![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Parlementslid
|
![]() Dat is waar, maar het zou dus wel kunnen, met een paar van die borden.
Zo kan je , op delen van het wegennet waar het wel kan, een hogere snelheid toelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die electronische verkeersborden vind je bvb. terug op de weg Aken - Keulen.
Dan zie je op een kompleet lege weg max snelheid is 90km/uur om 5 km verderop in de file te staan terwijl de borden geen max snelheid meer opleggen. Begrijpe wie het kan, maar blijkbaar werkt dat systeem toch niet echt goed. In het hele snelheidsgedoe zit eigenlijk een contradictie. Enerzijds word je verondersteld je snelheid aan te passen aan de omstandigheden en anderzijds vind men je te dom om dat te doen en heeft men snelheidsborden nodig.
![]() |
#344 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#345 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#347 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En matrixborden zijn al een begin maar nog lang niet gedetailleerd genoeg. Via RDS kunt ge iedere wat, 500m, een nieuw signaal geven dat op 1 seconde na up to date is met de verkeerssituatie. (in het begin statistisch bepaald en rekening houdend met het weer en de verkeersinfo, naarmate de staat wat meer wil investeren zelfs rechtstreeks afgestemd op de 'live' verkeerstroom)
![]() |
![]() |
#348 |
Vreemdeling
|
![]() STANKAUTO'S GADVERDAMME!
![]() |
#349 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#350 |
Vreemdeling
|
![]() Jaja, 'k versta het, boys with their toys...
![]() |
#351 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En poisonkim, uw oplossing? Alle auto's afschaffen? Of is het geven van argumenten beneden uw niveau? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#353 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#356 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de volledige discussie gelezen maar som graag enkele punten van mijn verkeersvisie op: -overdreven snelheid moet hard aangepakt worden, de hoogte van de boete moet wel bepaald worden rekening houdend met het inkomen van de overtreder. -carpooling moet aangemoedigd worden -als de maximum snelheid in n land 120 km/u is mogen er geen auto's rondrijden die dubbel zo snel kunnen rijden, snelheidsbegrenzers zijn aangewezen. -het openbaar vervoer moet radicaal uitgebreid worden -experimenteren met autovrije dagen -alle stadscentra volledig autovrij ... Alstublief mijn argumenten of zit ik teveel naast de kwestie?
![]() |
![]() |
#357 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dan hebben ze nog pech met hun vrouwke ook ![]() Mijn madam die steunt mij tenminste ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Zeer goed van u
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alpina.
Het probleem is dat die matrixborden helemaal niet werken.Waarom moet je mij niet vragen. Maar het gevolg is dat niemand er zich nog iets van gaat aantrekken. Wanneer je iets invoerd moet je zeker zijn dat het correct werkt, anders heeft het een tegenovergesteld effect. Zo zie je overal in België verkeersborden staan van wegenwerken, terwijl er ooit nog wel eens wegenwerken zullen gebeuren of in een ver verleden al eens gedaan werden. (In opglabbeek heeft men ooit eens een wegversmalling gemaakt, na een paar maand bleek dat niet de oplossing te zijn. De wegversmalling werd verwijderd maar het, mobiele, vekeersbord staat er na 6 maand nog altijd.) Dergelijke dingen zorgen er voor dat verkeersborden aan waarde inboeten en dus ook niet mewer opgevolgd worden. Wanneer ik " in the middle of nowhere" een verkeersbord max 60km/uur zie staan heb ik zo mijn bedenkingen over het nut. En ik kom zo dikwijls daar voorbij dat ik zeker weet dat er nergens een gevaar is.
![]() |
#360 |
Europees Commissaris
|
![]() Bece, ik volg jou volledig.
Het probleem is dat er zo veel onrealistische en nutteloze beperkingen zijn dat de mensen ook geen aandacht meer gaan schenken aan de levensbelangrijke. Daarom dat ik pleit voor aangepaste snelheden afhankelijk van het tijdstip en de situatie, in principe moet dat perfect kunnen werken. Ik heb al berichten gehoord dat het systeem van matrixborden wel zou werken op de plaatsen waar ze staan maar dat alles vastloopt na die strook autosnelweg waar ze opgesteld stonden. Het is duidelijk dat dat systeem nog niet optimaal werkt maar ik zie er toch een belangrijke en gunstige evolutie in. |
![]() |
![]() |