![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, ik keur racisme ten stelligste af.
Evenals autoritaire staatsinmenging in privézaken en rechtbanken die menen bedrijven te kunnen besturen. En ondemocratische attitudes. Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 juli 2007 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus bedrijven die misdaden begaan tijdens dat besturen moeten maar met rust gelaten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat over het besturen van bedrijven, mijn beste, niet over misdaden. Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 juli 2007 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus een bedrijf veroordelen voor een misdrijf (zoals racisme) is niet menen te mogen meebesturen. Dat versta ik dus juist, wat doe je hier dan eigenlijk nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Europees Commissaris
|
![]() Misdrijven moeten altijd en overal bestraft worden: dat is de taak van rechtbanken. Als deze Franse rechtbank zich daar eens mee bezig gehouden had!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Racisme is een misdrijf, anders zou L'oreal er niet voor veroordeeld kunnen worden. Als je een probleem hebt met het feit dat racisme een misdrijf is en dat bedrijven veroordeeld kunnen worden indien ze misdrijven begaan, dan moet je maar post vatten bij de Franse rechtbanken om dit 'onrecht' aan te klagen. Laatst gewijzigd door Kay_ : 13 juli 2007 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet omdat een rechtbank iets veroordeelt, dat het een misdrijf is. Een misdrijf is iets wat verkeerd is. De juiste promomeisjes kiezen voor je campagne kan daar moeilijk onder vallen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat het ras daarin enige relevantie zou hebben kan jij niet bewijzen noch heeft L'oreal dat kunnen bewijzen. Om je 'marketingstrategie'-argument nog meer te weerleggen : l'oreal haalde die niet aan als verdedigingsmiddel, wel logen ze over het feit dat het meisje gewoon franstalig zou moeten zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor hetzelfde geld doet Garnier morgen een campagne in een ander gebied waarvoor ze enkel gekleurde meisjes zoeken. In een democratische rechtstaat zijn dat hun zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens jou: a) moet racisme een misdrijf blijven b) moet een rechter een bedrijf veroordelen indien schuld bewezen is van een misdrijf (dixit jouw post van daarnet) Maar gooi a) en b) samen en je kan het niet aanvaarden, want dan bemoeit het gerecht zich. Dan wordt het wel heel moeilijk natuurlijk om iets zinnigs te zeggen. Of meen jij nu echt dat jij beter over een schuldvraag kan oordelen dan een rechter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
|
![]() Zou dat bedrijf ook aangeklaagd zijn geworden als het uitdrukkelijk om zwarte meisjes had gevraagd?
![]() |
#354 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is moeilijk voor jou, als een rechter ze schuldig acht aan een misdrijf is dus bewezen dat ze schuldig zijn. Of meen je nu echt een betere dossierkennis hebt dan de rechter in kwestie? Citaat:
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dankzij dergelijke wetten, zal je spoedig wel beseffen wat racisme werkelijk inhoudt. Want uw pestende wetjes, zijn niets anders dan contra-productief. Laatst gewijzigd door Dycore : 16 juli 2007 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
|
![]() De vraag stellen is ze beantwoorden zou ik zeggen......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Neem nu disriminatie van de vrouw. We hebben nu lijsten die 50-50 uit mannen en vrouwen moeten bestaan. Zal dat binnenkort ook voor huidskleur gelden? Of anders: men discrimineert de competentie. Is dat dan geen discriminatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
|
![]() R. zal daar wel op kunnen antwoorden....
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
|
![]() moest onze maatschapij beoordelen op competentie zou er geen discrimantie en sexisme bestaan.
|
![]() |
![]() |