![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#37141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, daar gaat het niet over. De passiviteit in de bijdrage tot het heil. Niet in deze wereld dus. Over de grenzen van deze wereld. De calvinist kan daar niets, maar ook niets aan bijdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar dat zij dit doen heeft geen effect op hun heilsbestemming. Die staat enkel vast op basis van hun geloof in Christus en God, maar ook dat is voorbestemd.
![]() |
#37144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In die zin hebt u wel gelijk ja. Maar in feite is dit bij de katholieken ook zo. Want er is al een eeuwigheid voor dat u geboren werd beslist door God dat u in de hemel zou komen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2015 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37145 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vergis u er niet in, dit heeft ook sterk te maken bij streng gereformeerde gezindten als een verkapte verzekering. De gemeenteleden ondersteunen elkaar in grote mate via deze giften en een hoog lidmaatschapsgeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit mijn contacten met calvinisten heb ik geleerd dat velen uiteindelijk toch leven met een stille hoop dat Gods barmhartigheid uiteindelijk toch groter is dan vastgelegd vanuit de voorbestemming. Het is een bijbelse vonk in de calvinistische duisternis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij staat voor het nieuwe verbond tussen God en de mens waarbij het mogelijk is om individueel verlost te worden van de erfzonde en de dagelijkse zonden. Zijn geboorte, lijden, dood en verrijzenis is de verbinding van God met de mensheid. Door in hem te geloven en hem te navolgen zoals hij heeft voorgedaan kom je tot God.
![]() |
#37149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 september 2015 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus ben ik verplicht geweest een ander 'geloof' te omarmen dat, naar ik meen, uiteindelijk veel miserie uit te wereld zal helpen. Al zal ik het zelf niet meer echt meemaken want er is nog een lange weg te gaan. En dat geloof is: ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2015 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat uiteindelijk gebaseerd is op de valse veronderstelling dat geloof en wetenschap elkaars vijanden zijn. Het is een element dat Thomas van Aquino al zijn tijd heeft ontwikkeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan ik mij ook wel in vinden. Het grootste gevaar in de wereld is onwetendheid en angst. Daar waar angst is kan geen liefde zijn..
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 september 2015 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37153 | |
|
![]() Citaat:
Bij de orthodoxe kerken was het 2 uur lang hel en verdoemenis en hoe slecht de mens was, geen woord van troost naar familie. Over de overledene één en al hel en verdoemenis. Ook al ben je geen familie en heb je een patient slechts als professional gekend word je daar niet vrolijk van. Bij de normale protestantse kerken, meest bezocht, merkte ik weinig of geen verschil met katholieke diensten. Bij de blijere protestantse richtingen leek het soms meer op feest met bandjes in de kerk. Een keer zelfs een heavy metal band meegemaakt. Laatst gewijzigd door Adrian M : 18 september 2015 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De historische voorbode hiervan was de alchemie. De alchemie was een probeersel om het wezen van de dingen te doorgronden, maar was te zeer nog verbonden met geloof en bijgeloof. Het zal niet meer lang duren dat een mens volledig zal worden gekloond. Het is niet meer de vraag of het zal gebeuren, maar wanneer het zal gebeuren. Volgens mij zou het zelfs goed kunnen dat het al is geschied. En dan is God geen schepper meer van de mens zoals (bijvoorbeeld) de katholieke moraal poneert (God legt de ziel bij de vereniging tussen zaadcel en eicel), maar de mens die zijn eigen mens schept. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 september 2015 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37156 | |
|
![]() Citaat:
Quote: Ben zelf verantwoordelijk voor mijn daden een ander kan daar niet voor boeten, verantwoording af leggen kan ik alleen zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37157 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37158 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je daden worden wel door de wereldlijke autoriteiten bestraft. In combinatie met oprecht berouw en geloof in God kun je worden.losgemaakt van de zonde die aan je kleefde.
![]() |
#37160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()