![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zal niet verhullen dat ik nogal wat sympathie heb voor het Baskische, het Catalaanse of het Ierse onafhankelijkheidsstreven. Dat heeft enerzijds alles te maken met mijn visie op de staat en meer in het bijzonder op 'de staat Spanje' zoals die wordt genoemd of 'Groot-Brittannië'. Beiden zijn in hun huidige vorm het restant van een gigantisch koloniaal rijk dat weliswaar de meeste verre domeinen kwijt is - door een even terecht als noodzakelijk onafhankelijkheidsstreven van bv. India of Cuba - maar zich dichter bij huis uit de naad werkt om de restanten te vrijwaren. Ze profileren zich beiden als grote, sterke staten. Mijn visie op de staat impliceert dat je dat soort staten moet ondergraven en ondermijnen. Anderzijds streven zowel de Ieren als de Catalanen en Basken niet alleen naar een hervorming van die staten, naar zelfstandigheid, maar geven ze ook een heel andere inhoud aan hun eigen toekomstproject. Die inhoud is bijzonder progressief en bovendien economisch links. Natuurlijk bevalt me dat. In die zin is hun onafhankelijkheidsstreven een hefboom voor een andere sociaal-economisch beleid. Het is geen doel op zich. Ik vrees dat zich hier hetzelfde voordoet, zeker wat het VB betreft: hun onafhankelijkheidsstreven is louter een hefboom in functie van een ander beleid. Maar de invulling van dat andere beleid bevalt me geenszins, derhalve wens ik hen ook die hefboom niet te geven. Ik ben geen Belgisch nationalist. Ik ben republikein, heb geen sympathie voor de Franstalige bourgeoisie, verwerp natuurlijk de kromme staatsstructuur, het overtol aan regeringen, parlementen en ministeries, stel mee vast dat we uitverkopen wat ons eigendom was. Ik verdedig dus niet de status quo. Maar ik ben evenmin Vlaams nationalist. Ik prefereer de ontmanteling van de staat, niet het vervangen van één staat door een andere die nog veel minder mijn belangen behartigt. Citaat:
Soit. Interessante dingen om over na te denken. Maar nu moet ik wat verder werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij durft kritiek hebben op onze manier om met vrouwen om te gaan, terwijl het in jouw clubje gaat om... (zal het maar niet op papier zetten)! Neem de lezers van dit forum (islam-aanhangers uitgezonderd) toch niet voor onnozelaars aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op 27/3/2002 werd Vincent Decroly manu militari uit de Kamer van Volksvertegenwoordigers verwijderd op vraag van toenmalige voorzitter Herman De Croo omdat hij zijn jas uitdeed en een baseballpetje opzette http://fr.wikipedia.org/wiki/Vincent_Decroly
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest vinden ze het leuk en laten elkaar gerust. In niets te vergelijken met het tyranniek gedrag van leden uit jouw lievelingsgroep voor wie vrouwen echt pas "objecten" zijn die dienen om veel soldaatjes voor ALLAAAAH te procuceren en zonder de minste zeggenschap hun meid te spelen... Drie keer zeggen "ik verwerp je... of zoiets" en ze nemen een ander exemplaar. D�*t is wat de vrouw voor hen betekent! Dan nog liever een "lustobject" zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of een meerderheid tegen hoofddoeken is weet ik niet en velen trekken zich het ook niet aan omdat ze er geen reet vanaf weten dusja..... Je ziet het telkens opnieuw aan het kiesgedrag hier toch hoe dom de mensen hier zijn? Ze zat daar idd alleen maar om te provoceren en haar gedoe dat ze zogezegd uit de lucht kwam vallen daar trap ik alvast niet in, je ziet zo dat het gespeeld is,alle dommekloten hebben dat mens niet door natuurlijk. Tis iedere keer opnieuw hetzelfde; ze zijn in een wetsers land geboren maar daarmee is meteen ook alles gezegd; vandaag las ik al op laatste nieuws dat minstens 400miljoen euro naar turkije en niet eu landen word versast. ![]() Daar gaat de poen van uw pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#367 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar daarmee was de discussie niet afgelopen. Hij droeg broeken met gaten in en ritsen. En hij had een aantal piercings. Ook zijn kledij moest hij aanpassen en de piercings moesten uit. Nochtans stond er over gekleurd haar of piercings niets in het schoolreglement. Maar dat werd vlotjes aangepast. Wat ons bij heel die discussie vooral opviel was de idiotie van dat soort tussenkomsten en de manier waarop het reglement halverwege het schooljaar werd aangepast. We vonden het idioot omdat de jongeman - hoewel punker - bijzonder goede schoolresultaten kon voorleggen en bovendien een relatief brave jongen was. Zijn uiterlijk was veeleer een artistiek statement dan wel een politiek. De generatie voor mij, heeft iets gelijkaardigs meegemaakt met jeansbroeken. Ook die waren verboden want ze waren 'de uitdrukking van rebellie' of van een 'proletarische geest'. Meer nog, jeans werden beschouwd als volksvreemd, een uitdrukking van het Amerikaans, cultureel imperialisme. En er was een gelijkaardige discussie rond minirokken die soms opnieuw oplaait als die rokjes op school wat kort worden bevonden. Soit, me dunkt dat discussies over vestimentaire gewoontes of voorkeuren bijzonder onnozel zijn. Me dunkt dat het mensen vrij moet staan zich te kleden zoals ze willen, ook als ze daarmee een religieuze of politieke visie uitdrukken. Dat is het in zekere zin altijd aangezien ook een kostuum de uitdrukking is van een visie. een conformistische visie in dat geval, maar dat is even goed een attitude. Dat jij je enerzijds bekend maakt als 'punk' en anderzijds iets tegen provocatie blijkt hebben, lijkt mij in tegenspraak met elkaar. Sinds wanneer hebben punks een probleem met provocatie? Heel hun cultuur was de uitdrukking van provocatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tolerantie, de harakiri van de Westerse wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je zelf al eens in het parlement hebt gezeten, weet je dat die MP niets tolereren. Geen applaus, geen gelach, geen geroep. Daar geldt écht zero-tolerantie. Geheel terecht overigens.
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
Waarom mag ze dan blijven zitten nadat ze én de Hitlergroet én een applaus én een oproep tot onderwerping aan de sharia ten beste geeft?
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
Dat is in dit specifieke geval óf lafheid óf medeplichtigheid.
![]() |
![]() |
#373 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie een omhooggestoken hand, en zelfs wat beweging in de pols. Zo iets als: hier, die kerel heeft het over mij. Als ik historische opnames zie, dan was de hitlergroet met de arm schuin omhoog en stram. Ge ziet dus spoken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
Wat is het nu? Discriminatie als meningsuiting? Dan heeft FDW 100% gelijk en moet het regelement worden toegepast. Of is het toch maar een kledingstuk? Dus die sharia en de islam bestaan niet en was maar om te lachen? Of is het een identiteitssymbool? Dus de sharia bestaat toch en linkieland vindt de discriminatie van de vrouw prima?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 februari 2010 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ik d�*�*r ergens beelden van vinden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
|
![]()
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die hitlergroet is perfide onzin uwerzijds net als de 'oproep tot onderwerping'. Dat zijn fabulaties van uzelve. De hele 'rel' is au fond een non-issue zoals het VB die herhaaldelijk op de agenda plaatst. Philippe kent het werk van Gramsci. Hij heeft daaruit geleerd dat je een debat moet 'framen', dat de politieke strijd uiteindelijk een kwestie is van culturele hegemonie. De man is daar zeer bedreven in: hij creëert een klimaat waarbij hij niet noodzakelijk inhoudelijk een punt maakt maar er in slaagt om de krijtlijnen van het debat uit te tekenen. Het daarop volgend debat speelt zich af binnen de door Philippe uitgetekende krijtlijnen. Zo win je altijd een debat, zelfs al verlies je het inhoudelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik dat Filip De Winter het verkeerd heeft aangepakt. Hij is niet 'sluw' genoeg te werk gegaan.
|
![]() |
![]() |