Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2003, 16:37   #341
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onze wetgeving''iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten''
Graag uw antwoord circe.
Onze wetgeving voorziet inderdaad in wettige zelfverdediging.
Wanneer u aangevallen wordt door een gemaskerde en gewapende crimineel is dat wettige zelfverdediging, ook vóór de crimineel eerst geschoten heeft.
Vluchten doet men weg van de politie, in dat geval zou hij in de rug geschoten zijn.
Is dat zo Peter?
Wanneer ik correct geïnformeerd ben(nieuwsuitzending,radio2)onderzoekt men of er wel sprake kan zijn van wettige zelfverdediging).
Weet u zeker dat deze jongen gewapend was
Heeft u of iemand anders een vuurwapen in zijn handen gezien
Het wordt inderdaad onderzocht.
Daders van een gewapende overval plegen meestal gewapend te zijn.
Weet jij zeker dat de jongen ongewapend was ?
Dat iemand hen met wapens in de hand zag is nogal waarschijnlijk, waarom zou de politie anders opgeroepen worden voor een gewapende overval. ?
Geef mij eens één goede reden waarom ik meer geloof zou moeten hechten aan de verklaringen van een crimineel dan die van de politie.
Ik wacht zoals reeds herhaaldelijk gezegd het onderzoek af. U beticht al bij voorbaat de politie.
Wanneer één van de drie criminelen gewapend is,wordt de politie op de hoogte gebracht van een gewapende overval.
Dit bewijst niet dat deze jongen ook gewapend was,en dat zijn dood het gevolg is van wettige zelfverdediging.
Zelfs wanneer slechts één overvaller gewapend is mag de politie zijn wapen klaarhouden.
Er wordt trouwens niet eens wettige zelfverdediging ingeroepen maar van een ongeval gesproken.
Maar zelfs mocht blijken dat het wapen niet per ongeluk afgegaan is maar de agent in een reflex of in paniek schoot, dan nog zou wettige zelfverdediging kunnen gepleit worden.

U gebruikt te pas en te onpas het argument “was u erbij, kunt u bewijzen”.
Wel u was er evenmin bij, toch komen de woorden “iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten'' van u.
Dan heeft u niet goed opgelet(interpreteer de opmerking van circe correct).
Wie heeft niet goed opgelet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Voor zover ik gelezen heb BOTSTE de overvaller op de politieagent die met getrokken wapen de achtervolging inzette, waardoor het schot afging!

Dat die agent zijn wapen getrokken had, kan je hem moeilijk kwalijk nemen vermits het om een GEWAPENDE overval ging.
Of hij nu gewapend botste of ongewapend botste nadat hij het wapen had weggegooid maakt hier weinig verschil uit. Indien hij zich rustig en kalm had overgegeven had hij niet met volle geweld tegen te politieagent aangebotst. Als je natuurlijk wil vluchten in de verkeerde richting heb je brute pech!
Haar enige onzorgvuldigheid zit hem in de woorden “achtervolging inzette”.
Het was niet echt een vlucht maar een ontsnappingspoging.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:38   #342
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

''Als je natuurlijk wil vluchten in de verkeerde richting heb je brute pech''
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:41   #343
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Amai het zijn hier grote lichten zeg!

Allez: Hij vluchtte voor Agent A, liep de hoek om, en botste daar op agent B die vanuit de andere richting kwam met getrokken pistool.

Ik neem aan dat iedereen het woord "omsingelen" begrijpt?

Het is dat er geen tekenfunctie op dit forum zit, anders zou ik er een tekeningeske bij maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:43   #344
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:

Allez: Hij vluchtte voor Agent A, liep de hoek om, en botste daar op agent B die vanuit de andere richting kwam met getrokken pistool.

Het is dat er geen tekenfunctie op dit forum zit, anders zou ik er een tekeningeske bij maken.
Informatiebron circe buiten uw persoonlijke fantasie
Oud 21 november 2003, 16:43   #345
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

't zou soms handig zijn. en een geurfunctie ook. alhoewel dat laatste .... forget it.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:44   #346
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hier een verslagje van het "gelijkaardig" voorval in Amsterdam in Oktober of zoiets. Let op de verklaringen van de ouders:

Citaat:
[size=4]AMSTERDAM - Justitie kan nog zo veel harde bewijzen zien dat een agent de jongste telg uit hun gezin, Driss, wel móest doodschieten om zelf niet te worden neergestoken; vader Mohamed Arbib (66) en zijn oudste zoon, die ook Mohamed heet, kunnen het niet geloven. De maanden na de schietpartij in eethuis Warung Swietie aan het Amsterdamse Mercatorplein, op 6 augustus, gingen heen in verbittering en wanhopig onbegrip.

Ze zullen blijven strijden tot de onafhankelijke rechter zich over de zaak heeft uitgesproken, zeggen vader en broer Arbib in een interview vandaag in deze krant. Al moeten daaraan misschien een nieuwe demonstratie te pas komen en een lange juridische procedure, te beginnen met een hoger beroep tegen het oordeel van hoofdofficier van justitie Leo de Wit.

Met het verhaal dat Driss op weg was een agent dood te steken, kan de familie domwegniet leven. Dat de politie die avond twee grote vleesmessen naast Arbibs lichaam aantrof, waarvan hij volgens getuigen één op de agent had gericht toen hij het restaurantje inrende, kán niet waar zijn.

''We geloven het niet. Driss heeft nooit met messen rondgelopen en hij was geen jongen die zoiets zou doen. Die messen kwamen misschien uit de keuken?'' zegt Driss' oudste broer (49), via een tolk die het Arabisch vertaalt. De familie spreekt voor het eerst.

Vader Arbib schudt het hoofd. Hij heeft vreselijke maanden achter de rug, waarin hij de familie hier en de gemeenschap in het Noord-Marokkaanse geboortedorp moest uitleggen hoe zijn zoon zo jong kon overlijden. Terwijl hij dat zelf niet kan bevatten. Driss stierf op zijn drieëndertigste. Niet door een tragisch ongeval, ook niet door een ziekte, maar door een schot uit een politiewapen dat justitie gerechtvaardigd vindt. Vader Mohamed Arbib moest het keer op keer vertellen in de twee dorpen in de Noord-Marokkaanse streek Beni Touzine. Hij en zijn vrouw zijn er geboren en daar heeft de familie de jongste zoon begraven – naast diens overgrootvader van moeders kant.

''Het was heel zwaar. Niemand snapt het, want het �*s ook niet uit te leggen. Het is allemaal zo triest dat het niet is te accepteren.''

De familie Arbib is verbolgen dat ze geheel buiten het onderzoek van de rijksrecherche en justitie is gehouden, ondanks verscheidene verzoeken van haar advocaten daarbij te worden betrokken.

Broer Mohamed Arbib: ''Burgemeester Job Cohen en politiecommissaris Joop van Riessen zijn enkele dagen na Driss' dood veertig minuten op bezoek geweest om ons te condoleren, maar zij konden toen nog niets zeggen over de zaak zelf. Later hebben we van niemand nog iets gehoord. Het geld om Driss in Marokko te kunnen begraven, hebben we moeten lenen. De politie of de gemeente heeft niet aangeboden ons financieel te helpen of wat dan ook. We zijn helemaal alleen gelaten en voelen ons in een hoek gedrukt.'' [/size]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 november 2003, 16:45   #347
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:

U staat aan het hoofd van het onderzoek
U maakt tekeningen in opdracht van het gerecht
Oud 21 november 2003, 16:46   #348
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik had begrepen dat JIJ dat waart?

Oud 21 november 2003, 16:47   #349
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier een verslagje van het "gelijkaardig" voorval in Amsterdam in Oktober of zoiets. Let op de verklaringen van de ouders:

Citaat:
[size=4]AMSTERDAM - Justitie kan nog zo veel harde bewijzen zien dat een agent de jongste telg uit hun gezin, Driss, wel móest doodschieten om zelf niet te worden neergestoken; vader Mohamed Arbib (66) en zijn oudste zoon, die ook Mohamed heet, kunnen het niet geloven. De maanden na de schietpartij in eethuis Warung Swietie aan het Amsterdamse Mercatorplein, op 6 augustus, gingen heen in verbittering en wanhopig onbegrip.

Ze zullen blijven strijden tot de onafhankelijke rechter zich over de zaak heeft uitgesproken, zeggen vader en broer Arbib in een interview vandaag in deze krant. Al moeten daaraan misschien een nieuwe demonstratie te pas komen en een lange juridische procedure, te beginnen met een hoger beroep tegen het oordeel van hoofdofficier van justitie Leo de Wit.

Met het verhaal dat Driss op weg was een agent dood te steken, kan de familie domwegniet leven. Dat de politie die avond twee grote vleesmessen naast Arbibs lichaam aantrof, waarvan hij volgens getuigen één op de agent had gericht toen hij het restaurantje inrende, kán niet waar zijn.

''We geloven het niet. Driss heeft nooit met messen rondgelopen en hij was geen jongen die zoiets zou doen. Die messen kwamen misschien uit de keuken?'' zegt Driss' oudste broer (49), via een tolk die het Arabisch vertaalt. De familie spreekt voor het eerst.

Vader Arbib schudt het hoofd. Hij heeft vreselijke maanden achter de rug, waarin hij de familie hier en de gemeenschap in het Noord-Marokkaanse geboortedorp moest uitleggen hoe zijn zoon zo jong kon overlijden. Terwijl hij dat zelf niet kan bevatten. Driss stierf op zijn drieëndertigste. Niet door een tragisch ongeval, ook niet door een ziekte, maar door een schot uit een politiewapen dat justitie gerechtvaardigd vindt. Vader Mohamed Arbib moest het keer op keer vertellen in de twee dorpen in de Noord-Marokkaanse streek Beni Touzine. Hij en zijn vrouw zijn er geboren en daar heeft de familie de jongste zoon begraven – naast diens overgrootvader van moeders kant.

''Het was heel zwaar. Niemand snapt het, want het �*s ook niet uit te leggen. Het is allemaal zo triest dat het niet is te accepteren.''

De familie Arbib is verbolgen dat ze geheel buiten het onderzoek van de rijksrecherche en justitie is gehouden, ondanks verscheidene verzoeken van haar advocaten daarbij te worden betrokken.

Broer Mohamed Arbib: ''Burgemeester Job Cohen en politiecommissaris Joop van Riessen zijn enkele dagen na Driss' dood veertig minuten op bezoek geweest om ons te condoleren, maar zij konden toen nog niets zeggen over de zaak zelf. Later hebben we van niemand nog iets gehoord. Het geld om Driss in Marokko te kunnen begraven, hebben we moeten lenen. De politie of de gemeente heeft niet aangeboden ons financieel te helpen of wat dan ook. We zijn helemaal alleen gelaten en voelen ons in een hoek gedrukt.'' [/size]
U spreekt over een gelijkaardig vooval,terwijl u niet op de hoogte bent van het resultaat van de wedersamenstelling
U kan onmogelijk deze feiten vergelijken.
Oud 21 november 2003, 16:47   #350
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

la ridicule ne tue pas. gelukkig maar.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:49   #351
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dienen uitleg heeft hier al honderd keer op het forum gestaan! Dat jij je de dingen niet plastisch kunt voorstellen is niet mijn probleem. Dat jij het gebouw van die mcDonalds niet kent is ook niet mijn probleem. Dat je de helft van wat hier geschreven wordt niet leest daar kan ik ook niet aan doen.

Oud 21 november 2003, 16:51   #352
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
't zou soms handig zijn. en een geurfunctie ook. alhoewel dat laatste .... forget it.

fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:53   #353
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U spreekt over een gelijkaardig vooval,terwijl u niet op de hoogte bent van het resultaat van de wedersamenstelling
gelijkaardig = marokkaan doodgeschoten door politieagent.
(maar dat had je waarschijnlijk nog niet begrepen)

Oud 21 november 2003, 16:54   #354
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dienen uitleg heeft hier al honderd keer op het forum gestaan! Dat jij je de dingen niet plastisch kunt voorstellen is niet mijn probleem. Dat jij het gebouw van die mcDonalds niet kent is ook niet mijn probleem. Dat je de helft van wat hier geschreven wordt niet leest daar kan ik ook niet aan doen.
Onze rechtstaat houd geen rekening met de plastische voorstelling van onze circe,gevrijwaard van bewijzen en feiten op een politiek forum.
Oud 21 november 2003, 16:55   #355
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
la ridicule ne tue pas. gelukkig maar.
In het Vlaams klinkt dat wel hetzelfde zeker?
Maar ik moet U terug gelijk geven
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 17:24   #356
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

heb een antwoord gekregen van Ronny Vandaele, ONZE Korpschef van Mechelen.
EN dit is geen fake-bericht.
Ik ga geen bericht posten met handtekening van de korpschef.
Ik ben misschien zot, maar niet dom!

----- Original Message -----
From: Lokale Politie Mechelen
To: ....
Sent: Friday, November 21, 2003 3:38 PM
Subject: RE: Reactie - - - McDonalds

Geachte,
De overval op een hamburgerrestaurant op vrijdagnacht 14 november 2003 heeft voor heel wat commotie gezorgd en betekende het begin van een turbulente nacht voor Mechelen. Persoonlijk ben ik getuige geweest van het optreden van de verschillende betrokken diensten die stuk voor stuk blijk gaven van heel wat professionaliteit en teamwerk.
Het geeft dan ook een zeer fijn en warm gevoel om ook van buiten een hart onder de riem gestoken te krijgen. De positieve berichten zullen uiteraard ook ter kennis worden gegeven van het betrokken personeel.
De Lokale Politie Mechelen betreurt uiteraard het incident met dodelijke afloop en vertrouwt erop zijn taken in de meeste sereniteit en met beroepsernst verder waar te nemen, ten dienste van de bevolking.
In naam van het korps, dank ik u voor uw steunbetuigingen.
Inmiddels verblijf ik,

Met hoogachting,

R. Vandaele
Korpschef Lokale Politie Mechelen
Oud 21 november 2003, 17:36   #357
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Duidelijk iemand die zijn verantwoordelijkheid opneemt(chapeau).
Oud 21 november 2003, 17:45   #358
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
heb een antwoord gekregen van Ronny Vandaele, ONZE
Kunt u, desnoods in een pb, me het e-mailadres van die man eens geven. Ik zou wel graag ook een berichtje sturen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 17:48   #359
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Onze rechtstaat houd geen rekening met de plastische voorstelling van onze circe,gevrijwaard van bewijzen en feiten op een politiek forum.
Zegt de man die scheef:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Heeft u een probleem met uw postings
Heeft u een probleem met het feit dat een politieagent een crimineel tracht tegen te houden?
Wanneer deze politieagent zijn functie correct uitoefend heb ik geen bezwaar,wel wanneer deze politieagent iemand [size=6]vermoord[/size].
Een politieagent is geen rechter
Uiteraard is dit voor de Vlaamsgezinde racisten een goede zaak(Vlaams Blok pleit voor politieagent).
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 17:49   #360
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
[b] VOOR EENS EN VOOR ALTIJD!
DIE MAROKKAAN LIEP LANGS DE ACHTERDEUR BUITEN TERWIJL DAAR AL EEN AGENT STOND MET GETROKKEN WAPEN.
DIE LIEP ER PARDOES OP ZONDER TE ZIEN EN MET DE SLAG OP DIE AGENT IS HET PISTOOL AFGEGAAN.
DIT IS WAT ER GEBEURT IS.
KEN ZELF ENKELE MENSEN DIE DIEN AVOND MOESTTEN WERKEN EN ZIJ ZEIDEN DAT OOK.
Was u er dan bij? Neen, dus houdt u er beter het zwijgen toe. Laten we maar de resultaten van het onderzoek afwachten.
Zeg, jeanetje uit de Vlonders.
Beetje kalmer he.
Ik weet wat ik geschreven heb.
En een onderzoek in België is al even geloofwaardig als dat George Bush de verkiezingen EERLIJK heeft gewonnen.
Dan wacht ik het onderzoek af.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be