![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3601 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enfin, je kan wel eens zien hoe de bevolking erover denkt maar op basis daarvan alléén een beslissing nemen vind ik veel te ver gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3602 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Augustinus, (*) - die toch zo vaak en gretig aangehaald wordt door vele diep katholieke gelovigen - zegt het volgende: "De zonde tegen de natuur (sic), gepleegd door de mannen van Sodom, zijn altijd en overal verwerpelijk en straffenswaardig. Zelfs indien alle volkeren op deze aarde deze zonde zouden begaan, dan nog zouden zij schuldig zijn bij Gods wetten. God heeft de mens niet geschapen opdat zij mekaar op die manier zouden gebruiken. De vriendschap die er tussen ons en God behoort te zijn, is geweld aangedaan wanneer die natuurlijk orde, waarvan Hij de Maker is, door perverse lusten worden vervuild." De kerk verwees ook vaak naar het Oude Testament (dat ook intergraal deel uitmaakt van de christelijke bijbel), meer bepaald naar Leviticus, waarin wordt gesteld: Leviticus 20:13: “Wanneer een man gemeenschap heeft met een andere man zoals met een vrouw, begaan ze beiden een abominatie. Zij moeten gedood worden, met hun eigen bloed op hun hoofden gesmeerd.” Dergelijke misdrijven eisten dan ook zware bestraffing. Toen de kerk in de middeleeuwen steeds meer macht kreeg, werd dan ook vaak de doodstraf voor homosexueel gedrag toegepast. Maar ook castratie en verbanning, brandmerken, enz, werden toegepast. Let wel, lesbische liefde werd zelden of zeer licht gestraft door de kerk. De Rooms-katholieke kerk vond het vooral erg dat homofielen de wetten van de 'procreatie' schonden en dus ingingen tegen ' de natuurlijke orde die door God was gewild. Kortom ze oreerde in de Middeleeuwen hetzelfde als Van den Berghe nog nog altijd oreert. (*) Edoch edoch. Het is maar zeer de vraag of de zogenaamde 'heilige' Augustinus nu als een morele leidraad moet worden beschouwd. Want over de plaats van de vrouw heeft de ‘heilige’ (?) ook zo zijn mening. "Het is onder menselijke wezens natuurlijkerwijze zo geordend dat vrouwen hun echtgenoot dienen en kinderen hun ouders. De rechtvaardiging hiervan ligt in het principe dat het lagere het hogere dient... De natuur wil dat het zwakkere brein het sterkere dient. In de verhouding tussen slaven en hun meesters is het vanzelfsprekend dat degene die meer verstand heeft ook meer macht heeft." (Augustinus, Vragen betreffende de Heptateuch, Boek I, § 153)" Diep in zijn hart zal Van den Berghe dit wellicht ook vinden. Immers, de ondergeschiktheid van de vrouw aan de man ligt nu ook eenmaal in 'de natuurlijke orde door God gewild'. Laatst gewijzigd door system : 20 december 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3604 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt je natuurlijk blijven van den domme houden. Het staat je goed moet ik zeggen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 december 2010 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke inhoud, Paulus? Jij zou nog geen inhoud herkennen als je erover struikelde. Jouw bijdragen blijven wéér maar eens beperkt tot een discussie in de marge, waarbij je anderen wéér maar eens stellingen en meningen toedicht die ze nooit geuit hebben. Of zoals iemand het hier kernachtig omschreef: een "partijtje Paulussen".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft het tot nu toe inderdaad al gedaan. Er is geen reden om aan te nemen dat het dat in de toekomst niet zou blijven doen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3608 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het beeld dat de gay parade geeft. Waarvan iemand zei dat dit een verkeerd beeld was en jij dat tegensprak. Had u dat uit het oog verloren?
Citaat:
Citaat:
Je hebt ook gezegd dat de meerderheid voorstander is daarvan. En je hebt dan serieus wat gekronkeld en op de man gespeeld om het te verbergen... ... zo kennen we onze Raf natuurlijk. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3609 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat een geluk dat jij niet op de man speelt. Ben je al vergeten dat je me al enkele keren pedofiele neigingen probeerde toe te dichten, Paulus? Ik zou maar zedig zwijgen over "op de man spelen", want jij bent daar zo'n beetje de ongekroonde koning in op dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 20 december 2010 om 15:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3610 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met plezier zelfs. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 december 2010 om 16:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3611 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3612 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3613 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3614 |
Banneling
|
![]() Telexbericht
FDW zou in lerenpak en pet gezien zijn thv kinky's Antwerpen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3615 |
Banneling
|
![]() Misschien fantaseert hij nog meer indien hij er niet gaat naar kijken. Het kan ook een soort verdoken zelftherapie zijn om te gaan kijken naar iets waarover men slechts stiekem kan fantaseren. Laatst gewijzigd door system : 20 december 2010 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3616 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan begrijpen dat verdoken VB-nichten daar keer op keer naar gaan kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3617 |
Banneling
|
![]() Ze zullen toch rekening moeten houden met VB-er Rob 'Klop'. Volgens mij loopt die daar ook ergens verkleed rond. Misschien zelfs in een vrouw en doet hij aan zelfmutilatie, gezien hij graag op vrouwen toekt.
Laatst gewijzigd door system : 20 december 2010 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3618 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je ook zo iemand die homo's weer vies vindt omdat Verschaeve er misschien ene was?
![]() |
![]() |
![]() |
#3619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de rechter sprak hem vrij. Dus zo erg zal het niet geweest zijn zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#3620 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |