![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3601 | ||||
Banneling
|
![]() Hoezo?
Citaat:
Krijg je uitleg, dan kan je het tenminste begrijpen. Citaat:
Citaat:
Alhoewel de gebruikte nicks meestal geen echte namen zijn, zijn de mensen achter hun PC wel echt. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3602 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De link naar de zogenaamde anti-racismewet http://www.diversiteit.be/diversitei...01981_17pg.pdf Citaat:
Het CGKR legt wel uit wat er in de wet staat. Citaat:
Citaat:
http://www.diversiteit.be/diversitei...01981_17pg.pdf Citaat:
Jij mag je eigen stelling bewijzen. Je kreeg de link. Graag het citaat uit de tekst waar racisme gedefinieerd wordt. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3604 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan in google "immigratie en integratie" intikken en op sites terecht komen waar je overspoeld wordt met beledigende woorden. Je weet pas wat er staat, als je het gelezen hebt. Zo vermijdbaar vind ik dit niet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3605 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3606 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over "zich beledigd voelen", maar over "beledigen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3607 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het spijt me voor jou, maar ik ben niet het onderwerp van dit topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3608 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beledigingen blijven beledigingen, of de persoon in kwestie het nu erg vind of niet. Citaat:
![]() |
![]() |
#3609 | |
|
![]() Citaat:
Dan is het geen verkrachting. ![]()
![]() |
![]() |
#3610 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3611 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3612 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Een stuk tekst van een wikipediapagina waar staat op welke definitie van racisme het wetboek zich baseert. Aangezien die vrijwel identiek is aan de definitie die de VN hanteert, heb ik geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Citaat:
Met andere woorden: bepaalde daden zijn niet strafbaar als ze niet door racisme of xenofobie ingegeven zijn. Een voorbeeldje: Iemand aan de deur van een restaurant met dresscode weigeren omdat het een Marokkaan is, is racisme en dus strafbaar. Dezelfde persoon aan de deur van datzelfde restaurant met dresscode weigeren omdat die persoon geen driedelig kostuum aan heeft, is geen racisme en ook niet strafbaar. Dát is wat er staat. Citaat:
Overigens zou ik als ik jou was toch even Art. 3. van dat pdf'je lezen. Daar staat namelijk dat er sprake is van definities. Zie verder ook Art. 7. waar er beschreven wordt wat volgens de wet "racisme"/"discriminatie" is. Ook in Art. 9. wordt het één en ander daaromtrent genoemd, net zoals in Art. 19. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie hierboven.
![]() |
![]() |
#3613 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3614 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarbij kan je perfect beledigend zijn zonder scheldwoorden/denigrerende termen/dysfemismen etc te gebruiken. Net zoals je je perfect beledigd kunt voelen zonder dat er scheldwoorden/denigrerende termen/dysfemismen gebruikt zijn. Wat door de ene persoon als beledigend kan worden opvat, kan door een andere persoon als hilarisch worden ervaren. M.a.w. als jij mij een "zak hooi" zou noemen, zou ik dat als een belediging kunnen opvatten, maar het kan ook zo zijn dat ik dat als een hilarische uiting van frustratie jouwerzijds zie, of iets dergelijks, en me helemaal niet beledigd voel. Of ik voel me wel beledigd, en de volgende persoon die jij ook een "zak hooi" noemt, moet daar eens hartelijk om lachen, en voelt zich in het geheel niet beledigd. Beledigen is bovendien een bijzonder subjectief begrip, en het gaat niet zozeer om de daad, het beledigen (iets wat behoorlijk moeilijk kan zijn), maar om het gevolg, het zich beledigd voelen, vaak het zich beledigd willen voelen. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen zich beledigd voelen zonder dat dat ooit de intentie van de "belediger" is geweest. Dan heeft de "beledigde" gewoon pech en is het raadzaam om gewoon wat eelt op zijn ziel en op zijn lange tenen te kweken.
