Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2010, 20:27   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Sorry dat ik je niet volg in uw leugenachtig parcours.
Toon de leugen dan even.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:28   #362
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk niet dat het VB verantwoordelijk was voor "Vlaams" Breendonk of voor "Belgisch" Breendonk.

En ik heb u al gevraagd denk ik waarom, als Jef Francois al door de belgische staat gestraft is, u verwacht van karel Dillen dat die nog eens rechtertje speelde met Jef Francois?
Jef François werd veroordeeld maar de straf werd niet uitgevoerd en in 52 kreeg hij gratie, géén amnestie. Is dat verschil zo moeilijk te verstaan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:29   #363
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik niet. Ik zeg dat u, als medestander van de anti-Vlaamse VRT, geen rechtse Vlaming bent.
nogmaals, ik hoef geen goedkeuring van u. Of bepaal jij hier hoe Vlaams iemand is ?? Of moet ik zeggen, hoe "duits" ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:30   #364
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon de leugen dan even.
u verwart opzettelijk misdaden met het berechten van oorlogsmisdadigers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:31   #365
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo kan men inderdaad alles vergoelijken.

Ook hetgene dat tijdens de oorlog voorviel, als we toch bezig zijn...
Daar is ne nieuwe "robbedoes" al mee bezig: ik zette 't juist in 't quoteforum.
Oud 25 april 2010, 20:33   #366
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het VB verantwoordelijk was voor "Vlaams" Breendonk of voor "Belgisch" Breendonk.

En ik heb u al gevraagd denk ik waarom, als Jef Francois al door de belgische staat gestraft is, u verwacht van karel Dillen dat die nog eens rechtertje speelde met Jef Francois?
Juist, en ik antwoord u dus, -vermits u dat niet wilt, kunt, noch schijnbaar bij machte bent te begrijpen- dat men het niet kan maken een Vlaams SS-er uit te nodigen op een congres van een zogenaamde democratische partij, ook al was François reeds gestraft door de Belgische staat. En dat, wanneer een voorzitter van een zogezegde 'democratische' partij, geen enkel bezwaar ziet dat zijn zoon thee gaat drinken bij een Leon Degrelle, dan zit er het een het ander goed fout in zulke partij.

En aan de hand van deze feiten (en andere) het is eigenlijk heel eenvoudig, zelfs voor een simpele ziel: het VB is in slechts schijn 'democratisch'. En Jurgen Verstrepen die in al zijn politieke naïviteit toevallig het VB kwam binnenrollen, had dit snel begrepen. De enige fout die hij maakte was, dat hij dit had moeten inzien voordat hij lid werd van het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door system : 25 april 2010 om 20:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:34   #367
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jef François werd veroordeeld maar de straf werd niet uitgevoerd en in 52 kreeg hij gratie, géén amnestie. Is dat verschil zo moeilijk te verstaan?
Ik heb noch het woord amnestie noch het woord gratie in de mond genomen.

Ik vroeg alleen waarom dat jullie, als Jef Francois veroordeeld is door de Belgische staat, verwachten van het VB dat ze nog eens rechtertje spelen met Jef Francois?
Oud 25 april 2010, 20:34   #368
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik niet. Ik zeg dat u, als medestander van de anti-Vlaamse VRT, geen rechtse Vlaming bent.
Moet men dan een rechtse Vlaming zijn?
Sinds wanneer? Sinds het VNV begon te collaboreren?
Oud 25 april 2010, 20:36   #369
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vroeg alleen waarom dat jullie, als Jef Francois veroordeeld is door de Belgische staat, verwachten van het VB dat ze nog eens rechtertje spelen met Jef Francois?
Jef Francois = misdadiger veroordeeld voor oorlogsmisdrijven.. Duidelijker zo?
Oud 25 april 2010, 20:37   #370
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kan men inderdaad alles vergoelijken.

Ook hetgene dat tijdens de oorlog voorviel, als we toch bezig zijn...
Xeno, ik wil NIETS vergoelijken, noch van de een, noch van de ander.
Jij weet toch ook dat aktie=reaktie.
Als iemand van je eigen familie om het leven komt in de oorlog, is het dan niet "menselijk" en normaal dat je dan (waarschijnlijk) zoekt wraak te nemen ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 april 2010 om 20:38.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:39   #371
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Juist, en ik antwoord u dus, -vermits u dat niet wilt, kunt noch schijnbaar bij machte bent te begrijpen- dat men het niet kan maken een Vlaams SS-er uit te nodigen op een congres van een zogenaamde democratische partij, ook al was François reeds gestraft door de Belgische staat. En dat, wanneer men als voorzitter van een zogezegde 'democratische' partij geen enkel bezwaar ziet dat zijn zoon thee gaat drinken bij een Leon Degrelle, dan zit er het een het ander goed fout in zulke partij.

En aan de hand van deze feiten (en andere) het is eigenlijk heel eenvoudig, zelfs voor een simpele ziel: het VB is in slechts schijn 'democratisch'. En Jurgen Versterpen die in al zijn naïeviteit toevallig het VB kwam binnenrollen, had dit snel begrepen. De enige fout die hij maakte was, dat hij dat had moeten inzien voordat hij lid werd van het Vlaams Belang.
De fout is aan te nemen dat het Vlaams Belang een democratische partij zou zijn...
Oud 25 april 2010, 20:42   #372
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, en ik antwoord u dus, -vermits u dat niet wilt, kunt noch schijnbaar bij machte bent te begrijpen- dat men het niet kan maken een Vlaams SS-er uit te nodigen op een congres van een zogenaamde democratische partij, ook al was François reeds gestraft door de Belgische staat. En dat, wanneer men als voorzitter van een zogezegde 'democratische' partij geen enkel bezwaar ziet dat zijn zoon thee gaat drinken bij een Leon Degrelle, dan zit er het een het ander goed fout in zulke partij.

En aan de hand van deze feiten (en andere) het is eigenlijk heel eenvoudig, zelfs voor een simpele ziel: het VB is in slechts schijn 'democratisch'. En Jurgen Versterpen die in al zijn naïeviteit toevallig het VB kwam binnenrollen, had dit snel begrepen. De enige fout die hij maakte was, dat hij dat had moeten inzien voordat hij lid werd van het Vlaams Belang.
Uw uitleg is wat te simpel. Koen Dillen drinkt thee met Degrelle, dus het VB is niet democratisch.

En zelfs - want ik ben geen VB'er en ik moet de strijd over het VB hier niet voeren, als het Vb effectief niet democratisch zou zijn, dan zeg ik, wat verwacht je nu, Belgie is ook niet democratisch.
Oud 25 april 2010, 20:46   #373
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Xeno, ik wil NIETS vergoelijken, noch van de een, noch van de ander.
Jij weet toch ook dat aktie=reaktie.
Als iemand van je eigen familie om het leven komt in de oorlog, is het dan niet "menselijk" en normaal dat je dan (waarschijnlijk) zoekt wraak te nemen ?
Ja, alleen is het zo dat als je de wet naast je neerlegd en wraak neemt je hetzelfde bent als dat wat je zogenaamd bestrijd.

Sorry he maar, De Vlaming was fout en dat van de Belg, ja, dat moet je begrijpen...

Dat is zever.
Oud 25 april 2010, 20:48   #374
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jef Francois = misdadiger veroordeeld voor oorlogsmisdrijven.. Duidelijker zo?
Ja, en wat is nu uw punt?

Dat iedereen die met Francois omging ook een misdadiger is?

Is het dat? Vlaamse schuld by default?
Oud 25 april 2010, 20:49   #375
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw uitleg is wat te simpel. Koen Dillen drinkt thee met Degrelle, dus het VB is niet democratisch.

En zelfs - want ik ben geen VB'er en ik moet de strijd over het VB hier niet voeren, als het Vb effectief niet democratisch zou zijn, dan zeg ik, wat verwacht je nu, Belgie is ook niet democratisch.
Ik denk dat de versimpeling ( lees: vergoeilijken, bagatelliseren, minimaliseren, wegpoetsen, onder de mat proberen te vegen ) eerder te vinden is aan uw kant. U blijft volharden in de boosheid.

Nu let wel, ik had niet veel anders verwacht.

Laatst gewijzigd door system : 25 april 2010 om 20:51.
Oud 25 april 2010, 20:53   #376
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de versimpeling ( lees: vergoeilijken, bagatelliseren, minimaliseren, wegpoetsen, onder de mat proberen te vegen ) eerder te vinden is aan uw kant. U blijft volharden in de boosheid.

Nu let wel, ik had niet veel anders verwacht.
Inderdaad, wij twee, wij weten wat we in de kuip hebben zitten hè?

Alleszins, straf dat u schrijft dat ik vergoelijk. Ik veroordeel beide kanten. Hoe is dat vergoelijken?
Oud 25 april 2010, 20:54   #377
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, alleen is het zo dat als je de wet naast je neerlegd en wraak neemt je hetzelfde bent als dat wat je zogenaamd bestrijd.

Sorry he maar, De Vlaming was fout en dat van de Belg, ja, dat moet je begrijpen...

Dat is zever.
Het eerste wat je schrijft is juist. Echter: de oorzaak van al de ellende begon met degenen die (uit opportunisme ?) kozen voor nazi's en hun doctrine. Niet omgekeerd !
Als iemand z'n vader verliest 7 dagen vóór de bevrijding, dan is dat NIET verwerkt, 14 dagen later...
De Vlaming was fout, evenveel als de Waal, allebei "Belgen" wat dat ook moge zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 21:00   #378
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wij twee, wij weten wat we in de kuip hebben zitten hè?

Alleszins, straf dat u schrijft dat ik vergoelijk. Ik veroordeel beide kanten. Hoe is dat vergoelijken?
U handelt een beetje zoals het Vlaams Belang in dit opzicht: alles is schijn. Ik heb u nooit de SS-er J. François horen afkeuren, noch keurt u het feit af dat K. Dillen dit bedenkelijk individu als eregast heeft uitgenodigd op een congres van het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door system : 25 april 2010 om 21:01.
Oud 25 april 2010, 21:01   #379
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:

Omdat Francois 1 van de bevelhebbers was van een organisatie die de holocaust heeft uitgevoerd? Lijkt mij nu toch niet een vraagstuk uit de hogere wiskunde.
Oud 25 april 2010, 21:02   #380
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het eerste wat je schrijft is juist. Echter: de oorzaak van al de ellende begon met degenen die (uit opportunisme ?) kozen voor nazi's en hun doctrine. Niet omgekeerd !
Als iemand z'n vader verliest 7 dagen vóór de bevrijding, dan is dat NIET verwerkt, 14 dagen later...
De Vlaming was fout, evenveel als de Waal, allebei "Belgen" wat dat ook moge zijn.
Neen, de geschiedenis start niet met de Duitse inval in Belgie. De geschiedenis was al wel iets vroeger bezig.

De Vlaming koos alleen maar voor de Duitse dwingeland om van de Belgische dwingeland af te raken, een nuance die hier niet verteld mag worden.

En de strijd is niet gestopt bij de Duitse nederlaag, of wist je niet dat de staat de hele situatie misbruikt heeft - en nog trouwens, om de Vlaamse beweging te kortwieken?

In alle andere Europese landen is direct na de oorlog amnestie verleend, waarom denk je dat dit in Belgie niet mocht?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be