Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 17:00   #341
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wel. Ze verwijzen naar de zogenaamde "verrijzenis" van die bastaard die het christendom op zijn geweten heeft.
Rustig blijven. Ik weet dat het extreem frustrerend voor u is om uw progressief links multicultureel Belgisch vaderland uiteen te zien vallen, maar probeer die gevoelens tenminste te verbergen. Roepen en schelden op alles wat u zo maniakaal haat, gaat de zaak ook niet vooruithelpen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:01   #342
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Wat zou je er van vinden mocht men bij het eerstvolgende suikerfeest moslims (zonder hoofddoen enzo) snoepjes staan uit te delen in uw gemeentehuis?
Niemand zou daar problemen mee hebben denk ik. Vreemd eigenlijk, dat moslima's niet eisen dat ze ook snoepjes mogen uitdelen. Dat zou iets constructiever zijn.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:02   #343
Banneling

Standaard

Citaat:
Of westerlingen confronteren met iemand met een hoofddoek achter de balie van een gemeentehuis. Erg dat dat is man, ni normaal.
Dat is inderdaad erg.
Nog erger is dat de linkse meute met plezier dit symbool van het obscurantisme en van een achterlijke en gewelddadige cultuur en religie toejuigen. Tja, moslima's die middels een vodje het sexisme promoten dat door hun religie/cultuur voorgeschreven wordt en waarvan ze zelf het slachtoffer zijn, dat kan alleen maar wijzen op ernstige psychische stoornissen. Geen wonder dat de linkse kerk, toch overbevolkt met zelfhaters en mensen zonder self-esteem, zich aangetrokken voelt tot die wereld.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:03   #344
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Paas en Kerst zijn twee religieuze feesten. Die woorden zijn vervat is Paasei en Kerstboom. HOE DUIDELIJKER KAN HET NOG WORDEN?

Dat jij, en met jou een hoop Belgen, die dingen in een niet religieuze context heeft er geen klop mee te maken, als je de hoofddoeken logica gebruikt, er zijn immers ook mensen die hoofddoeken uit niet-religieuze overwegingen gebruiken.
Dzjeezes,volledig gebrainwash,tis te laat om u nog te redden.
Als ne moslim tegen u zou zeggen;springt in de schelde,jij zou het nog doen ook.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:05   #345
Marlboro
Banneling

Standaard

En om eens iets heel duidelijk te maken;ik vind dat iedereen die achter een balie werkt eender waar deze op een deftige manier moet gekleed zijn en sowieso geen hoofddoek mag dragen of eender welk ander soort hoofddeksel,zo simpel is dat,gedaan mee zagen en klagen.

In heel wat dancings zijn er ook bv kledij voorschriften en bv in dancing versuz mag je niet binnen met een hoofddoek,klak zoals ik draag enz....Heb je mij al horen zagen en klagen?Nope,ik pas mij aan aan hetgeen die dancing oplegd,staat het mij niet aan,welja,dan ga ik er niet naartoe,zo simpel is dat.
Oud 23 augustus 2007, 17:06   #346
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dzjeezes,volledig gebrainwash,tis te laat om u nog te redden.
Als ne moslim tegen u zou zeggen;springt in de schelde,jij zou het nog doen ook.
Allez, pakt ne kerstboom.
Ge gaat dieje versieren. Wat hang je daar in? Engelenhaar. Engeltjes. Een grote ster vanboven. En ne kerststal eronder. En dan zou da geen religieus symbool zijn zeker? Doe is efkes gewoon hé gast.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:07   #347
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die kerstbomen/paaseieren in voor het publiek toegangkelijke vertrekken van officiële gebouwen staan, mogen ze niet. Het reglement zegt: geen religieuze symbolen.
Sinds wanneer zijn paaseieren religieuze symbolen? 't Is een ei uit chocolade. Meer niet.
En een kerstboom is puur natuur. Historisch misschien een religieus symbool, maar niet meer heden ten dage. Als het iets symboliseert dan is het wel vrede. En dat willen ze aanvallen? Dat getuigt van weinig goede wil of begrip.
Oud 23 augustus 2007, 17:08   #348
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Paas en Kerst zijn twee religieuze feesten. Die woorden zijn vervat is Paasei en Kerstboom. HOE DUIDELIJKER KAN HET NOG WORDEN?
Pure onzin. Taqquia op zijn links. Ze hebben hun lesje al goed geleerd die linkse kruipers.

