![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het 'gokken' slaat op de theorie dat mensen die claimen toekomst te kunnen voorspellen eigenlijk rijk zouden moeten zijn, want dan zouden ze de beurzen, lotto-nummers, etc etc ook kunnen voorspelen... In die zin word 'gokken' dan eigenlijk proefondervindelijk testen. Van 'aanzetten' tot gokken heb ik nog niet veel gemerkt... het is niet omdat < Gerard Golsteyn > "wolf" roept dat er al iemand doodgebeten is, VERRE van... ![]() Laatst gewijzigd door Zyp : 13 juni 2007 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ook misschien interessant is is de astrologische relatie van koppels. Als men ziet dat er statistisch meer koppels getrouwd zijn die astrologisch beter bij elkaar passen dan wil dit wel wat zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat er een statische significantie is die niet aan het toeval kan toegeschreven worden.
![]() |
![]() |
#345 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maak de koppeling... anders blijft het bij een vaststelling die INDIEN juist, vele oorzaken kan hebben... Laatst gewijzigd door Zyp : 13 juni 2007 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat ik nog eens akkoord zou gaan met zyp ![]() Ik zie hier nergens een aanzetten tot …. Hier wordt gesproken over astrologie, over wat het kan en niet kan. Met behulp van astrologie zijn een aantal zaken mogelijk (zo wordt althans beweerd door sommigen en het is ook mijn overtuiging). Waar echter de grens ligt van haar mogelijkheden is hier onder meer het onderwerp van het gesprek. Voor sommigen (waaronder zyp) is dat 0, geen mogelijkheden dus. Ik heb daar een andere mening over. Op gebied van karakteranalyse ben ik overtuigd van haar werking. Over toekomstvoorspellen ben ik er niet uit. Sta er wat negatief tegenover omdat ik denk dat het veelal beter is om de toekomst ongewis te laten. Voorspellingen kunnen immers leiden tot afwijkingen in het normale gedragspatroon. Toch wil ik anderzijds wel graag weten wat er van aan is, behoort het tot de mogelijkheden of niet. Je kan hier verschillende testen voor ontwerpen. Het voorkomen, mogelijkheid tot communicatie of het hebben van kinderen, van een partner, … het zijn allemaal gebieden waarmee astrologie zich bezighoud. Allemaal gebieden die echter minder concreet zijn dan het gebied van bezit en het verwerven ervan. Het lijkt me ook een vrij onschuldig gebied om te onderzoeken, tenslotte wordt niemand verplicht dit te doen. Als men het daar moeilijk mee heeft kan men zijn pijlen beter op de overheid richten. Het is immers de overheid die zelf tal van krasloten en dergelijke kansspellen promoot. Het testje dat ik hier voorstel heeft in vergelijking hiermee een echt wel te verwaarlozen impact. Misschien kan men het gewoon winstpercentage gewoonweg niet opkrikken via deze weg, ik kan daar mee leven, geen probleem, maar als dit zo is ben ik geneigd te denken dat de toepasbaarheid van astrologie uitsluitend in karakteranalyse ligt. Immers als geen voorspellingen kunnen gedaan worden op gebied van bezit, dan lijkt het me logisch dat dit evenmin kan voor de andere gebieden. Mijn bedoeling is niet voor of tegen astrologie gericht, wel proberen te achterhalen wat er van aan is en wat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Reken mij daar ook maar bij.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 13 juni 2007 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Minister-President
|
![]() Met zo'n nick zou het omgekeerde me eerder verbazen
![]() Laatst gewijzigd door satiper : 13 juni 2007 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ook de studies van de scheikundige Kolisko zijn zeer interessant. Ik gaf voordien reeds een link in deze draad (maar dat lezen tegenstanders natuurlijk niet). Het betreft statistische correlaties tussen neerslag in metaaloplossingen en de stand van planeten die volgens de klassieke astrologie dat metaal beheersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() Unificatis mystica ....waarom die OUDE romeinen één keer per jaar of om de zoveel jaren een mystiek feest hielden snap ik ook niet maar astrologie is ouder dan ELKE vorm van beschaving die op deze aarde leeft .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Schepen
