![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Herr Flick : 2 december 2009 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hier se speciaal voor u |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://logopedie.startpagina.nl/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Volgens uw eigen definitie van racisme, danwel de definitie van één of andere wereldvreemde die u dan vervolgens citeert, zijn anti-nazi's ook racistisch:
Citaat:
--- Overigens, waarom beantwoordt u zo vaak een vraag met een wedervraag in plaats van gewoon antwoord te geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de post die je citeerde was het om te weten waarom anti-nazi's racistisch zouden zijn. In deze post is het om te weten wat ze concreet doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Banneling
|
![]() Wat dacht u van: "er niet in slagen om iemand -in dit geval een nazi- te benaderen in zijn menselijke eigenheid, maar hem of haar alleen of voornamelijk beoordelen op kenmerken die hij deelt met een groep die anti-nazi's in haar globaliteit of vereren of misprijzen".
Naar de bekende weg vragen dus, al dan niet als doel hebbende de discussie te vertragen, op een zijspoor te brengen danwel op andere manier(en) te ontwrichten. Dat is dan genoteerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer ik discussieer, wil ik duidelijk en eenduidig weten wat een ander bedoelt. Ik wens niet te veronderstellen. Laatst gewijzigd door artisjok : 2 december 2009 om 19:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal me maar onthouden van opmerkingen over niet gelezen boeken en toch dingen beweren en veronderstellen over diezelfde niet gelezen boeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Betogingen en tegen-betogingen gaan ook weer over (het uiten van) een gedachtengoed. Het CGKR, centrum voor gelijke kansen en bestrijden van racisme, op welke wijze zijn zij racistisch? Je "eigen volk laatst", kan je daar een voorbeeld van geven? Citaat:
Je kan nog steeds in die draad specifiëren (met citaat graag) waar ik "Naar de bekende weg vragen dus, al dan niet als doel hebbende de discussie te vertragen, op een zijspoor te brengen danwel op andere manier(en) te ontwrichten." Of wat ik er ten onrechte beweer of veronderstel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weet u best: We moeten constateren dat dertig jaar fanatiek anti-racisme, sommigen zeggen anti-nazisme, van establishment-politici, voor de "allochtonen" zelf weinig heeft opgeleverd. Voor de "anti-racisten" (a.k.a de witte medemens) zelf des te meer. Er zijn in Belgie vele banen van 100.000 € en meer te vergeven bij de overheid en semi-overheid. Maar zie jij de gekleurde medemens bij de Omroep, ziekenhuisbesturen, legertop, onderwijsraden, ministers, staatssecretarissen, NMBSgedelegeerden, politiecommissarissen, zorginstellingsdirecteuren, bestuur van de Nationale Bank, Biac, hoge gemeenteambtenaren, brandweercommandanten, museumdirecteuren, strafrechters, politierechters, aanklagers, notarissen, gouverneurs, gevangenisdirecteuren, kabinetswoordvoerders, welzijnsorganisatiebestuurders, netwerkbeheerders, OCMWdirecteuren, bestuurders van het Nationaal Instituut voor de Statistiek, universiteitsbestuurders, en ga zo maar door. Uitsluitend witte mensen op alle belangrijke benoemde posten in Belgie. Lijkt me toch zeer concreet. Of het racisme is? Misschien zijn het "vriendendiensten"? Wie zal het zeggen? You make the call...... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 december 2009 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waaruit (niet uit jouw commentaar, maar de voorafgaande analyse) ik in ieder geval de conclusie trek dat niet voetstoots kan worden aangenomen dat de boven ons gestelden per definitie "anti-racistisch" zijn. Ook al kwalificeren zij zichzelf met graagte op die manier. Evenmin wens ik het label "racistisch" consequent te gebruiken voor oppositie (partijen of personen) aan de rechterkant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- die haaks staat op Westerse verlichtingsideeën - die aanzet tot schending van de mensenrechten - die aanzet tot haat en geweld - die apartheid aanmoedigt en derhalve onverenigbaar is met onze Westerse leidkultuur en ongewenst is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Evenmin kan je ontkennen dat er aan de rechterkant toch wel perso(o)n(en) en partij(en) zijn die zich kenmerken door een racistisch discours. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat men zelfs de kinderen op zo'n vroege leeftijd gaat betrekken in een politiek spelletje stemt me droef. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze keuren stuk voor stuk het door de de islam gepropageerd racisme goed. Heb jij ooit al een linksmens de oproepen tot geweld op niet-moslims zoals ontelbaar veel keren neergeschreven in de koran horen afkeuren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zullen er hier wel komen zwaaien met de bijbelteksten zonder het grote verschil te vermelden natuurlijk. Priesters gebruiken die oude bijbelteksten die oproepen tot geweld niet meer, wat we niet kunnen zeggen van een deel immans die de haat/geweldteksten uit de koran nog dagelijks gebruiken. Maar hier is de boodschapper die zulke ( strafbare) feiten aanklaagt natuurlijk de grote boosdoener en krijgt allerlei verwijten naar het hoofd geslingerd. Laatst gewijzigd door daiwa : 3 december 2009 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechterkant van het politieke spectrum in Vlaanderen kenmerkt zich (oa) door lompe (naieve aanhangers zeggen:eerlijke) uitspraken over migranten en (veronderstelde)aanhangers van een bepaald geloof. Dan opereert de linkerkant van het politieke spectrum hier aanzienlijk slimmer, dat moet je ze nageven. Terzijde: De focus hoort uiteindelijk niet te liggen op een discours maar op de daadwerkelijke politiek. En in dat kader is de trackrecord (in dit opzicht) van de midden-linkse politici ronduit beschamend. |
|
![]() |
![]() |