Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 10:00   #341
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Natuurlijk doet Azië het beter.
en waarom doet Azië het natuurlijk beter?[/quote]

Azië is groot. Niet alle landen deden het in Azië economisch goed tot recentelijk. Een hele resem landen zoals Vietnam, Cambodja, India, China, enz waren tot voor kort zeer arme landen. Dit had niet zozeer te maken met 'geel zijn' of het 'bruin zijn' (want u suggereert dat de zwarten niets presteren omdat ze 'zwart' zijn). Dit had te maken met het politiek regime en het ontbreken van de vrije handel en of door de aanwezigheid van de communistische ideologie die de handel versmachtte. China is nu een motor van Azië omdat het van economische koers veranderde. Andere landen volgden in zijn zog. Dat is de oorzaak van de hergeboorte van een groot stuk van Azië (op economisch vlak). Eigenlijk hoort u wel degelijk thuis op de IJzerwake met uw simplistische redeneringen.

Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 10:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:24   #342
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou dat het zo was. Maar de toestand in Afrika toont aan dat dit niet zo is.
Ga eens naar Singapore of naar Shanghai, en stel vast de fenomenale vooruitgang die daar op 20 jaar tijd plaatsgegrepen heeft. En vergelijk dat met de treurige hopeloze toestand en verval van Congo of Zimbabwe.
Een groter verschil kun je je niet voorstellen.
Ze doen niet hetzelfde. Jammer, maar het is zo
Wie is er nu bij gebaat om het tegenovergestelde te beweren?
jaja: een zuiver racist is een zuiver racist.
Jij maakt geografische, politieke, economische, historische, sociale, bodemkundige fakoren die verklaren waarom één streek rijker is dan een andere ondergeschikt aan je obsessie: RASSEN!

Goed: nu de som op de proef.
Leg me nu eens, met je racistische verklaring van het verschil in ontwikkeling van landen uit waarom de Albaniërs tientallen keren armer zijn dan de Noren? Waarom de Sicilianen n-maal minder verdienen dan de Nederlanders? Waarom de Walen minder inkomen hebben dan de Vlamingen?
Is het Waalse Ras verschillend van het Noorse, het Vlaamse enz...

Hoe verklaar je ook dat de zwarten in de VS honderd keer meer per dag verdienen dan de Togoleze per maand? Rassen?

Zever in pakskes hoor...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 11:42   #343
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
jaja: een zuiver racist is een zuiver racist.
Jij maakt geografische, politieke, economische, historische, sociale, bodemkundige fakoren die verklaren waarom één streek rijker is dan een andere ondergeschikt aan je obsessie: RASSEN!

Leg me nu eens, met je racistische verklaring van het verschil in ontwikkeling van landen uit waarom de Albaniërs tientallen keren armer zijn dan de Noren? Waarom de Sicilianen n-maal minder verdienen dan de Nederlanders? Waarom de Walen minder inkomen hebben dan de Vlamingen?

Hoe verklaar je ook dat de zwarten in de VS honderd keer meer per dag verdienen dan de Togoleze per maand? Rassen?

Zever in pakskes hoor...
Oeioeioe! Ik heb gevloekt in de linkse kerk en dat mag niet.
Ik verklaar niets, ik kijk naar de feiten en stel vragen, die ericf beantwoordt met scheldpartijen: racist!
Jammer genoeg kan ik niet alles verklaren, maar Albanezen lagen jarenlang onder de knoet van het communisme dat overal armoede gezaaid heeft.
de Walen verdienen minder omdat wij hen teveel geld toestoppen voor de sociale hangmat liefdevol aangeboden door de corrupte PS.

Ik heb zeer lang en zeer graag in Afrika gewerkt. Ook in China.
Ik heb er mijn best gedaan en mag gerust zeggen dat ik in beide landen door iedereen erg op prijs gesteld werd. Geen vezel in mijn lijf is 'racist'.
De verschillen die ik vastgesteld hebben zijn enorm. En die zijn naar mijn bescheiden mening, ook, maar niet enkel veroorzaakt door de zon.

