![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3761 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze kappen nu al regenwoud om onze groenten te groeien. Denkte nu echt dat het bij drugs zo anders zou zijn indien in handen van een overheid? Of gaan ze het bij de maïs zetten? ![]() Citaat:
Zoals ik al boven zei, ze kappen ook regenwoud voor onze groenten. Dus wie gaat dan de cocaplantages onderhouden? Maar beter gezegd, waar? Gaat aanbod niet tot overstock leiden zoals nu het geval is bij de vleesindustrie? Een overstock in wiet tot daar aan toe (lol). Maar het legaliseren van coke zou misschien wel eens gepaard kunnen gaan tot meer kappen van het regenwoud. Citaat:
Citaat:
![]() Maar zeg mij eens, stel u voor ik kan mdma kopen in de apotheker. Enfin, iedereen kan het kopen. Wat dan? Wat zou dat voor meerwaarde betekenen voor u? Enkel het gebruik he, gij snoeper ;p Maar welke meerwaarde heeft het algemeen bekeken? Citaat:
Hij spreekt daar uit eigen ervaring. Aren't those the best? Hij spreekt wel degelijk van variërende long term effecten. Citaat:
![]() Van cannabis schrijven ze zelfs dat meiskes keelkanker kunnen krijgen als ze nen blower zijn sperma inslikken. I mean come on? lol En dat is dan van deze tijd!
![]() |
![]() |
#3762 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3764 |
Minister
|
![]() Zolang het in het plaatje past, kunnen ze degenen die geen toegang hebben tot deftige genuanceerde informatie, wijsmaken wat ze willen. Kijk maar naar (georganiseerde) godsdienst.
![]() |
#3765 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zuigen en slikken, slet!
![]() |
![]() |
#3766 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tuurlijk is er rede tot zorg, maar ze overroepen dat en pakken dat helemaal niet verantwoordelijk aan. Dat men het niet wil aanbieden aan het volk tot daar aan toe. Maar ge kunt nu toch moeilijk een plant verbieden? Wat als ik nu landbouwgrond koop en mij een hennepkwekerij wil opstellen voor het hout en vezels? Mag ik dat eigenlijk wel doen? Of beter nog, mag ik dat in mijn tuin doen op zelfstandige basis als bijverdienste? Hennepvezels en -hout verkopen als bijverdienste... hmmm ik krijg inspiratie. Maar vraag me toch tegelijk af, mag dit wel? Daarbovenop, wat als ik mij buiten ne jaarvoorraad wil opstellen in een privehoekje van die tuin. Waarom zou dat niet mogen zolang ik daar geen zwart geld op verdien en alles voor mijn eigen houd? Dan kunt ge idd zeggen, aanbod is niet nodig. Ik ben gene moeilijke mens zenne, ik wil gewoon een uitgebreid gedoogbeleid zonder aanbod lol
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 december 2009 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3767 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Cannabis werd trouwens gerookt door de lagere klasse en was geassocieerd met de toen nog niet geaccepteerde afro-amerikaanse cultuur (deel van de propaganda). Citaat:
Inderdaad, hoe kun je in godsnaam een plant gaan verbieden? En dan nog één die vele malen minder destructief (en dan spreken we nog niet over verslavend potentieel) is dan een resem farmaceutica: antidepressiva, slaappillen, pijnmedicatie,...
![]() |
![]() |
#3768 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Afhankelijk van persoon tot persoon. Iemand met aanleg voor schizofrenie, angstaanvallen of ADHD gaat dan beter voor de MDMA, b.v. Maar iemand die snel depressief wordt zou IMHO beter cannabis gebruiken. 3x per jaar een "normale" dosis lijkt mij trouwens weinig genoeg om geen of nauwelijks extra risico's te lopen. Bovendien kan het zijn dat één middel er slechter uitkomt bij 3x per jaar, maar dat het andere middel er slechter uitkomt bij 3x per week. Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3769 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Einde discussies over dope voor mij
![]() I found a new love, adrenaline ![]()
![]() |
#3770 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
@ y'all algemeen: Voor mij is het gebruik even geen go. Ik heb mijn geest op anderen dingen gefocused. Cannabis gebruiken heeft mij ALTIJD een beter man gemaakt. Smile tot achter mijn oren en alle stress werpte ik van me af in matters of seconds while smoking. Ik zat al te minderen... maar zwaar werken en een week vroeg uit uwe nest moeten is geen reden om overspannen te worden. Nog minder een reden tot blowen. Ik heb zoveel rond me, zoveel middelen nu, zoveel vreugde... En ik heb jandorie helemaal geen toeter (meer) nodig om dat te heiligen. Ik had gezegd, voor 2010 stop ik. Ik denk dat de tijd gekomen is. Ik zoek wel adrenaline op op twee wielen, en dat vraagt toch concentratie en NUCHTERHEID. Ik ben altijd zo geweest, of ter wel ga ik er de volle pot voor, of ter wel niet. Toch zal mijn botanische liefde voor de planten nooit te blussen zijn. Ze hebben wel degelijk een meerwaarde die opzettelijk overkeken en bestreden wordt zoals RodeLataarnpaal aanhaalt. Moest ik hennepboer kunnen worden zoals hempflax maar dan kleiner, ik zal het niet laten. Gewoon, het blijft toch een passie die je niet direct overboord gooit he?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 19 december 2009 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3771 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3772 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enfin, voor die persoon in kwestie dan toch ![]() http://www.youtube.com/watch?v=RjlpamhrId8 Ik zeg het man, ik ga wat meer kicks opzoeken in het leven. De zomer zal een festijn worden van bungeejumpen, parachute, .... Jammer dat ik moet wachten tot het hoogseizoen voor nog eens te gaan raften, verdekke lang geleden nu. Ik zeg niet dat ik geheelonthouder word, maar cannabis mag hier gerust paar rijen naar achter geschoven worden. Die "routine" is zo snel opgepikt he, ... en als ik dan zonder val BAAL IK ALS DE PEST! ![]()
![]() |
![]() |
#3773 |
Banneling
|
![]() Tsjechië: De overheid bepaalt hoeveelheden illegale drugs die getolereerd worden
De Tsjechische overheid keurde een lijst goed van illegale planten, stoffen en paddenstoelen, inbegrepen cannabis en coca, en besliste dat tot vijf dergelijke planten per persoon mogen gekweekt worden. De nieuwe strafwetgeving gaat in op 1 januari 2010 en is ontworpen om de omzendbrief van de overheid een wettelijke basis te geven. Volgens het voorstel van het ministerie van justitie wordt het bezit getolereerd van maximaal 15 gram gedroogde cannabis, 5 gram hasj of maximum 2 gram methamfetamine, cocaïne of heroïne. Een teelt tot maximum 5 planten wordt eveneens getolereerd. De Tsjechische overheid heeft de wet voor decriminalisering eind vorig jaar goedgekeurd maar kon geen precieze hoeveelheden vastleggen en liet dat over aan politie en het openbaar ministerie om te bepalen wat een "meer dan kleine" hoeveelheid drugs betekent. Bezit van een "meer dan kleine hoeveelheid" cannabis kan leiden tot gevangenisstraffen van maximum 1 jaar. Meer op: - http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cze...growing/411010 - http://praguemonitor.com/2009/12/15/...legal-new-year (Bronnen: Ceske Noviny van 7 december 2009, Prague Monitor van 15 december 2009) mijn bron : IACM, www.cannabis-med.org Ik ken iemand die zal blij zijn dat men daar o.a. de paddo's niet vergeet. "that people would be allowed to keep 40 magic mushrooms at home." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3774 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen plukt en grijpt wat hem wil. De mens gewoon algemeen bewuster maken in alles (betreft informatie needyness). De mens moet gewoon in alles meer verantwoording nemen en meer nadenken bij feiten dan zoals ze ons getoond worden. Niet wachten tot de informatie U vindt, zelf de informatie van uw levensgeneugten nachecken. Ik heb geleerd dat tegen propaganda en omgekeerd signaal stuurt, ahja. Ge hoort DAT maar ervaart "DIT" op de roeswekker in kwestie. Dien DIT staat dan haaks met dien DAT en zo wordt DIT wel heel gauw betrouwt. A new love or passion for life... Maar zelfs liefde kan stekeblind zijn. Zeker de lange termijn. En ik zie wat ik zie, de huidigen xtc op de "markt" tien jaren geleden deed... En ge haalt de hard drugs gebruiker (langdurige gebruikers) echt wel tussen uit zenne. Ge ziet gewoon wie veel gepakt heeft en wie niet. Ge ziet da, enfin ik toch. Het hangt idd van persoon tot persoon af... Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Ik weet wel tamelijk wat van de groene dames, op zich... ik ben genen Ed Rosenthal of Jack Herer zenne, integendeel. Citaat:
En dan heb ik zoiets van, ja idd. Net omdat het zo uitgespreid zit in "troep" ja eigenlijk pure troep, zou ik toch niet effe direct een signaal sturen; MDMA nu te krijgen bij de apotheker of smartshop. Ik denk niet dat de mens zijn trances moet oproepen in iet dat hem zelf niet uit de grond kan stampen (letterlijk). ![]() Citaat:
Gedaan met smoren, gedaan met plezier. Ik heb daar een goei medicijn voor: Afleiding. Citaat:
![]() Maar waarom niet een zuivere thee op de markt brengen die net een "euforie" oproept zoals drank een "euforie" oproept. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3775 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gezaligd is die hunne nieuwjaar. 0.00h *vuurwerk knalt in de lucht" "SJOEKEEEUHHH!!"", , Ze verwacht zich aan een "innige" zoen en hopelijk geile sex. Die vent loept snel weg, installed hem zijn dreamgrowroom, knalt die banaan aan en leeft in immers ALLERGEHEILIGDE ZALIGHEID en kust de grond van zijn land, knuffelt de aarde waaraan de grondwet kleeft en teert op braaf geburgerd Zijn in het collectief dat gelabeld staat als maatschappij. Ja ik denk dat het voor de herbal culture die al op zich een bedeesd braaf burgervolk is, wiens land dat volgt... Ja, toch wel ff tien sprongen in de lucht maakt ![]()
![]() |
![]() |
#3776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is immers de enige manier om om te gaan met drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3777 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.alternet.org/drugreporter...inally_ending/
En de 10 tekens dat de GEFAALDE oorlog tegen drugs eindigt. Dus eindelijk waarheid over het drugsbeleid? De waarheid is me zeer duidelijk anno 2010. Eigenlijk zouden we gewoon een ander woord moeten gaan gebruiken dan "drugs". Alles is zowat drugs, ... zelfs dingen waar we helemaal geen drugs in zien kan drugs zijn. En waarin een ander dan weer wel drugs ziet, is het eigenlijk een medische drugs. En medische drugs krijgen al direct een andere "overtuigingsbelevenis" tussen de oren dan recreatieve drugs. Hoewel beide dezelfde drugs kunnen zijn. Raar hoe het gaat he. Ja drugs, ... drugs, drugs, drugs. In de ene zin kan het goed voor je zijn en in de andere zin dan weer slecht.
![]() |
#3778 |
Banneling
|
![]() Coffeeshopbezoek Breda stijgt met een derde
De coffeeshops in Breda krijgen sinds de sluiting van de shops in Roosendaal en Bergen op Zoom 31 procent meer klanten over de vloer. Dat concludeert de gemeente Breda aan de hand van de tellingen die in de laatste vier maanden van 2009 zijn gehouden. De toename heeft niet tot overlast geleid, zei de gemeente vandaag. Direct gevolg De toename lijkt het directe gevolg van de sluiting van de coffeeshops in Bergen op Zoom en Roosendaal. Zes van de tien nieuwe bezoekers komen uit Nederland, de overige komen uit België. Van alle klanten komt 72 procent uit Breda. De buitenlandse klanten zijn afkomstig uit België (56 procent) en Frankrijk (31 procent). Ervaringen omwonenden In maart komt de gemeente Breda met een rapportage waarbij ook de ervaringen van omwonenden van coffeeshops zijn opgenomen. De tellingen bij de coffeeshops gaan door tot en met september. "De eerste resultaten laten zien dat de situatie beheersbaar is. We zitten er bovenop en nemen maatregelen indien nodig", aldus burgemeester Peter van der Velden. http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...en-derde.dhtml Blijkbaar hangt de overlast niet af van wat de toerist gaat kopen; maar van hoe er met toeristen wordt omgegaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3779 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik stel me nog altijd vragen bij die "overlast".
Welke overlast? Wel is geweten dat Nederland sommige Franstalige bezoekers liever kwijt dan rijk is. Los van dat heb ik in Nederland nooit echt overlast gezien, misschien wel in de grootsteden (door hun eigen inwoners) maar niet aan de grenzen. Het is dan ook algemeen geweten dat je met buitenlandse nummerplaten liefst zo min mogelijk in de kijker valt. Ook ben je graag ASAP terug over de grens. Nuja, als je wat minder parkeergelegenheid als overlast aanschouwt, kan ik die overlast plaatsen. Maar tot op vandaag heb ik nooit begrepen wat ze nou exact met overlast bedoelen. Maarja, kijk waar we komen... Ze maken het moeilijker en moeilijker om aan wiet te geraken, dus die wordt schaarser en daarbij duurder. Hier heb k alvast een leuk artikeltje dat zeker het lezen waardig is. Onderaan uit de realiteit gegrepen van een ex commercial grower. De markt is om zeep. De waarde is veel hoger geworden dan het zou moeten, als iedereen dan zijn stukje van de koek wil heb je wel snel overlast. Maar deze overlast kan je toch moeilijk paren aan bezoekers over de grens? Er zijn wietsoorten waar de waarde van één gram hoger ligt dan goud, ja hallo denk ik dan? Citaat:
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 5 februari 2010 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3780 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.trouw.nl/nieuws/nederland..._Nederlanders_
Citaat:
![]()
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 7 februari 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |