Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2022, 16:47   #36441
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar iedereen die geld verdiende tijdens de oorlog heeft wel een serieuze belasting mogen bijbetalen achteraf, t'is dus niet dat je een stempel collaborateur kreeg, je kreeg wel een belasting op uw dak die je dan zowat eeuwig met zelfs erfzondeelementen mocht afbetalen..
Terecht !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 19:37   #36442
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Uit de Chinese eindejaars boodschap (zou je het kunnen noemen):

"...The sudden outbreak of the Russia-Ukraine conflict is the biggest "gray rhino" event. It is a consequence of the long-term US and Western push for bloc security and camp confrontation in Europe, and its spillover effects are still profoundly evolving. Today, more than 30 years after the end of the Cold War, it offers a sober reminder again for the world that security has become problematic and development has been threatened on this planet...."

Oftewel "beiligheidsgaranties" zou ik het vertalen. Maar ook dat het hier om een planetair probleem gaat dat allesbehalve onder controle is.

Het westerse "blok" denken waar China over spreekt is als een poging een tanend hegemonisch project te redden door bipolaire wereld te creëren waarbij landen verplicht worden te kiezen 'voor' of 'tegrn' het westen. Een terugkeer naar de koude oorlog met die hoop die nogmaals 'te winnen'. De veiligheid en ontwikkeling van de hele planeet komt hierdoor in het gedrang zegt China terecht.

Het probleem is dat oorlogen dreigen te escaleren door een steeds verder doorgedreven polarisatie. Daarom is het van belang afstand te doen van een goeden tegen slechten logica waar de media in grote mate verantwoordelijk voor zijn door eenzijdige en manipulatieve berichtgeving. Dit is een realiteit in beide kampen momenteel.

Het kan misschien verbazen dat China de 'schuld' (voor zover we in die termen dienen te denken) eerder bij de VS dan bij Rusland legt. Maar uiteindelijk is deze oorlog niet begonnen in 2022 maar in 2014 en men zou kunnen argumenteren, of zelfs in 2004. Of in 1999 buiten Oekraïne gekeken in 1999 met de NATO aanval op Joegoslavië (en daarna Irak, Libië, Syrië...). It's all connected.

China lijkt ergens afstandelijk te zeggen. "Ze hangen weer aan elkaar in Europa. Oppassen wereld".

Laatst gewijzigd door Bach : 30 december 2022 om 19:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 19:39   #36443
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Terecht !!!
t'is te zien als je nu gewoon een voedingswinkel; en wat sigaretten en alcohol zit te verkopen en je doet uw werk tijdens de oorlog om te overleven, waarom zou je een bedrag moeten betalen die groter is dan wat je verdiend hebt...

ik wil maar zeggen, iedereen deed gewoon zijn werk om te overleven, en idd de ene wat lucratiever dan de andere, maar niet noodzakelijk werden de pijlen op de juiste personen gericht, en je weet het sowieso als een persoon meer moet betalen dan hij verdiend heeft dat er iets niet klopt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 20:51   #36444
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De bewijzen voor Oekraïense oorlogsmisdaden zijn overweldigend, en toch wil U hen niet veroordelen.
Zucht .. Misschien moet ik het eens in het Russisch proberen, want Nederlands begrijpt u blijkbaar niet. Meerdere malen heb ik gezegd dat ik het regime in Oekraïne slecht vind. En dankzij Putin hebben we nu geen andere keus dan dit regime bij te staan, en te ondersteunen met wapens, want het alternatief is nog slechter.

Citaat:
Ik zeg niet dat de Russen geen oorlogsmisdaden begaan, maar niets dat erger is dan wat bvb. de Amerikanen doen, of wat de Oekraïners zelf doen.
Niet erger dan wat de Oekraïners zelf doen? Clustermunitie? Fosforbommen? Een land binnenvallen en heel dat land in puin leggen, met doelgericht burgerdoelwitten? Diefstal van eigendom van de burgers door de soldaten? Verkrachtingen, massa-executies? Diefstal van land met een volledig fake referendum? Natuurlijk is dat 10 keer erger.

Citaat:
Hoe dat dat kan in België. Beangstigend hoe propaganda werkt, niet waar?
Ben tijdens Corona nog eens zo'n wappie tegen gekomen, die was anti-vaccinatie en begon toen over hoe de voetballers hartaanvallen kregen door de vaccinaties. Een kameraad (nogal een voetbalfreak) zei toen, jamaar, dat voorbeeld dat je aanhaalt van die voetballer die een hartaanval kreeg, toen *werd* er nog niet gevaccineerd. Die was ook nog niet gevaccineerd. Jamaar toch is het aantal hartaanvallen omhoog gegaan. Ah zij mijn kameraad, FIFA houdt daar al jaren statistieken van bij, hij googlde even en inderdaad, hij vond die cijfers terug. En het aantal hartaanvallen was niet gestegen. De wappie riep dat hij ondanks dit toch gelijk had, alhoewel hij totaal niet kon aantonen waarom en wandelde kwaad weg. Mochten die cijfers nu iets anders hebben aangetoond, dan was ik wel geïnteresseerd geworden waarom, alhoewel het niet in mijn denkpatroon paste. Maar de wappie legde dus gewoon alle feiten naast zich neer.

Dus ja, dat zie ik hier ook, en dat vind ik enorm beangstigend.

Citaat:
Wat betreft Russen die sinds februari hun land zijn verlaten. Ten eerste de meeste Russen (net als de meeste Belgen en Oekraïners) zijn helemaal niet bezig met politiek, gaan ze een beetje hun land, hun gezin, hun ouders en hun werk verlaten voor een beslissing van hun leiderschap.
Ik heb rond mij wel wat anders gezien. De mensen die ik ken die het land hebben verlaten hadden trouwens allemaal een enorm goede job. Anders zou je het land niet kunnen verlaten, alleen nog maar als je de prijzen van vliegtuigbiljetten zag.

Citaat:
maar toen het Westen Mosul volledig platbombardeerde zag je NOOIT zulke verhalen
Uiteraard zag je die wel, daarom was er ook zo'n protest tegen de oorlog. Belgie weigerde zelfs vliegtuigen te sturen, waarop de VS ons begon te chanteren. Maar u doet het weer, over een ander conflict beginnen.

Citaat:
Vermits ze verwend en rijk zijn, hebben ze er geen probleem mee om weg te trekken, kapitaal genoeg. Een gewone mens kan dat niet eens, die heeft een job, gezin en verantwoordelijkheden.
De mensen die ik ken hebben een job, een gezin. En die werkten heel hard, waren upper class maar geen oligarchen- zeker niet "verwend" en "superrijk". Ze wilden vooral niet moorden voor een gek die zijn rijk illegaal groter wil maken. Geen enkel normaal persoon zou dat willen.

Citaat:
Ik was het niet eens met de NAVO horror in onze naam begaan in Libië, Servië, etc. daarom ben ik nog niet weggetrokken.
Hebben ze ooit gedreigd u verplicht op te roepen en te gaan vechten dan? Hebben ze ooit alternatief nieuws, de bommen en burgerslachtoffers (die kwamen wel in het nieuws!) van onze zenders gehaald?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 20:58   #36445
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je bent toch slim genoeg om te weten dat je met knip- en plakwerk alles en niets kan bewijzen. En dan is er nog deepfake.
Dus samengevat: elke site die kritiek heeft op Rusland, is fake, of een propaganda-site? (kan me toch geen voorbeeld herinneren van een site die volgens u betrouwbaar was, waar iets anti-Rusland op stond)
Eender welke site, die iets slechts vertelt over Oekraïne, is 100% betrouwbaar te noemen. Elke foto die Russische misdaden aantoont, is gephotoshopt. Beelden van Russische staatstv die staven dat er snoeihard gelogen wordt, zijn gemanipuleerd door deepfake. Als die beelden dan bv. toch op de Russische site van de televisie zouden staan, dan hebben de westerse mogendheden onze internet links onderschept en manipuleren ze die beelden op die manier. Ben ik nog iets vergeten?
Oud 30 december 2022, 23:18   #36446
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

"a consequence of the long-term US and Western push for bloc security and camp confrontation in Europe."

Zo ziet de niet-westerse wereld het, en terecht.

Velen in het Westen zijn te dom of te gehersenspoeld om dit door te hebben.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 23:20   #36447
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Dus samengevat: elke site die kritiek heeft op Rusland, is fake, of een propaganda-site? (kan me toch geen voorbeeld herinneren van een site die volgens u betrouwbaar was, waar iets anti-Rusland op stond)
Eender welke site, die iets slechts vertelt over Oekraïne, is 100% betrouwbaar te noemen. Elke foto die Russische misdaden aantoont, is gephotoshopt. Beelden van Russische staatstv die staven dat er snoeihard gelogen wordt, zijn gemanipuleerd door deepfake. Als die beelden dan bv. toch op de Russische site van de televisie zouden staan, dan hebben de westerse mogendheden onze internet links onderschept en manipuleren ze die beelden op die manier. Ben ik nog iets vergeten?

Ik gebruik zelf regelmatig westerse propaganda als the Guardian of De Morgen als bron.
Die zijn uiteraard ook propaganda maar iets subtieler dan een site die noemt "antiPutler" dacht ik toch zo...
Oud 30 december 2022, 23:43   #36448
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht .. Misschien moet ik het eens in het Russisch proberen, want Nederlands begrijpt u blijkbaar niet. Meerdere malen heb ik gezegd dat ik het regime in Oekraïne slecht vind. En dankzij Putin hebben we nu geen andere keus dan dit regime bij te staan, en te ondersteunen met wapens, want het alternatief is nog slechter.

Niet erger dan wat de Oekraïners zelf doen? Clustermunitie? Fosforbommen? Een land binnenvallen en heel dat land in puin leggen, met doelgericht burgerdoelwitten? Diefstal van eigendom van de burgers door de soldaten? Verkrachtingen, massa-executies? Diefstal van land met een volledig fake referendum? Natuurlijk is dat 10 keer erger.

Ben tijdens Corona nog eens zo'n wappie tegen gekomen, die was anti-vaccinatie en begon toen over hoe de voetballers hartaanvallen kregen door de vaccinaties. Een kameraad (nogal een voetbalfreak) zei toen, jamaar, dat voorbeeld dat je aanhaalt van die voetballer die een hartaanval kreeg, toen *werd* er nog niet gevaccineerd. Die was ook nog niet gevaccineerd. Jamaar toch is het aantal hartaanvallen omhoog gegaan. Ah zij mijn kameraad, FIFA houdt daar al jaren statistieken van bij, hij googlde even en inderdaad, hij vond die cijfers terug. En het aantal hartaanvallen was niet gestegen. De wappie riep dat hij ondanks dit toch gelijk had, alhoewel hij totaal niet kon aantonen waarom en wandelde kwaad weg. Mochten die cijfers nu iets anders hebben aangetoond, dan was ik wel geïnteresseerd geworden waarom, alhoewel het niet in mijn denkpatroon paste. Maar de wappie legde dus gewoon alle feiten naast zich neer.

Ik heb rond mij wel wat anders gezien. De mensen die ik ken die het land hebben verlaten hadden trouwens allemaal een enorm goede job. Anders zou je het land niet kunnen verlaten, alleen nog maar als je de prijzen van vliegtuigbiljetten zag.

Uiteraard zag je die wel, daarom was er ook zo'n protest tegen de oorlog. Belgie weigerde zelfs vliegtuigen te sturen, waarop de VS ons begon te chanteren. Maar u doet het weer, over een ander conflict beginnen.

De mensen die ik ken hebben een job, een gezin. En die werkten heel hard, waren upper class maar geen oligarchen- zeker niet "verwend" en "superrijk". Ze wilden vooral niet moorden voor een gek die zijn rijk illegaal groter wil maken. Geen enkel normaal persoon zou dat willen.

Hebben ze ooit gedreigd u verplicht op te roepen en te gaan vechten dan? Hebben ze ooit alternatief nieuws, de bommen en burgerslachtoffers (die kwamen wel in het nieuws!) van onze zenders gehaald?
U zegt zelf "upper class". "Upper class" is niet het volk, maar dus de elite.

U vergelijkt mij met wappies.
Wat een idiote vergelijking, mijn visie wordt gedeeld door een groot deel van de niet-westerse wereld, onder andere een groot deel van de Russen EN een niet onbelangrijk deel van de Oekrainers. China vindt deze oorlog een gevolg van westerse provocaties. China neemt de wappies niet ernstig.

Niemand neemt de wappies ernstig, dus volledig foute vergelijking. Misschien bent U wel de wappie.

Clustermunitie heeft het Westen gebruikt tijdens al hun oorlogen, net als fosforbommen.
Puin is een onderdeel van oorlog. Het geweld begon op Maidan, tegen de democratisch verkozen president. Daar werd geweld gebruikt door de demonstranten.
Nadien volgde een anti-Maidan die onderdrukt werd, met onder andere tientallen ongewapende demonstraten die levend verbrand werden in Odesa. In Donetsk bezetten betogers gebouwen en het regime stuurde er tannks op af. Toen begon de oorlog officieel.
Minsk bood een uitweg, maar het regime weigerde het akkoord dat ze zelf tekenden toe te passen, ze wilden ook absoluut geen bevroren conflict zoals in Abchazie, Zuid-Ossetie, etc.
Tja het gevolg is oorlog, en puin en vernieling horen nu eenmaal bij oorlog. Ze wilden geen bevroren conflict en geen vredesverdrag. Ok dan het enige alternatief is dan oorlog. Want eenzijdige Russische overgave, wat ook U als enige optie ziet, en de genocide tegen Russisch taligen en pro-Russen die er op zou volgen, zal nooit gebeuren.

Dus hoe vlugger regime supporters in het Westen zoals U doorhebben dat je het regime onder druk moet zetten om met een echt compromis akkoord te gaan, hoe vlugger het bloedvergieten zal stoppen. Alle gelul zoals "de Russen moeten verslagen en vernederd worden" staat gelijk aan oproepen tot nog jarenkang bloedvergieten, en nog HEEL veel puin.

De Russen staan open voor compromis, zoals bvb. een VN referendum in de betwiste regio s. Waar ze niet voor openstaan is een eenzijdige overwinning van het Westen en het regime in Kiev, met een etnische zuivering als gevolg. Als dat het doel van het Westen is gaat de oorlog nog jaren door, gaan er 100000en slachtoffers vallen en zal een groot deel van Oekraine in puin geschoten worden. Wat verkiest U oorlog of vrede? Oorlog of compromis?

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2022 om 00:12.
Oud 31 december 2022, 00:17   #36449
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oekraine gebruikt OOK clustermunitie.

https://youtu.be/VLTEK_7_6to

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2022 om 00:18.
Oud 31 december 2022, 00:19   #36450
cato

Standaard

Citaat:

Wat een idiote vergelijking, mijn visie wordt gedeeld door een groot deel van de niet-westerse wereld, onder andere een groot deel van de Russen EN een niet onbelangrijk deel van de Oekrainers. China vindt deze oorlog een gevolg van westerse provocaties. China neemt de wappies niet ernstig.

Niemand neemt de wappies ernstig, dus volledig foute vergelijking. Misschien bent U wel de wappie.

Clustermunitie heeft het Westen gebruikt tijdens al hun oorlogen, net als fosforbommen.
Puin is een onderdeel van oorlog. Het geweld begon op Maidan, tegen de democratisch verkozen president. Daar werd geweld gebruikt door de demonstranten.
Nadien volgde een anti-Maidan die onderdrukt werd, met onder andere tientallen ongewapende demonstraten die levend verbrand werden in Odesa. In Donetsk bezetten betogers gebouwen en het regime stuurde er tannks op af. Toen begon de oorlog officieel.
Minsk bood een uitweg, maar het regime weigerde het akkoord dat ze zelf tekenden toe te passen, ze wilden ook absoluut geen bevroren conflict zoals in Abchazie, Zuid-Ossetie, etc.
Tja het gevolg is oorlog, en puin en vernieling horen nu eenmaal bij oorlog. Ze wilden geen bevroren conflict en geen vredesverdrag. Ok dan het enige alternatief is dan oorlog. Want eenzijdige Russische overgave, wat ook U als enige optie ziet, en de genocide tegen Russisch taligen en pro-Russen die er op zou volgen, zal nooit gebeuren.

Dus hoe vlugger regime supporters in het Westen zoals U doorhebben dat je het regime onder druk moet zetten om met een echt compromis akkoord te gaan, hoe vlugger het bloedvergieten zal stoppen. Alle gelul zoals "de Russen moeten verslagen en vernederd worden" staat gelijk aan oproepen tot nog jarenkang bloedvergieten, en nog HEEL veel puin.

De Russen staan open voor compromis, zoals bvb. een VN referendum in de betwiste regio s. Waar ze niet voor openstaan is een eenzijdige overwinning van het Westen en het regime in Kiev, met een etnische zuivering als gevolg. Als dat het doel van het Westen is gaat de oorlog nog jaren door, gaan er 100000en slachtoffers vallen en zal een groot deel van Oekraine in puin geschoten worden. Wat verkiest U oorlog of vrede? Oorlog of compromis?
Het domste dat China kan doen is de kant te kiezen van de Russische oorlog en de schurkenstaten die dit steunen.
Voor China gaat dit economische achterstand tot gevolg hebben.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 00:55   #36451
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tompie
"Niet erger dan wat de Oekraïners zelf doen? Clustermunitie?"

"Cluster munition use in Ukraine by Russian and Ukrainian forces since 2014 has been widely documented including most recently during the 2022 conflict."

http://www.stopclustermunitions.org/...n-ukraine.aspx

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2022 om 00:56.
Oud 31 december 2022, 00:58   #36452
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het domste dat China kan doen is de kant te kiezen van de Russische oorlog en de schurkenstaten die dit steunen.
Voor China gaat dit economische achterstand tot gevolg hebben.
"Russia, China to Hold Joint Naval Drills as Moscow and Belarus Vow to Cement Ties"
"Updated Dec. 19, 2022 11:48 pm ET"

https://www.wsj.com/articles/russia-...ls-11671457894

Ook belangrijk is dat China de schuld voor het bloedvergieten terecht bij het Westen legt.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2022 om 00:59.
Oud 31 december 2022, 01:39   #36453
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oekraine gebruikt OOK clustermunitie.]
Tommeke is geen fan van oekraine
Daar heb je blijkbaar overgelezen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 02:17   #36454
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Tommeke is geen fan van oekraine
Daar heb je blijkbaar overgelezen
Hij weet goed genoeg dat het regime in Oekraïne verre van populair is in Oekraïne en Rusland, daar speelt hij op in, maar uiteraard maakt hij deel uit van de propaganda oorlog zo veel is zeker. Ik ben trouwens ook geen fan van Poetin heb ik al vele malen laten weten. En ik meen dit echt. Maar het is de keuze tussen chronische jicht en leverkanker...
Oud 31 december 2022, 11:24   #36455
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
uiteraard maakt hij deel uit van de propaganda oorlog zo veel is zeker.
in uw wereldbeeld is dat dus:

iedereen die ets durft schrijven wat neit gelijkstaat aan 100% akkoord gaan met poetin maakt zich schuldig aan propaganda

al wie nog maar de geringste twijfel durft hebben dat niet minimaal 99% vd inwoners van Kherosn Russisch willen worden is een gewetenloze cia-propagandist vh ergste soort

je kunt kritiek hebben op de oekraiense regering en tegelijk het terrorisme vd Russische staat veroordelen. in wu wereldbeeld is kritiek op poetin gelijk aan adoratie voor Oekraiene
Velen zouden dit een retorisch trucje noemen maar ik geloof echt dat jij dit meent
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 11:33   #36456
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Uit de Chinese eindejaars boodschap (zou je het kunnen noemen):

"...The sudden outbreak of the Russia-Ukraine conflict is the biggest "gray rhino" event. It is a consequence of the long-term US and Western push for bloc security and camp confrontation in Europe, and its spillover effects are still profoundly evolving. Today, more than 30 years after the end of the Cold War, it offers a sober reminder again for the world that security has become problematic and development has been threatened on this planet...."