Laatst gewijzigd door luc broes : 29 augustus 2007 om 11:43.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 12:39   #344
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Dat mag wel. Hij geeft gewoon een tegenargument.
Oud 29 augustus 2007, 12:54   #345
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Dat mag wel. Hij geeft gewoon een tegenargument.
Tegenargument? Ik zie geen tegenargument?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 13:18   #346
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dan ben jij selectief blind.
Oud 29 augustus 2007, 16:36   #347
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie iets van Suid-Afrika kent weet da je zeker als blanke in Johannesburg 's avonds beter niet rondloopt.
Wie iets weet van Bangkok weet dat je daar gelijk wanneer overal vrij kunt rondlopen zonder enig probleem.
i.v.m Bangkok heb je grotendeels gelijk , maar Miami dan ? Mexico City ? Rio ?.................... liggen deze steden tegenwoordig in Zuid- Afrika ?
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 16:42   #348
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Zulke pijnhoop als in Zuid-Afrika zal u echt niet tegenkomen in "westerse" wereldsteden.
Ik wil dit wel geloven hoor, maar Zuid-Afrika leert ons toch echt iets anders. Apartheid is nu 13 jaar geleden afgelopen en iedereen heeft toegang tot hetzelfde onderwijs (zwarten hebben veel lagere toegangseisen, maar dat is een andere discussie).
We kunnen echter ook van het dogma dat iedereen gelijk is afstappen, er is immers geen enkele objectieve reden om aan te nemen dat het gemiddelde iq/geestelijke capaciteiten van twee totaal verschillende bevolkingsgroepen gelijk moet zijn. Het is dus helemaal geen vreemde uitspraak om te zeggen dat zwarten gemiddeld dommer zijn dan blanken.

.
ten eerste krijgen ook veel afgestudeerden " zwarten " niet de gelijke kansen op de arbeidsmarkt.
je moet niet ver zoeken , hier in ons belgenland krijgen ook veel gestudeerden belgen van vreemde origine moeilijker een baan.en hier zijn we langer dan 13 jaar bezig.
welke objectieve redenen zijn er dan om te geloven dat de capaciteiten tussen verschillende bevolkingsgroepen niet evenwaardig zijn ?
Als dat geen dogma is.
Je bent blijven steken in het verleden en je kan moeilijk verkroppen dat je niet meer bij de uitverkorenen bent en dat jouw herenleventje in het mooie " zwarte " Zuid afrika over is.
en inderdaad het is geen vreemde uitspraak...... wel een domme !
Oud 29 augustus 2007, 16:45   #349
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Slecht excuus, maar u mag natuurlijk ook de 27 jaar nemen die Zimbabwe de tijd heeft gehad om te "herstellen" van de blanke overheersing.
is wel een dictatuur , zoals het vroegere " blanke " roemenië , dat ook nog niet hersteld is.
je vergelijkt appelen met citroenen.
typisch jullie debatcultuur; alles door elkaar haspelen zodat de argumenten hun doel missen.
Oud 29 augustus 2007, 16:46   #350
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Mijn vader is een keer naar Johannesburg geweest, ze raadden hem af om nooit, behalve indien nodig, uit zijn hotelkamer te komen.
bang blanke man , er lopen daar nog veel blanken op straat, het is er wel onveiliger dan Mortsel - oude God bv
Oud 29 augustus 2007, 16:49   #351
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Vertel eens over je ervaringen en indrukken. Ik ben benieuwd
Mooi , supervriendelijk en een voorbeeld voor Afrika , met een goede infrastructuur. vele ( blank en zwart ) waren zeer behulpzaam. natuurlijk zijn er vele problemen zoals gauwdieven , bedelaars en zakkenrollers.
Dat is wel eigen aan grootsteden, spijtig maar het is de realiteit.
Oud 29 augustus 2007, 16:50   #352
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik verklaar niets, ik kijk naar de feiten en stel vragen, die ericf beantwoordt met scheldpartijen: racist!
Jammer genoeg kan ik niet alles verklaren, maar Albanezen lagen jarenlang onder de knoet van het communisme dat overal armoede gezaaid heeft.
de Walen verdienen minder omdat wij hen teveel geld toestoppen voor de sociale hangmat liefdevol aangeboden door de corrupte PS.

Ik heb zeer lang en zeer graag in Afrika gewerkt. Ook in China.
Ik heb er mijn best gedaan en mag gerust zeggen dat ik in beide landen door iedereen erg op prijs gesteld werd. Geen vezel in mijn lijf is 'racist'.
De verschillen die ik vastgesteld hebben zijn enorm. En die zijn naar mijn bescheiden mening, ook, maar niet enkel veroorzaakt door de zon.
Blabla en eigenwaan.
Ondertussen antwoordt je NIET op mijn argument dat jouw prietpraat volmaakt veronozeliseert:
Citaat:

Wil je daar dan eens DEFTIG op antwoorden?
Of heb je misschien verkeerde genen, is de zon te brandend en hebben ze je te veel subsidie gegeven?
Oud 29 augustus 2007, 16:56   #353
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik sprak juist met vrienden die terug zijn uit Zuid-Afrika. Hun indruk was niet hoop gevend. Jacob Zuma. Hij heeft 3 �* 6 vrouwen en 17 kinderen van 9 vrouwen. Hij is een man van het volk en zingt met hen het Zulu-strijdlied Bring me my machine gun. hij beschouwt homohuwelijken als a disgrace to the nation and to God. Homo's slaat hij tegen de grond.
ik weet er verschillende die er niet meer weg willen , maar als je niet mee veranderd met de tijd dan is alles slecht.
waarom kan iemand met 9 vrouwen geen land leiden ? vele wereldstaatsleiders hebben verschillende minaressen gehad , wat is het verschil ?
Zuma zou lid kunnen zijn van het Belang en zijn uitwassen , i.v.m. homohaat.
de poolse president is ook zo'n rabiate homohater.
als je blank bent ben je dan een held , een zwarte homohater is plots enorm intollerrant............. ernstig houden aub
Oud 29 augustus 2007, 16:57   #354
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Natuurlijk doet Azië het beter.
en waarom doet Azië het natuurlijk beter?[/quote]
beter dan europa, dus volgens uw stelling zijn wij dommer dan de aziaten........
Oud 29 augustus 2007, 16:58   #355
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
AH stelde

Zin om het met cijfers te zeggen AH ?

Toen ik lang geleden, mijn universitaire studies startte kon je in A'pen nog kiezen tussen studeren aan de :

franstalige sectie

of de

nederlandstalige sectie.

De NS, die deze ezel koos, was het echt niet al te gemakkelijk. Je wist bij voorbaat dat je weinig kans had om te slagen; in onderhavig geval begonnen we met 124 én hiervan behaalden er 21, 4 jaar later, hun licentiaatsdiploma ...
Wat waren wij dom ! Want :

In de FS, die deze ezel niet koos, waren er van de 61 starters, 30 negers; de overige : 4 zéér sympatieke walen en 27 typkens zoals Hans I. Wil je het slaagcijfer van deze negerstudenten kennen ? Wél Adrian, dat was :

- 100 % !!!

Wanneer je het met cijfers zegt, dan zijn die negers 6* slimmer dan die blanke (bange) vlamingen.

Zit er hier een addertje onder het gras ? Zeker niet wanneer we kijken naar het gevonden werk :

- die 21 vlamingen hadden allen werk én we konden toen - toen = 1966 -zélfs nog kiezen tussen verschillende werkaanbiedingen ... knappe, slimme kerels waren wij !

Én toch werden we geklopt door die congolezen :

- 14 dagen na hun thuiskomst werden ze : minister. Slimme bollen !

Dus : cijfermatig ...

Qua inhoud ... - opgelet dit is géén mop - hun universitaire kursus wiskunde begon met :

- 1 + 1 = 2
- 2 + 2 = 4
- ...

Beste groeten.
Na een lange kolonisatie periode, waar geen enkele zwarte een deftige hogere opleiding kon volgen in ons land (hoogste studie: priester...) werden uiteindelijk toch een aantal mensen toegelaten aan onze universiteiten en hogescholen. Een druppel op een hete plaat.
Men probeerde hen dan gaar te stomen om een land dat zeventig keer groter is dan het onze te gaan besturen. Too little, too late.
Onze predator zou dan allicht gewild hebben dat men deze mensen ging buizen, omdat ze een achterstand hadden. Om te lachen dergelijke vormen van cynisme.
De mensen die dan in aanmerking kwamen om hier te komen studeren waren allesbehalve analfabeten. Het was een kleine groep van studenten die meestal van het Albert1 Jezzuïtencollege uit Leopoldstad kwamen. Een zeer strenge eliteschool.
Dat deze niet konden tellen is hilarisch. Niet alleen kregen ze een degelijke opvoeding in dezelfde vakken als in Belgie: ze moesten ook de "landstalen" kenne: Nederlands, Frans en daarbij Engels en een beetje Duits.
Het heeft dan ook tot grote hilariteit aanleiding gegeven toen Tindemans bij zijn bezoek aan Kongo "vivan Bomma, pataaten met sosiesen" te horen kreeg van een pekzwarte congolees... Op school geleerd mijnheer. (door mijn vader)
Dat de mensen hier mee lachten is iets wat de zwarten deugd deed: ze lachten met zichzelf.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 augustus 2007 om 17:07.
Oud 29 augustus 2007, 17:01   #356
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oeioeioe! Geen vezel in mijn lijf is 'racist'.
.
ik lach me kreupel....... straks beweer je nog dat de winter een linkse anti globalist met respct voor anderen hun cultuur en geloof

noe een kat, een kat....... je stellingen druipen van het racistisch denken.
en ik ben geen linkse , maar een realistische wereldburger die staat op zijn vrijheid en zich niet laat dicteren door conservatieve partijbonzen
Oud 29 augustus 2007, 17:02   #357
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
wat baten kaars en bril , als de uil niet zien wil
Oud 29 augustus 2007, 17:02   #358
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Ik wil wel op uw bericht reageren, maar ten eerste quote u maar deels mijn bericht zodat de tekst nu totaal uit verband ligt en ten tweede mag u ook wel wat structuur in uw antwoord zetten. Het is nu onmogelijk om te zien welk deel van uw bericht een reactie vormt op bepaalde delen van mijn bericht. Ik ga nu dus ook lekker uit de context reageren op uw opmerkingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
ten eerste krijgen ook veel afgestudeerden " zwarten " niet de gelijke kansen op de arbeidsmarkt.
Tuurlijk krijgt niet iedereen gelijke kansen op de arbeidsmarkt, maar er is een verschil tussen het benadelen van individuen en het benadelen van een hele groep. Het wordt helemaal vreemd als deze groep juist de beste geesten van een land bevat.
Citaat:
je moet niet ver zoeken , hier in ons belgenland krijgen ook veel gestudeerden belgen van vreemde origine moeilijker een baan.en hier zijn we langer dan 13 jaar bezig.
u haalt hier twee dingen door elkaar en ik heb werkelijk geen idee wat u hier nu eigenlijk mee wil zeggen.
Citaat:
welke objectieve redenen zijn er dan om te geloven dat de capaciteiten tussen verschillende bevolkingsgroepen niet evenwaardig zijn ?
Simpel, heeft uw ooit een goedlopend zwart-Afrikaans land gezien? Hoeveel zwarte hoogleraren ed zijn er? etc. etc. Nu kunnen we dit alles op de racistische blanke gooien, maar we kunnen ook concluderen dat de zwarte er minder toe in staat is. Net zoals we bv kunnen concluderen dat de zwarten beter geschikt zijn voor hardlopen.
Citaat:
Als dat geen dogma is.
Je bent blijven steken in het verleden en je kan moeilijk verkroppen dat je niet meer bij de uitverkorenen bent en dat jouw herenleventje in het mooie " zwarte " Zuid afrika over is.
U heeft blijkbaar geen benul van de werking van apartheid. apartheid had niets met uitverkorenen en "herenleventjes" te maken. Het was simpelweg een legitiem verdedigingsmiddel tegen de zwarte massa. de cijfers bevestigen trouwens dat dit een goed werkend middel was.
Citaat:
is geen vreemde uitspraak...... wel een domme !
Woehoe, argumentatie!
Oud 29 augustus 2007, 17:06   #359
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
is wel een dictatuur , zoals het vroegere " blanke " roemenië , dat ook nog niet hersteld is.
Niet alle problemen hebben dezelfde oorzaak, in Roemenië was de oorzaak communsiem en ok, misschien was de dictatuur olok wel het probleem in ZImbabwe, maar ik blijf het wel vreemd vinden dat er een heel continent is waar zwarten aan de macht zijn en dat er geen enkel land is dat het goed doet.
Citaat:
je vergelijkt appelen met citroenen.
typisch jullie debatcultuur; alles door elkaar haspelen zodat de argumenten hun doel missen.
Wie zijn jullie?
Oud 29 augustus 2007, 17:09   #360
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoeveel zwarte hoogleraren ed zijn er? etc. etc. Nu kunnen we dit alles op de racistische blanke gooien, maar we kunnen ook concluderen dat de zwarte er minder toe in staat is. Net zoals we bv kunnen concluderen dat de zwarten beter geschikt zijn voor hardlopen.
U heeft blijkbaar geen benul van de werking van apartheid. apartheid had niets met uitverkorenen en "herenleventjes" te maken. Het was simpelweg een legitiem verdedigingsmiddel tegen de zwarte massa. de cijfers bevestigen trouwens dat dit een goed werkend middel was.

Woehoe, argumentatie!
te eerste.... zijn er in de wereld wel veelzwarte hoogleraren , economen , etc.
o.a. in de USA. het bewijs dat omgeving en kans doorslaggevend zijn in de slaagkansen van alle mensen .

ten tweede dacht ik ( verbeter me als ik fout ben ) dat afrika van oudsher behoort tot de " zwarte massa ". zij zoudenich moeten verdedigen tegen de blanke overheersing. nu het verleden is voorbij en de blanken moet dezelfde rechtn/kansen hebben als de zwarten.
Vanaf dat je iets kon terug doen om vn het land een modern natie te maken , ben jij er gaan lopen.erst profiteren , dan je verantwoordelijkhed ontlopen en dan maar kankeren dat alles naar de knoppen gaat.
in het nederlands bestaat er een word voor : lafheid
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be