![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarom staat er geschreven: "De steen die de bouwers afkeurden is een Hoeksteen geworden. " Er werd voorspeld dat Jezus voor de Joden ging komen, de Joden Hem zouden afkeuren als Messias waarop Hij dan de redder van de wereld wordt. Het woordje "hoeksteen" komt in de Bijbel 12 keer voor, telkens in die context. Niet mis te verstaan. Citaat:
Paulus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu iets anders is de 'pneumatiek tijdens het pinkstergebeuren. Het spreken door de Geest. Paulus zelf vindt het een zeer gevaarlijk verschijnsel. Maar niet alleen Paulus. Ook de katholieke kerk staat er wantrouwig tegen, ook al waren Suenens en koningin Fabiola grote promotoren van dit soort christendom dat doorgaat onder de naam pinkstergemeente. Men kan vanalles beweren onder de zogenaamde invloed van de Geest. En dat is wat Paulus ook meemaakte. Daarom ook zijn vermaning: Corinthiërs: I Cor. 12-14 : 'Ook omtrent de geestelijke gaven, broeders en zusters, mag ik u niet in onwetendheid laten. Weet u nog hoe u, als heidenen, onweerstaanbaar tot de stomme afgoden aangetrokken werd? Daarom zeg ik u nadrukkelijk: niemand die onder invloed van de Geest van God is kan zeggen: 'Jezus is vervloekt', en niemand kan zeggen: 'Jezus is de Heer', tenzij onder invloed van de heilige Geest. Er zijn verschillende gaven, maar de Geest is een en dezelfde. Er zijn verschillende vormen van dienstverlening, maar de Heer is een en dezelfde. Er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is een en dezelfde God, die alles in allen tot stand brengt. Maar aan ieder van ons wordt de openbaring van de Geest gegeven tot welzijn van allen.' Blijkbaar profeteerden de 'pneumatische' christenen in zijn gemeenten, wanneer zij door de Geest praatten, niet al te paulinische christelijke kosjere dingen in de ogen van Paulus. Vandaar zijn waarschuwing. Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2008 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag het je nu nog maar eens.... Als Jezus zou menen dat mensen gered kunnen worden door de Wet, in wat verschilt Hij dan van de andere Priesters Schriftgeleerden en Farizeërs? En bovendien. Waarom is Hij dan gestorven? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel u nu eens voor. Daar komt iemand ons vertellen dat men moet geloven in iemand die geboren is uit een maagd, die bezwangerd werd door God, die rond zijn dertigste begint te preken in een uithoek van de wereld Palestina, die ons zegt dat de Eindtijd nabij is (wat dus niet waar bleek), die vervolgens lammen en blinden geneest en doden doet oprijzen, om dan dan gekruisigd te worden en na drie dagen te herrijzen, vervolgens af en toe nog eens verschijnt en zijn wonden laat zien om uiteindelijk zich in een hemelopvaart zich te onttrekken aan zijn gelovigen. Dat is toch niet meer ernstig. Let wel, als u dat wil geloven dan respecteer ik dit, maar in mijn ogen is heel deze voorstelling je reinste onwaarheid. Wat niet uitsluit dat ik me kan vergissen. Maar 'geloof' het ik niet. Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2008 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() Tja wat moet ik daar nu op zeggen. God zou het zich beter wat gemakkelijk maken en aan iedereen het 'geloof' geven dan in plaats van heel die poespas. Overigens wat is dat 'geloof'. Wat betekent dit woord. Zelfs dat begrip is inhoudsloos. Dus God zou iemand het 'eeuwig' geluk weigeren omdat iemand niet in zijn bestaan 'gelooft', voor waar aanneemt, volgens de normen van de bijbel. Wat kan de almachtige God dat nu schelen of u nu in hem gelooft of niet. U antropomorfiseert uw God, u geeft hem menselijke trekken. En eigenlijk is dat blasfemie.
Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2008 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Het geloof is de zekerheid van de dingen die men hoopt en het bewijs van de dingen die men niet ziet.' - Heb. 11:1 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Open mijn ogen opdat ik aanschouwe de wonderen van uw wet (de Bijbel)' Psalmen 119:18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The point is, dat jij geen antwoord weet op mijn vraag. Zoveel is duidelijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is nu wel in tegenstelling met alles wat ik heb geleerd. Jezus gaf zich uit voor de zoon van God en dat was heiligschennis voor de Romeinen.
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: