![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar in de klas? Neen. Het systeem van de kastjes, waar men 's morgens z'n GSM in legt, en 's avonds opnieuw oppikt, zou een mogelijkheid kunnen zijn. Alhoewel ik vrees dat het tijdens de lesonderbrekingen een heen-en-weer-spurten tussen de klas en de kastjes zal worden...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Banneling
|
![]() ik bel hen nooit, die gsm is er voor hen, als ze mij willen bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pa en ma die in post dutroux tijdperk absolute controlefreaks geworden zijn over het welzijn van zoon en dochter lief, ... wat je hen natuurlijk niet kwalijk kunt nemen langs ne kant. Langs de andere kant, groeien kinderen op als kasplantjes, met een continue hulplijn, alleen valt die hulplijn ooit wel eens weg natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is geen enkele reden om leerlingen in de klas een gsm te laten gebruiken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aja, jij bent zo'n ouder "mijn kind schoon kind" van wiens kinderen niets fout kunnen doen en waarvan het altijd de anderen zijn die in de fout gaan.
met die kinderen kan je niets aanvangen, niet op school, niet later op een werk. Dat is toch mijn ervaring, ze hebben geen grenzen, ze denken altijd dat papa of mama alles wel zal oplossen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gij komt ook uit de lucht gevallen zeker? 't Gaat hier niet over "in de klas" maar vooral over daarbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() Hilarisch hoe dezelfde mensen die afkwamen met "op school zijn leraars de baas!" nu weer plots de mond vol heben van zogenaamde vrijheidsbelemmeringen van gsm's.
Vinden jullie jezelf nu niet wat hypocriet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil niet zeggen dat die leraar absolute macht heeft, hij heeft wel autoriteit die hij mag gebruiken om zijn job te doen, les te geven dus. Dus moet hij kunnen ingrijpen tegen dingen die zijn les verstoren. (op een normale gefundeerde degelijke manier. ) Uw kind heeft immers ook recht op degelijk onderwijs. (zonder storende elementen op de achtergrond) Net zo min als uw kind ook zekere vrijheden heeft, hij , zij mag natuurlijk een gsm hebben, maar je moet daar ook de voor en nadelen van durven zien. In geval van nood is het een geweldige tool, maar het is ook het spionagedevice bij uitstek voor de (over)bezorgde ma en pa. Ik denk persoonlijk dat we al in een heel vrije omgeving leven, leer toch een beetje autoriteit aanvaarden, want als je in het echte leven komt ga je soms ook moeten slikken, hoe overtuigd je ook van je eigen gelijk moogt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jouw kinderen niet. kinderen van ouders die "mijn kind, schoon kind" hoog in het vaandel dragen, daarvan ken ik er wel ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
|
![]() Heb jij ook eigenlijk iets inhoudelijks bij te dragen, of ben je eerder het type dat enkel wat flauwe of irrelevante commentaar geeft langs de zijlijn ?
Antwoord maar niet, want ik weet het antwoord eigenlijk al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even weinig hypocriet als dat dezelfde mensen die ten strijde tegen de "fascistische autoriteit" van de school, tegelijk op de barricaden staan om controlefreake ouders ten allen tijde per GSM "hun" kind te kunnen volgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor alle duidelijkheid ... er is hier een goede discussie aan de gang. Zowel pro als contra komt met gerichte argumenten en daar hou ik van. Ene goede raad (in alle discussies) ... blijf vooral op de bal spelen en niet op de man. Ga op de inhoud van de posting af en niet op de persoon dus.
Verder ... misschien helt pro wel dichter tegen contra aan dan men vermoed. Ik denk dat er hier een compromis in de maak is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou liever hebben dat ze wapens verbieden op school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een gsm zijn ze niet vrij. Ze zijn een slaafse consument. Ik heb er ook eentje nu maar meer dan wat belkrediet op een pre-pay kaartje jaag ik er niet door. Zonder gsm kunnen ze ook wel van een vaste lijn bellen. Dat deed ik als student bij een betaaltelefoon. Maar ik zie niet waarom ik in de wagen beschikbaar moet zijn. En voor een noodnummer betaal je niet. Dus je kan dat speeltje best laden met een een quotum. En in een klas horen die dingen niet.
|
![]() |
![]() |