Oftewel "beiligheidsgaranties" zou ik het vertalen. Maar ook dat het hier om een planetair probleem gaat dat allesbehalve onder controle is.

Het westerse "blok" denken waar China over spreekt is als een poging een tanend hegemonisch project te redden door bipolaire wereld te creëren waarbij landen verplicht worden te kiezen 'voor' of 'tegrn' het westen. Een terugkeer naar de koude oorlog met die hoop die nogmaals 'te winnen'. De veiligheid en ontwikkeling van de hele planeet komt hierdoor in het gedrang zegt China terecht.

Het probleem is dat oorlogen dreigen te escaleren door een steeds verder doorgedreven polarisatie. Daarom is het van belang afstand te doen van een goeden tegen slechten logica waar de media in grote mate verantwoordelijk voor zijn door eenzijdige en manipulatieve berichtgeving. Dit is een realiteit in beide kampen momenteel.

Het kan misschien verbazen dat China de 'schuld' (voor zover we in die termen dienen te denken) eerder bij de VS dan bij Rusland legt. Maar uiteindelijk is deze oorlog niet begonnen in 2022 maar in 2014 en men zou kunnen argumenteren, of zelfs in 2004. Of in 1999 buiten Oekraïne gekeken in 1999 met de NATO aanval op Joegoslavië (en daarna Irak, Libië, Syrië...). It's all connected.

China lijkt ergens afstandelijk te zeggen. "Ze hangen weer aan elkaar in Europa. Oppassen wereld".
Erg dom van XI ,wat hij het toch weten dat Rusland een barbaarse oorlog voert in Oekraïne.
Oud 31 december 2022, 11:38   #36457
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen maniakale volger van Poetin, heb hier regelmatig kritiek op hem geuit. Ik heb meer respect voor de president van Belarus, Lukashenko, en voor de regering van Kazakhstan.
1. Jij steunt de imperialistische, fascistische buitenlandse politiek en de binnenlandse repressie van Poetin.
2) Lukashenko is een marionet van Poetin. Zonder Poetin had hij allang hetzelfde lot als Mussolini gehad.
3) Kazachstan wordt ook bedreigd door de Russische ratten. De Kazachen hebben daarom al tanks naar de Russische grens gestuurd.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 11:47   #36458
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1. Jij steunt de imperialistische, fascistische buitenlandse politiek en de binnenlandse repressie van Poetin.
2) Lukashenko is een marionet van Poetin. Zonder Poetin had hij allang hetzelfde lot als Mussolini gehad.
3) Kazachstan wordt ook bedreigd door de Russische ratten. De Kazachen hebben daarom al tanks naar de Russische grens gestuurd.
De landen in Centraal Azië keren zich af van het fascistische Rusland.
De NAVO wordt sterker en groter
De EU komt tot meer eenheid en het besef dat een gemeenschappelijke defensie pure noodzaak is.

De VS ,GB , de EU en ander Westerse landen zijn tot het besef gekomen dat ze samen hun vrede ,welvaart en democratische waarden moeten verdedigen.

Kortom deze barbaarse oorlog van Rusland is een ramp voor Oekraïne en een winst voor het Westen.
Oud 31 december 2022, 12:10   #36459
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Totaal niet te vergelijken met elite. Mijn loon is ook hoger dan het gemiddelde loon in Belgie. Ik ben ook upper class, maar geen elite, ik heb niet het loon van een politieker. In de grootsteden en Rusland had je best wel een heel stuk upper class, die hebben geen prive jets, etc. Maar die konden wel 2-3 keer per jaar op reis, iets wat de gewone middenklasse niet kon.

Citaat:
Nee, ik zei dat ik hetzelfde gedrag zie, en dat ik dat beangstigend vind, dat dat in Belgie kan. Dat van die cijfers van FIFA stond bv op VRTnws. U zou dan gewoon zeggen, dat is een propagandasite, terwijl de feiten er zijn. Feit is: er waren duidelijke leugens, propaganda op staats televisie in Rusland. De beelden zijn er, ik gaf bewijs. Maar in een geflipt dogma, uiteraard zonder enig bewijs, beweert u dan maar dat het deepfakes zouden zijn. Als u trouwens enigszins zou weten hoe het nieuws in Rusland werkt: mocht het een "deepfake" zijn die gebruikt was, dan had de Russische media dit opgeblazen tot in het oneindige en getoond hoe de propaganda aan de andere kant wel niet was.

Citaat:
China vindt deze oorlog een gevolg van westerse provocaties. China neemt de wappies niet ernstig.
China denkt vooral aan hun eigen geld en macht en trekt van oorlogen buiten China niet veel aan. Daarom willen ze Rusland niet veroordelen.

Citaat:
Allez, nu ben ik een wappie. We zullen anders eens een poll lanceren hier op 't forum

Citaat:
de genocide tegen Russisch taligen en pro-Russen die er op zou volgen, zal nooit gebeuren.
Kijk, dit is al duizenden keren weerlegd. Eigenlijk zouden zo'n uitspraken bijna onder de negationisme-wet moeten beginnen vallen. Telkens hetzelfde, als je met argumenten komt, stop je op een bepaald moment met antwoorden omdat het zogezegde propaganda is, of fake, en een paar posts later herhaal je dezelfde onzin als het een geautomatiseerde spambot is. Het enige wat op genocide lijkt, is in een heel land gericht burgerbevolking bombarderen.

Citaat:
De Russen staan open voor compromis, zoals bvb. een VN referendum in de betwiste regio s.
Nee, de Russen willen geen compromis, ze willen de gestolen gebieden behouden, ze willen een marionettenregering die ze kunnen controleren, etc.

Citaat:
Wat verkiest U oorlog of vrede? Oorlog of compromis?
Wat is dat voor een idiote vraag? Uiteraard wil iedereen vrede. Maar je kan je ook niet zomaar laten doen. Als er nu niks gebeurt, dan komt er een volgend land, en een volgend land. Dan is Moldavië aan de beurt, want die zitten ook niet bij NATO.
Oud 31 december 2022, 12:44   #36460
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in uw wereldbeeld is dat dus:

iedereen die ets durft schrijven wat neit gelijkstaat aan 100% akkoord gaan met poetin maakt zich schuldig aan propaganda

al wie nog maar de geringste twijfel durft hebben dat niet minimaal 99% vd inwoners van Kherosn Russisch willen worden is een gewetenloze cia-propagandist vh ergste soort

je kunt kritiek hebben op de oekraiense regering en tegelijk het terrorisme vd Russische staat veroordelen. in wu wereldbeeld is kritiek op poetin gelijk aan adoratie voor Oekraiene
Velen zouden dit een retorisch trucje noemen maar ik geloof echt dat jij dit meent
Ik schreef net dat ik het niet 100% eens ben met Poetin.
Ik heb nooit gezegd dat 99% van de inwoners van Kherson Russisch wil worden, maar ik denk toch wel een meerderheid. Echter, iedereen die niet gelooft dat 100% van de inwoners achter Zelensky staat, is volgens de westerse en Oekraïense propaganda een fan van Poetin. Of niet soms?

Ik heb zelf kritiek op Poetin, en ook op hoe hij dit aangepakt heeft. Maar je kunt niet rond het feit heen dat heel deze escalatie begonnen is op Maidan, en bij westerse pogingen, reeds sinds de jaren 90 om Oekraïne en andere ex-Sovjetrepublieken of zelfs delen van Rusland (Tsjetsjenië) op te zetten tegen Rusland. Het Westen zette de koude oorlog gewoon verver, en op een bepaald moment wordt de koude oorlog een warme oorlog.
Rusland kon niet gewoon toekijken hoe het regime in Kiev hun gat af veegden met de Minsk akkoorden, en het gebruik van de moedertaal van bijna de helft van de Oekraïners illegaal maakte. Of de reactie van Poetin de juiste was, daar valt over te twisten, maar dat er een reactie moest komen was duidelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be