Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 16:07   #341
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat bericht stond in een andere draad, in een andere context. Heel slinks.
Ik dacht al dat er iets niet in de haak was. Het is inderdaad niet erg netjes om iemands woorden zo uit hun verband te rukken.

Welk topic was dat dan?
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 16:09   #342
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Ik dacht al dat er iets niet in de haak was. Het is inderdaad niet erg netjes om iemands woorden zo uit hun verband te rukken.

Welk topic was dat dan?
Aj, dat heeft Hertog van Gelre mij verteld. Maar ik kan dat zo niet terugvinden, en ik ben een prutser met de zoekmachine.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 16:10   #343
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welk topic was dat dan?
Ik ben helemaal niet zeker dat ik u gelijk kan geven, wat Raf daar zegt is toch wel absoluut.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 16:45   #344
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zo mogelijk nog walgelijker is het leedvermaak dat sommigen hier over die barbaarse straf menen te moeten uiten. Ronduit beschamend.
Hmm... je zal mij hier niet horen lachen met zulke straffen. Die straf komt gewoonweg neer op een gruwelijke folterdood. Maar stellen dat sommige no-brainers iets ergers doen door ermee te lachen, is voor mij toch een brug te ver. Het ergste lijkt me toch dat je in de hoedanigheid van rechter of beul aan zoiets kan meewerken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:56   #345
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

Welk topic was dat dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat valt er te nuanceren? Zij hebben de wet overtreden, werden betrapt en gestraft. Zo hoort het ook. Of niet soms?
Dit in Binnenland in de topic over koppel dat betrapt was op openbare seks en 500 € moet betalen. Inderdaad niet netjes om het zonder verwijzing in een ander topic te zetten.
Maar anderzijds toont het hoe principieel Raf is (Wat valt er te nuanceren?). Dit zal wel zijn omdat hij rechtsgeleerde is. Ik ken er eerlijk gezegd niets van. Dus ik vertrouw maar op iemand die ervoor geleerd heeft.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 20:33   #346
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bericht stond in een andere draad, in een andere context. Heel slinks.

Niets slinks aan en een verschil in context zie ik ook niet.
In beide gevallen gaat het over het overtreden van een wet. En Raf is daar zeer duidelijk in:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat valt er te nuanceren? Zij hebben de wet overtreden, werden betrapt en gestraft. Zo hoort het ook. Of niet soms?

Wat zit iedereen hier toch te kankeren? Openbare zedenschennis is strafbaar en dat zullen die twee ook wel geweten hebben. Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 20:54   #347
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In beide gevallen gaat het over het overtreden van een wet. En Raf is daar zeer duidelijk in:

Wat zit iedereen hier toch te kankeren? Openbare zedenschennis is strafbaar en dat zullen die twee ook wel geweten hebben. Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt.

Het strafbaar stellen van homofilie en dergelijke is zowiezo absurd en kan enkel verdedigd worden door mensen die wereldvreemd zijn (niet gij he raf) en degenen die dit dan nog een redelijke straf zouden vinden mogen ze mee opsluiten voor misdaden tegen het gezond verstand (nee, gij niet raf).
De reden waarom ik raf dan toch citeer is dat die twee ginder in SA ook wel wisten dat ze illegaal bezig waren, en dat er een straf op stond die op zijn zachtst gezegd dodelijk is. Homofiele betrekkingen zijn daar strafbaar en dat zullen die twee ook wel geweten hebben... Ik vind dat gezond verstand zou moeten aan de basis liggen van de wetten, en zoals reeds ergens gezegd, dat de wetten de goeie gang van zaken in de maatschappij moeten dienen en niet de maatschappij die de wet moet dienen.

Maar als ik het weer eens verkeerd gelezen zou hebben, duizend keer excuses, ik ben waal en blond. Dus veroordeel me dan maar tot een hersenspoeling en een paar honderd stokslagen omdat ik mij kwam moeien.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 20:55   #348
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

7000 zweepslagen voor homofielen...geeft ons ideen voor toe te passen in Vlaanderen maar dat zou het ver drijven natuurlijk.Wat wel op het programma staat: afschaffing homohuwelijk (wat nooit een huwelijk kon genoemd worden!) en natuurlijk ook afschaffing van homo-adoptie (wat enorm absurd is!).Verder: promotie traditioneel gezin zowel op maatschappelijk vlak als op de werkvloer.Het zou ook wenselijk zijn dat buren een seintje geven waar er homofielen wonen! Misschien geen 7000 zweepslagen maar wel die homo's opvolgen waar ze zitten!
RECHTSSVLAANDEREN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:25   #349
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Typische Vlaams Belanguitspraken ... ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:30   #350
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Typische Vlaams Belanguitspraken ... ...

En wat heeft het VB daarmee te maken?
Oud 8 oktober 2007, 21:34   #351
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
7000 zweepslagen voor homofielen...geeft ons ideen voor toe te passen in Vlaanderen maar dat zou het ver drijven natuurlijk.Wat wel op het programma staat: afschaffing homohuwelijk (wat nooit een huwelijk kon genoemd worden!) en natuurlijk ook afschaffing van homo-adoptie (wat enorm absurd is!).Verder: promotie traditioneel gezin zowel op maatschappelijk vlak als op de werkvloer.Het zou ook wenselijk zijn dat buren een seintje geven waar er homofielen wonen! Misschien geen 7000 zweepslagen maar wel die homo's opvolgen waar ze zitten!
Kan je niet meer van naam veranderen? Het is maar, jij geeft ons, rechtse Vlamingen een slechte naam.

Verschaeve
Oud 8 oktober 2007, 21:36   #352
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
De reden waarom ik raf dan toch citeer is dat die twee ginder in SA ook wel wisten dat ze illegaal bezig waren, en dat er een straf op stond die op zijn zachtst gezegd dodelijk is.

DAT bedoelde ik dus.
Raf stelde onomwonden dat al wie de wet overtreedt de gevolgen maar moet dragen en of wij die wet dan barbaars vinden of niet doet er niet toe.
Ieder land heeft zijn eigen wetten.
Oud 8 oktober 2007, 21:59   #353
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat dat van hogere hand nodig is betekent dat het probleem - als je het al als een probleem wil beschouwen - in de samenleving ligt. Als je het huwelijk per se als een christelijk instituut wilt beschouwen, fine by me. Dan noem je het een zelfde-geslachts-unie. Als het maar dezelfde rechten aan de individuen toekent. Homo-adoptie is enkel rechtvaardigheid ten opzichte van de kinderen. Er zijn homogezinnen die veel beter kunnen zorgen voor een kind dan een pover asogezin.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 oktober 2007 om 22:09.
Oud 8 oktober 2007, 21:59   #354
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
pffft, softie! met zijn twee -ss-en
Oud 8 oktober 2007, 22:01   #355
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn homogezinnen die veel beter kunnen zorgen voor een kind dan een pover asogezin.
Waarom viseert ge mij weer?
Oud 8 oktober 2007, 22:08   #356
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Waarom viseert ge mij weer?

Wat zijn die Vlamingen toch bescheiden, hè.

Ik ben ervan overtuigd dat sommige homogezinnen een veel beter toekomstperspectief kunnen geven aan een kind, dan veel ''doorsneegezinnen''. Dan denk ik aan goed onderwijs, culturele activiteiten (bv. muziekles), leefvriendelijk huis, enzovoort.
Oud 8 oktober 2007, 22:23   #357
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zijn die Vlamingen toch bescheiden, hè.

Ik ben ervan overtuigd dat sommige homogezinnen een veel beter toekomstperspectief kunnen geven aan een kind, dan veel ''doorsneegezinnen''. Dan denk ik aan goed onderwijs, culturele activiteiten (bv. muziekles), leefvriendelijk huis, enzovoort.
Dan moeten we van homogezinnen de regel maken vind ik, dan gaan we er met zijn allen op vooruit.

Verschaeve
Oud 8 oktober 2007, 22:40   #358
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mij niet voorstellen dat Raf, die toch zelf ook homo is, dit zou gezegd hebben. Kan je een linkje plaatsen naar dat oorspronkelijke bericht?
Raf heeft principes: "regels zijn regels" is één dezer principes.Wel, wat er in Saudi Arabië gebeurt is gewoon het toepassen van de regels...Die daar gangbaar zijn.Maar d�*�*r had Raf niet over nagedacht.Blijkbaar wil hij dat enkel de regels die hij goed vind nageleefd worden. Maar zo werkt dat natuurlijk niet: je hebt principes of je hebt er géén.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:40   #359
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Als dit nu een post was geweest met 'hoax' of 'dit is een grap' dan had ik het nog serieuzer genomen. Wat een onwaarschijnlijke bs.
De buren zullen wel een seintje geven. Ergens heb ik al eens gepost over de verklikkersmentaliteit. Extreem rechts rekent er blijkbaar op.
Er bestaat iets als 'gezond rechts' maar dit is iemand die zelf het bewijs wil leveren dat de democratie ook haar fouten heeft.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:44   #360
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
... Als dit nu een post was geweest met 'hoax' of 'dit is een grap' dan had ik het nog serieuzer genomen. Wat een onwaarschijnlijke bs.
De buren zullen wel een seintje geven. Ergens heb ik al eens gepost over de verklikkersmentaliteit. Extreem rechts rekent er blijkbaar op.
Er bestaat iets als 'gezond rechts' maar dit is iemand die zelf het bewijs wil leveren dat de democratie ook haar fouten heeft.
Ik denk dat er iets mee scheelt, 't is zo ene die dweept met van die hakenkruiskes, SS-insignes,...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be