![]() |
![]() |
#3615 |
Minister
|
![]() Een knoert van een klassieke stropop, en ik dacht nog wel dat jij zo tegen stropoppen gekant was.
![]() |
#3616 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is een stuk tekst van een wiki-pagina, dus niet van de wet. Citaat:
Die bepaalde daden zijn strafbaar, racisme op zich niet. Citaat:
Jij beweert dat de definitie die je gaf uit de wet komt. Geeft dan het citaat met link naar de wet. Citaat:
Er staan inderdaad definities, maar geen definitie van racisme. Citaat:
Citaat:
Volgens de wettekst: "Het Centrum heeft als opdracht het bevorderen van de gelijkheid van kansen en het bestrijden van elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van: nationaliteit, zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming; leeftijd, seksuele geaardheid, handicap, geloof of levensbeschouwing, burgerlijke staat, geboorte, vermogen, politieke overtuiging, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een fysieke of genetische eigenschap, en sociale afkomst."Daarvoor is het altemets aangewezen om de wetgeving uit te leggen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3617 |
Minister
|
![]() En de andere grote stropop-bestrijder, Alboreto, gaat ook lustig door op de stropop die door sywen is gecreëerd. Dat doe je goed!
![]() |
#3618 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat 'begrijpen'.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3619 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is een stuk tekst van een wikipediapagina waar staat op welke definitie van racisme het wetboek zich baseert. Aangezien die vrijwel identiek is aan de definitie die de VN hanteert, heb ik geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Citaat:
Nee, dat staat er niet. Er staat dat bepaalde daden, die door racisme of xenofobie ingegeven zijn, strafbaar zijn. Met andere woorden: bepaalde daden zijn niet strafbaar als ze niet door racisme of xenofobie ingegeven zijn. Een voorbeeldje: Iemand aan de deur van een restaurant met dresscode weigeren omdat het een Marokkaan is, is racisme en dus strafbaar. Dezelfde persoon aan de deur van datzelfde restaurant met dresscode weigeren omdat die persoon geen driedelig kostuum aan heeft, is geen racisme en ook niet strafbaar. Dát is wat er staat. Citaat:
Nee artisjok, ik beweerde niet dat de definitie die ik gaf uit de wet komt. Ik beweerde wél dat het wikipedia-artikel stelt dat die definitie door de wet gehanteerd wordt. Ik beweerde tevens dat die definitie die volgens wikipedia door de wet gehanteerd wordt vrijwel identiek aan die van de VN is, en ik beweerde dat ik geen enkele reden zie om daaraan te twijfelen. Be-grij-pend le-zen, ar-tis-jok. Citaat:
"Racisme" en "discriminatie" gebruik jij constant door elkaar en als inwisselbare begrippen, al naar gelang het je in een discussie uitkomt. Citaat:
En neen, je hoeft niet te komen zeuren met de woorden "citaat met link waar ik dat gezegd heb", want je weet dat zelf drommels goed, net zoals degenen die hier meelezen. Citaat:
![]() |
![]() |
#3620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel begrijp je niet dat woorden enkel maar kunnen kwetsen, beledigen als je dat zelf toelaat itt 'n verkrachting waar je met fysiek geweld gedwongen wordt iets te ondergaan wat je niet wil, noch om gevraagd hebt, op 'n forum staan er wat letterkes op 'n scherm, van 't ene virtuele personage naar 't andere, die mekaar niet eens kènnen in 't echte leven. Anders is 't als je in 'n situatie zit, op school, of werk, waar mensen gepest worden, doorgaans kan die gepeste persoon zich niet aan die situatie onttrekken, omdat je op school of op je werk niet zomaar k�*n weglopen, in 't virtuele heb je altijd de mogelijkheid van vermijdbaarheid. Tot slot wil ik je nog 'n wijsheid meegeven; als wat letterkes op 'n scherm, beledigend, hoe walgelijk ook, 't allerergste is wat je in je leven meemaakt; prijs jezelf gelukkig, er zijn ergere dingen, veel ergere dingen...die niet 'vermijdbaar' zijn...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |