoord aan Jazker hebt begrepen. Het is zeer moeilijk om op dit forum tekeningetjes te maken, snap je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef uw antwoord niet te begrijpen, het was niet aan mij gericht. Btw, ik zou u aanraden een spoedcursus, "hoe ga ik om met mensen te volgen", uw betuttelende houding staat u hoogst waarschijnlijk ook in het echte leven niet. Soit, het is een houding/mentaliteit die een ware 'Spiritist' waardig is. Laatst gewijzigd door Duupje : 14 augustus 2006 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
|
![]() Citaat:
Zijn bedoeling was om mensen aan het lachen te brengen. Humor, zeker gericht tegen woord-goochelaar Jazeker mag blijkbaar maar op zijn manier indien deze door hem wordt gedebiteert. Pakweg 800.000 mensen... PAK WEG. Indien een mens dan ironiseert dat hij er laat bijkomen snapt hij er niets meer van en begint boos te worden. Je moet zijn absurditeiten blijven leuk vinden, en mag er vooral niet op inspelen: dan neemt hij plots alles letterlijk en maakt zich boos. "Zwansen moet kunnen". Maar: - wie kaatst moet de bal verwachten - wie een groot bakhuis heeft moet goed kunnen slikken - wie zijn gat verbrandt moet op de blaren ritsen - wie vuur eet schijt vonken. Ocharme: ik zal de pamper die ik vandaag in Borgerhout ging uitdelen aan hem opsturen. Proper, wees gerust... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik eens vragen, waar komt u op voor Spirit ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
|
![]() Citaat:
![]() De kandidaat die ik steunde werd op een schandalige manier buiten spel gezet door de plaatselijke Spirit afdeling (de helft hiervan) met de steun van de hogere regionen. Indroevig. Ik lig er overigen niet echt van wakker: De gemeente Menen is een Baronnie die op haar laatste beentjes loopt. Het verval is er in alle partijen grondig aan de gang. Men zal hier allicht moeten stemmen op de partij die het minst slecht is en op de kandidaat die het minst onbekwaam is of leugenachtig. Dat is niet eenvoudig. Gelukkig ben ik niet zo naïef om alleen maar te stemmen op een partij die alleen maar liegt, of om het hoofd af te wenden van het belang van links in onze maatschappij; In Menen heeft links zichzelf, mekaar en vroeger zelfs Groen! kapot gemaakt. Alles omwille van één persoon die het in zijn bol heeft gekregen. De toestanden hier herinneren aan Felix Timmermans boeken zoals "Pijp en toebak". Men kan het zo zot niet bedenken of het speelt zich hier af. Maar de bevolking wordt weinig voorgelicht: er heerst een grote stilte over wat zich hier allemaal afspeelt. Dus verwacht ik dat de mensen zullen stemmen volgens de informatie die ze krijgen via hun televisie. Heel klassiek. Maar de schavuitenstreken van Gilbert, onze lokale Baron, zullen de linksen in Menen zware klappen toebrengen. De volgzaamheid van de Spirit bende in Menen die met uitgestoken tong tussen zijn billen ging hangen zal leiden tot veel vermaak bij het tellen der stemmen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 augustus 2006 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien aan de lokale onbekwame politiekers ? Maar als het in een, in verhouding, klein Menen al zo erg gesteld is, wat moet het dan in de grote steden wel niet zijn ! Gaat u nu beweren dat er maar één partij liegt ? Want dan zou ik u wel heel naief vinden. Tenslotte stelt u zelf dat partijen elkaar kapot maken, waarom? Omdat al die coalities verdomd zijn om ten onder te gaan. Eerlijker was het allemaal apart op te komen, en dan zich voor of tegen iets uit te spreken zoals in een ware democratie, nu verloochenen vele zichzelf en hun ideologie onder het juk van de groten. Laatst gewijzigd door Duupje : 14 augustus 2006 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
|
![]() Citaat:
Maar het moet door de grote partijen worden veranderd... DIe hier ABSOLUUT geen belang bij hebben... Dat partijen intern verdeeld zijn is op zich niet slecht. Maar dat linkse partijen niet willen of kunnen samenwerken tenzij men een dorpsidioot aanbidt: dat leidt tot hilarische toestanden. Er heersen op sommige plaatsen grote mistoestanden, ook bij links. Het kost me geen enkel moeite om dit toe te geven. Bepaalde tradities in het verleden, waar men ook bij links aan image-building ging doen lanceerden mensen die men achteraf niet kon laten vallen. Hoe vervelend en dom ze ook waren. Zo ontstonden de befaamde baronniën. Gilbert is een uitstekend voorbeeld van een luie, onbekwame man die op zijn Castro's terreur zaait, overigens voornamelijk in eigen rangen, om zijn postje(s) te behouden. Het is een echte beroepspoliticus wiens onverzadigbare machtsgeilheid een partij (ondertussen twee) hebben schade toeberokkend buiten alle proporties. Een linkse partij dient voornamelijk aan een programma te werken, en het goed uit te voeren. Zij dient een voorbeeld te zijn van interne democratie en van deskundigheid. Het steeds weer benoemen van gezagstrouwen en deze verkiezen boven deskundigen, gekoppeld aan het elimineren van bekwame mensen omdat ze de dorpstiran zouden kunnen overschaduwen is een beleid dat na jaren een ongelofelijk zieke gemeente oplevert, indien men aan de macht is. Gelukkig hebben deze dorpsidioten geen eeuwig bestaan, en komt er vroeg of laat een tegenwind opzetten. En die wind rijst al meer en meer. Dat mensen die mistoestanden vast stellen binnen hun partij dan gaan stemmen op partijen die het tegenovergestelde willen dan wat zij wensen is onlogisch. Het is een kinderachtige reactie: ik ben niet zot op confituur ik lust helemaal geen pindakaas ik ga dus een boke met stront eten... Indien je eigen gedachten niet of verkeerd aan bod komen bij de partij waar je natuurlijkerwijs zou op stemmen: wordt er dan lid van en probeer je mening naar voor te brengen. Mensen zijn te lui om aan politiek te doen, maar verwijten politici dat ze niet opletten. Gemakkelijk! Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 augustus 2006 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Confituur, nah Pindakaas, veel te klef Maar een boke choco, lekker. maar we hebben ook een broodje gezond of kaas, ham(niet voor kosjere eters) Maar kaas en ham vind ik toch lekkerder. Maar neen. Je moet weer naar je pleziertjes grijpen, pis en kak humor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hell right dat ik mezelf lid maak van één of andere partij, waar mijn gedachten niet mee overeenstemmen. Houdt u de mensen allemaal voor gekken ? Volgens mij is er iets mis met uw gedachtengang, met alle respect, u vindt het logisch dat mensen lid worden/stemmen voor een partij die niet beantwoordt aan hun wensen ?? U bent geestelijk harder in de war dan ik al vermoedde ![]() Mensen zijn niet te lui om aan politiek te doen, er wordt gewoonweg niet geluisterd naar de mensen. En het is net DAT wat de mensen beu worden, en het is net DAT alle zin voor politiek wegneemt. Zelfs u kan toch niet zo dom zijn om dat in te zien ? Nog even dit : Spiritisten zijn misschien opgezet met stront/pis vergelijkingen, ik zo niet. Ik kan mezelf op deftiger manieren uitdrukken zonder daar de inhoud van iemands ingewanden voor nodig te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg het eens... ze werden gecontacteerd 5 dagen na de verdwijning. Hadden in hun glazen bol moeten kijken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
|
![]() dat is nochtans het cliché-antwoord op tegenwerpingen tegen het plaatsen van bewakingscamera's. Interessant om te zien hoe sommige law-and-order-adepten plotseling minder zeker zijn.8)
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg even niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
|
![]() rustig herlezen.
en indien nodig nog eens, en nog eens, en nog eens.
![]() |
#355 | ||||
|
![]() [quote=ericferemans;1867846]
Citaat:
Citaat:
We hebben vele mooie kleuren en sommige mengelingen gaan ook nog goed, maar alles bij elkaar gooien, maakt een lelijk, grijs geheel. Dat is geen cultuurverrijking, maar cultuurmoord. Citaat:
Ik wil het behoud van mijn cultuur en geen overwoekeringen meer. De Vlaamse cultuur is inderdaad nog relatief jong en moet nu kansen krijgen om te groeien, zonder inmengingen. Als Spirit hier mee akkoord gaat, dan laat u dat niet zo goed blijken. Citaat:
Wetten maken of steunen, die het vrije denken kapot maken en onze menselijke natuur beknotten door onze kleine menselijke kanten meteen te criminaliseren, gaat me te ver. Over de doden geen kwaad, maar van Schiltz dacht ik dat hij ooit uit ander hout gesneden was. Verder spreek ik me niet uit over mensen die ik niet ken. U bent de enige Spirit klok die hevig op dit forum luidt en ik neem aan dat u de partijstandpunten verdedigt. Wat uw partijgenoten denken, kan ik van hieruit niet beoordelen, maar u doet ze geen dienst. Laatst gewijzigd door Boadicea : 14 augustus 2006 om 17:01. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft gezwam naast de kwestie, sorry.
|
![]() |
![]() |