Citaat:
Dat jij, en met jou een hoop Belgen, die dingen in een niet religieuze context heeft er geen klop mee te maken, als je de hoofddoeken logica gebruikt, er zijn immers ook mensen die hoofddoeken uit niet-religieuze overwegingen gebruiken.
Idd, tegenwoordig is het hét provocatiemiddel bij uitstek. Van de moslima's die kunnen lezen en gemerkt hebben dat het geen voorschrift in de koran is. Dus moest er wat anders gevonden worden en nu is het voor die provocatrices een identiteitsnoodzakelijk attribuut. Want zonder vod kunnen ze geen persoonlijkheid en identiteit opbouwen. Zijn het holle vaten. Het vodje moet nu het hem nu voor hen doen. En de linkse kerk vind het zoooooooooooooo geweldig.
Oud 23 augustus 2007, 17:09   #349
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge gaat dieje versieren. Wat hang je daar in? Engelenhaar. Engeltjes. Een grote ster vanboven. En ne kerststal eronder. En dan zou da geen religieus symbool zijn zeker? Doe is efkes gewoon hé gast.
De kerstbomen op het stadhuis dat zijn gewoon droge kale bomen met een paar rode bollen in.
Oud 23 augustus 2007, 17:09   #350
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

1) Jaja allemaal goed en wel maar we gaan hier geen mini islam staat beginnen ook niet he?

2) Trouwens fundamentalisme komt niet uit onze contrijen- zal ook nooit van hier komen- het is hiet veel te goed opdat dit zou kunnen!
1) Euh, nee, liever niet. Noch 'n mini-, noch 'n maxi-islam-staat, als het even kan. Waar ik géén problemen mee zou hebben is een staat waarin ook (zèlfs) moslims de kans krijgen volwaardige mede-burgers te worden, met dezelfde rechten en dezelfde plichten als de andere burgers.

Ik denk (en dat is natuurlijk ook maar één opinie) dat de gematigde, goedbedoelende moslims (en dat is in ons land nog steeds, geloof het of niet, de meerderheid, hoewel daar wel eens verandering in zou kunnen komen als de CONTRA-PRODUCTIEVE strategie van de 'generalisering' de 'stigmatisering' en de 'demonisering' een algemene politiek zou worden) daarbij onze bondgenoten zouden kunnen zijn.

2) In onze streken kwamen en komen wel degelijk 'fundamentalistische' strekkingen voor, hoor.

Gelukkig zijn dat hier tegenwoordig eerder 'randverschijnselen', maar het is ooit wel anders geweest.

En ik hoop alleszins dat dié 'goeie ouwe tijd' nooit meer terugkomt.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 augustus 2007 om 17:10.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:09   #351
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dycore heeft het hier net mooi uitgelegd;Sinds wanneer zijn paaseieren religieuze symbolen? 't Is een ei uit chocolade. Meer niet.
En een kerstboom is puur natuur. Historisch misschien een religieus symbool, maar niet meer heden ten dage. Als het iets symboliseert dan is het wel vrede. En dat willen ze aanvallen? Dat getuigt van weinig goede wil of begrip.
Oud 23 augustus 2007, 17:10   #352
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
U oma droeg haar hoofddoekje alleen om haar verse permanent te beschermen
Nee, mijn oma droeg haar hoofddoekje omdat dat in die tijd de traditie was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De kerstboom is nooit een religieus symbool geweest, en paaseieren zeker niet.
Ze zijn beiden gelinkt aan religieuze feesten en hebben dus wel degelijke een religieuze betekenis.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:10   #353
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En om eens iets heel duidelijk te maken;ik vind dat iedereen die achter een balie werkt eender waar deze op een deftige manier moet gekleed zijn en sowieso geen hoofddoek mag dragen of eender welk ander soort hoofddeksel,zo simpel is dat,gedaan mee zagen en klagen.

In heel wat dancings zijn er ook bv kledij voorschriften en bv in dancing versuz mag je niet binnen met een hoofddoek,klak zoals ik draag enz....Heb je mij al horen zagen en klagen?Nope,ik pas mij aan aan hetgeen die dancing oplegd,staat het mij niet aan,welja,dan ga ik er niet naartoe,zo simpel is dat.
Misschien verstandiger om het verbod op hoofddoeken zo te kwalificeren. Geen enkel hoofddeksel is toegelaten. Moet niet gelinkt worden aan neutraliteit.

Laatst gewijzigd door Dycore : 23 augustus 2007 om 17:10.
Oud 23 augustus 2007, 17:11   #354
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer jij eens voor keer wat minder kruiperig te doen.

Bovendien, het Antwerps stadsreglement handelt over een dresscode. Paaseieren en kerstbomen vallen niet onder de dresscode.

Als we jouw redenering volgen moet heel het cultuur-historisch patrimonium afgebroken worden om de lange tenen van integratieonwillige provocatrices te sparen.
Oud 23 augustus 2007, 17:12   #355
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals;mij meme draagde ook een bv regenkapje als het regende of een soort van doek(je) om de wind wat tegen te houden ect...Niet wegens haar godsdienst of wat dan ook en was ook geen hoofddoek.

Uw meetje zal helemaal geen hoofddoek gedragen hebben.Tenzij zoals ik net heb gezegd ze er zonder ze het beseft er eentje heeft gekocht en/of gekregen zou hebben???
Tut tut. Een doek die je op je hoofd draagt, is een hoofddoek. Waarom je dat draagt, doet niet terzake.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 17:12   #356
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze zijn beiden gelinkt aan religieuze feesten en hebben dus wel degelijke een religieuze betekenis.
Men zegde dat ook van de hollandse boerinnen die zo'n kap dragenals ze kaas maakten;nogmaals,dat is helemaal geen hoofddoek,heeft er geen fluit mee te maken en nogmaals;uw meetje droeg al helemaal geen hoofddoek.
Je antwoord ook niet op hetgeen ik u al tot 2maal toe heb gevraagd dus dat heeft mijn groot gelijk aan en je weet het maar al te goed.
Oud 23 augustus 2007, 17:14   #357
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
In dat ene boerengat waar het traditie was. Hoe heet dat gat waar de beschaving aan voorbij ging?

Citaat:

Ik ben ook gelinkt aan religieuze feesten : ik drink graag een glas champagne naast de kerstboom. Dat maakt van mij nog geen gelovige.
Oud 23 augustus 2007, 17:15   #358
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Tut tut. Een doek die je op je hoofd draagt, is een hoofddoek. Waarom je dat draagt, doet niet terzake.
Wahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahaha,nu maak je je ferm belachelijk maar ey,doe gerust zo voort hoor.Klig plat.Je bent echt grappig,je had komiek moeten worden,iedereen zou zeker met je kunnenn lachen,succes gegarandeerd.
Oud 23 augustus 2007, 17:15   #359
Dycore
Banneling

Standaard

Morgen mogen de werknemers op het stadhuis niet langer "zalige kerst" zeggen aan hun collega's?
Oud 23 augustus 2007, 17:15   #360
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik ben vrijzinnig.
En ik eet paaseitjes omdat het o zo lekker is en meer dan dat is het niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be