|
![]() ~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Zyp, Je vraag is ontstellend kort. Ik ben met jou overtuigd dat de voorspellingen met horoscopen een bijgelovigenbedrog is dat men nu zelfs op TV op enkele plaatsen in de ergste vorm tegenkomt. Deze afzetterij zou moeten verboden worden en met flinke boete bestraft. Maar de "astrologie" van de Zodiak is mijns inziens al enkele duizenden jaren oud. Wat betekent dat onze oude voorouders toch zo dom niet waren. Heb je al eens geprobeerd je zodiak te leggen op de onderscheiden beschavingen, toch wel mogelijk tot aan het Gilgamesj-epos (de tweelingen).Dan de stier van Egypte, dan het lam gods (de ram), dan de vissen na de geboorte van Christus, en nu stilaan (te zien hoe je rekent) de waterman. Een rozenkruiser (soort logeman) heeft een berekening gemaakt tot aan "het einde der tijden" (zo zegt hij het niet) met gegevens uit de bijbel, de piramide van Egypte en de voorspelling van Malachias over de pausen, om te komen tot op zondag,Pasen,21 april 2109. (of: 14 Nisan 5869 van de Joodse kalender). 's Anderendaags gaat de zon weer op (misschien), maar dan zitten we waarschijnlijk midden in het sterrenbeeld Waterman. Toch eigenaardig. Zou het niet kunnen dat men van zover al bezig is met de berekening van de zonnestand in de zodiak. Het is natuurlijk omgekeerd, maar je weet dat nog niet lang geleden de zon rond de aarde draaide, op straffe van de brandstapel (Giordano Bruno). Kan er mij iemand helpen met de berekeningen of de uitleg die men heel lang geleden al moet gegeven hebben? Groetjes, ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. ![]()
![]() |
#356 |
Parlementslid
|
![]() Laat mij u een voorbeeld geven, want er is een verschil tussen dom en dom..
1 : Pa = U - I * 128 / pi 2 : Pa = U.I.cosFi Het eerste is een formule die ik zelf volledig heb verzonnen, MAAR ik KAN alles uitleggen, of het klopt of niet, whatever... Ik kan dan met die regeltjes die ikzelf heb verzonnen IETS uitrekenen... ben ik dan dom? Zeker niet, kijk wat ik kan... Maar wat BEN ik ermee... de uitkomst klopt van geen kanten, en dus is het a huge waste of time, effort, end energy... De uitkomst is dus zever, en hoe komt dat, omdat er ooit iemand is geweest die het volgende deed : gissen = missen (namelijk, ik 5 minuten geleden toen ik dat 'bedacht') Het tweede is een (basis)formule komende van de elektriciteit, waarmee je het actieve vermogen kan uitrekenen, de formule zelf is wel basis, maar... KLOPT... Als ik dat kan uitrekenen ben ik niet dom. En de uitkomst is volledig juist en bruikbaar... als een paal boven water.. Maar dat is zo doordat er ooit één iemand het volgende heeft gedaan : meten = weten.. Nu, we weten al langer dat deze regels van astrologie op niets slaan, en dus eigenlijk uit de duim zijn gezogen, zelfs vandaag de dag weet ieder mens dat de relaties tussen hemellichamen onderling ZOOOO complex is dat zelfs een dubbele supercomputer vandaag het niet kan meten en berekenen... Dan zijn er dus mensen die hun daarmee bezig houden met die zelf verzonnen regeltjes, en dus eveneens zelf verzonnen uitkomsten... en dan zijn daar mensen die dat nog serieus nemen... DOM krijgt dan een andere betekenis, die niet zegt verstandelijk minder, maar wel, veel te meegaand, en veel te goedgelovig... Trouwens kan men al ZEER lang bepaalde zaken juist berekenen... maar de eigenschappen aan bepaalde voorwaarden hangen raakt KANT noch WAL... en het is heel simpel aan te tonen, je vraagt het gewoon : een voorbeeld van oorzaak - > gevolg, maar kijk eens, na zoveel weken discusieren en zoveel weken stilte, nog steeds geen concreet bewezen voorbeeld... dan mag iedereen daar ook zijn conclusies uit trekken, niet? Je kan astrologie vergelijken met : claimen dat god bestaat, doordat de aarde rond is... evenveel bewijs en logica... Laatst gewijzigd door Zyp : 21 augustus 2007 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Parlementslid