![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben helemaal niet zeker dat ik u gelijk kan geven, wat Raf daar zegt is toch wel absoluut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm... je zal mij hier niet horen lachen met zulke straffen. Die straf komt gewoonweg neer op een gruwelijke folterdood. Maar stellen dat sommige no-brainers iets ergers doen door ermee te lachen, is voor mij toch een brug te ver. Het ergste lijkt me toch dat je in de hoedanigheid van rechter of beul aan zoiets kan meewerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar anderzijds toont het hoe principieel Raf is (Wat valt er te nuanceren?). Dit zal wel zijn omdat hij rechtsgeleerde is. Ik ken er eerlijk gezegd niets van. Dus ik vertrouw maar op iemand die ervoor geleerd heeft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets slinks aan en een verschil in context zie ik ook niet. In beide gevallen gaat het over het overtreden van een wet. En Raf is daar zeer duidelijk in: Oorspronkelijk geplaatst door Raf Wat valt er te nuanceren? Zij hebben de wet overtreden, werden betrapt en gestraft. Zo hoort het ook. Of niet soms? Oorspronkelijk geplaatst door Raf Wat zit iedereen hier toch te kankeren? Openbare zedenschennis is strafbaar en dat zullen die twee ook wel geweten hebben. Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden waarom ik raf dan toch citeer is dat die twee ginder in SA ook wel wisten dat ze illegaal bezig waren, en dat er een straf op stond die op zijn zachtst gezegd dodelijk is. Homofiele betrekkingen zijn daar strafbaar en dat zullen die twee ook wel geweten hebben... Ik vind dat gezond verstand zou moeten aan de basis liggen van de wetten, en zoals reeds ergens gezegd, dat de wetten de goeie gang van zaken in de maatschappij moeten dienen en niet de maatschappij die de wet moet dienen. Maar als ik het weer eens verkeerd gelezen zou hebben, duizend keer excuses, ik ben waal en blond. Dus veroordeel me dan maar tot een hersenspoeling en een paar honderd stokslagen omdat ik mij kwam moeien.
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Banneling
|
![]() 7000 zweepslagen voor homofielen...geeft ons ideen voor toe te passen in Vlaanderen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT bedoelde ik dus. Raf stelde onomwonden dat al wie de wet overtreedt de gevolgen maar moet dragen en of wij die wet dan barbaars vinden of niet doet er niet toe. Ieder land heeft zijn eigen wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 oktober 2007 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Wat zijn die Vlamingen toch bescheiden, hè. ![]() Ik ben ervan overtuigd dat sommige homogezinnen een veel beter toekomstperspectief kunnen geven aan een kind, dan veel ''doorsneegezinnen''. Dan denk ik aan goed onderwijs, culturele activiteiten (bv. muziekles), leefvriendelijk huis, enzovoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Raf heeft principes: "regels zijn regels" is één dezer principes.Wel, wat er in Saudi Arabië gebeurt is gewoon het toepassen van de regels...Die daar gangbaar zijn.Maar d�*�*r had Raf niet over nagedacht.Blijkbaar wil hij dat enkel de regels die hij goed vind nageleefd worden. Maar zo werkt dat natuurlijk niet: je hebt principes of je hebt er géén.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De buren zullen wel een seintje geven. Ergens heb ik al eens gepost over de verklikkersmentaliteit. Extreem rechts rekent er blijkbaar op. Er bestaat iets als 'gezond rechts' maar dit is iemand die zelf het bewijs wil leveren dat de democratie ook haar fouten heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |