![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Haha allé man. Gij erkent de mens als apart dierenras niet of wat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Den anderen daar waar ik op reageerd zegt dat de mens geen dier is.
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
|
![]() ik snap niet waar ik mezelf zou tegengesproken hebben? Gij probeert mij er op sofistische wijze in te luizen, omdat ge inhoudelijk geen punt meer kunt maken of wat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik gebruik enkel jou punten om voorbeelden aan te halen die kunnen gebeuren. Vind jij die inhoudelijk niet goed...tzijn jou punten.
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens zou er perfect een juridische constructie kunnen uitgevonden worden waarbij (niet vrije) dieren indirect wel bepaalde rechten genieten. Vergelijk bv met een minderjarige of andere handelingsonbekwamen. Laatst gewijzigd door Dycore : 26 augustus 2007 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er staat : 'Bemin uw naaste zoals uzelf' en NIET : 'bemin uw huisdier zoals uzelf'. Voor de rest merk ik dat je niet veel kaas gegeten hebt van het elementaire onderscheid tussen morele plichten en juridische plichten. Vroeg of laat loop je tegen de lamp. Nice. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat we te weinig afweten van dieren. De meeste mensen kennen enkel huisdieren. De ware "natuurvrienden" zeggen dan weer dat dit geen dieren zijn maar kweeksels... De ene keer hoor je dat je geen puitenbillen mag eten omdat ze die van levende puiten aftrekken. De andere keer zegt dan een bioloog dat puiten dat niet voelen (geen zenuwen van poten naar hersenen) en dat ze dit doorgaans zelfs overleven (kweken nieuwe poten???). Ik werd ooit flinks aangevallen door dierenvrienden, omdat ik (om met Stockhauzen zijn voeten te spelen) een bokaal goudvissen op een sokkel zette met lichtgevoelige cellen, die een in die sokkel verstopte elektronisch muziekinstrument bedienden, een synthesizer. Ik zou zogezegd die vissen martelen... Alhoewel ik moet vaststellen dat velen het maken van elektronische muziek als een martelwijze beschouwen en ik bij mijn echtscheiding geconfronteerd werd met de filosofische vraag of het spelen van elektronische muziek een fysieke of een psychische vorm van martelen was, bleek dat volgens de biologen vissen doof zijn... Hierdoor konden vissen bezwaarlijk moreel of fysiek leiden (ik laat dat tussenbeide) zoals mijn gevoelige ex-echtgenote die een zeer verschillend muzikaal gevoel had dan het mijne. De dierenverdedigers gebruiken soms rare vormen van antropomorfismen om ons medelijden te doen krijgen met dieren die gewoon knetter zijn maar ook de brave burger weet vaak niet hoe dierenleed te beperken of te vermijden door al evenveel onwetendheid. INdien men nodeloos lijden bij andere gevoelige wezens, humaan of animaal wil vermijden moet men goede informatie krijgen. Ik weet niet of koeien veel lijden. Ik eet dus argeloos biefstuk, maar niet te veel want het is niet goed voor de gezondheid. Ik denk echter indien ik en mijn medemensen geen koevlees meer zouden eten, er alras geen koeien meer zouden zijn. Ze zouden die beesten toch niet gaan kweken om hun fraai uitzicht of om de sympathieke wijze waarop ze staan te herkauwen.... Dan is er natuurlijk de vraag of ik door mijn maandelijkse portie côte �* l' os het koeienleed veroorzaak of net het koeienbestaan en de koeienleute, het weidedartelen en het plezier van de stier steun? Wat meer animalofyle scholing in het onderwijs zou niet mis zijn: de voortplantingswijzen van platwormen en de verschillende soorten aanleren is voor sommigen boeiend, maar kunnen omgaan met varkens, kiekens en runderen is iets wat niet alleen tot dierenliefde leidt maar wat een mens ook kan voorthelpen in het dagelijks bestaan als politieker.... Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 augustus 2007 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() mensenrechten zijn belangrijker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() Wil ik best doen. We richten een nieuwe partij op. Met mensen zoals: Circe, Neptunus, Marlboro, Percallion, La Chunga, El Flamenco Loco, Tavek, Paulus, Online, Chipie, Basy Lys, Savatage, m.r. Nynorsk, Den Ardennees, Adrian Healey, Anna List, Laya, Edina, en vele anderen. Kan interessant worden.
Laatst gewijzigd door Dycore : 27 augustus 2007 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() De mens is onkruid en iedereen weet het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat uw onderscheid tussen morele en juridische plichten betreft kan ik u dit zeggen: ik heb mijn eigen regels. And it ain't a crime if u don't get caught. Verder ken ik mijn juridische plichten wel gezien ik advocaat ben. Maar dat zal mij een worst wezen. Ik volg de wet enkel als ik daarmee akkoord ga. Dat is niet zo uitzonderlijk. Laatst gewijzigd door Dycore : 27 augustus 2007 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Omdat wij het kunnen bepalen?
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 augustus 2007 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |