![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jah jullie zijn er stilletjes aan uit zekers?
Ooit moet men eens een conclusie weten te maken éh? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jah jullie zijn er stilletjes aan uit zekers?
Ooit moet men eens een conclusie weten te maken éh? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3603 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Argentinië - Canada - Mexico - Zuid-Afrika - Spanje - Colombia - Nepal Anderen waren neutraal en lieten de keuze over aan het volk/politiek (Portugal) of zorgden ervoor dat er alleen een verschil was in naam (Duitsland). Momenteel buigt het Hooggerechtshof van de USA zich over een paar zaken en zal ook een uitspraak doen. De meningen verschillen precies tussen de verschillende hooggerechtshoven, terwijl het voor sommige landen geen enkel probleem was om een gender-neutrale definitie van het huwelijk in te voeren. Ik zou trouwens ook graag willen weten hoe zo'n definitie de waarde van uw huwelijk naar beneden haalt.
![]() |
![]() |
#3604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Hof oordeelde niet dat het burgerlijk huwelijk zich 'moet' beperken tot de relatie man-vrouw. Daar deed ze gewoon geen uitspraak over, maar vermeldde wel dat het aan de wetgever was dit te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3606 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Onpersoonlijk genoeg?
![]() |
![]() |
#3607 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3608 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leuteren is overduidelijk uw passie. Leuteren, rond de pot draaien en ik denk bidden ook. En kinderen maken ook naar het schijnt.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3609 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3610 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beeld je volgende situatie eens in: Ik ga ergens op een markt staan en spreek de eerste de beste marokkaan aan en zeg hem dat ik vind dat zijn gedrag afwijkend is enkel en alleen omdat hij marokkaan is en dat hij daarom bijvoorbeeld het recht niet mag hebben om te huwen of kinderen te adopteren, dat de manier waarop hij sex heeft afwijkend, abnormaal is. Enkel en alleen omdat hij marokkaan is. Eens kijken hoe lang het gaat duren voordat 'the shit will hit the fan'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3611 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3612 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3613 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Citaat:
Inderdaad. Uit theorie volgt namelijk praktijk. Laten we (voorlopig) even aannemen dat jouw redenering klopt. Logischerwijze zou ik bijgevolg moeten concluderen dat mijn eigen huwelijk in waarde is gedaald.Tot mijn grote spijt of grote vreugde (het is maar hoe je het bekijkt) heb ik van die daling nog niets bemerkt. Het leven gaat hier zijn gewone gangetje. Idem dito wat betreft familie, vrienden en collega's. Nergens een massale golf van echtscheidingen te bespeuren. Nergens massaal huwelijksdrama's te bespeuren. Niet meer dan anders. Logischerwijze dient men vervolgens te concluderen dat ook jouw huwelijk in waarde is gedaald. Hoe vertaalt die daling zich in praktijk? Kun je daar even wat concrete voorbeelden van geven? Maar misschien is jouw huwelijk om één of andere reden voor die daling in waarde immuun gebleven? Net zoals mijn huwelijk blijkbaar immuun is geleven? Net zoals (alle?) andere huwelijken immuun zijn gebleken? Helaas. Je weigert steevast hier concreet op in te gaan. En we weten allemaal waarom je dit niet wenst... Dus de stelling "het huwelijk is in waarde gedaald" is blijkbaar uiterst rekbaar. Niet echt gefundeerd. Eerder een gratuite bewering die niet kan worden hard gemaakt. Met andere woorden, jouw redenering klopt al niet meer. Er blijft geen spaander heel. Zeg nu zelf, we zijn ondertussen al 3.600 posts verder en nog steeds is die zogenaamde waardedaling in nevelen omhuld. Geen kat die weet waar het precies over gaat. De vragen blijven komen wegens het ontbreken van een afdoend antwoord. Is er nu één forummer die zegt : "Verdorie, die Van Den Berghe brengt hier een degelijke argumentatie naar voor. Argumenten die daadwerkelijk stéék houden. Ik dien bijgevolg mijn eigen mening te herzien!" ? Iemand? Al is het maar één? Helaas. Inderdaad. Niemand. Vind je nu zelf ook niet dat je als advocaat van het traditionele huwelijk maar een pover figuur slaat? Bijgevolg nogmaals de vraag. Graag een klaar en duidelijk antwoord. Geen gekronkel. Geen gedraai. Geen afwijkingen. Geen semantische woordspelletjes. Geen verwijzingen naar één of andere verklaring van een stel bisschoppen. En bovenal, geen metafysische spielerei. Wees eens concreet. Vertaal die daling in waarde naar het dagelijks leven. Hoe, waar, wanneer en waarom daalt het traditionele huwelijk in waarde door het homohuwelijk?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 januari 2013 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3614 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad. Niemand.
![]() |
![]() |
![]() |
#3615 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geen nood. JVDB beweert dan maar zelf, dat hij alle argumenten gewonnen heeft. (tegenover mij) en dat alle lezers hem gewonnen geven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3616 |
Banneling
|
![]() DE Pauselijke toespraak kan me gestolen worden, die link heeft niets te maken met wat ik citeerde uit de media
De andere link ben ik aan het lezen (de verklaring van de bisschoppen). Laatst gewijzigd door eno2 : 7 januari 2013 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3617 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben in elk geval blij dat je stelt dat homofilie geen keuze is. Dan vraag ik me af waarom homofiele mensen niet de seksualiteit zouden mogen beleven die ze wensen en heterofiele mensen wel. Indien een priester celibatair is is dit inderdaad zijn vrij keuze. Maar je kunt niet stellen dat het een vrije keuze is van de gewone man en vrouw om een relatie te hebben. Het is gewoon een basisbehoefte en het voldoen van een basisbehoefte is niet echt een vrije keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3618 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een mooi pleidooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3619 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat de wetenschapper er zelf nog niet 100% uit zijn waar de juiste oorzaak ligt.
Sommige wetenschapper beweren dat de hersenen van mannen en vrouwen verschillend georganiseerd zijn en dat homofiele personen meer kenmerken van het andere geslacht vertonen. Dit zou ook de verklaring kunnen zijn dat homofiele mannen meer gevoel voor styling en interieur hebben dan heterofiele mannen. Waarschijnlijk bestaan daar gradaties in en zijn veel mensen wel iets (of meer) bisexueel en voelen andere zich exclusief tot één of ander geslacht aangetrokken. Het blijkt in elk geval niet genetisch bepaald maar een oorzaak te hebben in de groeifase. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3620 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |