![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel puinten geven jullie Diplomatius | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijt gij een film-freak?
![]() |
![]() |
#342 |
Minister
|
![]() Eerlijk gezegd een beetje een ver-van-mijn-bed-show. Met de nadruk op 'show'. Ik heb rap en aanverwanten nooit geweldig gevonden, en soms komen die rappers mij nogal over als een zootje ongeregeld met teveel geld en te weinig brains...
Het gebrek aan respect voor vrouwen stoort mij al helemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Enkel met punt 1 tot en met 4 kan ik volledig akkoord gaan. Met punt 12 enkel wat betreft de effectieve repatriëring van duidelijk illegale uitgeprocedeerde migranten. De overige punten kan U toch niet ernstig menen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Afstand houden is uiteraard niet de emoties van een cliënt negeren of als onbelangrijk afdoen, maar wel de emoties bij die cliënt laten. Het is een blijft een zaak van de cliënt, niet van de advocaat, die daar wel naar kan luisteren en die op zijn beurt wel naar best vermogen zal trachten de juridische kant van dat probleem op te lossen. Voor de behandeling van psychische problemen zijn er wellicht beter opgeleide professionals. Laatst gewijzigd door Diplomatius : 17 oktober 2007 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zou immers tot een situatie kunnen komen waar het niveau van het onderwijs in de 'goedkopere' onderwijsinstellingen een compleet lachertje wordt. Voor sommige scholen wordt nu al dagenlang gecampeerd om maar zeker te zijn dat zoon- of dochterlief binnen een jaar naar die school kan gaan. Geconfronteerd met dergelijke vraag zouden private onderwijsinstellingen hun prijs wel eens héél erg hoog kunnen opdrijven... De Steinerschool: ik heb er zelf nooit gezeten, maar heb verschillende leeftijdsgenoten die ik van heel dichtbij ken, die er wel onderwijs gevolgd hebben. Afgaande op hun ervaringen (die zij allen als positief ervaren) meen ik wel dat de 'mindere' leerlingen er niet noodzakelijk beter opgeleid worden, ik vrees zelfs het tegenovergestelde. Wat de 'betere' leerlingen betreft heb ik wel onmiskenbaar gemerkt dat die in het latere onderwijs duidelijk beter scoren. Laatst gewijzigd door Diplomatius : 17 oktober 2007 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1. Resoluut tegen. Er zijn meer dan voldoende studies die aantonen dat de doodstraf meer kost dan het uitvoeren van een lange gevangenisstraf. Daarnaast blijkt de doodstraf voor zware (vaak recidiverende) delinquenten geen afschrikmiddel te zijn. 2. Ergens vind ik wel dat de assisenjury mag behouden blijven. Het vormt volgens sommigen immers een pijler binnen het rechtssysteem, waarin burgers nog als gelijken kunnen oordelen over hun gelijken. 'Democratisch' zo U wil. En dat mag voor mijn part zou blijven. Anderzijds zei een advocaat ooit: als ik schuldig zou zijn, dan kom ik graag voor een assisenjury. Als ik werkelijk onschuldig zou zijn, dan liever niet... Wat betreft de straftoemeting ben ik wel van oordeel dat de invloed van de beroepsmagistraten vergroot mag en moet worden. Nu wordt de strafmaat bepaald samen met de beroepsmagistraat, maar dat mag van mij exclusief een beroepsmagistraat zijn. Uit ervaring merk ik dat juryleden een verkeerd beeld hebben over strafuitvoering (die zou nu trouwens moeten veranderen na de nieuwe wetgeving), en in bepaalde dossiers straffen toemeten die een stuk hoger liggen dan wanneer die door een beroepsmagistraat zouden uitgesproken worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou zijn uitlatingen en acties dan ook eerder beschouwen als een reflectie van wat zijn raadgevers hem influisteren. En daar is (of eerder was) volgens mij reden tot bezorgdheid... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 17 oktober 2007 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben nu 30. Als U weet dat de eerste drie jaren een stage zijn, tijdens dewelke (tot voor enkele jaren) er maandelijks een minimumvergoeding bestond van +/- 18.000 BEF (bruto!) maandelijks in het eerste jaar, +/- 30.000 BEF (bruto!) in het tweede en +/- 45.000 BEF (opnieuw bruto) in het derde jaar, dan weet je dat het meerdere jaren duurt vooraleer je echt enigszins iets verdient... Voor mij is het enkel een middel om van A naar B te geraken als je passagiers of bagage hebt. Auto's zijn trouwens de slechtste investering in een mensenleven. Als je een splinternieuwe wagen uit de garage rijd, is hij meteen al een stuk minder waard. Hij wordt niet meer waard met de jaren (enkele verzamelaarstypes uitgezonderd), en na gemiddeld een jaar of 4 bedragen de jaarlijkse kosten om een gemiddelde wagen (nieuwprijs +/- 22.500 €) rijdend te houden (verzekering, brandstof, herstellingen en onderhoud, belasting, +/- 5.000 €) meer dan de afschrijfwaarde van het voertuig zelf... Tel daarbij dat een mens in zijn leven snel een wagen of 5-6 verslijt, en je hebt er een bouwgrond doorgejaagd... En ik hou er naast een auto ook een moto op na voor het echte rijplezier ... ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 17 oktober 2007 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 17 oktober 2007 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Minister
|
![]() Ik had beloofd op deze vraag nog te antwoorden:
Citaat:
- Frankrijk: Mouvement Démocrate - Spanje : Partido Popular denk ik... - Verenigd Koninkrijk: Liberal Democrats - Rusland: bij gebrek aan beter de Liberaal-Democratische partij van Rusland - Verenigde Staten: Democraten Laatst gewijzigd door Diplomatius : 17 oktober 2007 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |