![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ??? Het lijkt mij alsof je partijdig bent en probeert (ook al) te dreigen.
![]() |
#362 |
|
![]() Nee, uiteraard alleen (koran) "de Beteren".
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() Als er een artikeltje met wat criminaliteit
te vinden is op het net, en als dat er naampje in komt zoals Youssef, Mustafa,... staat dit binnen 3 seconden hier op het forum en een muis wordt een olifant. maar even herinneren 90 % crimineel is allochtoon, ook niet om fier op te zijn en gezien het hier een klassejustitie is neem ik aan dat Belgen meer vrijuit gaan en allochtonen vaker worden veroordeeld. Ook meer geviseerd door de racistische politie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs als je met je bewering gelijk zou (kunnen) hebben en waar ik geen donder van geloof, dan verklaar je daarmee nog niet het groot cijfermatig verschil.
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() Er is maar één mensensoort op onze planeet, wij mensen, andere mensen soorten en rassen bestaan niet!
Wel bestaan er goede en slechte leefomstandigheden, dat hangt af van de plaats waar een mens geboren is. Een geboorteland biedt geen toekomst of geen noodzakelijke levensbehoefte meer, op dat moment, wanneer het grootste export product van een land mensen is, dan moet er dringend wat gebeuren, de gevestigde macht of regering van dit land moet dan dringend afgezet worden met de nodige diplomatie en dit door een erkende wereld organisatie, de enige oplossing voor deze volksverhuizingen, daarna wordt er degelijke ontwikkelingshulp aangeboden, deze in de vorm van wetenschap, technologie, traditionele diplomatie en handel, zodat deze volkeren zelf kunnen voorzien in hun eigen behoeften, dit om te voorkomen dat volksverhuizingen ontstaan en plaatsvinden. Men moet de gevolgen niet bestrijden maar de oorzaak wegnemen, dweilen met de kraan open is een hopenloze situatie! In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht. Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad, deze mens leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger. Ontheemden zijn: niet uit vrije wil maar uit nood gedwongen buiten het vaderland verkerende mensen. (vaderlandsloze) Deze gefrustreerde en getraumatiseerde ontheemde mens heeft een levensstijl die onverdraagzaamheid en eigenbelang gemakkelijker toegang geeft, wat normaal is. Alhoewel allochtonen in ons land in de minderheid zijn, vormen zij in de gevangenis de grootste groep: namelijk 40% van alle gedetineerden, genaturaliseerde allochtonen niet meegeteld, anders kom je tot 60%. Dus, alhoewel allochtonen slechts ongeveer 5,5% van de bevolking uitmaken, leveren zij 60% van de gevangenen, aldus de cijfers van ps-minister Onckelinck. De grootste groep gevangenen zijn Marokkanen (circa 70% van alle allochtone gedetineerden) of ongeveer 3780 gevangenen op een totaal van circa 9000 gedetineerden. Veel Belgen van Turkse of Marokkaanse afkomst leven onder de Europese armoedegrens van 777 euro per maand, dat blijkt maandag uit onderzoek in opdracht van de Koning Boudewijnstichting, van personen van Turkse herkomst leeft 58,9 procent onder de armoedegrens, bij Belgen van Marokkaanse origine is dat 55,6 procent. Van de Italianen in België zit 21,5 procent onder die grens, voor de autochtone Belgen is dat 10,16 procent. (Bron: ANP) Een mens is geen meubelstuk dat te verhandelen is!, mensenhandel is onethisch en druist in tegen de mensenrechten. Velen hebben er de laatste jaren op gewezen dat multiculturalisme heeft gezorgd voor de opkomst van religieus fundamentalisme, de wet van oorzaak en gevolg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aantal gevangen volgens nationaliteit http://www.npdata.be/Data/Gevangenis...t-c-totaal.htm voorhechtenis http://www.npdata.be/Data/Gevangenis...rhechtenis.htm veroordeelden http://www.npdata.be/Data/Gevangenis...eroordeeld.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allochtonen worden hier minder vaak en minder streng veroordeeld. D�*t is racisme!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() Bewijs eens dat npdata.be betrouwbaar is (dit is het soort vraag die jij altijd stelt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Banneling
|
![]() Zij is daar weer met data van NIS.
Het is sterker dan mezelf, als er flagrante onwaarheden worden verkocht, waarvan ik weet dat cijfers ze tegenspreken, geef ik graag de cijfers door. Het is soms moeilijk om daar op te antwoorden. http://forum.politics.be/showthread....31#post3319331 |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Juist. Nu te lezen op De Standaard: iets van reconstructie roofmoord op juwelier Sabbe in Lede door Mustapha en Mohammed...Steek het op de gazet en niet op de gebruikers van het forum...of misschien ligt de schuld wel bij Mo en Staph. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je houdt het dus best bij feiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Niks persoonlijk dus en is in feite bedoeld, om de talloze intellectuele en praktische contradicties bloot te leggen, tussen de theorie en praktijk van de democratische ideologie alhier en de tegengestelde versie ervan, de islam-ideologie. Anyway, je gevoelige natuur en je evenredige taalgebruik ervan, maken dat ik voor jou in 't vervolg m'n kroontjespen zal bovenhalen, zij het daarom niet minder stringend van toonaard en duiding. Echter, mocht er per ongeluk toch nog eens een woordvlek de leesbaarheid ontsieren, dan hoop ik dat je dit alsnog zal beschouwen als een slip of the tonque. (maar is daarom niet altijd minder waar.) Ook bedankt voor jou begrip hiervoor. Citaat:
Dat was vroeger zo, tot vandaag de dag, en in toekomst zal het ook niet beteren. Citaat:
Maar dd, je bent je wel bewust van de haatverzen in de koran, maar wenst er geen moreel oordeel over te vellen, je goed recht trouwens. Kun je er dan mss eens maatschappelijk oordeel over vellen, want nogal een hoop vrome moslims die al jaren in het Westen vertoeven of zelfs hier geboren zijn, verkiezen vol overtuiging de sharia boven de democratische wetten. Uiteraard heb je ook hier het volste recht op geen oordeel... Citaat:
De maatschappelijke wetten die ik prefereer zijn bedacht en geschreven door en voor mensen, niet door en voor een gedogmatiseerd godheidsyndroom. Citaat:
En hoe ga je die extremisten dat aan het verstand brengen ? Maar los van de teksten die extremisten zouden misbruiken, hoe zit het dan met de vrouwelijke status en de individueel-sociale behandeling ervan zoals onveranderlijk is voorgeschreven ? Hoe ga je hier de gematigde moslims van overtuigen ? Voor zover ik weet, zijn ook de zgn grootste groep geen vragende partij voor enige tekstuuraanpassing in de koran. Zij die het toch aandurven, worden vogelvrij verklaard en geen enkele moslimgroepering of autochtonenpartij, zelfs de meest 'progressieve' niet, slaat hiervoor eens een keertje oerend hard op de democratische tafelen der vrijheid, geen kat... Citaat:
Niet-censuur betekent dan ook volledige toegankelijkheid en een open bespreekbaarheid over de inhoud ervan en de praktische toepasbaarheid ervan in het leven van moslims tov ongelovigen. Tegen wanneer zouden ze er klaar voor zijn ? Citaat:
Aangezien de boodschap van beide heren duidelijk verschilt, en diezelfde boodschap door hun vrome volgelingen zo strikt mogelijk wordt nageleefd, zie ik dan ook geen enkele reden waarom ik bv een moslim als burgemeester of minister of als rechter zou moeten tolereren. De statusbeschrijving van u, mij ea ongelovigen in de koran, zal voor deze verkozen moslim, mss meer morele waarde hebben, dan de democratische wetten die hij vertegenwoordigt. Hoe kan ik daar ooit zeker van zijn ? Citaat:
![]() Citaat:
Geen enkele lezer van die boeken, haalt het in z'n hoofd om zo te gaan leven of anderen hiertoe te dwingen, hoewel bepaalde politiek-economische tendensen tot slavernij niet kunnen ontkend worden, de religies nog even buiten beschouwing gelaten. Citaat:
Het ongemakkelijke feit dat het tot nog toe oorverdovend stil was uit de progressief-islamitische hoek, spreekt duidelijke taal, dacht ik. De publieke spreekangst zit er diep in, zowel bij de gematigde moslims en zij die eruit willen en de politiek-correcte goegemeente, die steeds maar teruggrijpt naar de nulmantra van de vrede- en liefdevolle islam. Citaat:
Citaat:
Edoch, zolang dit debat niet plaatsvind, zal er geen kentering merkbaar zijn in de verkrampte en a-sociale attitude van moslims en politiek-maatschappelijk verantwoordelijken. Citaat:
Met het verdwijnen van de moslimexecutieve, verdween ook de enige als voor vol aangeziene aanspreekbuis tussen moslims en autochtonen, en zelfs die hebben in hun periode van bestaan, er niks voor gedaan om (mede) een sereen debat over de islam te organiseren. Ik denk echter, dat eerder de Pleiaden op ons hoofd zullen donderen, dan dat hierover nog maar een begin van een begin word gemaakt, en dan ben ik nog mild in de tijdsverwachting. Citaat:
Zelfs de onschuldige moslim-slachtoffers van hun ontploffende geloofsbroeders Irak-Afghanistan, stellen zich ondertussen nog steeds geen letter of vers van de koran in vraag. Kun je nagaan, hoe bereid de moslims alhier zijn, om nog maar een open koran-debat te overwegen. Waar is de vragende partij ? Citaat:
Moslims haken hier op zeker moment af, ook nadat ze door andere forummers beleefd werden gewezen op betreffende koranverzen. Ene Yahya was (is) een studerend schoolvoorbeeld, van hoe gedachten en waarden kunnen verschillen met niet-moslims. Een hoop goedmenende en intelligente posters en zelfs een aardse engel als EFL, bleken niet in staat om tot gezamelijke overeenkomst te komen, van wat dan ook. Hun onvermogen om zich in een democratische maatschappijvorm in te leven, uit zich dan ook in hun voorkeur voor de waarde van koranische wetten tov de democratische versie. Uitermate verhelderend, dat wel. Citaat:
Wie zal het zeggen ? Alles kan dienen om die mentale overslag een duwtje te geven en liefst allemaal tegelijk, Deze ea labielen hebben echter wel met elkaar gemeen, dat ze niet door dezelfde bron getriggert zijn. Citaat:
![]() Citaat:
Koranische analyse ivm 'gevaarlijke prikkels' mag niet, niet van de moslims en niet van onze politiekers. Als dat geen censuur is, die van het open debat wel te verstaan. Citaat:
Als dan de meeste moslims ook bereid en verplicht zijn, om misdadigers, terroristen ea gespuis van eigen ideologie te huisvesten en te helpen indien daarom gevraagd, dan zorgen ze toch zelf voor een veralgemening, of niet ? Citaat:
Een seculiere islam ? Van ze leve nie... Citaat:
De arrestatie van die kerel werd zwaar bemoeilijkt door zijn massaal opgedoken geloofsbroeders, die er alles aan deden om hem uit de handen van de politie te houden. f Fysieke agressie tegen de agenten werd dan ook niet geschuwd, en zo zijn er nog wel wat ' minder erge' situaties, waarbij moslim-criminelen actieve onderduiksteun krijgen van hun gematigder geloofsbroeders. Tot slot nog een bedenking die ik me heb gemaakt, over de vermoeiende en saaie bekvechterij tussen "links" en "rechts" over islam en moslims op dit forum: Ik vind deze saai en vermoeiend omdat de discussie neerkomt op een eindeloos herhalen van dezelfde argumenten die soms moeilijk te bewijzen zijn. Eigenlijk denk ik dat de standpunten van links en rechts (ik noem ze voor het gemak maar zo, al komt dat waarschijnlijk niet echt overeen met de politieke overtuiging van de betrokkenen) over dit onderwerp niet zo heel ver uit elkaar liggen. Zo zie je dat er een sterke gemeenschappelijk bezorgdheid komt bovendrijven voor het behoud van een harmonieuze en veilige maatschappij. Zowel links als rechts willen dit uitdrukkelijk. Alleen stellen ze een verschillende houding ten overstaan van de islam voor om dit doel te bereiken: de ene weigerachtig en de andere verwelkomend. [/quote] Iedereen is welkom, die een constructieve bijdrage wenst te leveren aan onze maatschappijvorm. Een gedreven integratiewil is al voldoende om aan de bak te komen en je krijgt er nog gratis cursussen en sudiemogelijkheden allerlei bovenop. Wat wil je nog meer ? De multiple verderzetting van het ideologische leventje dat ze vroeger hadden of de voorouderlijke voortzetting ervan ? Mij best, maar dan liefst niet in deze contreien en nog minder op mijn kosten. Er zijn andere en dringender zaken in de wereld en om de hoek, om angstvallig rekening mee te houden, dan de overgevoeligheid (onverdraagzaamheid?) en forse teenafmetingen van een specifiek bepaalde bevolkingsgroep. Citaat:
Vraagt u zich nooit eens af, in welke mate de islam-ideologie een nefaste invloed zou kunnen hebben op een doorsnee volgeling ervan, wsl in het bezit van een forse paranoia die blijkbaar nodig is, om dit boek als onveranderlijk en eeuwig te kunnen beschouwen ? Citaat:
![]() |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hierbij dient aangestipt dat het contingent autochtonen samengesteld is uit Belgen en uit genturaliseerde Belgen. Deze laatste categorie verhoogt buitenproportioneel het crimi-gehalte van de autochtonen. Dus als niet de administratieve toestand van de daders beschouwd wordt, maar de afkomst (zeg maar: de cultuur), dan zijn de verschillen nog (nog!) exorbitanter. De 90% waarop Artisjok zo verontwaardigd reageert klopt wellicht niet. Wellicht, want het is vooralsnog onduidelijk hoe allochtoon gedefiniëerd wordt. Maar artisjok kan er moeilijk omheen dat de verschillen van die aard zijn, dat een socio-economische verklaring uitgesloten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |