![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hoeveelheid alcohol is tafelbier is verwaarloosbaar. In cocktailsaus zit normaal ook een beetje alcohol, is dat dan ook uit den boze voor jou?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3602 |
Minister-President
|
![]() The irony is strong within this one.
![]() |
#3603 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vanaf welke leeftijd denk je hen wijn en andere bieren te laten proeven? Laatst gewijzigd door artisjok : 21 juni 2009 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3604 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal ze alleszins niet verbieden om tafelbier te drinken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het zou niet slecht zijn als tafelbier opnieuw de plaats innam van limonade op de gezinstafel: het is minder calorierijk, minder kunstmatig en bevat zelfs wat vitamines en minerale zouten, wat niet het geval is voor limonade. En het alcoholgehalte van tafelbier is te laag om er dronken van te kunnen worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3606 |
Banneling
|
![]() 2% is nogal wat. Toen we 10 waren en in Zweden woonden, kochten we cider met 1.1%. Was het enige wat minderjarigen toen konden kopen. Na 8 flesjes werd je zat. Maar ook enorm opgezwollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3607 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3608 | ||
Banneling
|
![]() Je weet het zelfs niet. Waarop baseer jij dan je stelling?
Citaat:
Citaat:
Ik neem mijn uitspraak "Ik hoop dat jij maar kinderen zal hebben als je wat meer verantwoordelijkheidszin en realiteitsbesef hebt. " terug; gezien mijn hoop waarschijnlijk onrealistisch is. Ik hoop dan maar dat je een partner vindt met een beetje meer verantwoordelijkheidszin en realiteitsbesef. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3609 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze horen als kind niets te doen.
Geen tafelbier, geen sigaretten, niets! Jong geleerd is oud gedaan. En ze nemen veel gewoontes van de ouders over. Dus nooit en dan ook nooit drinken/blowen in hun bijzijn.
![]() |
#3610 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3612 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leg me eens uit wat daar onverantwoord en onrealistisch aan is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3613 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ivm de quote: dit komt omdat, door de illegale status van MDMA en de precursoren, middelen in XTC-pillen gestopt worden die veel schadelijker en verslavender zijn dan MDMA. Doden, overdosissen en verslavingen die werkelijk tengevolge zijn van MDMA, zijn nagenoeg onbestaande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3614 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede, als je zegt dat "elke" heroïnegebruiker begonnen is met cannabis, dan kan je nog veel meer zeggen dat "elke" heroïnegebruiker begonnen is met alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3615 |
Minister
|
![]() Het is JIJ die geen realiteitsbesef hebt. Alles wijst erop dat alcohol veel erger is dan cannabis en zelfs XTC. Dit gezegd zijnde, geloof ik in het principe dat kinderen (vanaf een zekere leeftijd) onder controle leren omgaan met alcohol op termijn vruchten afwerpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3616 | |
Minister
|
![]() Er zijn geen hard- en softdrugs, alleen hard- en softgebruik!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3617 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kinderen wegen ook minder, waardoor ze minder alcohol nodig hebben om hetzelfde effect te bereiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3618 | |
Minister
|
![]() Tafelbier drinken == drugs gebruiken.
Echter: tafelbier drinken <> illegale drugs gebruiken, wat meteen het probleem aanwijst. Al uw argumenten komen gewoon volledig neer op het klassieke stigma die op "DRUGS" rust. (De manier hoe mijn moeder "drugs" uitspreekt boezemt al angst in!!) Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3619 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De benaming "tafelbier" duikt zelden op in Nederland; uit de 60-er jaren herinner ik mij "Ekla Tafelbier" met .... 4% alcohol.
Standaard Pilsner in Nederland heeft 5% alcohol en in Duitsland 4,8~5%.
![]() |
#3620 | |||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ecstasy: MDMA --> MDA, BzMPP, BZP, Bk-MDMA, PMA, PMMA, amphetamine, methamphetamine, 2C-B LSD --> DOC, DOB, DOI Heroïne --> fentanyl Cocaïne --> methylphenidaat, 4-fluorotropacocaïne Cannabis --> CP-55940, JWH-018, ... (Meth)amphetamine --> MDPV (de vette zijn duidelijk veel gevaarlijker dat het origineel). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Niet iedereen WIL zelf zijn planten kweken. Verder weet met zo'n amateuristische kweek niet waar en hoe dat gebeurd is: heeft de kweker zijn planten volgespoten met pesticiden? Staat het misschien op een of andere grond vol met kwik? Dergelijk controle is enkel uit te oefenen bij gereguleerde kweek, en het is ook de reden waarom je niet zelf uw jenever mag stoken in de kelder. Citaat:
Citaat:
Bovengrond wil niet per sé zeggen "minder heilig". Zie de vergelijking tussen consumptie-alcohol zoals alcoholische popdrinks en bier, vs de "edele" wijn waar veel minder reclame voor wordt gemaakt en wat normaal ook wel met meer respect behandeld wordt. Het een sluit het ander niet uit, volgens mij. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 21 juni 2009 om 15:40. |
|||||||||||
![]() |
![]() |