Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2010, 12:58   #3601
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik ben een voorstander voor een referendum voor alles dat feitelijk een regering overstijgt.
Ik niet. Niet alle problemen worden begrepen door de grote massa.
Enfin, je kan wel eens zien hoe de bevolking erover denkt maar op basis daarvan alléén een beslissing nemen vind ik veel te ver gaan.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 13:01   #3602
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De gay parade heeft niet de intentie een beeld te geven van de holebi's. Het beeld dat men daar desgevallend van heeft is hoogst persoonlijk en zeer subjectief. Het is dus zeker geen "feit" dat de gay parade een "verkeerd beeld" geeft van de holebi's.

Toch niet zo ingewikkeld, Paulus?
I agree. Het staat veel meer een symbool voor de vraag om meer tolerantie, ongeacht wie of wat je bent.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 13:20   #3603
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij eens aangeven welke "uitzonderlijke zware en wrede straffen" de Kerk "voorzag voor homofiel gedrag"?
De kerk beschouwde homofilie als een zeer ernstige zonde. Immers, volgens haar was homosexualiteit een ernstige belediging van God en van de natuurlijke orde waarin god het menselijk lichaam had geschapen. Kortom, ongeveer datgene wat u hier zit te verkondigen.

Augustinus, (*) - die toch zo vaak en gretig aangehaald wordt door vele diep katholieke gelovigen - zegt het volgende:

"De zonde tegen de natuur (sic), gepleegd door de mannen van Sodom, zijn altijd en overal verwerpelijk en straffenswaardig. Zelfs indien alle volkeren op deze aarde deze zonde zouden begaan, dan nog zouden zij schuldig zijn bij Gods wetten. God heeft de mens niet geschapen opdat zij mekaar op die manier zouden gebruiken. De vriendschap die er tussen ons en God behoort te zijn, is geweld aangedaan wanneer die natuurlijk orde, waarvan Hij de Maker is, door perverse lusten worden vervuild."

De kerk verwees ook vaak naar het Oude Testament (dat ook intergraal deel uitmaakt van de christelijke bijbel), meer bepaald naar Leviticus, waarin wordt gesteld:

Leviticus 20:13:
“Wanneer een man gemeenschap heeft met een andere man zoals met een vrouw, begaan ze beiden een abominatie. Zij moeten gedood worden, met hun eigen bloed op hun hoofden gesmeerd.”

Dergelijke misdrijven eisten dan ook zware bestraffing. Toen de kerk in de middeleeuwen steeds meer macht kreeg, werd dan ook vaak de doodstraf voor homosexueel gedrag toegepast. Maar ook castratie en verbanning, brandmerken, enz, werden toegepast.

Let wel, lesbische liefde werd zelden of zeer licht gestraft door de kerk. De Rooms-katholieke kerk vond het vooral erg dat homofielen de wetten van de 'procreatie' schonden en dus ingingen tegen ' de natuurlijke orde die door God was gewild. Kortom ze oreerde in de Middeleeuwen hetzelfde als Van den Berghe nog nog altijd oreert.

(*)
Edoch edoch. Het is maar zeer de vraag of de zogenaamde 'heilige' Augustinus nu als een morele leidraad moet worden beschouwd. Want over de plaats van de vrouw heeft de ‘heilige’ (?) ook zo zijn mening.

"Het is onder menselijke wezens natuurlijkerwijze zo geordend dat vrouwen hun echtgenoot dienen en kinderen hun ouders. De rechtvaardiging hiervan ligt in het principe dat het lagere het hogere dient... De natuur wil dat het zwakkere brein het sterkere dient. In de verhouding tussen slaven en hun meesters is het vanzelfsprekend dat degene die meer verstand heeft ook meer macht heeft." (Augustinus, Vragen betreffende de Heptateuch, Boek I, § 153)"

Diep in zijn hart zal Van den Berghe dit wellicht ook vinden. Immers, de ondergeschiktheid van de vrouw aan de man ligt nu ook eenmaal in 'de natuurlijke orde door God gewild'.

Laatst gewijzigd door system : 20 december 2010 om 13:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 13:36   #3604
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is JOUW beeld van de holebi's. Niet iedereen deelt dat beeld. Het is niet ondenkbaar dat iemand anders daar een ander beeld van heeft. Begrijp je dat, of zal ik er voor jou een tekeningetje bij maken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Toch wel, het beeld dat ik daar zie is het beeld van holibi's
met een e.
Goed bezig met de gayparade, het zal de aanvaarding in de maatschappij met rasse schreden voorwaarts helpen.
Oud 20 december 2010, 13:43   #3605
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, Paulus, ik reageerde op het gebruik van het woordje "feit", zoals blijkt uit mijn reactie erop: "nee, dat is geen feit". Ga jij nu beweren dat je beter weet dan ikzelf waarop ik reageerde? Ben je werkelijk zó arrogant?
Welnee, ik zei zelf ook al dat je weeral kronkelt met woorden, om de inhoud te omzeilen.

Je kunt je natuurlijk blijven van den domme houden. Het staat je goed moet ik zeggen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 december 2010 om 13:45.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 13:55   #3606
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Welnee, ik zei zelf ook al dat je weeral kronkelt met woorden, om de inhoud te omzeilen.

Je kunt je natuurlijk blijven van den domme houden. Het staat je goed moet ik zeggen.

Paulus.
Welke inhoud, Paulus? Jij zou nog geen inhoud herkennen als je erover struikelde. Jouw bijdragen blijven wéér maar eens beperkt tot een discussie in de marge, waarbij je anderen wéér maar eens stellingen en meningen toedicht die ze nooit geuit hebben. Of zoals iemand het hier kernachtig omschreef: een "partijtje Paulussen".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 13:56   #3607
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Goed bezig met de gayparade, het zal de aanvaarding in de maatschappij met rasse schreden voorwaarts helpen.
Dat heeft het tot nu toe inderdaad al gedaan. Er is geen reden om aan te nemen dat het dat in de toekomst niet zou blijven doen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 december 2010, 14:41   #3608
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke inhoud, Paulus?
Over het beeld dat de gay parade geeft. Waarvan iemand zei dat dit een verkeerd beeld was en jij dat tegensprak. Had u dat uit het oog verloren?

Citaat:
Jij zou nog geen inhoud herkennen als je erover struikelde.
Als je dat zinnentje quasi tegen iedereen en overal gaat gebruiken, maakt dat allang geen indruk meer hoor Raf.

Citaat:
Jouw bijdragen blijven wéér maar eens beperkt tot een discussie in de marge, waarbij je anderen wéér maar eens stellingen en meningen toedicht die ze nooit geuit hebben. Of zoals iemand het hier kernachtig omschreef: een "partijtje Paulussen".
Je hebt weldegelijk gerepliceerd dat het geen feit zou zijn dat de gayparade een totaal verkeerd beeld geeft van een groot gedeelte van de holibi's.

Je hebt ook gezegd dat de meerderheid voorstander is daarvan.

En je hebt dan serieus wat gekronkeld en op de man gespeeld om het te verbergen...

... zo kennen we onze Raf natuurlijk.

Paulus.
Oud 20 december 2010, 15:12   #3609
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over het beeld dat de gay parade geeft. Waarvan iemand zei dat dit een verkeerd beeld was en jij dat tegensprak. Had u dat uit het oog verloren?
Nee, Paulus, ik sprak tegen dat dat "verkeerde beeld" een "feit" zou zijn, want dat is hoogst persoonlijk en subjectief en dus voor iedereen anders. Had u dat nog altijd niet begrepen?

Citaat:
Als je dat zinnentje quasi tegen iedereen en overal gaat gebruiken, maakt dat allang geen indruk meer hoor Raf.
Zo'n beetje zoals die "homoseksualiteit die geen enkele functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet komt", wat jij hier al enkele jaren als een mantra aframmelt?

Citaat:
Je hebt weldegelijk gerepliceerd dat het geen feit zou zijn dat de gayparade een totaal verkeerd beeld geeft van een groot gedeelte van de holibi's.
Dat is inderdaad geen feit.

Citaat:
Je hebt ook gezegd dat de meerderheid voorstander is daarvan.
Dat heb ik inderdaad gezegd.

Citaat:
En je hebt dan serieus wat gekronkeld en op de man gespeeld om het te verbergen...

... zo kennen we onze Raf natuurlijk.

Paulus.
Wat een geluk dat jij niet op de man speelt. Ben je al vergeten dat je me al enkele keren pedofiele neigingen probeerde toe te dichten, Paulus? Ik zou maar zedig zwijgen over "op de man spelen", want jij bent daar zo'n beetje de ongekroonde koning in op dit forum.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 20 december 2010 om 15:13.
Oud 20 december 2010, 16:00   #3610
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Paulus, ik sprak tegen dat dat "verkeerde beeld" een "feit" zou zijn, want dat is hoogst persoonlijk en subjectief en dus voor iedereen anders. Had u dat nog altijd niet begrepen?
Ik heb vooral begrepen dat wanneer we over de gay parade praten u plotseling een semantisch spelletje begint over het woordje "feit" en verder de inhoud van de posting negeert, en u afgeeft op iedereen die dat spelletje niet wil meespelen.

