Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2014, 19:45   #3761
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je ziet het hier:

Ik zie niets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 19:47   #3762
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Het gaat om bepaalde raions zoals Krasnodon.
Ja, maar u brengt maar weinig aan. Een enkel gebied van bij de 30.000 inwoners.
Oud 30 augustus 2014, 19:50   #3763
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet alle media is door de staat gecontroleerd in die landen, en niet iedereen is fan van Putin. En onze westerse berichtgeving is ook heel erg gekleurd, mensen worden tegen Rusland opgezet.
Enkele maanden geleden heb ik u eens een verwijzing gegeven naar een Russische bron die heel kritische inhoud bevatte, maar u deed dat dan af als een marginale stem.

U moet mij eens een bewijs geven van uw laatste bewering trouwens. Ik zie dat immers totaal niet.
Oud 30 augustus 2014, 22:45   #3764
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie niets.
Foutje:

Oud 30 augustus 2014, 22:45   #3765
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niets.
Foutje:

Oud 30 augustus 2014, 22:53   #3766
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebt u inderdaad al meerdere malen beweerd, zonder evenwel enige verwijzing, bron of gegeven. Ook al delen Alemannische Zwitsers en Beierse Duitsers heel veel culturele elementen, toch identificeren ze zich anders. Net hetzelfde met Walen uit "la botte de Hainaut" en de naburige Fransen uit de Avesnois. Naar cultuur en taal staan ze nochtans heel dicht bij elkaar.
Ik ken de "ruskiy mir" enigszins, U niet denk ik. De voormalige Sovjet-Unie is een waaier aan nationaliteiten, er zijn verschillen tussen al die volkeren maar ook gelijkenissen. De verhoudingen zijn zeer subtiel, net als hier, dus "bronverwijzingen" geven is niet echt mogelijk. De humane wetenschap is immers geen exacte wetenschap zoals U wel weet.
Verschil tussen hier en en daar is misschien dat er hier al eeuwen duidelijke staatsgrenzen bestaan, de Sovjet-Unie en voorheen Rusland was een land met verschillende nationaliteiten die al eeuwenlang door en met elkaar leven. Christenen, Russen, etnische Duitsers, Oesbeken, Kirgiezen, Tadjieken, Oekraïeners, Joden, enzovoort ze maken allemaal deel uit van die grote "blender". Ik was eergisteren in een stadje, alle nationaliteiten, van Aziatische of Europese origine, werken gewoon samen, wonen in dezelfde gebouwen, drinken samen vodka (ook de moslims in de voormalige Sovjet-Unie zijn daar helemaal niet vies van om het eufimistisch te stellen) en trouwen dikwijls ook samen. Helemaal anders dus dan hier waar je Marokkaanse buurten hebt, Turkse, franstaligen en Vlamingen nauwelijks met elkaar omgaan, etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 23:09   #3767
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele maanden geleden heb ik u eens een verwijzing gegeven naar een Russische bron die heel kritische inhoud bevatte, maar u deed dat dan af als een marginale stem.

U moet mij eens een bewijs geven van uw laatste bewering trouwens. Ik zie dat immers totaal niet.
Komaan zeg, de Russen en Putin in het bijzonder hebben het gedaan volgens de meeste westerse media, zijn de grote schuldigen. (of kent U een uitzondering in de belangrijkste media?) Ter plaatse daar zijn de "Amerikanski" de grote schuldigen en de oorzaak van al het onheil op deze planeet. (het zal U verbazen maar ik heb gepoogd dat enigszins te nuanceren). Het is niet zozeer dat deze mensen opgestookt worden door de media, ze zien dat de VS, de voormamlige vijand tijdens de koude oorlog, zich actief mengt in een voormalige Sovjet-staat en er het vuur aanwakkert. Hebben ze ook al gedaan in Georgië maar Oekraïne is natuurlijk een veel belangrijker land. Veel mensen eind jaren 80 geloofden in de goede bedoelingen van de VS en het Westen. De ontgoocheling komt zeer hard aan en zorgt voor onversneden anti-westerse gevoelens.
Oud 30 augustus 2014, 23:59   #3768
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de "ruskiy mir" enigszins, U niet denk ik. De voormalige Sovjet-Unie is een waaier aan nationaliteiten, er zijn verschillen tussen al die volkeren maar ook gelijkenissen. De verhoudingen zijn zeer subtiel, net als hier, dus "bronverwijzingen" geven is niet echt mogelijk. De humane wetenschap is immers geen exacte wetenschap zoals U wel weet.
Verschil tussen hier en en daar is misschien dat er hier al eeuwen duidelijke staatsgrenzen bestaan, de Sovjet-Unie en voorheen Rusland was een land met verschillende nationaliteiten die al eeuwenlang door en met elkaar leven. Christenen, Russen, etnische Duitsers, Oesbeken, Kirgiezen, Tadjieken, Oekraïeners, Joden, enzovoort ze maken allemaal deel uit van die grote "blender". Ik was eergisteren in een stadje, alle nationaliteiten, van Aziatische of Europese origine, werken gewoon samen, wonen in dezelfde gebouwen, drinken samen vodka (ook de moslims in de voormalige Sovjet-Unie zijn daar helemaal niet vies van om het eufimistisch te stellen) en trouwen dikwijls ook samen. Helemaal anders dus dan hier waar je Marokkaanse buurten hebt, Turkse, franstaligen en Vlamingen nauwelijks met elkaar omgaan, etc.
Veel woorden, maar geen enkel element dat uw eerdere bewering ondersteunt.
Oud 31 augustus 2014, 00:01   #3769
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, de Russen en Putin in het bijzonder hebben het gedaan volgens de meeste westerse media, zijn de grote schuldigen. (of kent U een uitzondering in de belangrijkste media?)
Natuurlijk, dat is immers objectief het geval. Als de westerse media berichten over IS, dan lijkt me wel duidelijk dat IS een gruwelijke bende is. Volgens u is de westerse media dan "partijdig".
Oud 31 augustus 2014, 11:15   #3770
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, dat is immers objectief het geval. Als de westerse media berichten over IS, dan lijkt me wel duidelijk dat IS een gruwelijke bende is. Volgens u is de westerse media dan "partijdig".
In de kwestie Oekraïne is er veel minder eenduidigheid over wie nu de "slechte" en de "goede" zijn. Volgens de westerse media zijn de Russen de boosdoeners, volgens de Russische media het fascistische regime in Kiev die Russischsprekende burgers in Oost-Oekraine bombarderen en omsingelen zoals de nazi's deden in Leningrad.
Feit is en blijft dat alles begonnen is met het omverwerpen van de pro-Russische verkozen president (afkomstig uit Donetsk) door gewapende, grotendeels fascistische bendes tijdens de Maidan "revolutie", aangemoedigd door het Westen. En een ander feit is dat de bevolking in pro-Russische gebieden van Oekraïne dat als een provocatie zag, al sinds februari voorspelde ik dat dit zou kunnen leiden tot een burgeroorlog. In de westerse media wordt dit volledig verkeerd en bedrieglijk voorgesteld alsof alles een sinister plan is van Putin.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2014 om 11:20.
Oud 31 augustus 2014, 13:52   #3771
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is en blijft dat alles begonnen is met het omverwerpen van de pro-Russische verkozen president (afkomstig uit Donetsk) ...
Janoekovitsj liep weer achter Poetin aan, nadat die laatste met sancties en heffingen de Oekraïense economie had trachten te destabiliseren. Zoals hij beloofd had tijdens de presidentsverkiezingen, haalde Janoekovitsj immers de betrekkingen met de EU aan. Dat zinde Poetin niet.

Dat schijnt u toch maar eventjes te vergeten. Janoekovitsj wou dus aan beide zijden goede betrekkingen; Poetin wou exclusiviteit. Dan wordt wel duidelijk waar het probleem ligt.
Oud 31 augustus 2014, 18:25   #3772
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Janoekovitsj liep weer achter Poetin aan, nadat die laatste met sancties en heffingen de Oekraïense economie had trachten te destabiliseren. Zoals hij beloofd had tijdens de presidentsverkiezingen, haalde Janoekovitsj immers de betrekkingen met de EU aan. Dat zinde Poetin niet.

Dat schijnt u toch maar eventjes te vergeten. Janoekovitsj wou dus aan beide zijden goede betrekkingen; Poetin wou exclusiviteit. Dan wordt wel duidelijk waar het probleem ligt.
Putin wilde inderdaad dat Oekraïne lid werd van de euraziatische unie, ook Yanukovich wilde dat. Hij maakte geen bezwaar tegen associatieverdragen met de EU, probleem was dat de EU lidmaatschap van de euraziatische unie als onverenigbaar zag met het associatieverdrag met de EU, bij monde van Barosso. Daarom weigerde Yanukovich het associatieverdrag te ondertekenen, waarop de Maidan-protesten volgden. De rest is geschiedenis.
Oud 31 augustus 2014, 18:31   #3773
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niets.
Dat klopt.

Zie hier en de oogkleppen vallen definitief af.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 31 augustus 2014 om 18:36.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 18:56   #3774
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Putin wilde inderdaad dat Oekraïne lid werd van de euraziatische unie, ook Yanukovich wilde dat. Hij maakte geen bezwaar tegen associatieverdragen met de EU, probleem was dat de EU lidmaatschap van de euraziatische unie als onverenigbaar zag met het associatieverdrag met de EU, bij monde van Barosso. Daarom weigerde Yanukovich het associatieverdrag te ondertekenen, waarop de Maidan-protesten volgden. De rest is geschiedenis.
Neen, Barosso verwierp het latere voorstel van Janoekovitsj voor een bindend trilateraal verdrag.
Oud 31 augustus 2014, 22:05   #3775
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Die Sikorski die je daar vermeld is een PNAC-slet.
Hetzelfde PNAC waar parcifal vroeger constant tegen fulmineerde!!??
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 22:24   #3776
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Zucht, ik heb nooit tegen het PNAC zelf gefulmineerd, snoepie, en zelfs al had ik dat wel gedaan, so what?

Gaat het uw bolle kopje teboven dat je kan protesteren tegen de VS EN
tegen Rusland, wanneer ze verkeerd handelen?
Of ben je te ideologisch verblind om die mogelijkheid te overwegen, zoetebolleken?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 22:26   #3777
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Al kan ik me deze episodes niet meer herinneren, ik kan het me goed voorstellen.
Oud 31 augustus 2014, 22:29   #3778
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Iets zegt mij trouwens dat Nr.10 en Vanguard één en dezelfde persoon zijn.
ooops
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 22:29   #3779
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zucht, ik heb nooit tegen het PNAC zelf gefulmineerd, snoepie, en zelfs al had ik dat wel gedaan, so what?

Gaat het uw bolle kopje teboven dat je kan protesteren tegen de VS EN
tegen Rusland, wanneer ze verkeerd handelen?
Of ben je te ideologisch verblind om die mogelijkheid te overwegen, zoetebolleken?
Kan meneer ook normaal discussiëren? Zijn de argumenten op?
Oud 31 augustus 2014, 22:32   #3780
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ooops
Brute pech voor deze poging tot het creëren van een sfeer van verdachtmakingen. Hahaha.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be