![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gaat het nu echt aan u voorbij dat ik wil dat mensen met cannabis op zak gewoon gerustgelaten worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
|
![]() Waarom moeten die lastiggevallen worden? Die roken toch zowiezo gewoon door en ondervinden meer schade aan vervolging dan aan de wiet zelf. Maar in uw ogen is het voor de blowers hun eigen bestwil waarschijnlijk...
Nog geen een waterdicht argument van u... |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Start een initiatief om er een referendum door te krijgen (of start een eigen partij), zorg dat een meerderheid van de stemmers het met jou akkoord is en kom dan maar terug. We leven hier niet in een dictatuur waar een minderheid van de bevolking haar willetje aan de meerderheid er kan doordringen, zoals een algemene legalisering van soft-drugs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Minister
|
![]() En die niets misdoen behalve af en toe een jointje opsteken! Schande dat men daarvoor kan gestraft worden (+18 jarigen welteverstaan).
![]() |
#367 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belachelijk trouwens hoe bekrompen jullie zijn. Wat kan jullie dat nu een fluit schelen als ik voor mijn tv met een dikke toep zit? Leven en laten leven? De maatschappij van tegenwoordig bewijst het tegendeel...
![]() |
![]() |
#368 |
Minister
|
![]() En jij gelooft dat? De media alleen al is de grootste opiniemaker van een land. En dat is ook hier niet bepaald objectief. Men kan de mensen alles wijsmaken.
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Minister
|
![]() om het met een citaat te zeggen: "people fear what they don't understand, hate what they cannot conquer."
![]() |
#372 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo tekeer gaan terwijl er een gedoogbeleid is? Jullie hebben er precies financieel belang bij dat het zou legaal worden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
|
![]() Omdat het gedoogbeleid niet genoeg is. Moet gewoon helemaal toegelaten worden: kopen, verkoop, gebruik. DIt alles zonder vrees opgepakt te worden of geverbaliseerd door een paar stoere flikken die met hun haantjesgedrag eens weten wat doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Staatssecretaris
|
![]() Jij moet toch een dealer zijn? Dat kan toch niet anders? Je mag het beperkt kopen, beperkt bezitten en gebruiken... Verkopen mag echter niet dus ja... vertel mij eens waarom jij hier - samen met andere partners in crime - zo tekeer gaat terwijl er voor de gebruiker toch niets aan het handje is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
Lekker logisch allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
En dat de flikken het kunnen afpakken. En nu effe serieus, geen eens voor de lol een genuanceerde deftige mening waarom mensen dat niet in absolute vrijheid mogen gebruiken? Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 augustus 2008 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Waarom ik dat niet wil: ter bescherming van de jeugd. Vroeger was een kind dat rookte een ongezien iets. Nu lopen ze al vanaf hun 12-13 te roken. Dit moet met medeweten van de ouders zijn want mij maak je niet wijs dat je niet ruikt dat je kind (of kinderen) rookt. Trekken we de lijn door naar uw gras dan gaan we binnen x aantal jaar zien dat ze er ook jonger aan beginnen met het gevolg dat ze verslaafd worden en overstappen naar nog straffer spul. Het zelfde zien we met alcohol...breezersletjes en comazuipen zal u niet onbekend zijn. |
|
![]() |
![]() |