Citaat:
Zo'n beetje zoals die "homoseksualiteit die geen enkele functie heeft waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet komt", wat jij hier al enkele jaren als een mantra aframmelt?
En nog door niemand weerlegd werd.

Citaat:
Dat is inderdaad geen feit.
Dat is wel een feit. Zelfs als er maar één iemand is, die vindt dat de gay parade een verkeerd beeld geeft van de holebi, dan is dat een feit.

Citaat:
Dat heb ik inderdaad gezegd.
Blij dat je het toegeeft. Bank vooruit.

Citaat:
Wat een geluk dat jij niet op de man speelt. Ben je al vergeten dat je me al enkele keren pedofiele neigingen probeerde toe te dichten, Paulus? Ik zou maar zedig zwijgen over "op de man spelen", want jij bent daar zo'n beetje de ongekroonde koning in op dit forum.
Als jij meent dat een ciaat van jou u pedofiele neigingen toedicht, dan is dat volledig voor uw rekening. Ik zei het al eerder: zolang jij over mij blijft liegen, blijf ik de waarheid zeggen over jou.

Met plezier zelfs.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 december 2010 om 16:01.
Oud 20 december 2010, 16:07   #3611
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Rooms-katholieke kerk vond het vooral erg dat homofielen de wetten van de 'procreatie' schonden en dus ingingen tegen ' de natuurlijke orde die door God was gewild. Kortom ze oreerde in de Middeleeuwen hetzelfde als Van den Berghe nog nog altijd oreert.
Nochtans ontkent JvdB ten stelligste dat zijn opvattingen op enige religieuze gronden zijn gebaseerd...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 16:11   #3612
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Waar zowat naakte mannen in publiek tegen elkaar staan op te rijden op manieren die niets aan de verbeelding overlaten. Mannen die opzettelijk en publiek anale en orale seks uitbeelden. Dames die elkaar in publiek staan te beffen of dat uitbeelden met nauwelijks een zakdoek om hun lijf.
Ik ga daar elk jaar heen alleen al om deze zaken aan te kunnen klagen en te vermijden dat men zou kunnen stellen dat ik ze fantaseer.
Ja ja...
Oud 20 december 2010, 16:21   #3613
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet dus.
Oh jawel.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 16:22   #3614
giserke
Banneling

Standaard

Telexbericht

FDW zou in lerenpak en pet gezien zijn thv kinky's Antwerpen.

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 16:50   #3615
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ja ja...

Misschien fantaseert hij nog meer indien hij er niet gaat naar kijken. Het kan ook een soort verdoken zelftherapie zijn om te gaan kijken naar iets waarover men slechts stiekem kan fantaseren.

Laatst gewijzigd door system : 20 december 2010 om 16:51.
Oud 20 december 2010, 16:55   #3616
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien fantaseert hij nog meer indien hij er niet gaat naar kijken. Het kan ook een soort verdoken zelftherapie zijn om te gaan kijken naar iets waarover men slechts stiekem kan fantaseren.
Ik heb trouwens ooit Bart Debie op zo'n praalwagen gezien, helemaal in het leder, met een glimmende rubberen wapenstok
Ik kan begrijpen dat verdoken VB-nichten daar keer op keer naar gaan kijken.
Oud 20 december 2010, 17:08   #3617
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens ooit Bart Debie op zo'n praalwagen gezien, helemaal in het leder, met een glimmende rubberen wapenstok
Ze zullen toch rekening moeten houden met VB-er Rob 'Klop'. Volgens mij loopt die daar ook ergens verkleed rond. Misschien zelfs in een vrouw en doet hij aan zelfmutilatie, gezien hij graag op vrouwen toekt.

Laatst gewijzigd door system : 20 december 2010 om 17:10.
Oud 20 december 2010, 17:37   #3618
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er iets verkeerd met homo's misschien?

Ben je ook zo iemand die homo's weer vies vindt omdat Verschaeve er misschien ene was?
Oud 20 december 2010, 17:39   #3619
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zullen toch rekening moeten houden met VB-er Rob 'Klop'. Volgens mij loopt die daar ook ergens verkleed rond. Misschien zelfs in een vrouw en doet hij aan zelfmutilatie, gezien hij graag op vrouwen toekt.
En de rechter sprak hem vrij. Dus zo erg zal het niet geweest zijn zeker?
Oud 20 december 2010, 17:40   #3620
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is er iets verkeerd met homo's misschien?
Integendeel. Ik heb wél iets tegen schijnheilige VB'ers en pilarenbijters.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be