![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik dit zou schrijven" als je geen respect hebt zul je schrik moeten hebben want niet moslims zitten overal, en ze hebben de handel in handen..." dan zou u dit discriminerend vinden en terecht! ![]() Omgekeerd dus ook; daar kunt u zich beter ook bewust van zijn! Bij niet moslims verdien je geen respect met die houding maar juist minachting, ergernis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, niet iedereen is verplicht deze mensen te respecteren, maar het zou beter zijn. Natuurlijk moet een arabier integreren, het moet komen van beiden kanten kan ik besluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben het toch met u oneens, waarom moet ik in vredesnaam een stelletje idioten respecteren die zo weinig van hun leven gebakken hebben dat hun totale identiteit een agressieve politieke islam moet zijn? Eigenlijk zijn dat regelrechte lozers, welk respect moet je voor dergelijke mensen hebben? Respect komt trouwens van twee kanten, die kerels moeten respect opbrengen voor het land wat we delen, een land met eigen traditie, cultuur, waarom zou ik dit moeten ontkennen om vervolgens respect te voelen voor mensen die denken dat je de zevende eeuw kunt opleggen in het seculiere Westen? Daarom is het samenleven met Turkse moslims vaak makkelijker, in tegenstelling tot hun Noord Afrikaanse broeders begrijpen zij wel de scheiding kerk- moskee en staat, en hebben zij veel meer discipline, ook in opvoeding! Helaas vond ik niet dat dit tot gevolg had dat er meer sprake was van emancipatie onder vrouwen, en ook ligt het eraan met welke Turkse strekking je te maken had, grijze wolven en milli gorus is nog een ander verhaal! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 13 mei 2010 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het grondig oneens met uw mening wie wat zou moeten ondernemen, mensen worden genoeg aangemoedigd , er wordt meer dan genoeg gedaan, uw vereniginglseven wordt gesubsidieerd, er is inburgering en taallessen, en ook nog straathoekwerk, pleinanimatie,huiswerkbegeleiding, enz...meer dan genoeg lijkt me; misschien zelf eens wat ondernemender worden, minder gericht op enkel eigen groep? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch een rare wereld waarin we leven: we sturen troepen naar afghanistan om ze daar eens een nieuwe moslimregering te laten installeren (Er is een grondswetartikel: artikel 3 dat zegt dat geen enkele wet in strijd met de islam mag zijn), de gelijkheid van man en vrouw word er letterlijk met de voeten getreden: want ja zij hebben een andere cultuur en wij moeten die respecteren (ook al worden vrouwen daarin "onderdrukt").
Dan komt er hier een vreemdeling naar hier uit een moslimland en na de 3e generatie nog altijd vast zit in de cultuur van zijn thuisland en wat zegt de vreemdeling hier: "Jij ongelovige moet je aanpassen aan mijn cultuur en mijn religie." Want dat is de enige manier waarop de vreemde vindt dat je gerespecteerd wordt: alleen als we ons recht op vrije meningsuiting in de vuilbak gooien samen met al onze andere culturele waarden die met de cultuur van de vreemdeling in botsing komen. Als inburgering kan dat tellen: is dat hoe een christen zich in Turkije ook kan inburgeren? Door er met een Belgische/Vlaamse vlag en een kruisbeeldje te gaan zwaaien? Ik denk dat sommigen hier nog veel kunnen bijleren over respect ![]() Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 mei 2010 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus de allochtonen moeten meer ondernemen om te integreren, maar als de sfeer waarin je integreert je uitsluit, bv op school kdenk dat ik geintegreerd ben, maar wat dan als er discriminatie is? Zelfs racisme? Ik bedoel werken aan beide kanten, zoals dit: allochtonen moeten integreren, maar de autochtoon zou ook beter verdraagzamer zijn. Laatst gewijzigd door DenTurk : 15 mei 2010 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp dat je je roots niet kan verloochenen/negeren, maar wat ik minder begrijp is dat je de plaatselijke gebruiken van het land waar je in woont niet kan respecteren omdat je je eigen buitenlandse cultuur/geloof boven dat van hen stelt. Er zijn zo ook vlamingen die naar de Verenigde Staten gaan wonen, die komen ook terug naar huis omdat ze hier familie hebben. Maar anders dan sommige immigranten (niet alle) hier leggen Vlamingen daar niet onze gebruiken aan de amerikanen op, wij verplichten ze daar niet om ons daar bier in het openbaar te laten drinken (zonder het in een zak te steken) omdat we ons anders niet gerespecteerd zouden voelen of ons er 120 km/u op de autosnelweg te laten rijden omdat we dat in België gewoon zijn (ze hebben daar een lagere maximumsnelheid). Je moet je nu eenmaal aanpassen aan de gebruiken en gewoontes van het land waarin je komt wonen. Btw: Hoe zit het met de christenen in Turkije? Kunnen die daar ook zo opkomen voor hun geloof zoals de moslims dat in West Europe doen door hier het recht op religieuze hoofdoeken en boerka's op te eisen op plekken waar het in Turkije zelfs verboden en ondenkbaar is (lagere scholen)? Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 mei 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Categor...ches_in_Turkey http://www.greatistanbul.com/church.htm http://www.enjoyturkey.com/info/facts/Religion3.htm http://www.catholic-hierarchy.org/country/btr.html http://www.freebase.com/view/en/ista...lgi_university Laatst gewijzigd door filosoof : 15 mei 2010 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, de meeste problemen ontstaan niet bij de Turken maar wel bij de Marokanen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Is het ook niet zo dat volgens een bepaalde dvd (die ik trouwens nog moet zien).. Dat de moslimextremisten het model overnemen van het derde rijk, en het is niet alleen deze dvd dat zoiets naar voor brengt maar is ook te lezen via andere media. edit: http://www.obsessionthemovie.com/ Op 00.45 zou je bij de ene of de andere persoon kunnen stellen dat hij me een beetje het blut und boden gevoel geeft en de volgende beelden vanaf 00.45 spreken voor zichzelf. Laatst gewijzigd door Fox79 : 24 mei 2010 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lokale acties om die integratie mogelijk te maken is welkome hulp en kan helpen bij het sneller aanpassen. Tenslotte ik kan het of beter wil het niet vatten dat bepaalde groepen die in onze contreien geboren zijn zich zo opstellen alsof ze niet behoren hier en net zo bewust of onbewust mee voor spanningen zorgen. Zo simpel is dat; de rest is zeveren en rond het probleem proberen om te dansen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
leer luisteren naar wat een ander zegt...anders sta je daar binnen x - aantal jaar nog mooi met je verhaaltjes... Laatst gewijzigd door viaSanctus : 24 mei 2010 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geen zorgen : we zullen alles in wetten gieten. Persoonlijk vind ik de juridisering van steeds grotere delen van het openbare leven geen goede zaak, maar we zullen de moslims ter wille zijn. En moest je het opmerken : neen, ik zal niet spreken over "allochtonen". Wij zijn niet allemaal geschift. Het gaat hier weldegelijk om moslims die de boel verzieken en het woord "allochtoon" een slechte naam geven. Maar om terug te komen op die wetten ... We zijn al begonnen met het hoofddoekenverbod op scholen. Momenteel zit er een boerkaverbod in de pijplijn en daar zal het niet bij eindigen. Gelukkig maar. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je verspeelt je tijd vrees ik met je boerkaverbod..het is een mooie geste om mensen zoals jijzelf effe heel gelukkig te maken, maar jammer genoeg gaan dat handjevol vrouwen welke je nu nog meer gaat opsluiten je niet echt helpen in het bouwen van je "Reich" ![]() Trouwens..waarom dimt het vb zo de laatste tijd wat betreft moslims? ze zijn teruggekeerd naar hun initiële standpunten las ik..."pakte" het niet goed he? De wever lijk ook zo te dimmen... Laatst gewijzigd door viaSanctus : 24 mei 2010 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geloof me vrij, 9/10 keer dat er discriminatie is is dat slechts een stopwoordje van de moslims. En hoe komt dat racisme dan ? Waarom zou pakweg een marokkaan nu scheef bekeken worden ? Misschien zouden die eens beter de hand in eigen boezem kunnen steken ? Als pakweg 8/10 marokkanen op school geen arbeidsethos heeft, weigert taken en opdrachten deftig te maken en slechts minimalistisch werk levert en ofwel geen diploma haalt ofwel een erg laag diplomaatje, a la "middelbare school afgerond" , kan dat geen verklaring zijn voor 't feit dat 7/10 marokkanen geen werk kan vinden ? Dat plus hun cultuur ? Een deel van die mannen kunnen geen werk vinden omdat ze niet geschikt zijn voor een bepaalde functie, en dan heb ik het niet eens over 't feit dat ze geen diploma zouden hebben, dan heb ik het over het feit dat je ze niet in een positie kan zetten waar ze in contact komen met vrouwen. Laat staan dat ze een vrouwelijke ploegbaas of zo zouden hebben, die weigeren om orders te aanvaarden van een vrouw en gillen dan "racisme" nadat ze ontslagen werden om de simpele reden dat ze zichzelf onmogelijk gemaakt hebben. Als je niet WIL werken in een bepaalde bedrijfscultuur ( lees : waar vrouwen evenwaardig zijn aan mannen ) dan moet je achteraf "de autochtoon" niet de schuld gaan geven. Ik zou tientallen voorbeelden kunnen geven van situaties waar moslimmannen het zichzelf aangedaan hebben. Is dat racisme ? niet vanwege de vlamingen. En toegegeven, een deel van de bedrijfsleiders geven marokkanen geen of minder kansen op de arbeidsmarkt. Maar dat is geen zaak van racisme, dat is een zaak van ervaring. Als je zelf tegen racisme bent en op een gegeven ogenblik vaststelt dat een bepaalde groep mensen ondervertegenwoordigd is binnen je bedrijf kan je die mensen kansen geven. Je kan ze aannemen ... maar je dan na een paar maanden niet anders kan dan vaststellen dat net die groep voor 95 % van de problemen op de werkvloer zorgt ... dan heeft dat gevolgen naar de toekomst toe. Die mantra "er is racisme" blijven herhalen wordt erg snel afgezaagd. Probeer eens te ontdekken waarom sommige groepen meer dan gemiddeld - ik zeg maar wat - werkloos zijn. Als de vlamingen racistisch waren dan zouden ALLE allochtonen daar het slachtoffer van zijn. Zijn de werkloosheidscijfers van alle allochtonen zo hoog ?Ik dacht het niet. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 24 mei 2010 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius ps. EDIT : en neen, ik bedoelde het niet anders, helemaal niet. Ik ondervind dagdagelijks aan den lijve hoe allochtonen door een deel van de autochtonen meer en meer scheef bekeken worden. Elke keer een moslimallochtoon zijn mond opentrekt verziekt hij de situatie meer en meer voor de normale allochtonen.
Laatst gewijzigd door UFSIA : 24 mei 2010 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |