Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2003, 13:48   #341
Calle
Parlementslid

Standaard

Dat is waar, maar het zou dus wel kunnen, met een paar van die borden.

Zo kan je , op delen van het wegennet waar het wel kan, een hogere snelheid toelaten.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 14:00   #342
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Dat is waar, maar het zou dus wel kunnen, met een paar van die borden.

Zo kan je , op delen van het wegennet waar het wel kan, een hogere snelheid toelaten.
Waar had u aan gedacht? Op de gewestwegen of de autosnelwegen ofzo?
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 14:01   #343
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Die electronische verkeersborden vind je bvb. terug op de weg Aken - Keulen.
Dan zie je op een kompleet lege weg max snelheid is 90km/uur om 5 km verderop in de file te staan terwijl de borden geen max snelheid meer opleggen. Begrijpe wie het kan, maar blijkbaar werkt dat systeem toch niet echt goed.
In het hele snelheidsgedoe zit eigenlijk een contradictie.
Enerzijds word je verondersteld je snelheid aan te passen aan de omstandigheden en anderzijds vind men je te dom om dat te doen en heeft men snelheidsborden nodig.
Oud 28 mei 2003, 14:05   #344
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Jw en zijne grasmaaier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sibi
- stel eens voor dat China, India evenveel auto's per persoon zouden hebben!!! Ziet u hoe groot dat autopark zou zijn => Waanzin!!!

Het gebruik van een auto (waar het niet hoeft) moet nog meer ontmoedigd worden. Openbaar vervoer vervoer moet meer middelen krijgen en moet zijn plaats opeisen.

Greetz,
Sibi
Dat zij men in Londen vroeger ook: als alle burgers met paard en kar zouden rijden, zou er na een maand in alle straten een laag van 10m stront komen.
En Heeft elke Londenaar ooit een paard & kar tot zijn/haar eigendom mogen rekenen?

To Jw & zijn grasmachina:

Adaptieve snelheid a me hoela, de verkeersregels zijn nog nie ingewikkeld genoeg....
En juist om mensen die ze nie kunnen vatten zoals u wil ik ze wa eenvoudiger maken. Ge rijdt de snelheid die op uw scherm komt.
Citaat:
Kwestie van geen rekening te houden met de enorme energieverspilling & milieuvervuiling die zulke snelheden teweeg brengen of is dat ook niet waar?
Al gehoord dat mijne auto minder verbruikt op 140 dan op 120? Daar dienen vitessen voor. En hoe minder lang ge onder de baan zijt, hoe minder uitlaatgassen.
Citaat:
Bent u ervan overtuigd dat als men deze snelheidsbeperkingen enerzijds verstrengd & anderzijds versoepelt de mensen (waartoe u zelf behoort) veiliger zullen rijden & zich meer aan de regels zullen houden?
Neen, verstrengen en versoepelen wordt al veel te veel gedaan. Ik wil dat ze redelijker gemaakt worden en dan zullen de mensen zich er aan houden ja. Kijk nu die nieuwe wet over die bouwsels van minder dan zoveel m². Ik durf er geld op zetten dat had ik hier op dit forum enkele maanden geleden bepleit dat de helft van de controlefreaks hier moord en brand zou geschreeuwd hebben. Nu is hij wél redelijker geworden, en we zullen zien of de mensen zich er aan houden. (zijt gij nu echt zo blind? Waarom zoudt ge een veranda zetten van 23m² als het strafbaar is terwijl ge voor ene van 20m² perfect goe bezig zijt? Als ge daarentegen NIKS moogt zetten, ja, dan kan die wet ook de pot op)
Oud 28 mei 2003, 14:06   #345
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enerzijds word je verondersteld je snelheid aan te passen aan de omstandigheden en anderzijds vind men je te dom om dat te doen en heeft men snelheidsborden nodig.
De automobilisten kunnen zelf niet weten hoe snel ze moeten rijden om het verkeer zo vlot mogelijk te laten gaan daarom dat ze die aanwijzigingen moeten krijgen van bijvoorbeeld die matrixborden. De automobilist heeft te weinig informatie om de omstandigheden goed in te schatten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 14:08   #346
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
probleem, JW, is wel dat zo'n adaptieve snelheidsregeling er niet is, en waarschijnlijk niet van zal komen, daar onze politici, ons automobilisten te graag zien als melkkoe.

ook willen die achterbaksen minder files, om zelf comfortabeler te kunnen rijden, en de oplossing bij uitstek, meer taksen.
vooral dat laatste is de absolute waarheid...

Zo'n adaptieve snelheid maakt weinig kans in slagen gezien de Belgische chauffeur niet de nodige discipline heeft.
Ongetwijfeld krijg je gekken die vinden dat hun wagen de toestand zeker meester kan bij hogere snelheid.
Kijk eens naar de wegenwerken en de snelheidsbeperkingen daar; als er 50 km/u aangeduid staat (op de snelweg) mag je gerust zijn dat iedereen 80 km/u rijdt. Is er maar 1 baanvak en jij rijdt 50 km/u dan zal en voor u niemand in de verste verte te zien zijn en achter u krijgt u een claxonconcert
En hoe komt da denkt ge? De meeste chauffeurs zijn het nu wel al beu van altijd minder en minder te mogen waar het volstrekt niet nodig is. Dus trekken ze zich van regels niks aan en proberen zelf te zien wat best is voor hen. Als ge de regels redelijker maakt is het misschien de moeite om er naar te luisteren ook.
Oud 28 mei 2003, 14:13   #347
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Die electronische verkeersborden vind je bvb. terug op de weg Aken - Keulen.
Dan zie je op een kompleet lege weg max snelheid is 90km/uur om 5 km verderop in de file te staan terwijl de borden geen max snelheid meer opleggen. Begrijpe wie het kan, maar blijkbaar werkt dat systeem toch niet echt goed.
Ik snap niet goed waar er een contraditie zit? De mensen zijn niet in staat hun snelheid aan te passen aan de omstandigheden en daarom wil ik hen daarin helpen.
En matrixborden zijn al een begin maar nog lang niet gedetailleerd genoeg. Via RDS kunt ge iedere wat, 500m, een nieuw signaal geven dat op 1 seconde na up to date is met de verkeerssituatie. (in het begin statistisch bepaald en rekening houdend met het weer en de verkeersinfo, naarmate de staat wat meer wil investeren zelfs rechtstreeks afgestemd op de 'live' verkeerstroom)
Oud 28 mei 2003, 14:22   #348
poisonkim
Vreemdeling

Standaard

STANKAUTO'S GADVERDAMME!
Squat the world!
Earth first!
Life's a bitch & then u die!
poisonkim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 14:25   #349
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poisonkim
STANKAUTO'S GADVERDAMME!
U zegt het helemaal. Laat nu misschien de grote mensen verder babbelen.
Oud 28 mei 2003, 14:29   #350
poisonkim
Vreemdeling

Standaard

Jaja, 'k versta het, boys with their toys...
Squat the world!
Earth first!
Oud 28 mei 2003, 14:34   #351
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jw en zijne grasmaaier
Neen, verstrengen en versoepelen wordt al veel te veel gedaan. Ik wil dat ze redelijker gemaakt worden en dan zullen de mensen zich er aan houden ja.
Neen! Er zullen namelijk altijd mensen zijn die meer willen en nu zal men misschien nog tevreden zijn met snelheidsverhogingen op bepaalde tijdstippen op bepaalde plaatsen, maar binnen 10jaar zal men dan bijvoorbeeld weer wat meer wil etc etc
En poisonkim, uw oplossing? Alle auto's afschaffen? Of is het geven van argumenten beneden uw niveau?
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 14:39   #352
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom jij eigenlijk zelf wel ooit op de baan ?
Ga eens na wie er meestal op het midden of linker rijvak rijdt.
Als het ondertussen nog niet veranderd is, rijdt er op het linkervak 1 wagen aan 120 met daarachter op een afstand van niet meer als twee meter 3 BMWs en 2 jonge gasten in een snertbakske die dromen van een BMW. Meestal flikkeren die dan met hun grote lichten en manouvreren ze tot die mens aan 120 uit de weg gaat. Dat is, als er op het middenvak niet toevallig een streep van 20 meter vrije baan is, want dan gaan ze langs daar proberen voorbij te steken. Als dat bij mij gebeurd ga ik rustig 110 rijden en verander ik van baanvak op het ogenblik dat ze langs rechts willen voorbijsteken. Als ze dan uiteindelijk toch voorbij steken zeg ik vriendelijk goeiedag en wuif ik eens naar hun roodaangelopen gezicht.
Oud 28 mei 2003, 14:41   #353
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Als het ondertussen nog niet veranderd is, rijdt er op het linkervak 1 wagen aan 120 met daarachter op een afstand van niet meer als twee meter 3 BMWs en 2 jonge gasten in een snertbakske die dromen van een BMW. Meestal flikkeren die dan met hun grote lichten en manouvreren ze tot die mens aan 120 uit de weg gaat. Dat is, als er op het middenvak niet toevallig een streep van 20 meter vrije baan is, want dan gaan ze langs daar proberen voorbij te steken. Als dat bij mij gebeurd ga ik rustig 110 rijden en verander ik van baanvak op het ogenblik dat ze langs rechts willen voorbijsteken. Als ze dan uiteindelijk toch voorbij steken zeg ik vriendelijk goeiedag en wuif ik eens naar hun roodaangelopen gezicht.
Beter is het nog om wat te versnellen zodanig dat ze het niet halen en achteraan de rij weer mogen aanschuiven
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 14:43   #354
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ondertussen is dit al wel wat veranderd, momenteel rijdt er op het middenvak en rechtervak niemand en rijdt iedereen op het linkerrijvak. Men is in Belgie duidelijk vergeten dat men RECHTS moet rijden, dat staat zo in het verkeersreglement.
Oud 28 mei 2003, 14:49   #355
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter is het nog om wat te versnellen zodanig dat ze het niet halen en achteraan de rij weer mogen aanschuiven
Het is het plezantste als hun vrouw ernaast zit te roepen dat hij trager moet rijden. Dan kunt ge die vrouw wat de stuipen op het lijf jagen zodat hij gegarendeerd ruzie heeft voor de rest van zijn reis
Oud 28 mei 2003, 15:04   #356
poisonkim
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jw en zijne grasmaaier
Neen, verstrengen en versoepelen wordt al veel te veel gedaan. Ik wil dat ze redelijker gemaakt worden en dan zullen de mensen zich er aan houden ja.
Neen! Er zullen namelijk altijd mensen zijn die meer willen en nu zal men misschien nog tevreden zijn met snelheidsverhogingen op bepaalde tijdstippen op bepaalde plaatsen, maar binnen 10jaar zal men dan bijvoorbeeld weer wat meer wil etc etc
En poisonkim, uw oplossing? Alle auto's afschaffen? Of is het geven van argumenten beneden uw niveau?
Neen het geven van argumenten is niet beneden mijn niveau maar ik rroep & grap graag ns.
Ik heb niet de volledige discussie gelezen maar som graag enkele punten van mijn verkeersvisie op:
-overdreven snelheid moet hard aangepakt worden, de hoogte van de boete moet wel bepaald worden rekening houdend met het inkomen van de overtreder.
-carpooling moet aangemoedigd worden
-als de maximum snelheid in n land 120 km/u is mogen er geen auto's rondrijden die dubbel zo snel kunnen rijden, snelheidsbegrenzers zijn aangewezen.
-het openbaar vervoer moet radicaal uitgebreid worden
-experimenteren met autovrije dagen
-alle stadscentra volledig autovrij
...

Alstublief mijn argumenten of zit ik teveel naast de kwestie?
Squat the world!
Earth first!
Oud 28 mei 2003, 15:07   #357
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is het plezantste als hun vrouw ernaast zit te roepen dat hij trager moet rijden. Dan kunt ge die vrouw wat de stuipen op het lijf jagen zodat hij gegarendeerd ruzie heeft voor de rest van zijn reis
Woeha!
dan hebben ze nog pech met hun vrouwke ook
Mijn madam die steunt mij tenminste 8)
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 16:04   #358
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Zeer goed van u
Citaat:
-overdreven snelheid moet hard aangepakt worden, de hoogte van de boete moet wel bepaald worden rekening houdend met het inkomen van de overtreder.
Helemaal niet akkoord (maar deze discussie werd reeds in een andere topic gevoerd)! Dit is tegen het principe dat iedereen gelijk is voor de wet.

Citaat:
rpooling moet aangemoedigd worden
Ja, maar dat verandert weinig aan de snelheidsbeperkingen.

Citaat:
-als de maximum snelheid in n land 120 km/u is mogen er geen auto's rondrijden die dubbel zo snel kunnen rijden, snelheidsbegrenzers zijn aangewezen.
Neen, want er rijden hier ook mensen uit andere landen rond (waar je wel sneller mag rijden dan 120km/u)

Citaat:
-het openbaar vervoer moet radicaal uitgebreid worden
Ja

Citaat:
-experimenteren met autovrije dagen
Neen, want slecht voor de economie en compleet zinloos

Citaat:
-alle stadscentra volledig autovrij
U bent gek!
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2003, 16:06   #359
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Alpina.
Het probleem is dat die matrixborden helemaal niet werken.Waarom moet je mij niet vragen. Maar het gevolg is dat niemand er zich nog iets van gaat aantrekken. Wanneer je iets invoerd moet je zeker zijn dat het correct werkt, anders heeft het een tegenovergesteld effect. Zo zie je overal in België verkeersborden staan van wegenwerken, terwijl er ooit nog wel eens wegenwerken zullen gebeuren of in een ver verleden al eens gedaan werden. (In opglabbeek heeft men ooit eens een wegversmalling gemaakt, na een paar maand bleek dat niet de oplossing te zijn. De wegversmalling werd verwijderd maar het, mobiele, vekeersbord staat er na 6 maand nog altijd.)
Dergelijke dingen zorgen er voor dat verkeersborden aan waarde inboeten en dus ook niet mewer opgevolgd worden.
Wanneer ik " in the middle of nowhere" een verkeersbord max 60km/uur zie staan heb ik zo mijn bedenkingen over het nut. En ik kom zo dikwijls daar voorbij dat ik zeker weet dat er nergens een gevaar is.
Oud 28 mei 2003, 16:11   #360
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Bece, ik volg jou volledig.

Het probleem is dat er zo veel onrealistische en nutteloze beperkingen zijn dat de mensen ook geen aandacht meer gaan schenken aan de levensbelangrijke. Daarom dat ik pleit voor aangepaste snelheden afhankelijk van het tijdstip en de situatie, in principe moet dat perfect kunnen werken. Ik heb al berichten gehoord dat het systeem van matrixborden wel zou werken op de plaatsen waar ze staan maar dat alles vastloopt na die strook autosnelweg waar ze opgesteld stonden. Het is duidelijk dat dat systeem nog niet optimaal werkt maar ik zie er toch een belangrijke en gunstige evolutie in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be