![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat trouwens niet over sentimentale prietpraat als "leven samen proberen op te bouwen". Voor zoiets is de huwelijkse staat niet nodig, dunkt me. Vandaar trouwens de vele mensen die nu als koppel (niet zelden met kinderen) ongehuwd door het leven gaan. Samenwonend, maar ongehuwd. Of "bouwen die samen geen leven op" misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u schrijft, is geenszins bewezen. Er is tot op heden geen wetenschappelijke uitkomst over een mogelijk genetische oorzaak van homofilie. Homoseksualiteit is daarentegen een keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3584 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3585 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je verwijst trouwens nergens naar, aangezien je nooit een link geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin natuurlijk. Er wordt hier geen haat verspreid. Als gelovige haat ik geen mensen. Bijgevolg haat ik ook geen mensen die homofiel blijken te zijn. Wel keur ik, vanuit mijn geloof, homoseksualiteit af. Wat daar haatdragend aan is, heeft u trouwens niet kunnen aantonen. Eens te meer de zoveelste slag in het water.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3587 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat u zich naar vast gewoonte weer eens vergaloppeert? Hier de verklaring van de Franse bisschoppen: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3429 Hier over de pauselijke toespraak: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=318 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, uw stelling dat een afwijzing van het homo"huwelijk" inhoudt dat men niet wenst dat die mensen "een leven samen opbouwen", klopt voor geen meter. Er zijn immers zoveel mensen die wel "een leven samen opbouwen" zonder te huwen. Daar gaat het dus niet om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3590 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3592 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3593 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder de Britsgezinden van Noord-Ierland zit er trouwens een niet onaardig aantal conservatieven. Dat ontgaat u blijkbaar, maar in Noord-Ierland is de vrij strenge richting van de presbyteraanse Kerk wel sterk aanwezig. Op moreel gebied zouden ze zich prima kunnen vinden met de conservatieve richting in Ierland (alleen ook hier: niet iedereen in Ierland behoort tot die richting of is er katholiek). Alleen, niet iedereen is praktizerend of gelovig aan beide zijden. De facto heeft het conflict vandaag de dag niets meer met religie te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3595 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat uw verdere opmerking betreft: de wet geldt ook voor iedereen als het huwelijk iets is voor de relatie man-vrouw. De wet is er voor alle burgers. Alleen hoeft de wet niet gelijk zijn voor alle situaties als die van elkaar verschillen. Dat heeft de hoogste juridische instantie van Frankrijk heel duidelijk aangegeven. Ik citeer even: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3596 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is iets wat u beweert. Homoseksualiteit blijkt geen keuze te zijn maar een gegeven. Ik veronderstel echter dat een grondig wetenschappelijk onderzoek daarnaar u niet interesseert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3597 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Homoseksualiteit is weldegelijk een keuze; homofilie niet. 't Is nog steeds een vrije keuze om tot seks over te gaan of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitspraak is geen herkauwen van wat de wet voorschrijft, maar geeft wel aan dat de overheid het recht heeft om anders om te gaan met situaties die van elkaar verschillen. En het Hof oordeelt dat een relatie vrouw-man een andere gegevenheid is dan vrouw-vrouw of man-man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3600 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |