Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 12:02   #361
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Zoiets als slavernij eigenlijk?
Nee hoor, na zijn werktaak mag hij bij u komen logeren.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:03   #362
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Alice, wat is jouw mening over de kinderen die na de oorlog in Palestina (begin dit jaar), werden overgebracht naar België voor dringende medische hulp? Zou jij de rekening willen presenteren aan Palestina (of Israel?)?
ik heet wel niet Alice, maar ik had daar toen al een mening over: volgens mij was dit een zuivere publiciteitsstunt. Voor een pak minder geld had men die kinderen in hospitalen van de buurlanden (Egypte?) kunnen onderbrengen. Waarom met die kinderen eerst uren in dat vliegtuig? En wat is er ondertussen mee gebeurd? ik heb niks gehoord, zal niet meer interessant genoeg zijn.

Trouwens: wat vind jij dat ze moeten doen met al die kinderen die door Hamas zelf werden gewond?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:03   #363
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is er slavernij aan werken om uw eigen kosten te betalen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:12   #364
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Dus zet een VB'er aan de traigepost. Hij zal dan beoordelen of het al dan niet om een medische urgentie gaat. Daarna zal een arts worden geraadpleegd.

Alice, wat is jouw mening over de kinderen die na de oorlog in Palestina (begin dit jaar), werden overgebracht naar België voor dringende medische hulp? Zou jij de rekening willen presenteren aan Palestina (of Israel?)?
Hier wordt ik dus echt mottig van! Wat heeft het Vlaams belang te maken met mijn visie en je moet echt wel heel dom zijn om Palestijnse kinderen die met toestemming van de regiring hier medische zorg kregen te vergelijken met de stroom medisch toerisme van illegalen, jawel jongens ;en daar moet ik de discussie mee aangaan?
Denk je nu echt dat jou argument ergens hout snijdt, Kun je wel lezen? Ik schreef duidelijk dat niet het individu maar wel het beleid in landen waar geen basiszorg heerst verantwoordelijk is, dat je daar Palestijnse kinderen bijsleurt die hier op uitnodiging als oorlogsslachtoffers medische hulp kregen slaat nergens op, leer eerst nadenken voor je wat zegt misschien?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:15   #365
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, eerder als een klant die zich in een restaurant aan allerlei overheerlijke gerechten tegoed heeft gedaan en die daarna de rekening niet kan of wil betalen. Zo'n klant mag dan als tegenprestatie de afwas gaan doen.

Of zoals schepen in havens aan de ketting worden gelegd omdat de rederij de rekening voor stookolie niet heeft betaald. Zodra de rekening is betaald, kan het schip weer uitvaren, maar tot die tijd dus niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:19   #366
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Nee hoor, na zijn werktaak mag hij bij u komen logeren.
Daar leek het anders wel op... .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:20   #367
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is er slavernij aan werken om uw eigen kosten te betalen?
Niet zozeer het werken om uw kosten te betalen, maar wel de manier waarop deden mij er veel denken aan 'slavernij'.
Oud 3 juni 2009, 12:23   #368
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Neen, eerder als een klant die zich in een restaurant aan allerlei overheerlijke gerechten tegoed heeft gedaan en die daarna de rekening niet kan of wil betalen. Zo'n klant mag dan als tegenprestatie de afwas gaan doen.

Of zoals schepen in havens aan de ketting worden gelegd omdat de rederij de rekening voor stookolie niet heeft betaald. Zodra de rekening is betaald, kan het schip weer uitvaren, maar tot die tijd dus niet.
Ok, dit klinkt al een stuk redelijker dan die andere post. Al weet ik niet ofdat dit zo'n goed idee zou zijn... .
Oud 3 juni 2009, 12:25   #369
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet zozeer het werken om uw kosten te betalen, maar wel de manier waarop deden mij er veel denken aan 'slavernij'.
Aha, u doelt op de ijzeren bal aan het been?

Op welke andere wijze dacht u te voorkomen dat zo'n illegaal tijdens zijn tewerkstelling niet zomaar wegloopt en wederom in de illegaliteit verdwijnt - zonder zijn rekening te hebben betaald? Het mag overigens ook gewoon een electronische enkelband zijn, maar persoonlijk zie ik toch liever het aloude beproefde middel van de zware bal aan het been, omdat dat daadwerkelijk fysieke ontsnapping onmogelijk maakt.
Oud 3 juni 2009, 12:34   #370
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Aha, u doelt op de ijzeren bal aan het been?

Op welke andere wijze dacht u te voorkomen dat zo'n illegaal tijdens zijn tewerkstelling niet zomaar wegloopt en wederom in de illegaliteit verdwijnt - zonder zijn rekening te hebben betaald? Het mag overigens ook gewoon een electronische enkelband zijn, maar persoonlijk zie ik toch liever het aloude beproefde middel van de zware bal aan het been, omdat dat daadwerkelijk fysieke ontsnapping onmogelijk maakt.
Waarom teruggrijpen naar barbaarse middelen als er voldoende andere alternatieven zijn?
Oud 3 juni 2009, 12:34   #371
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sus, best een goed idee voor maar illegalen die om humanitaire medische redenen papieren krijgen vallen meestal ten laste van een of ander ocmw.. of trekken invaliditeit, en op die uitkeringen kun je moeilijk kosten verhalen dus dat gaat niet werken in praktijk vrees ik...
De ellende is dat mensenrechten niet afgedwongen worden van landen waar een elite zich verrijkt ten koste van duizenden straatarme mensen.
De hulpverlening aan die landen is een industrie geworden waar geld mee verdient wordt, maar zelden echt effect heeft op de toestand van mensen daar... dwing landen mensenrechter te erkennen en zelf in basiszorg te investeren, het kan wel en dat bewijst o.a Brazillie waar basisgezondheidszorg toegankelijk is voor iedereen, en gratis.
Vooal Afrikaanse en Islamitische landen zijn wat gezondheidszorg en toegankelijkheid betreft puinhopen, zorg zou moeten worden afgedwongen in thuislanden en daarbij mogen we best hulp bieden wat mij betreft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:40   #372
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom teruggrijpen naar barbaarse middelen als er voldoende andere alternatieven zijn?
Wat is er precies barbaars aan een ijzeren bal aan het been? En wat zijn de andere alternatieven volgens u dan, buiten de electronische enkelband die ik al heb genoemd?
Oud 3 juni 2009, 12:48   #373
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is er precies barbaars aan een ijzeren bal aan het been? En wat zijn de andere alternatieven volgens u dan, buiten de electronische enkelband die ik al heb genoemd?
"Wat is er precies barbaars aan een ijzeren bal aan het been?"

Het doet denken aan de slavernij, en die was barbaars.

"En wat zijn de andere alternatieven volgens u dan, buiten de electronische enkelband die ik al heb genoemd."

Opzichters plaatsen? Straffen stellen op vluchtpogingen?
Oud 3 juni 2009, 13:08   #374
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
"Wat is er precies barbaars aan een ijzeren bal aan het been?"

Het doet denken aan de slavernij, en die was barbaars.
"Doen denken aan" is niet hetzelfde als "daadwerkelijk zo zijn".

Citaat:
"En wat zijn de andere alternatieven volgens u dan, buiten de electronische enkelband die ik al heb genoemd."

Opzichters plaatsen? Straffen stellen op vluchtpogingen?
Opzichters horen er zowiezo al te zijn. Straffen stellen op vluchtpogingen heeft nog nooit iemand ervan weerhouden om te ontsnappen. Dat ontsnappen moet fysiek onmogelijk gemaakt worden, en dat doet men tot nader order gewoon het best middels een zwaar voorwerp dat aan het been bevestigd is.
Oud 3 juni 2009, 13:17   #375
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Opzichters horen er zowiezo al te zijn. Straffen stellen op vluchtpogingen heeft nog nooit iemand ervan weerhouden om te ontsnappen. Dat ontsnappen moet fysiek onmogelijk gemaakt worden, en dat doet men tot nader order gewoon het best middels een zwaar voorwerp dat aan het been bevestigd is.

Dat maakt geen verschil. Mentaal zal dat net hetzelfde aanvoelen.

"Opzichters horen er zowiezo al te zijn. Straffen stellen op vluchtpogingen heeft nog nooit iemand ervan weerhouden om te ontsnappen. Dat ontsnappen moet fysiek onmogelijk gemaakt worden, en dat doet men tot nader order gewoon het best middels een zwaar voorwerp dat aan het been bevestigd is."

U doet net alsof mensen die hier een medische ingreep willen ondergaan doorwinterde criminelen zijn. Straffen stellen op ontsnappingspoging zal zeer zeker mensen tot denken stemmen en bijgevolg tegenhouden om te ontsnappen. En als je toch wil voorkomen dat mensen willen vluchten, moeten ze maar een enkelband dragen.

Btw: heb je er al eens aan gedacht dat zo'n ijzeren bol het werk van die mensen zogoed als onmogelijk zal maken?

P.S: wat met hoog-bejaarde mensen, gehandicapten en kinderen die hier een medische ingreep willen laten uitvoeren? (denk maar aan die Palestijnse oorlogsslachtoffertjes). Wil je deze ook te werk gaan stellen met een ijzeren bol aan hun been?
Oud 3 juni 2009, 13:48   #376
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
[i]Dat maakt geen verschil. Mentaal zal dat net hetzelfde aanvoelen.
En dat maakt u uit? En hoe weet u zo zeker dat dat bij andere mensen 'mentaal zo zal aanvoelen' ?

Citaat:
U doet net alsof mensen die hier een medische ingreep willen ondergaan doorwinterde criminelen zijn. Straffen stellen op ontsnappingspoging zal zeer zeker mensen tot denken stemmen en bijgevolg tegenhouden om te ontsnappen. En als je toch wil voorkomen dat mensen willen vluchten, moeten ze maar een enkelband dragen.
We hadden het hier over illegalen, he? Moet ik u de betekenis van het woord 'illegaal' nog gaan uitleggen, of snapt u dat reeds? Mensen die hier illegaal zijn, zijn hier op onwettige wijze, en derhalve hebben zij zich schuldig gemaakt aan een criminele handeling.
Straffen stellen op pogingen om te ontsnappen heeft enkel effect als er met scherp op de ontsnapper mag worden geschoten. Aangezien dit meestal niet mag, heeft dat dan ook geen enkel effect.

Citaat:
Btw: heb je er al eens aan gedacht dat zo'n ijzeren bol het werk van die mensen zogoed als onmogelijk zal maken?
Dat valt in de praktijk reuze mee. Een ijzeren bal met een paar meter ketting geeft de tewerkgestelde genoeg bewegingsvrijheid om zijn taken naar behoren uit te voeren.

Citaat:
P.S: wat met hoog-bejaarde mensen, gehandicapten en kinderen die hier een medische ingreep willen laten uitvoeren? (denk maar aan die Palestijnse oorlogsslachtoffertjes). Wil je deze ook te werk gaan stellen met een ijzeren bol aan hun been?
Nogmaals, we hebben het hier over illegalen. Dat zijn doorgaans geen hoogbejaarden of gehandicapten, maar voornamelijk gezonde mannen van 18-35.
Wat die Palestijnen daar verder mee te maken hebben, is mij een raadsel.
Oud 3 juni 2009, 19:43   #377
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet accepteren dat tijden veranderen, dat bepaalde dingen veranderen enz... . Ik zou ook graag hebben dat 'mijn' stad (50 jaar geleden nog een gezellig Kempisch dorpje) niet zo snel zou uitbreiden e.d., maar soms kan men niet anders. Het heeft jammers geen zin om te blijven hangen in het verleden en in te gaan tegen bepaalde veranderingen. Daarom kan je beter die 'frustratie' laten vallen en accepteren wat er is... .

Tip: zet eens een CD'tje op van 'good old' Bob Marley. 'One love, one love...'
Je zal je direct een stuk beter voelen .
met een grote toeter ghanja erbij zeker?
Neen dank u.

Ik ben zeker niet constant boos, noch haat ik marokkanen of arabieren.
Dat zou zo kunnen lijken, omdat ik op dit forum steeds bepaalde punten inneem in bepaalde topics.
soit.

Idd sommige dingen kan je niet veranderen en zijn een evolutie.
Maar de toestroom van buitenlanders, is zeker in te perken.
Het criminele gedrag van sommige van die voorgaanden is evenmin onmogelijk om aan te pakken. Net zoals het profitariaat op onze sociale zekerheid grotendeels de wereld zou kunnen worden uitgeholpen.

Dat zijn dingen die men als men wil, kan veranderen.
Daar hoef ik me echt niet bij neer te leggen, van 'toch niks aan te doen'.
Ik vind dat men die dingen dringend moet aanpakken.
ik zou graag wel eens weten waarom men er per se niks aan wil doen.
Want als men mbt die 3 zaken orde brengt, dn hoor je van dat VB niet meer.
Maar nee, alles behalve dat.
en nu zitten ze dus met 2 problemen.
Hoe langer hoe meer vreemd crapuul komt hier de vetpotten leegroven.
En de brave vlaming heeft de buik vol en stemt oa hoe langer hoe meer 'verkeerd'.

Aanstaande zondag moèt ik mijn stem nog eens laten horen. Hopelijk vangen ze er eens iets mee aan.

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 3 juni 2009 om 19:50.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:44   #378
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Tsja, de drang om onrecht te bestrijden zeker... .
onrecht. In uw ogen dan toch.
Of hebt u daar ook al zeggenschap daarover?

Laatst gewijzigd door Pist*on : 3 juni 2009 om 19:45.
Oud 3 juni 2009, 19:49   #379
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
@ Alice,

De rekening presenteren aan de thuislanden van deze medische hulp behoevende illegalen gaat niets helpen, aangezien de kans zeer groot is dat dat soort, vaak toch, corrupte schurkenstaten die rekening lachend naast zich neer zullen leggen zonder ooit maar een cent terug te betalen.

Eventueel valt dat geld wel terug te vorderen door het uit het potje ontwikkelingshulp te betalen, vermits er aan dat specifieke land ontwikkelingshulp wordt verstrekt natuurlijk.

Een andere optie is om zo'n illegale medische toerist na herstel zelf voor de kosten te laten opdraaien, d.m.v. tewerkstelling. Dan mag hij tegen het minimumloon met een ijzeren bal aan zijn been (we willen immers niet dat hij ontsnapt zonder de rekening betaald te hebben) bijvoorbeeld parken en plantsoenen gaan reinigen, helpen wegenbouwen, en/of zich op andere wijze nuttig maken, net zolang tot zowel de medische rekening als de enkele reis richting Illegalistan betaald is.
Msschn kunnen ze bvb in de mijn gaan werken, als ze aan de beterhand zijn?
Daarvoor zijn ze in de eerste plaats toch naar hier gehaald "omdat de belg dat werk niet wil doen"
Laat ze zo zelf hun medische zorgen terugbetalen.
Of is dat teveel gevraagd? Aan een vreemdeling vragen om te werken... Ben ik nu racist?

Oud 3 juni 2009, 19:55   #380
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Msschn kunnen ze bvb in de mijn gaan werken, als ze aan de beterhand zijn?
Daarvoor zijn ze in de eerste plaats toch naar hier gehaald "omdat de belg dat werk niet wil doen"
Laat ze zo zelf hun medische zorgen terugbetalen.
Of is dat teveel gevraagd? Aan een vreemdeling vragen om te werken... Ben ik nu racist?
Het gaat hier om illegale vreemdelingen. Die zijn niet naar hier gehaald om het werk te doen wat de Belg niet wilde doen. Sterker nog, die zijn helemaal niet naar hier gehaald, maar zelf naar hier gekomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be